Zkusil cca 26 minut a fakt se mi nechce pokračovat dál. A vypíšu důvody proč. Některé budou objektivní jiné ne.
1) Meona vidím prvně a rozhodně působí jako člověk, který ví o čem mluví, ale svou "jistou afektovaností" je mi lehce nesympatický. Zvláště, když si svým způsobem užívá to jak něco nefunguje.
2) Ty knížky nejsou dokonalé a mají spoustu chyb. V tom s ním souhlasím. Problém je, přijmout, kdy ty chyby jsou relevantní a kdy ne. Vsadím se, že kdybychom vytáhli jakoukoliv úspěšnou knižní sérii, tak bychom tam našli chyby, logické lapsy, nedomyšlenosti atd. Je jedno zda jde o knihy, seriály, filmy, hry atd. Prostě dané věci mají chyby, a je jen na Tobě jestli je přijmeš - baví Tě postavy, svět, vykreslení, příběh nebo cokoliv jiného. Nebo Tě to nebaví a máš potřebu v tom hledat chyby.
3) Kopání do Rowlingové je v tom úvodu smutné. Opět chápu, že je voser, že Rowlingová se rozhodla upravovat některé věci, aby dávali větší smysl, jenže je důležité si odpověď proč to dělala. Za tohle můžou fanoušci, kteří mají dost volného času a rozebírají daný svět do nejmenšího detailu a pak kladou jednu otázku za druhou. Potkej nějakého takového a ukáže Ti, že Star Wars, Star Trek, komiksy, Hra o trůny, Pán prstenů se Ti začnou rozpadat, když poukáže na konkrétní detaily.
4) Meon se snaží objektivně hodnotit charakter Harryho, ale soudí ho jako dospělý a zapomíná, na optiku a věk hrdiny. V prvních dílech je Harry dítě, které se dostalo do jiné ho světa. Je celkem logické, že se bude chovat blbě, nelogicky. I ten argument s penězi nedává smysl - tady fakt stačí zapojit logiku a moc dobře by věděl, že Weasleyovi by od Harryho žádné peníze nepřijali, ba naopak kdyby jim je nabídl, tak by je ponížil. Rowlingová zde používá to jak fungují kasty a jistá urozenost. Dále rozebírá, že se Potter chová jako kokot. Jemu 14-16, vidí umírat lidi kolem sebe, bouří v něm hormony, všechno ho sere, spousta lidí ho nesnáší a v tomhle nejcitlivějším a nejzranitelnějším obdobím se má podle Meona chovat jako racionálně a nedělat tolik chyb. Meon asi zapomněl jaké to bylo v pubertě.
5) Voldemortův plán - jako vážně. Rowlingová to nedomyslela. To uznávám. Ale zase to sedí do daného fikčního světa.
Viděl jsem jen cca 26 minut, ale přijde mi to jako videa How It Should Have Ended akorát méně vtipný. Neříkám, že v něčem nemá pravdu, ale pokud touhle optikou budu koukat na všechny věci, tak budu jen nadávat a nadávat.
reaguje na:
Disketa1
880158
Zkusil cca 26 minut a fakt se mi nechce pokračovat dál. A vypíšu důvody proč. Některé budou objektivní jiné ne.
1) Meona vidím prvně a rozhodně působí jako člověk, který ví o čem mluví, ale svou "jistou afektovaností" je mi lehce nesympatický. Zvláště, když si svým způsobem užívá to jak něco nefunguje.
2) Ty knížky nejsou dokonalé a mají spoustu chyb. V tom s ním souhlasím. Problém je, přijmout, kdy ty chyby jsou relevantní a kdy ne. Vsadím se, že kdybychom vytáhli jakoukoliv úspěšnou knižní sérii, tak bychom tam našli chyby, logické lapsy, nedomyšlenosti atd. Je jedno zda jde o knihy, seriály, filmy, hry atd. Prostě dané věci mají chyby, a je jen na Tobě jestli je přijmeš - baví Tě postavy, svět, vykreslení, příběh nebo cokoliv jiného. Nebo Tě to nebaví a máš potřebu v tom hledat chyby.
3) Kopání do Rowlingové je v tom úvodu smutné. Opět chápu, že je voser, že Rowlingová se rozhodla upravovat některé věci, aby dávali větší smysl, jenže je důležité si odpověď proč to dělala. Za tohle můžou fanoušci, kteří mají dost volného času a rozebírají daný svět do nejmenšího detailu a pak kladou jednu otázku za druhou. Potkej nějakého takového a ukáže Ti, že Star Wars, Star Trek, komiksy, Hra o trůny, Pán prstenů se Ti začnou rozpadat, když poukáže na konkrétní detaily.
4) Meon se snaží objektivně hodnotit charakter Harryho, ale soudí ho jako dospělý a zapomíná, na optiku a věk hrdiny. V prvních dílech je Harry dítě, které se dostalo do jiné ho světa. Je celkem logické, že se bude chovat blbě, nelogicky. I ten argument s penězi nedává smysl - tady fakt stačí zapojit logiku a moc dobře by věděl, že Weasleyovi by od Harryho žádné peníze nepřijali, ba naopak kdyby jim je nabídl, tak by je ponížil. Rowlingová zde používá to jak fungují kasty a jistá urozenost. Dále rozebírá, že se Potter chová jako kokot. Jemu 14-16, vidí umírat lidi kolem sebe, bouří v něm hormony, všechno ho sere, spousta lidí ho nesnáší a v tomhle nejcitlivějším a nejzranitelnějším obdobím se má podle Meona chovat jako racionálně a nedělat tolik chyb. Meon asi zapomněl jaké to bylo v pubertě.
5) Voldemortův plán - jako vážně. Rowlingová to nedomyslela. To uznávám. Ale zase to sedí do daného fikčního světa.
Viděl jsem jen cca 26 minut, ale přijde mi to jako videa How It Should Have Ended akorát méně vtipný. Neříkám, že v něčem nemá pravdu, ale pokud touhle optikou budu koukat na všechny věci, tak budu jen nadávat a nadávat.
880142
|
reagovat
|
Harry Potter tenkrát ovlivňoval můj literární vkus a Rowlingovou jsem tenkrát považoval za lepší spisovatelku než Tolkiena. Ano, celý ten svět jsem miloval a nekriticky uctíval. Jenže postupně v posledních letech mě to prostě přestalo bavit, i když jsem se první díly pokoušel číst znova. Už to nejde, není to tam. 



...i když budu v menšině tak můj nejoblíbenější Allen je Půlnoc v Paříži. Ten film je moje srdcovka. Je to i Hemingwayem a tou dobou. Literárně je moje oblíbená. Navíc každá moje nová holka byla testována na filmech Dobrý ročník a právě Půlnoc v Paříži.