Tím chci říct, že mít doma v celku kvalitní zážitek je už dostupné slušně pod 100k, a doufám, že z toho seznamu je zřejmé, že se člověk dostane velmi snadno i na 40k a míň, pokud se v něčem uskromní... Tím spíš, když v nějaké verzi by ty věci stejně měl. Přidejte si k tomu třeba popcorn maker za 1000,- a "rodinná návštěva kina" je najednou dostupná v plné parádě každý pátek... Stačí si ty náklady (100k) rozpočítat na 10 let a jsme na 10ti tisících ročně, nebo 800,- měsíčně, či 200 týdně, plus pořízení daného filmu (Netflix, bluray z bazaru, nebo naopak nový a pak šup na bazar atd. a cena se zlepšuje).
PG13 je populární kategorie, protože na to chodily celé rodiny a ideálně si nakoupily jídlo a pití. To je teď 4x vstupenka a nějaký ten popcorn a 1500,- whoooosh.
Tím chci říci, že "plnohodnotný kinozážitek pro průměrnou rodinu" je spíš nedostupný, zatímco slabší verze doma, která ale najde uplatnění i u Netflixu je už dostupná velmi... a kinaři se diví, že nemají co žrát.
Čímž se teprve dostávám k pointě
: kino, jak je nastavené, je optimalizované pro lidi, co filmy nezajímají a přijdou tam 3x za rok (a pak neřeší cenu popcornu). To logicky způsobuje, že se nadšencům "vlastní kino" vyplatí mnohem dřív, což logicky způsobuje, že celkový zájem o kina upadá. IMHO by každý business měl oslovovat primárně svůj core audience a přemýšlet, jak k tomu přidat i masy... Já bych radši dal "club card" s 50% slevou na všechno, ale zpoplatnil ji třeba 1000,-, abych to celkově zatraktivnil pro ty lidi, co by chodili každý týden (a každý 3. týden přibrali i kámoše).


