Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum KECÁRNA

příspěvky 6781 - 6800 Napsat příspěvek
reaguje na: Mr. Hlad
> A když to vezmu víc ze široka, stoprocentně je nezajímají ani rovnice o dvou neznámých...

A to je přesně to, s čím nesouhlasím. Když mi do rovnice o dvou neznámých dáš RPG mechaniky pokémona, tak mě to bude zajímat velmi.
Když mi v dějepise místo letopočtů budeš vyprávět zvraty, tak mě to bude zajímat velmi.
Když mi místo emocionálního ventilu dávno mrtvých zapšklých přeživších nějaké války budeš dávat ke čtení komiksy, bude mě to zajímat velmi.

Myslíš si že jsem programátor protože jsem chtěl počítat vzorečky, nebo protože jsem chtěl dělat hry?
855734
> A když to vezmu víc ze široka, stoprocentně je nezajímají ani rovnice o dvou neznámých... A to je přesně to, s čím nesouhlasím. Když mi do rovnice o dvou neznámých dáš RPG mechaniky pokémona, tak mě to bude zajímat velmi. Když mi v dějepise místo letopočtů budeš vyprávět zvraty, tak mě to bude zajímat velmi. Když mi místo emocionálního ventilu dávno mrtvých zapšklých přeživších nějaké války budeš dávat ke čtení komiksy, bude mě to zajímat velmi. Myslíš si že jsem programátor protože jsem chtěl počítat vzorečky, nebo protože jsem chtěl dělat hry?
855713
4 0
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: The Joker
No jo, ale furt tam máš těch sedmnáct z dvaceti, které to nebaví a u kterých by bylo lepší naučit je, jak udělat kotoul a obecně je rozhýbat, aby si nezlámali hnáty na prvním ledu :)

Škola může talent jednotlivce podporovat jen do určité míry, na jeho rozvíjení jsou kroužky, specializované školy a tak. Nechci, aby to znělo blbě, ale přinejmenším základka musí hlavně zařídit, aby byl co nejlepší ten "standard" a vylezlo co možná nejmíň nepoužitelných lidí. Ti šikovní mají prostor realizovat se a rozvíjet se jinde. 

Můžeme si říkat, že se tam učím spousta věcí, co reálně nevyužiješ nebo nepotřebuješ, ale když ti pak Andrej předstoupí před školáky nebo moje spolužačka na střední  začne s vážnou tváří tvrdit, že za Rakouska-Uherska se u nás mluvilo Německy, protože tu byl Hitler, tak to prostě nechceš. 
855729
No jo, ale furt tam máš těch sedmnáct z dvaceti, které to nebaví a u kterých by bylo lepší naučit je, jak udělat kotoul a obecně je rozhýbat, aby si nezlámali hnáty na prvním ledu :) Škola může talent jednotlivce podporovat jen do určité míry, na jeho rozvíjení jsou kroužky, specializované školy a tak. Nechci, aby to znělo blbě, ale přinejmenším základka musí hlavně zařídit, aby byl co nejlepší ten "standard" a vylezlo co možná nejmíň nepoužitelných lidí. Ti šikovní mají prostor realizovat se a rozvíjet se jinde.  Můžeme si říkat, že se tam učím spousta věcí, co reálně nevyužiješ nebo nepotřebuješ, ale když ti pak Andrej předstoupí před školáky nebo moje spolužačka na střední  začne s vážnou tváří tvrdit, že za Rakouska-Uherska se u nás mluvilo Německy, protože tu byl Hitler, tak to prostě nechceš. 
855727
4 0
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Tam si prave ale rikam, ze by to bavilo aspon tri. "Kotoul, skocis pres kozu, dotknes se zdi, bezis zpatky, vybiha dalsi" nebavilo nikoho. :) Ale beru, ze uz je to dost let a trebas jsou dnes skoly, kde se zaradi napr yoga nebo neco. Jen se bojim tech rozdilu, no. A ne kazdy rodic muze davat mesicne 10-15K, pokud v tom meste tuhle moznost vubec ma... :/
855727
Tam si prave ale rikam, ze by to bavilo aspon tri. "Kotoul, skocis pres kozu, dotknes se zdi, bezis zpatky, vybiha dalsi" nebavilo nikoho. :) Ale beru, ze uz je to dost let a trebas jsou dnes skoly, kde se zaradi napr yoga nebo neco. Jen se bojim tech rozdilu, no. A ne kazdy rodic muze davat mesicne 10-15K, pokud v tom meste tuhle moznost vubec ma... :/
855724
1 0
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Zrovna Babička je něco, co mladým lidem těžko něco řekne. Pokud jde o tvorbu Boženy Němcové, spíš doporučuji její povídky. A jako dobré seznámení s Boženou Němcovou doporučuji zfilmované povídky Divá Bára (1949) a V zámku a v podzámčí (1981). Oba filmy jsou snadno srozumitelné, nadčasové a řeší de facto současné otázky. K tomu je jako doplněk dobrá i minisérie Božena (2021). Prostě by se to těmi filmy mělo okořenit a zesoučasnit. Problém je v tom, že se zrovna literatura 19. století probírá příšerným školometským způsobem, který mladé lidi logicky otráví.

Mě třeba literatura vždycky bavila, protože jsem četl už od malička, ale vím, že ne každý vyrůstal či vyrůstá právě takhle. Lépe to samozřejmě funguje na gymnáziích, jinde asi o něco méně. Hlavně by se mělo s mladými lidmi mluvit jako se sobě rovnými, nikoli jim dávat neustále najevo "jsem starší a ty jako mladý nevíš o životě vůbec nic". Právě na tomhle strašně vázne komunikace nejen na školách. 
855726
Zrovna Babička je něco, co mladým lidem těžko něco řekne. Pokud jde o tvorbu Boženy Němcové, spíš doporučuji její povídky. A jako dobré seznámení s Boženou Němcovou doporučuji zfilmované povídky [b]Divá Bára (1949)[/b] a [b]V zámku a v podzámčí (1981)[/b]. Oba filmy jsou snadno srozumitelné, nadčasové a řeší de facto současné otázky. K tomu je jako doplněk dobrá i minisérie [b]Božena (2021)[/b]. Prostě by se to těmi filmy mělo okořenit a zesoučasnit. Problém je v tom, že se zrovna literatura 19. století probírá příšerným školometským způsobem, který mladé lidi logicky otráví. Mě třeba literatura vždycky bavila, protože jsem četl už od malička, ale vím, že ne každý vyrůstal či vyrůstá právě takhle. Lépe to samozřejmě funguje na gymnáziích, jinde asi o něco méně. Hlavně by se mělo s mladými lidmi mluvit jako se sobě rovnými, nikoli jim dávat neustále najevo "jsem starší a ty jako mladý nevíš o životě vůbec nic". Právě na tomhle strašně vázne komunikace nejen na školách. 
855713
0 -2
reagovat
reaguje na: The Joker
Hele my to měli naopak. Celý rok florbal a fotbal a pak jedna školní olympiáda, kde se během dvou dnů odběhaly a odskákaly všechny věci, které se podle osnov musí klasifikovat. A pak za florbal. 

Fotbal na té úrovni, o které píšeš, je stejně specifický koníček jako film. Bavilo by to tebe a další dva spolužáky. Stejně jako film u mě v osmičce s Občanem Kanem. Jenže děcek tam máš dvacet. 

Když máš ve třídě třiadvacet dětí a máš na ně 45 minut, tak je to s nějakými individuálními preferencemi dost složitý. Zažiil jsem si to :) Kdybys na tělocvik dostal tři šikovný fotbalisty, máš k nim osm plus mínus šikovných kluků, sedm nemehel a tři, co musíš hlídat, aby na sebe neshodili švédskou bednu. 
855724
Hele my to měli naopak. Celý rok florbal a fotbal a pak jedna školní olympiáda, kde se během dvou dnů odběhaly a odskákaly všechny věci, které se podle osnov musí klasifikovat. A pak za florbal.  Fotbal na té úrovni, o které píšeš, je stejně specifický koníček jako film. Bavilo by to tebe a další dva spolužáky. Stejně jako film u mě v osmičce s Občanem Kanem. Jenže děcek tam máš dvacet.  Když máš ve třídě třiadvacet dětí a máš na ně 45 minut, tak je to s nějakými individuálními preferencemi dost složitý. Zažiil jsem si to :) Kdybys na tělocvik dostal tři šikovný fotbalisty, máš k nim osm plus mínus šikovných kluků, sedm nemehel a tři, co musíš hlídat, aby na sebe neshodili švédskou bednu. 
855722
3 0
reagují: The Joker
reagovat
reaguje na: AndyKaufman
Já to pochopil, neboj. 

Systém je vlastně dobrý. Rámcový vzdělávací program dává školám spoustu prostoru si věci upravit, ve zkratce jde o to, že na konci sedmičky musí děcka umět X, na konci osmičky Y a na konci devítky Z, ale jak se k tomu dostanou, to je do velké míry na škole. Problém je, že když se to zavedlo, spousta lidí učila pořád stejně, protože k tomu výsledku se dostali starými metodami. 

Samozřejmě tu nechci učitele hejtit, ale prostor pro nějakou vlastní iniciativu ve škole je. Pak jde samozřejmě nejen o to, jestli se do toho chce učitelům, ředitelům, jestli jsou prachy na podobné "novoty" a tak. Ale možnosti tu prostě existují. A s nimi i školy, které je využívají, ale tam samozřejmě mluvíme o velkých městech, kde si rodiče můžou vybrat, že potomka pošlou někam, kde to vedou trošku jinak. Jenže pak jsou samozřejmě i rodiče, kteří tu novotu neznají nebo nechtějí a chtějí právě ten standard. 
855723
Já to pochopil, neboj.  Systém je vlastně dobrý. Rámcový vzdělávací program dává školám spoustu prostoru si věci upravit, ve zkratce jde o to, že na konci sedmičky musí děcka umět X, na konci osmičky Y a na konci devítky Z, ale jak se k tomu dostanou, to je do velké míry na škole. Problém je, že když se to zavedlo, spousta lidí učila pořád stejně, protože k tomu výsledku se dostali starými metodami.  Samozřejmě tu nechci učitele hejtit, ale prostor pro nějakou vlastní iniciativu ve škole je. Pak jde samozřejmě nejen o to, jestli se do toho chce učitelům, ředitelům, jestli jsou prachy na podobné "novoty" a tak. Ale možnosti tu prostě existují. A s nimi i školy, které je využívají, ale tam samozřejmě mluvíme o velkých městech, kde si rodiče můžou vybrat, že potomka pošlou někam, kde to vedou trošku jinak. Jenže pak jsou samozřejmě i rodiče, kteří tu novotu neznají nebo nechtějí a chtějí právě ten standard. 
855720
4 0
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Ja samozrejme netusim, jak moc se za poslednich 20 let zmenily ZS, ale zase, kdyz to vezmu dle svych zkusenosti... Od chvile kdy jsem zacal chodit jsem byl veden k fotbalu, coz znamenalo v prumeru az do puberty 2-3h denne. K tomu dalsi sporty. Ale mezitim nastala skola a tam se reklo, ze osnovy jsou takove a takove a vetsinu roku se jako vymyvarna mozku delala "gymnastika", protoze to tak proste musi byt a zadne diskuze. Fotbal byl svatek a jeste stylem "hodim vam balon a vy za nim behejte". Nic se k tomu neresilo, ani rondo a jine zaklady. Takze se obavam, jake jsou dnes vlastne rozdily mezi ZS. Ze mladi ucitele chteji do velkych mest, lepsich skol a decka v tom zbytku maji od prvni chvile smulu. Samozrejme jim rozumim a resi se tohle vsude, jak je problem nekam nalakat lekare, zubare, realita nebude nikdy dokonala, ale stejne... :/
855722
Ja samozrejme netusim, jak moc se za poslednich 20 let zmenily ZS, ale zase, kdyz to vezmu dle svych zkusenosti... Od chvile kdy jsem zacal chodit jsem byl veden k fotbalu, coz znamenalo v prumeru az do puberty 2-3h denne. K tomu dalsi sporty. Ale mezitim nastala skola a tam se reklo, ze osnovy jsou takove a takove a vetsinu roku se jako vymyvarna mozku delala "gymnastika", protoze to tak proste musi byt a zadne diskuze. Fotbal byl svatek a jeste stylem "hodim vam balon a vy za nim behejte". Nic se k tomu neresilo, ani rondo a jine zaklady. Takze se obavam, jake jsou dnes vlastne rozdily mezi ZS. Ze mladi ucitele chteji do velkych mest, lepsich skol a decka v tom zbytku maji od prvni chvile smulu. Samozrejme jim rozumim a resi se tohle vsude, jak je problem nekam nalakat lekare, zubare, realita nebude nikdy dokonala, ale stejne... :/
855714
1 0
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Já se omlouvám, že jsem to napsal možná jako hate na učitele. Určitě jsem to tak nemyslel. Spíš na systém.
Já dělal nějaké projekty pro MŠMT a bavil jsem se tam s lidma na téma finanční gramotnost a zdravé stravování a to fakt ROFL co je za martirium dostat do systému.
My měli na gymplu super ředitele, co se snažil dostat do vyučování X let nějakou krizovou výchovu typu první pomoc. V podstatě byl neúspěšný a cokoliv mu zamítli. Tak to obešel integrací do stávajících předmětů.

S Douglasem jsem měl kdysi super konverzaci v Messengeru o filmech ve výuce. :)
855720
Já se omlouvám, že jsem to napsal možná jako hate na učitele. Určitě jsem to tak nemyslel. Spíš na systém. Já dělal nějaké projekty pro MŠMT a bavil jsem se tam s lidma na téma finanční gramotnost a zdravé stravování a to fakt ROFL co je za martirium dostat do systému. My měli na gymplu super ředitele, co se snažil dostat do vyučování X let nějakou krizovou výchovu typu první pomoc. V podstatě byl neúspěšný a cokoliv mu zamítli. Tak to obešel integrací do stávajících předmětů. S Douglasem jsem měl kdysi super konverzaci v Messengeru o filmech ve výuce. *:)*
855703
1 -4
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: hroubek
Tak. Ale to už se zas dostáváme k tomu, že existují kurzy pro učitele, kde je naučí jak s tímhle pracovat. Když mají zájem, seženou peníze od ředitele nebo nějaký grant, projdou tím a dostanou prostor ve škole po vyučování, bude to super. Ale to už je pak opravdu čistě o těch učitelích a jejich nadšení a touze jít brzo domů, nebo koukat s dětmi na filmy. 
855718
Tak. Ale to už se zas dostáváme k tomu, že existují kurzy pro učitele, kde je naučí jak s tímhle pracovat. Když mají zájem, seženou peníze od ředitele nebo nějaký grant, projdou tím a dostanou prostor ve škole po vyučování, bude to super. Ale to už je pak opravdu čistě o těch učitelích a jejich nadšení a touze jít brzo domů, nebo koukat s dětmi na filmy. 
855717
3 0
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Ono by bohatě pomohlo kdyby existovaly kroužky, které by se zaměřovali na poznávání filmů, historii, a pak se chodilo do kina, koukalo na filmy, vysvětlily by se pojmy jako narace, fabulace, syžet atd, mohli by se naučit v nějakém programu střihat. 
855717
Ono by bohatě pomohlo kdyby existovaly kroužky, které by se zaměřovali na poznávání filmů, historii, a pak se chodilo do kina, koukalo na filmy, vysvětlily by se pojmy jako narace, fabulace, syžet atd, mohli by se naučit v nějakém programu střihat. 
855703
2 0
reagují: Mr. Hlad
reagovat
Nám pustili v osmé třídě Úplně zatmění. Co jsme si z toho odnesli? Posměšky, že DiCaprio pr.á s chlapem....

Češtinářka ze základky - fanatická křesťanka, která nadržovala dětem, co chodily do náboženství.

Češtinářka ze střední - alkoholička, kterou ve čtvrťáků poslali na léčení. Absolutní nezájem o nějakou iniciativu.
Poslední rok jsme dostali učitele zapáleného do literatury. Citoval třeba z Watchmenu a dokázal mluvit o knihách jako o koníčku a ne povinném probírání osnov. 

Ten jediný mi něco dal. Kdybych nedostal v 11 letech prvního Harry Pottera, tak mě nikdy nic ke čtení nemotivuje... 
855716
Nám pustili v osmé třídě Úplně zatmění. Co jsme si z toho odnesli? Posměšky, že DiCaprio pr.á s chlapem.... Češtinářka ze základky - fanatická křesťanka, která nadržovala dětem, co chodily do náboženství. Češtinářka ze střední - alkoholička, kterou ve čtvrťáků poslali na léčení. Absolutní nezájem o nějakou iniciativu. Poslední rok jsme dostali učitele zapáleného do literatury. Citoval třeba z Watchmenu a dokázal mluvit o knihách jako o koníčku a ne povinném probírání osnov.  Ten jediný mi něco dal. Kdybych nedostal v 11 letech prvního Harry Pottera, tak mě nikdy nic ke čtení nemotivuje... 
6 0
reagovat
reaguje na: HAL
Určitě, ale pamatuju si, že jsem chodil do kina na základce dvakrát týdně, pár lidí chodilo se mnou a dávali jsme i klasiky a náročnější věci. Ale Občan Kane byl pro 80% z nich nekoukatelná věc. 

Je to příliš široký, aby to k něčemu bylo, muselo by to mít podobnou časovou dotaci jako celá literatura. To prostě nejde, mít děcka kvůli filmu ve škole o tři hodiny týdně víc. Takhle bychom se mohli dostat k tomu, proč se neučí o výtvarném umění, o té zmíněné hudbě... bylo by pěkný mít vzdělanější děti a s nimi vzdělanější generaci, ale tohle je spíš na rodičích a na tom, jak směřují a podporují svoje děcka. Škola na to v současném systému nemá moc prostoru. Ale i s tím málem - jak píšeš - se dá něco dělat. 
855715
Určitě, ale pamatuju si, že jsem chodil do kina na základce dvakrát týdně, pár lidí chodilo se mnou a dávali jsme i klasiky a náročnější věci. Ale Občan Kane byl pro 80% z nich nekoukatelná věc.  Je to příliš široký, aby to k něčemu bylo, muselo by to mít podobnou časovou dotaci jako celá literatura. To prostě nejde, mít děcka kvůli filmu ve škole o tři hodiny týdně víc. Takhle bychom se mohli dostat k tomu, proč se neučí o výtvarném umění, o té zmíněné hudbě... bylo by pěkný mít vzdělanější děti a s nimi vzdělanější generaci, ale tohle je spíš na rodičích a na tom, jak směřují a podporují svoje děcka. Škola na to v současném systému nemá moc prostoru. Ale i s tím málem - jak píšeš - se dá něco dělat. 
855711
3 0
reagovat
reaguje na: The Joker
Jak říkáš, tohle je spíš o rodičích než o škole. Už kvůli té časové náročnosti. 
855714
Jak říkáš, tohle je spíš o rodičích než o škole. Už kvůli té časové náročnosti. 
855708
2 0
reagují: The Joker
reagovat
reaguje na: Gonzi
Babička byl samozřejmě příklad té literatury, která má historickou hodnotu, ale děti by ji číst neměly a hlavně nechtějí. Je to o učitelích a co vyberou. Vím, že na děcka už nefunguje Verne a podobně, ale Potter jo, stejně tak Prašina a podobně. Ale vyhodit celý ten základ, historii a vývoj je nesmysl.

Ve dvanácti tě baví něco jiného než když ti je devatenáct, ale když v těch devatenácti netušíš, že bylo něco jako národní obrození (stačí vědět, že to bylo a plus mínus co), tak si k tomu těžko budeš hledat cestu. Teď nemyslím v literatuře, to by snad četl fakt jen masochista, ale spíš třeba v historii. 

Reálně když ti je dvanáct, tak většina děcek nechce číst ani toho Pottera. Chceš čumět na Pokémony a hrát na tabletu (bez ohledu na to, jak moc jim to rodiče dovolí). A když to vezmu víc ze široka, stoprocentně je nezajímají ani rovnice o dvou neznámých, co je to sublimace co je nějaká blbá lodyha. 

Takže tyhle věci se musí děckám do té hlavy bohužel narvat bez ohledu na to, jak moc je to baví a jak moc budou za deset let fňukat, že jim čeština byla na prd, protože pracují jako automechanici. Protože stejně můžou fňukat copywriteři, že jim na prd byla fyzika. Ale to u těch děcek reálně nepoznáš a prostě jim musíš udělat základ ze všeho, protože ten jejich zájem se bude specifikovat až později. 

Ale jak říkám, míň Babičky a víc Pottera nikoho samozřejmě nezabije. Jen bych tu Babičku neškrtal (Babička=libovolná nuda, co nás nebavila číst). Protože pak skončíš jak Babiš 8)
855713
Babička byl samozřejmě příklad té literatury, která má historickou hodnotu, ale děti by ji číst neměly a hlavně nechtějí. Je to o učitelích a co vyberou. Vím, že na děcka už nefunguje Verne a podobně, ale Potter jo, stejně tak Prašina a podobně. Ale vyhodit celý ten základ, historii a vývoj je nesmysl. Ve dvanácti tě baví něco jiného než když ti je devatenáct, ale když v těch devatenácti netušíš, že bylo něco jako národní obrození (stačí vědět, že to bylo a plus mínus co), tak si k tomu těžko budeš hledat cestu. Teď nemyslím v literatuře, to by snad četl fakt jen masochista, ale spíš třeba v historii.  Reálně když ti je dvanáct, tak většina děcek nechce číst ani toho Pottera. Chceš čumět na Pokémony a hrát na tabletu (bez ohledu na to, jak moc jim to rodiče dovolí). A když to vezmu víc ze široka, stoprocentně je nezajímají ani rovnice o dvou neznámých, co je to sublimace co je nějaká blbá lodyha.  Takže tyhle věci se musí děckám do té hlavy bohužel narvat bez ohledu na to, jak moc je to baví a jak moc budou za deset let fňukat, že jim čeština byla na prd, protože pracují jako automechanici. Protože stejně můžou fňukat copywriteři, že jim na prd byla fyzika. Ale to u těch děcek reálně nepoznáš a prostě jim musíš udělat základ ze všeho, protože ten jejich zájem se bude specifikovat až později.  Ale jak říkám, míň Babičky a víc Pottera nikoho samozřejmě nezabije. Jen bych tu Babičku neškrtal (Babička=libovolná nuda, co nás nebavila číst). Protože pak skončíš jak Babiš *8)*
855709
6 0
reagují: Gonzi, Disketa1
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Filmy ze školy si paradoxně nejvíc pamatuju z hodin angličtiny, kdy nám učitelka dala za úkol koukat na věci z filmového klubu, a pak jsme se o nich anglicky bavili. A nakoukávat Kubricka, to je mnohem záživnější než koukat na Goddarda (na toho by ostatně měl koukat kdo? To je filmový ekvivalent čtení Heideggera, a to po děckách na základní a střední škole snad nikdo nechce).

Výborné spojení jsou třeba kvalitní filmové adaptace důležitých knih - to Na západní frontě klid si taky ne všechny děcka s nějak velkým nadšením přečtou, ale pustit jim válečný film, to je jiná (pokud ho tedy netočí Netflix :)) )
To samé platí u Bídníků, Vojny a Míru, Karamazových,...
855711
Filmy ze školy si paradoxně nejvíc pamatuju z hodin angličtiny, kdy nám učitelka dala za úkol koukat na věci z filmového klubu, a pak jsme se o nich anglicky bavili. A nakoukávat Kubricka, to je mnohem záživnější než koukat na Goddarda (na toho by ostatně měl koukat kdo? To je filmový ekvivalent čtení Heideggera, a to po děckách na základní a střední škole snad nikdo nechce). Výborné spojení jsou třeba kvalitní filmové adaptace důležitých knih - to Na západní frontě klid si taky ne všechny děcka s nějak velkým nadšením přečtou, ale pustit jim válečný film, to je jiná (pokud ho tedy netočí Netflix *:))* ) To samé platí u Bídníků, Vojny a Míru, Karamazových,...
855703
2 -5
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: Gonzi
A podobne je to s filmy. Kdyz vezmu, co jsme jako nactileti tocili a pak jsem premyslel, jak jeden takovy muj srdcovy projekt nastrihat... Na "neco" jsem prisel a byl s sebou spokojeny. O nejaky rok pozdeji jsem poprve videl U konce s dechem a doslo mi, ze tu predstavu asi melo vic lidi. A o 40 let drive. :) Ale abych kdy neco natocil nebo si pak toho Goddarda pustil, tak k filmu musel byt vztah. A takovy uprimny, plny radosti a nadseni. To nebylo o tom znat ty zaklady. A neumim si proste predstavit, jak si tohle vybudujes ke cteni pres tu Babicku, no. :/
855710
A podobne je to s filmy. Kdyz vezmu, co jsme jako nactileti tocili a pak jsem premyslel, jak jeden takovy muj srdcovy projekt nastrihat... Na "neco" jsem prisel a byl s sebou spokojeny. O nejaky rok pozdeji jsem poprve videl U konce s dechem a doslo mi, ze tu predstavu asi melo vic lidi. A o 40 let drive. :) Ale abych kdy neco natocil nebo si pak toho Goddarda pustil, tak k filmu musel byt vztah. A takovy uprimny, plny radosti a nadseni. To nebylo o tom znat ty zaklady. A neumim si proste predstavit, jak si tohle vybudujes ke cteni pres tu Babicku, no. :/
855709
3 0
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Tak on je asi problém, že Babička není žádný základ. Základ je si číst něco, co tě může bavit (Harry Potter) a pak to třeba analyzovat co funguje a co ne, proč jo a proč ne... Učit se strukturu děje na krátkých příbězích, nechat každého napsat 1 stránkový příběh na stejné téma a pak je analyzovat, co kdo umí líp a hůř apod.

Opravdu nevím, co někomu dá přečíst si Babičku... Naopak ty různé fáze psaní, evoluce atd. je historie oboru, která mě nemusí moc zajímat, dokud se tomu už sám nevěnuju na střední/vysoké... pak je větší šance, že si tu Babičku či Bídníky přečtu sám a něco mi to i dá.
855709
Tak on je asi problém, že Babička není žádný základ. Základ je si číst něco, co tě může bavit (Harry Potter) a pak to třeba analyzovat co funguje a co ne, proč jo a proč ne... Učit se strukturu děje na krátkých příbězích, nechat každého napsat 1 stránkový příběh na stejné téma a pak je analyzovat, co kdo umí líp a hůř apod. Opravdu nevím, co někomu dá přečíst si Babičku... Naopak ty různé fáze psaní, evoluce atd. je historie oboru, která mě nemusí moc zajímat, dokud se tomu už sám nevěnuju na střední/vysoké... pak je větší šance, že si tu Babičku či Bídníky přečtu sám a něco mi to i dá.
855703
5 0
reagují: Mr. Hlad, The Joker
reagovat
reaguje na: Mr. Hlad
Na druhou stranu, cist umi od 6-7, na filmy koukaji od roku a pul, ani to ne. Po tech 5ti letech se uz ten vkus nekam hne, uz mas nejaky zaklad. A pokud ma takove decko jako oblibene filmy takove, na ktere koukaji s radosti i dospeli... Tezko se pak bude bavit u cteni te Babicky. Naopak je predpoklad, ze u filmu by mohl mit zajem dokoukavat i veci z minulosti. Jestli to rodice ale maji tak, ze pousti jen "barevne a hybe se to" a sami cumi na reality show z Netflixu, tak vkus toho ditete se bude zachranovat obtizne. A samozrejme, film x knihy, ale i to dite asi tusi, ze kdyz jej muze bavit to prvni, tak by melo existovat neco takoveho i v tom druhem. Nicmene... Tenhle prispevek beru ciste dle sebe, jak to u sebe zpetne vnimam. :)
855708
Na druhou stranu, cist umi od 6-7, na filmy koukaji od roku a pul, ani to ne. Po tech 5ti letech se uz ten vkus nekam hne, uz mas nejaky zaklad. A pokud ma takove decko jako oblibene filmy takove, na ktere koukaji s radosti i dospeli... Tezko se pak bude bavit u cteni te Babicky. Naopak je predpoklad, ze u filmu by mohl mit zajem dokoukavat i veci z minulosti. Jestli to rodice ale maji tak, ze pousti jen "barevne a hybe se to" a sami cumi na reality show z Netflixu, tak vkus toho ditete se bude zachranovat obtizne. A samozrejme, film x knihy, ale i to dite asi tusi, ze kdyz jej muze bavit to prvni, tak by melo existovat neco takoveho i v tom druhem. Nicmene... Tenhle prispevek beru ciste dle sebe, jak to u sebe zpetne vnimam. :)
855703
0 0
reagují: Mr. Hlad
reagovat
reaguje na: AndyKaufman
Jako pokud si dodneska patlaji vykresy ve VV a v HV ztraci cas, i kdyz maji vsichni mobily... Samozrejme by klidne mohli tocit kratke filmy atd. Ale to je prave o tom vztahu vyucujicich a osnovach, pocitam. Kdyz se na tom budou podilet lidi, co jej nemaji a treba internet+moderni technologie se u nich omezuje na "Instac" a iDnes.... To se pak tezko nekam pohne. A proto jsem psal, ze nejde brat "mladi" - "stari", ale kam se priority a vkus tech novych generaci posouvaji. :/
855705
Jako pokud si dodneska patlaji vykresy ve VV a v HV ztraci cas, i kdyz maji vsichni mobily... Samozrejme by klidne mohli tocit kratke filmy atd. Ale to je prave o tom vztahu vyucujicich a osnovach, pocitam. Kdyz se na tom budou podilet lidi, co jej nemaji a treba internet+moderni technologie se u nich omezuje na "Instac" a iDnes.... To se pak tezko nekam pohne. A proto jsem psal, ze nejde brat "mladi" - "stari", ale kam se priority a vkus tech novych generaci posouvaji. :/
855700
5 0
reagovat
reaguje na: AndyKaufman
Literatura je součástí vzdělávání učitelů ČJ, tam je zařízený, že když někdo vyleze, tak to umí. A je na co navazovat. 

S hudbou a filmem je to složitější, není na to samozřejmě prostor, aby se to učilo v nějaké větší míře a hlavně na to prostě nejsou osnovy. Kdyby se přidalo, musí se někde ubrat a to je fakt na operaci systému ne skalpelem, ale cirkulárkou. 

Na druhou stranu jsou kurzy pro učitele, jak učit film a počítám že i hudbu, nebo jak třeba zapojit výrazněji do hodin literatury komiksy. Pak už to záleží na učitelích, jestli mají zájem a ředitelích, jestli mají krom zájmu i prachy. 

Možnosti tu jsou. Pak je to škola od školy. 

Ale osobně si to u toho filmu nedovedu moc představit. Buď můžeš poslat sedmáky domů a za úkol jim dát podívat se na tříhodinového Lovce jelenů, na což se ti vykašlou a rodiče je v tom podpoří, nebo jim pustíš v hodině úvod Mafiánů na jeden záběr a budou z toho mít prd, protože ten film neuvidí celý. Nedovedu si představit, jak tyhle věci učit děti. Já se k historii americké hudby dostal až na vysoké, stačila k tomu jedna přednáška a jedno cvičení a pak to bylo na mě, ale to mi nebylo dvanáct, ale třiadvacet. A pak jsem si vytáhl u státnic tohle téma a čtvrt hodiny jsme se bavili o gangsta rapu :) 

Ale chtít to samé po dětech je nesmysl. Všichni tu bulí, jak musí děcka číst babičku a řešit Májovce, Ruchovce, Lumírovce. Ale u muziky a filmu ten základ taky potřebuješ. Takže by všichni buleli, že se musí učit Goddarda a Hawkse. 

Tyhle věci do velké míry pohání vášeň a nadšení. A ta se nedá ve škole zapnout. Proto spoustu děcek literatura štve a tady by to bylo podobné. 

Neříkám, že by se to nemělo dělat. Jen si nedovedu představit, jak by se to dělalo. 
855703
Literatura je součástí vzdělávání učitelů ČJ, tam je zařízený, že když někdo vyleze, tak to umí. A je na co navazovat.  S hudbou a filmem je to složitější, není na to samozřejmě prostor, aby se to učilo v nějaké větší míře a hlavně na to prostě nejsou osnovy. Kdyby se přidalo, musí se někde ubrat a to je fakt na operaci systému ne skalpelem, ale cirkulárkou.  Na druhou stranu jsou kurzy pro učitele, jak učit film a počítám že i hudbu, nebo jak třeba zapojit výrazněji do hodin literatury komiksy. Pak už to záleží na učitelích, jestli mají zájem a ředitelích, jestli mají krom zájmu i prachy.  Možnosti tu jsou. Pak je to škola od školy.  Ale osobně si to u toho filmu nedovedu moc představit. Buď můžeš poslat sedmáky domů a za úkol jim dát podívat se na tříhodinového Lovce jelenů, na což se ti vykašlou a rodiče je v tom podpoří, nebo jim pustíš v hodině úvod Mafiánů na jeden záběr a budou z toho mít prd, protože ten film neuvidí celý. Nedovedu si představit, jak tyhle věci učit děti. Já se k historii americké hudby dostal až na vysoké, stačila k tomu jedna přednáška a jedno cvičení a pak to bylo na mě, ale to mi nebylo dvanáct, ale třiadvacet. A pak jsem si vytáhl u státnic tohle téma a čtvrt hodiny jsme se bavili o gangsta rapu :)  Ale chtít to samé po dětech je nesmysl. Všichni tu bulí, jak musí děcka číst babičku a řešit Májovce, Ruchovce, Lumírovce. Ale u muziky a filmu ten základ taky potřebuješ. Takže by všichni buleli, že se musí učit Goddarda a Hawkse.  Tyhle věci do velké míry pohání vášeň a nadšení. A ta se nedá ve škole zapnout. Proto spoustu děcek literatura štve a tady by to bylo podobné.  Neříkám, že by se to nemělo dělat. Jen si nedovedu představit, jak by se to dělalo. 
855700
11 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se