Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 101 - 120 Napsat příspěvek
Chápu správně, že podle těch dlouhých odstavců bychom si my co jsme mimo měli zahrát RDR2? :D A pokud jo,můžu vynechat RDR1?
940820
Chápu správně, že podle těch dlouhých odstavců bychom si my co jsme mimo měli zahrát RDR2? *:D* A pokud jo,můžu vynechat RDR1?
2 0
reagují: Leefko, Gonzi, fabec
reagovat
reaguje na: KARLOS
Už tomu rozumím. Vy to neberete primárně jako Arthurův příběh. Protože tam je ten dramatický oblouk opravdu jasný a ukončený, IMHO. Ostatně, i jeho obecné přijetí je jakože nejlepší postava na světě atd. Ono to totiž mění zbytek. Jak skončí Dutch nebo Micah je naprosto nepodstatné pro Arthurův příběh. Pro něj je podstatný jeho oblouk (který tam je a nemalý), plus alternativně jeho záchrana Johna. Dutch je svým způsobem jen plot device.
To vyústění/Katarze tam není pro Dutche, ale pro Arthura tam je. Jeho příběh je o útěku z toxického vztahu a končí (tragicky) tím, že uteče a cestou vezme někoho dalšího. Stejně tak je to o tom, že on sám tu toxicitu začne vnímat a pak se od ní vzdalovat, kompenzovat ji atd. (až ji úplně zahodí). 
940743
Už tomu rozumím. Vy to neberete primárně jako Arthurův příběh. Protože tam je ten dramatický oblouk opravdu jasný a ukončený, IMHO. Ostatně, i jeho obecné přijetí je jakože nejlepší postava na světě atd. Ono to totiž mění zbytek. Jak skončí Dutch nebo Micah je naprosto nepodstatné pro Arthurův příběh. Pro něj je podstatný jeho oblouk (který tam je a nemalý), plus alternativně jeho záchrana Johna. Dutch je svým způsobem jen plot device. To vyústění/Katarze tam není pro Dutche, ale pro Arthura tam je. Jeho příběh je o útěku z toxického vztahu a končí (tragicky) tím, že uteče a cestou vezme někoho dalšího. Stejně tak je to o tom, že on sám tu toxicitu začne vnímat a pak se od ní vzdalovat, kompenzovat ji atd. (až ji úplně zahodí). 
940720
3 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Já vím a taky sem to ps ještě rychle přepisoval, aby to neznělo, že útočím ;)... Jen že na ty odrážky nereaguju jmenovitě a asi nereaguju na všechny, neb to není v mé kapacitě, thats all :)...
To přirovnání s LOTRem bylo ale naopak dost nápomocné ;) :). A protože už nemám moc času, tak jen tedy rychle v tom, v čem bych to viděl lépe zpracované:
Prvně a třikrát podtrhnout - ta Story měla mít mnohem, mnohem větší dopad. Nemá, protože první díl, chápu. Ale kdyby to bylo mimo prvý díl, mělo to buď skončit zcela špatně "Dutch na Tahiti, Micah s balíkem v kapse, John na šibenici", nebo naopak naprosto dobře (reverz výše vypsaného). Ta Story nemá vyústění. Bez vyústění není katarze. Bez katarze se dá těžko mluvit o nějakém dějovém oblouku. Nemá a není a já chápu, že jde o prequel, takže vím, proč je nemá. To nic nemění nic na tom, že ten příběh nefunguje.
S tím vyústěním bych přidal i ten přesah. Ano, je přítomný u Artura, ale já opakuju, že v příběhu, pro mě, tak jak ho vnímám (a pravděpodobně nejen já) není hlavní, ani hybnou postavou. Ten často avizovaný "konec desperádů" v příběhu nenastal, tak, jak hra skončila, prostě nedošlo k jediné změně - "všichni" stále utíkají, jen jinými směry. V tomto ohledu by bylo opravdu příhodné, aby ten příběh Dutche vyvrcholil v originové dvojce, nikoliv v sequelové jedničce (uf).
A ještě jsem zmiňoval, že by ten příběh měl mít dopad na ostatní postavy, respektive myslím to tak, že ty postavy by měly mít dopad na příběh. Po Valentine by byl situaci řešit nejen Artur, ale i Hosea a John. Nemělo dojít k útěku o kus dál a opětovnému seskupování, mělo dojít ke konfrontaci. Ani jeden z nich nebyl idiot, Dutch byl sice hlava gangu, ale cokoliv nad to je prostě ve světle těch událostí nelogické. Hosea měl pádné rgumenty, aby to s Cornwaalem na krku zabalili už tehdy, Artur dost argumentů, aby odbouchnul Micaha, John, aby zbalil fidlátka. Takto gang nefungoval, ale přesně takto gang skončil - jen o tři totožné akty později.
Rozumím, že se ti nelíbí ta obligátní zkratka "Dutch má plán, pokazí se, repeat" a ano, je to zkratka. Bohužel to na mě v konečném důsledku přesně takto působí.
Když sem před pěti lety poprvé RDR2 dohrál, po 120ti hodinovém průchodu, z příběhu jsem měl mdlý pocit, ale říkal jsem si, že je to dáno zozmělněním, vedlejšáky a také pozvolným tempem.
Jenže přesně ten samý pocit jsem měl u speedrunu, kde jsem vůbec nepískoval, vedlejšáky řešil jen ty, co jsou dle mého pro celý příběh zásadní a dohrál to během jednoho měsíce a nějakých pětadvaceti hodin. A to vyznění bylo stejné, ne li horší.
Kdyby byl příběh postaven na střetu s O'Drisscoly, imo by to bylo mnohem funkčnější, nebo si to alespoň myslím, neb Sadie krásně ukazuje, že tento dějový oblouk je pevný, krásně klenutý a dává mi ten přesah. Ale tak, jak je RDR2 postaveno, je alespoň v mých očích příběhově podřízeno hernímu obsahu, což přináší nevýhody.
940720
Já vím a taky sem to ps ještě rychle přepisoval, aby to neznělo, že útočím ;)... Jen že na ty odrážky nereaguju jmenovitě a asi nereaguju na všechny, neb to není v mé kapacitě, thats all :)... To přirovnání s LOTRem bylo ale naopak dost nápomocné ;) :). A protože už nemám moc času, tak jen tedy rychle v tom, v čem bych to viděl lépe zpracované: Prvně a třikrát podtrhnout - ta Story měla mít mnohem, mnohem větší dopad. Nemá, protože první díl, chápu. Ale kdyby to bylo mimo prvý díl, mělo to buď skončit zcela špatně "Dutch na Tahiti, Micah s balíkem v kapse, John na šibenici", nebo naopak naprosto dobře (reverz výše vypsaného). Ta Story nemá vyústění. Bez vyústění není katarze. Bez katarze se dá těžko mluvit o nějakém dějovém oblouku. Nemá a není a já chápu, že jde o prequel, takže vím, proč je nemá. To nic nemění nic na tom, že ten příběh nefunguje. S tím vyústěním bych přidal i ten přesah. Ano, je přítomný u Artura, ale já opakuju, že v příběhu, pro mě, tak jak ho vnímám (a pravděpodobně nejen já) není hlavní, ani hybnou postavou. Ten často avizovaný "konec desperádů" v příběhu nenastal, tak, jak hra skončila, prostě nedošlo k jediné změně - "všichni" stále utíkají, jen jinými směry. V tomto ohledu by bylo opravdu příhodné, aby ten příběh Dutche vyvrcholil v originové dvojce, nikoliv v sequelové jedničce (uf). A ještě jsem zmiňoval, že by ten příběh měl mít dopad na ostatní postavy, respektive myslím to tak, že ty postavy by měly mít dopad na příběh. Po Valentine by byl situaci řešit nejen Artur, ale i Hosea a John. Nemělo dojít k útěku o kus dál a opětovnému seskupování, mělo dojít ke konfrontaci. Ani jeden z nich nebyl idiot, Dutch byl sice hlava gangu, ale cokoliv nad to je prostě ve světle těch událostí nelogické. Hosea měl pádné rgumenty, aby to s Cornwaalem na krku zabalili už tehdy, Artur dost argumentů, aby odbouchnul Micaha, John, aby zbalil fidlátka. Takto gang nefungoval, ale přesně takto gang skončil - jen o tři totožné akty později. Rozumím, že se ti nelíbí ta obligátní zkratka "Dutch má plán, pokazí se, repeat" a ano, je to zkratka. Bohužel to na mě v konečném důsledku přesně takto působí. Když sem před pěti lety poprvé RDR2 dohrál, po 120ti hodinovém průchodu, z příběhu jsem měl mdlý pocit, ale říkal jsem si, že je to dáno zozmělněním, vedlejšáky a také pozvolným tempem. Jenže přesně ten samý pocit jsem měl u speedrunu, kde jsem vůbec nepískoval, vedlejšáky řešil jen ty, co jsou dle mého pro celý příběh zásadní a dohrál to během jednoho měsíce a nějakých pětadvaceti hodin. A to vyznění bylo stejné, ne li horší. Kdyby byl příběh postaven na střetu s O'Drisscoly, imo by to bylo mnohem funkčnější, nebo si to alespoň myslím, neb Sadie krásně ukazuje, že tento dějový oblouk je pevný, krásně klenutý a dává mi ten přesah. Ale tak, jak je RDR2 postaveno, je alespoň v mých očích příběhově podřízeno hernímu obsahu, což přináší nevýhody.
940705
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Nemám v pracovním presu čas reagovat na vaše dlouhé posty (a KARLOS mé myšlenky vystihuje), ale aspoň rychle k tomu poslednímu odstavci - to je z tvé strany špatně postavený požadavek, protože právě ten hlavní arc by bylo potřeba změnit. Ten není dobrý. "banda neschopných zločinců utíká, až je rozprášená" není ani omylem dostatečný příběh pro hru, už vůbec by to nestačilo pro film (tebe by bavilo se na tohle dívat?) 

Není tam žádný vývoj, to co se děje na začátku se děje znovu několikrát v průběhu a pak opět i na konci, jen pokaždé s větší intenzitou. 
940718
Nemám v pracovním presu čas reagovat na vaše dlouhé posty (a KARLOS mé myšlenky vystihuje), ale aspoň rychle k tomu poslednímu odstavci - to je z tvé strany špatně postavený požadavek, protože právě ten hlavní arc by bylo potřeba změnit. Ten není dobrý. "banda neschopných zločinců utíká, až je rozprášená" není ani omylem dostatečný příběh pro hru, už vůbec by to nestačilo pro film (tebe by bavilo se na tohle dívat?)  Není tam žádný vývoj, to co se děje na začátku se děje znovu několikrát v průběhu a pak opět i na konci, jen pokaždé s větší intenzitou. 
940705
2 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Přemýšlím, že možná máme trochu jinou optiku, protože já si to pamatuju zběžně, z jednoho průchodu a IMHO ty hlavní plot beats fungují (a writing obecně je super). Je otázkou, jeslti bych to vnímal stejně po - check notes - tyvole, sedmi letech, jestli bych se třeba místy nenudil a tak. Každopádně čistě ta hlavní linka mi tehdy nijak nevadila.
940709
Přemýšlím, že možná máme trochu jinou optiku, protože já si to pamatuju zběžně, z jednoho průchodu a IMHO ty hlavní plot beats fungují (a writing obecně je super). Je otázkou, jeslti bych to vnímal stejně po - check notes - tyvole, sedmi letech, jestli bych se třeba místy nenudil a tak. Každopádně čistě ta hlavní linka mi tehdy nijak nevadila.
940701
1 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Odrážky používám pro kontext, pokud se bavíme esejema. IMHO internetový standard, protože jinak nelze reagovat na vrstevnatý post. Nejde o samotnou citaci (většinou) a určitě ne o překrucování.  Jde mi o "místo v diskuzi", resp. kontext pro daný odstavec.

Kdybychom se bavili IRL, tak řekneš větu, já řeknu větu. Takhle jich řekneš 10 a bez odrážek pak vlastně nevíš, na co reaguju. A já primárně reaguju/rozebírám argument. Kdybych psal o tom, jak ten příběh je-není dobrý, tak píšu úplně jiné věci, zaobírám se jinými tématy atd. Ale... já řeším "validitu" té tvé (nemyslím nijak útočně). tzn ten kontext je zásadní.

=== RDR
Podle mě napsat "stále utíkají, jen víc a víc" je ohromná bagatelizace (PS: Nejde o citaci, ale o sentiment). Moje pointa je, že takhle můžeš bagatelizovat všechno, protože defacto ignoruješ ty jednotlivé pokusy mezi útěky, plus jak říkám, důležité je, jak na to nahlíží Arthur, co si o tom myslí a kdesi cosi. Ne "že utíkají". To můžeš vzít libovolný válečný film a říct "pořád se střílí, jen víc a víc". Mně pořád uniká, jak tohle vůbec lze použít jako definici dobrého či špatného příběhu. LOTR byl čistě protože tady snad všichni znají tohle memečko.

Zkusím to říct úúúplně jinak: Dobrý příběh má nějaké téma (vykoupení, rodina, přežití...) a pak se kolem toho různě motá. Jednotlivé postavy ideálně realizují různé pohledy na daný filozofický konflikt, jednotlivé problémy se kolem toho konfliktu motají a přilévají olej do ohně, atd. Tohle vše já osobně vnímám jako dobrý děj a IMHO to RDR2 má. Pak mě ale děj velmi rychle přestává zajímat a zajímají mě právě až ty jednotlivé dialogy a minikonflikty mezi postavami. A tohle má RDR2 (kdyby to byl film) v malíku.

Mě tam vždy vadil ten rozkol mezi tím, co mi RDR2 film vypráví a tím, co můj Arthur dělá (aka hra: zdravím lidi cutscéna: vytřískám prachy hra: řádově méně, než mám v danou chvíli v kapse, cutscéna: dostanu tuberu...). Nad samotným dějem jsem ale nikdy neuvažoval nějak kriticky. Vadilo mi, jak se vyvíjí (jakože Arthur se na to nevysere a nejde si žít svůj život sám, například), ale nevadilo mi, co a jak vypráví.

Respektive, co bys tam změnil, aby to bylo lepší, aniž bys měnil hlavní arc (banda neschopných zločinců utíká, až je rozprášená).
940705
Odrážky používám pro kontext, pokud se bavíme esejema. IMHO internetový standard, protože jinak nelze reagovat na vrstevnatý post. Nejde o samotnou citaci (většinou) a určitě ne o překrucování.  Jde mi o "místo v diskuzi", resp. kontext pro daný odstavec. Kdybychom se bavili IRL, tak řekneš větu, já řeknu větu. Takhle jich řekneš 10 a bez odrážek pak vlastně nevíš, na co reaguju. A já primárně reaguju/rozebírám argument. Kdybych psal o tom, jak ten příběh je-není dobrý, tak píšu úplně jiné věci, zaobírám se jinými tématy atd. Ale... já řeším "validitu" té tvé (nemyslím nijak útočně). tzn ten kontext je zásadní. === RDR Podle mě napsat "stále utíkají, jen víc a víc" je ohromná bagatelizace [i][spoiler](PS: Nejde o citaci, ale o sentiment)[/spoiler][/i]. Moje pointa je, že takhle můžeš bagatelizovat všechno, protože defacto ignoruješ ty jednotlivé pokusy mezi útěky, plus jak říkám, důležité je, jak na to nahlíží Arthur, co si o tom myslí a kdesi cosi. Ne "že utíkají". To můžeš vzít libovolný válečný film a říct "pořád se střílí, jen víc a víc". Mně pořád uniká, jak tohle vůbec lze použít jako definici dobrého či špatného příběhu. LOTR byl čistě protože tady snad všichni znají tohle memečko. Zkusím to říct úúúplně jinak: Dobrý příběh má nějaké téma (vykoupení, rodina, přežití...) a pak se kolem toho různě motá. Jednotlivé postavy ideálně realizují různé pohledy na daný filozofický konflikt, jednotlivé problémy se kolem toho konfliktu motají a přilévají olej do ohně, atd. Tohle vše já osobně vnímám jako dobrý děj a IMHO to RDR2 má. Pak mě ale děj velmi rychle přestává zajímat a zajímají mě právě až ty jednotlivé dialogy a minikonflikty mezi postavami. A tohle má RDR2 (kdyby to byl film) v malíku. Mě tam vždy vadil ten rozkol mezi tím, co mi RDR2 film vypráví a tím, co můj Arthur dělá (aka [b]hra:[/b] zdravím lidi [b]cutscéna:[/b] vytřískám prachy [b]hra:[/b] řádově méně, než mám v danou chvíli v kapse,[b] cutscéna: [/b]dostanu tuberu...). Nad samotným dějem jsem ale nikdy neuvažoval nějak kriticky. Vadilo mi, jak se vyvíjí (jakože Arthur se na to nevysere a nejde si žít svůj život sám, například), ale nevadilo mi, co a jak vypráví. Respektive, co bys tam změnil, aby to bylo lepší, aniž bys měnil hlavní arc (banda neschopných zločinců utíká, až je rozprášená).
940697
1 0
reagují: KARLOS, HAL
reagovat
reaguje na: Gonzi
Každý bude vnímat vyprávění jinak, což je určitě dobře a pokud ti ve vyprávění nic neschází, tak jedině dobře.
Pro mě v příběhu RDR2 chybí dopad toho, co se děje, na Artura, jakožto "hlavní postavu". Mě chybí, že Dutch se příběhem nikam neposunul (pokud pominu pominutí smyslů) a jde v pravdě opravdu "jen" o uvedení postavy, která má vyústění až v dalším (prvním) díle. Mě chybí, že John a ostatní členové gangu do toho příběhu víc nezasáhnou.
Podlinky jsou skvělé, ale prakticky ani jedna se nedotkne příběhu hlavního, včetně toho melancholického vyprávění Artura (pokud tedy rozhodnutími toto vyprávění podpoříš, pokud ale budeš hrát výrazně "na stranu Honoru", pak ten příběh prostě nefunguje přímo konstrukčně, ale to se snažím neakcentovat, pořád je to dáno médiem a tím, že do toho vstupuješ jako hráč ty, nebo já) a pokud neco, asi nejlépe napsaná, vygradovaná a zpracovaná postava a její "Story", je Sadie, včetně Prologu.
940701
Každý bude vnímat vyprávění jinak, což je určitě dobře a pokud ti ve vyprávění nic neschází, tak jedině dobře. Pro mě v příběhu RDR2 chybí dopad toho, co se děje, na Artura, jakožto "hlavní postavu". Mě chybí, že Dutch se příběhem nikam neposunul (pokud pominu pominutí smyslů) a jde v pravdě opravdu "jen" o uvedení postavy, která má vyústění až v dalším (prvním) díle. Mě chybí, že John a ostatní členové gangu do toho příběhu víc nezasáhnou. Podlinky jsou skvělé, ale prakticky ani jedna se nedotkne příběhu hlavního, včetně toho melancholického vyprávění Artura (pokud tedy rozhodnutími toto vyprávění podpoříš, pokud ale budeš hrát výrazně "na stranu Honoru", pak ten příběh prostě nefunguje přímo konstrukčně, ale to se snažím neakcentovat, pořád je to dáno médiem a tím, že do toho vstupuješ jako hráč ty, nebo já) a pokud neco, asi nejlépe napsaná, vygradovaná a zpracovaná postava a její "Story", je Sadie, včetně Prologu.
940685
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ty tebou porovnávané věci jsem nehrál, takže těžko říct. Pokud se chceš držet herního odvětví, bude z mé strany diskuze jaksi nemožná, tam nemám prakticky žádný reálný přehled.
Pokud porovnávám, tak s příběhy a díly obecně. Třeba Tebou nabídnutý LOTR (ale já ty měřítka mám nastavena všeobecně, takže neporovnávám jednotlivě, ale vnímám vjem z díla už jako takový)...
LOTR definicí je putování Froda s Prstenem, aby zničili jeho zlo. Ale v tom putování ztratí Gandalfa, což ho vypruží k opuštění Společenstva a přijmutí Gluma a po jeho zradě si uvědomí, že uspět může jedině vlastní obětí. Poté, co defakto neuspěje, příběh končí zlomeným Frodem, pro kterého je jediným způsobem uzdravení odchodem z tohoto světa.
RDR2 je v definici příběhu útěk Dutche a jeho lidí za svobodou. Při oném útěku se zastaví ve Valentine, kde při nevydařené akci začnou utíkam nejen před Pincetony, ale i před Cornwaalem. Stále ale utíkají, jen před více lidmi. Utečou do Rhodes, kde se plán pokazí a utíkají nejen před Pinketony a Cornwaalem, ale i před oběma tamními rodinami. Utečou do Města. Tam se akce nepodaří, protože zvládnou zabít Bronteho a utíkají před celou mapou. Příběh končí tím, že už nemají kam utíkat, tak se gang rozpadne a Dutch uteče s několika málo zbylými přívrženci.
Oba příběhy přímo ovlivní osud další podstatné osoby - u LOTRa Sama, u RDR2 Johna. U prvého vidíme vývoj z "dokončit misi, vrátit se domů" k "dokončit misi, domů se sice vrátíme, ale se zásadními změnami". U Johna sledujeme "Jsem věrný synek." k "Sem věrný synek, kterého Dutch zradil zradil a to bolí".
Můžeš samozřejmě říct, že všechno je nějaká mechanika. Ale pro mě je prostě příběh RDR2 v područí toho, aby postavy prošly velkým kusem prostředí, bez gradace a bez vývoje. Pokud mluvím o slabém dramatickém oblouku Dutchova příběhu, pak Dutch dojde jediné katarze a to, že se ze smrti Hosey (nebo pod vlivem všech těch okolností) defakto zblázní - a to je v porovnání s Frodovou katarzí opravdu trošku plytké.
Kvalitu scénáře podle mého určuje řada věcí. A já netvrdím, že má RDR2 špatný scénář. Opět - postavy jsou skvěle vykresleny, dialogy výborně napsány. Ale pokud jde o příběh - věc, co mi má dát mimo jisté vyprávění i přesah, tam je prostě RDR2 na vedlejší koleji.
ps: Gonzi, chápu, že je to tvá volba, ale já opravdu nemám rád/je pro mě dost těžké, když se reaguje formou odrážek. Jde zcela jistě o regulérní reakci, ale vytrhnout jednu větu, často bez kontextu, je dost tendenční, byť zcela jistě funkční a v některých případech osvětlující debatu a na reakci dost namáhavé. To jen píšu, abys věděl, že třeba nereaguju na všechno, co píšeš.:)
940697
Ty tebou porovnávané věci jsem nehrál, takže těžko říct. Pokud se chceš držet herního odvětví, bude z mé strany diskuze jaksi nemožná, tam nemám prakticky žádný reálný přehled. Pokud porovnávám, tak s příběhy a díly obecně. Třeba Tebou nabídnutý LOTR (ale já ty měřítka mám nastavena všeobecně, takže neporovnávám jednotlivě, ale vnímám vjem z díla už jako takový)... LOTR definicí je putování Froda s Prstenem, aby zničili jeho zlo. Ale v tom putování ztratí Gandalfa, což ho vypruží k opuštění Společenstva a přijmutí Gluma a po jeho zradě si uvědomí, že uspět může jedině vlastní obětí. Poté, co defakto neuspěje, příběh končí zlomeným Frodem, pro kterého je jediným způsobem uzdravení odchodem z tohoto světa. RDR2 je v definici příběhu útěk Dutche a jeho lidí za svobodou. Při oném útěku se zastaví ve Valentine, kde při nevydařené akci začnou utíkam nejen před Pincetony, ale i před Cornwaalem. Stále ale utíkají, jen před více lidmi. Utečou do Rhodes, kde se plán pokazí a utíkají nejen před Pinketony a Cornwaalem, ale i před oběma tamními rodinami. Utečou do Města. Tam se akce nepodaří, protože zvládnou zabít Bronteho a utíkají před celou mapou. Příběh končí tím, že už nemají kam utíkat, tak se gang rozpadne a Dutch uteče s několika málo zbylými přívrženci. Oba příběhy přímo ovlivní osud další podstatné osoby - u LOTRa Sama, u RDR2 Johna. U prvého vidíme vývoj z "dokončit misi, vrátit se domů" k "dokončit misi, domů se sice vrátíme, ale se zásadními změnami". U Johna sledujeme "Jsem věrný synek." k "Sem věrný synek, kterého Dutch zradil zradil a to bolí". Můžeš samozřejmě říct, že všechno je nějaká mechanika. Ale pro mě je prostě příběh RDR2 v područí toho, aby postavy prošly velkým kusem prostředí, bez gradace a bez vývoje. Pokud mluvím o slabém dramatickém oblouku Dutchova příběhu, pak Dutch dojde jediné katarze a to, že se ze smrti Hosey (nebo pod vlivem všech těch okolností) defakto zblázní - a to je v porovnání s Frodovou katarzí opravdu trošku plytké. Kvalitu scénáře podle mého určuje řada věcí. A já netvrdím, že má RDR2 špatný scénář. Opět - postavy jsou skvěle vykresleny, dialogy výborně napsány. Ale pokud jde o příběh - věc, co mi má dát mimo jisté vyprávění i přesah, tam je prostě RDR2 na vedlejší koleji. ps: Gonzi, chápu, že je to tvá volba, ale já opravdu nemám rád/je pro mě dost těžké, když se reaguje formou odrážek. Jde zcela jistě o regulérní reakci, ale vytrhnout jednu větu, často bez kontextu, je dost tendenční, byť zcela jistě funkční a v některých případech osvětlující debatu a na reakci dost namáhavé. To jen píšu, abys věděl, že třeba nereaguju na všechno, co píšeš.*:)*
940685
0 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: KARLOS
Ne že bych přímo nesouhlasil, napsal jsi to hezky, ale imho je Arthur pořád hybatel děje, na herní poměry, kdy hra chce hráči říkat, co má dělat.
>"Charakterový oblouk je výrazně mělčí"
Mělčí oproti čemu? Uncharted? Last of Us? God of War? Ghost of Tsushima?
Nemyslím si.
> Duch má plán, ten se podělá, posuneme se na mapě, repeat
Souhlas, jenže o tom ten děj není, svým způsobem je to vždy inciting incident. V jiném díle jde hrdina taky, kam jej "osud zavane". Ve válečných dílech jdou vojáci, kam je pošle armáda... Nějak v tom nevidím ten problém. Naopak, tady Arthur v tomhle žije a bobtná v něm, jak je to vlastně špatné, až se rozhodne jinak.

Stejný příběh by byl třeba dítě vyrůstající v toxické domácnosti a logicky by ve filmu nejdřív byl setup, pak různé větší či menší situace, kdy dítě začne vidět rodinu jinýma očima a pak něco velkého končícího odchodem z domu apod.
Nějak mi uniká, čím je to jakkoli špatný, či nedostatečný příběh.

> Podepíšu, že postavy a jejich dialogy jsou masterpiece, že je atmosféra masterpiece, ale samotný příběh... je přinejlepším funkční, ale dost mechanický.
Dobře, ale zase, který není? Příběh v LOTRu je, že Frodo jde s prstenem, hodí jej do sopky a letí zpět. Pokud se nebavíme o nějakém sofistikovaném scifi, tak příběh jako takový je jen něco, co nám pomáhá poznat postavy, dívat se jak se rozhodují, jak přistupují k těm situacím atd. atp.

PS: Neříkám, že je to nejlepší příběh na světě apod, ale že obecně ta kvalita scénáře je na velmi vysoké úrovni. Právě protože jako hlavní dramatické oblouky to obecně funguje dobře a lokální střípky jsou napsané obvzlášť kvalitně.
940685
Ne že bych přímo nesouhlasil, napsal jsi to hezky, ale imho je Arthur pořád hybatel děje, na herní poměry, kdy hra chce hráči říkat, co má dělat. [i]>"[/i][i]Charakterový oblouk je výrazně mělčí"[/i] Mělčí oproti čemu? Uncharted? Last of Us? God of War? Ghost of Tsushima? Nemyslím si. [i]> Duch má plán, ten se podělá, posuneme se na mapě, repeat[/i] Souhlas, jenže o tom ten děj není, svým způsobem je to vždy inciting incident. V jiném díle jde hrdina taky, kam jej "osud zavane". Ve válečných dílech jdou vojáci, kam je pošle armáda... Nějak v tom nevidím ten problém. Naopak, tady Arthur v tomhle žije a bobtná v něm, jak je to vlastně špatné, až se rozhodne jinak. Stejný příběh by byl třeba dítě vyrůstající v toxické domácnosti a logicky by ve filmu nejdřív byl setup, pak různé větší či menší situace, kdy dítě začne vidět rodinu jinýma očima a pak něco velkého končícího odchodem z domu apod. Nějak mi uniká, čím je to jakkoli špatný, či nedostatečný příběh. [i]> Podepíšu, že postavy a jejich dialogy jsou masterpiece, že je atmosféra masterpiece, ale samotný příběh... je přinejlepším funkční, ale dost mechanický.[/i] Dobře, ale zase, který není? Příběh v LOTRu je, že Frodo jde s prstenem, hodí jej do sopky a letí zpět. Pokud se nebavíme o nějakém sofistikovaném scifi, tak příběh jako takový je jen něco, co nám pomáhá poznat postavy, dívat se jak se rozhodují, jak přistupují k těm situacím atd. atp. PS: Neříkám, že je to nejlepší příběh na světě apod, ale že obecně ta kvalita scénáře je na velmi vysoké úrovni. Právě protože jako hlavní dramatické oblouky to obecně funguje dobře a lokální střípky jsou napsané obvzlášť kvalitně.
940666
7 0
reagují: KARLOS, KARLOS
reagovat
reaguje na: KARLOS
Najlepšiu definíciu čo som na RDR2 počul a v podstate s ňou súhlasím je, že sa jedná o "dokonalý prequel."
Ono vzhľadom na dejové mantinely ktoré pri tvorbe prequelu bývajú, sa to po príbehovej stránke ani lepšie spraviť nedalo. 
940678
Najlepšiu definíciu čo som na RDR2 počul a v podstate s ňou súhlasím je, že sa jedná o "dokonalý prequel." Ono vzhľadom na dejové mantinely ktoré pri tvorbe prequelu bývajú, sa to po príbehovej stránke ani lepšie spraviť nedalo. 
940666
1 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
To je ale to, co HAL říká. Artur je skvělá postava, ale příběh o něm není. Neutváří nosné motivy, neposouvá děj. Charakterový oblouk je výrazně mělčí, pokud budeme brát v potaz to, že se budeš držet v mantinelech rozhodnutí, o kterých rozhodnout nemůžeš. A o těch, o kterých rozhodnout můžeš, to vyobrazení jasně inklinuje k tomu, jak už byl Artur představen na začátku - jako zpátečnický morous, co se drží svých charakterových zásad, které jsou spíš kladné.
Příběh jako takový je primárně o Johnovi a Dutchovi, je to doslova a do písmene prequel, Artur je v příběhu účastník pro pozorování, nikoliv hybná postava děje. A ten prostě a jednoduše je o "Duch má plán, ten se podělá, posuneme se na mapě, repeat".
A i když přistoupím na tvůj názor s Arturem jakožto jeho příběhem... Pak i zde ten scénář dost kulhá. Dramaturgicky je velmi nevyvážený (poslední třetinu nám děj neustále naznačuje, jak to jako dopadne, asi aby nikdo nebyl překvapen) a odvyprávěný nikoliv melancholicky, ale mechanicky - z podstaty věci, protože je to zrovna herní postava, se kterou můžeš nakládat po svém a imerze se rozpadne hned v prvním okamžiku, kdy se nedržíš v mantinelech střední karmy a rozhodnutích dát "R" namísto "F".
RDR2 má vše, co se děje týče, na jedničku, až na ten příběh jako takový. Alespoň tak to vidím já. Mám za sebou průchod hrou jak pomalý, tak speedrun zaměřený právě na příběh. Některé mise jsou hrál donekonečna a deníček pro všechny podpůrné informace a utvoření obrazu také několikrát přečtený. Jsem jakože huge fanoušek. Ale zrovna s tím názorem, že příběh položený tak, aby se dal nazývat jako masterpiece, se fakt neztotožňuju. Podepíšu, že postavy a jejich dialogy jsou masterpiece, že je atmosféra masterpiece, ale samotný příběh... je přinejlepším funkční, ale dost mechanický.
940666
To je ale to, co HAL říká. Artur je skvělá postava, ale příběh o něm není. Neutváří nosné motivy, neposouvá děj. Charakterový oblouk je výrazně mělčí, pokud budeme brát v potaz to, že se budeš držet v mantinelech rozhodnutí, o kterých rozhodnout nemůžeš. A o těch, o kterých rozhodnout můžeš, to vyobrazení jasně inklinuje k tomu, jak už byl Artur představen na začátku - jako zpátečnický morous, co se drží svých charakterových zásad, které jsou spíš kladné. Příběh jako takový je primárně o Johnovi a Dutchovi, je to doslova a do písmene prequel, Artur je v příběhu účastník pro pozorování, nikoliv hybná postava děje. A ten prostě a jednoduše je o "Duch má plán, ten se podělá, posuneme se na mapě, repeat". A i když přistoupím na tvůj názor s Arturem jakožto jeho příběhem... Pak i zde ten scénář dost kulhá. Dramaturgicky je velmi nevyvážený (poslední třetinu nám děj neustále naznačuje, jak to jako dopadne, asi aby nikdo nebyl překvapen) a odvyprávěný nikoliv melancholicky, ale mechanicky - z podstaty věci, protože je to zrovna herní postava, se kterou můžeš nakládat po svém a imerze se rozpadne hned v prvním okamžiku, kdy se nedržíš v mantinelech střední karmy a rozhodnutích dát "R" namísto "F". RDR2 má vše, co se děje týče, na jedničku, až na ten příběh jako takový. Alespoň tak to vidím já. Mám za sebou průchod hrou jak pomalý, tak speedrun zaměřený právě na příběh. Některé mise jsou hrál donekonečna a deníček pro všechny podpůrné informace a utvoření obrazu také několikrát přečtený. Jsem jakože huge fanoušek. Ale zrovna s tím názorem, že příběh položený tak, aby se dal nazývat jako masterpiece, se fakt neztotožňuju. Podepíšu, že postavy a jejich dialogy jsou masterpiece, že je atmosféra masterpiece, ale samotný příběh... je přinejlepším funkční, ale dost mechanický.
940654
4 0
reagují: Gonzi, Tyller
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ani jedné z těch her to určitě moc neubližuje, zvlášť RDR2 tak dobře funguje jako sandbox, že tím i pro mě patří k těm nejlepším vůbec.
940655
Ani jedné z těch her to určitě moc neubližuje, zvlášť RDR2 tak dobře funguje jako sandbox, že tím i pro mě patří k těm nejlepším vůbec.
940654
1 0
reagovat
reaguje na: HAL
Tak GTA je spíš něco jako Pulp Fiction, než klasický děj, na druhou stranu jsem ale nikdy neměl pocit, že by příběhem trpěli.
Ad RDR2: no comment :D Ono to jaksi nebylo o Dutchovi a jeho zradě, ale o Arthurovi a jeho poznávání sebe sama na sklonku života. Já mám s R* problém s jejich nulovou integrací děje do gameplaye, ale ani ve snu by mě nenapadlo jejich děj kritizovat. Ten poměr kvality a kvantity mají snadno nejlepší ze všech.
940654
Tak GTA je spíš něco jako Pulp Fiction, než klasický děj, na druhou stranu jsem ale nikdy neměl pocit, že by příběhem trpěli. Ad RDR2: no comment *:D* Ono to jaksi nebylo o Dutchovi a jeho zradě, ale o Arthurovi a jeho poznávání sebe sama na sklonku života. Já mám s R* problém s jejich nulovou integrací děje do gameplaye, ale ani ve snu by mě nenapadlo jejich děj kritizovat. Ten poměr kvality a kvantity mají snadno nejlepší ze všech.
940648
5 0
reagují: KARLOS, HAL
reagovat
U GTA nikdy nemělo smysl dělat kdovíjak propracovaný originální příběh (což neznamená aby se na to úplně...), protože jsou to nelineární sandbox hry. Vždy byly a vždy budou, což je jejich nej přednost.

Dřív jsem příběhy GTA taky nepobíral, zatímco třeba Mafii jsem znal nazpaměť, přitom u obou nahraný srovnatelný počet hodin. Později, když jsem si je dal v x-tém opáčku a pokud možno co nejvíc lineárně (vedlejší nepovinné mise jsem prostě přeskočil), jsem ty příběhy dost docenil. Hlavně čtverku. Ale i pětku s tragickými alt. konci dvou postav.
940652
U GTA nikdy nemělo smysl dělat kdovíjak propracovaný originální příběh (což neznamená aby se na to úplně...), protože jsou to nelineární sandbox hry. Vždy byly a vždy budou, což je jejich nej přednost. Dřív jsem příběhy GTA taky nepobíral, zatímco třeba Mafii jsem znal nazpaměť, přitom u obou nahraný srovnatelný počet hodin. Později, když jsem si je dal v x-tém opáčku a pokud možno co nejvíc lineárně (vedlejší nepovinné mise jsem prostě přeskočil), jsem ty příběhy dost docenil. Hlavně čtverku. Ale i pětku s tragickými alt. konci dvou postav.
0 0
reagovat
reaguje na: (=LIFTY=)
Ani RDR2 - ale to je spíš o tom jak chápeme (hlavní) příběh hry.
Postavy bandy byly skvělé, dialogy s nimi, jejich osobnostní vývoj.
Ale hlavní dramatický oblouk hry jako celku? Ten byl hrozně meh. Hlavní záporák a zvrat s ním spojený byl jasný během první pikosekundy, a co se během hry v hlavních misích dělo byla v prvé řadě vždy jen záminka k tomu přes několik kempů procestovat mapu, a pak to rázem a ne moc uvěřitelně napojit na jedničku.
Paradoxně mnohem funkčnější pak byl příběh Johna v epilogu, tam mě mrzelo jen že tu finální pomstu vzali tak hopem během jediné velmi krátké mise.

GTA SA a V jsem dohrál znovu loni. O čem byly jsem už zapomněl.
940648
Ani RDR2 - ale to je spíš o tom jak chápeme (hlavní) příběh hry. Postavy bandy byly skvělé, dialogy s nimi, jejich osobnostní vývoj. Ale hlavní dramatický oblouk hry jako celku? Ten byl hrozně meh. Hlavní záporák a zvrat s ním spojený byl jasný během první pikosekundy, a co se během hry v hlavních misích dělo byla v prvé řadě vždy jen záminka k tomu přes několik kempů procestovat mapu, a pak to rázem a ne moc uvěřitelně napojit na jedničku. Paradoxně mnohem funkčnější pak byl příběh Johna v epilogu, tam mě mrzelo jen že tu finální pomstu vzali tak hopem během jediné velmi krátké mise. GTA SA a V jsem dohrál znovu loni. O čem byly jsem už zapomněl.
940646
3 0
reagují: Gonzi
reagovat
Pro mě GTAčka vždycky znamenaly obrovský píseček, kde se vyblbout zatímco poslouchám kvalitní hudbu na všech stanicích (která v dětství částečně utvářela i můj hudební vkus), prozkoumávání světa, nacházení Easter eggů, příběh plný groteskních postav, sprosté mluvy, over-the-top situací a násilí, spoustu dopravních prostředků, kdy jako malej harant jsem byl paf z toho, že můžu jezdit ve VC na skůtru zatímco mi ve větru vlaje košile ... a všechny tyhlety věci...

S GTA VI to vypadá, že to bude maximální satira na Ameriku jako takovou (jako vždy... to ani detailně vypisovat nemusím), ale opravdu se mi líbí faktor toho, že v tom bude i partner-in-crime love story, která bude založená na důvěře (aneb Jason se vyhýbá jakémukoli pokušení z ženské strany, dokud nejde vyzvednout Lucii z vězení -> věrnost), lásce a vztahu jako takovým. V GTA světě určitě vítaná novinka.
940647
Pro mě GTAčka vždycky znamenaly obrovský píseček, kde se vyblbout zatímco poslouchám kvalitní hudbu na všech stanicích (která v dětství částečně utvářela i můj hudební vkus), prozkoumávání světa, nacházení Easter eggů, příběh plný groteskních postav, sprosté mluvy, over-the-top situací a násilí, spoustu dopravních prostředků, kdy jako malej harant jsem byl paf z toho, že můžu jezdit ve VC na skůtru zatímco mi ve větru vlaje košile ... a všechny tyhlety věci... S GTA VI to vypadá, že to bude maximální satira na Ameriku jako takovou (jako vždy... to ani detailně vypisovat nemusím), ale opravdu se mi líbí faktor toho, že v tom bude i partner-in-crime love story, která bude založená na důvěře (aneb Jason se vyhýbá jakémukoli pokušení z ženské strany, dokud nejde vyzvednout Lucii z vězení -> věrnost), lásce a vztahu jako takovým. V GTA světě určitě vítaná novinka.
7 0
reagovat
reaguje na: HAL
Red Dead Redemption 2 mělo výborný příběh.
Každá jedna postava z bandy mi přirostla k srdci nebo jsem ji ze srdce nenáviděl. 
GTA bylo na příběhy fakt slabší.
Jako pětku jsem dohrál dva měsíce zpátky a pamatuji si jen některé brutální smrti postav a jinak vlastně nic. Z vedlejších postav jen pár pošuků a Lestera. 
940646
Red Dead Redemption 2 mělo výborný příběh. Každá jedna postava z bandy mi přirostla k srdci nebo jsem ji ze srdce nenáviděl.  GTA bylo na příběhy fakt slabší. Jako pětku jsem dohrál dva měsíce zpátky a pamatuji si jen některé brutální smrti postav a jinak vlastně nic. Z vedlejších postav jen pár pošuků a Lestera. 
940644
5 0
reagují: HAL
reagovat
Vrtulníček mám na podobný bázi jako tancování na pláži v SA (ne, prostě mi to tehdy nešlo). A Vice City, celej ten Diazův dům, kde se hráč usadil byl věrohodný bejváku Tonyho Montany. Příběhově sedlo nejvíc to a SA. Mě na GTA pak bavilo, když se ty postavy prolínaly v jednotlivých dílech, což i dnes v tom traileru ten Phil Cassidy. Anebo když až zpětně jsem pochopil, jak jsem průběžně viděl filmy z kterých čerpají, že je Ken Rosenberg vyjetej Sean Penn z Carlitovi cesty.
940645
Vrtulníček mám na podobný bázi jako tancování na pláži v SA (ne, prostě mi to tehdy nešlo). A Vice City, celej ten Diazův dům, kde se hráč usadil byl věrohodný bejváku Tonyho Montany. Příběhově sedlo nejvíc to a SA. Mě na GTA pak bavilo, když se ty postavy prolínaly v jednotlivých dílech, což i dnes v tom traileru ten Phil Cassidy. Anebo když až zpětně jsem pochopil, jak jsem průběžně viděl filmy z kterých čerpají, že je Ken Rosenberg vyjetej Sean Penn z Carlitovi cesty.
4 0
reagovat
reaguje na: (=LIFTY=)
Jo, byla to čistá vykrádačka. Ale když to funguje... evidentně v Rockstaru nemají na to napsat něco pořádného sami, tak jsem radši když si půjčují jinde :)
940644
Jo, byla to čistá vykrádačka. Ale když to funguje... evidentně v Rockstaru nemají na to napsat něco pořádného sami, tak jsem radši když si půjčují jinde *:)*
940643
0 0
reagují: (=LIFTY=)
reagovat
Tak ono Vice City byl hodně herní Scarface, pokud mě paměť nešálí.
Na co ale nezapomenu nikdy, tak je mise s vrtulníčkem. 
Myslím, že tehdy něco i padlo za vlast.
940643
Tak ono Vice City byl hodně herní Scarface, pokud mě paměť nešálí. Na co ale nezapomenu nikdy, tak je mise s vrtulníčkem.  Myslím, že tehdy něco i padlo za vlast.
4 0
reagují: HAL
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

TOPlist