Osobne bych se primlouval hlavne za to, aby tento "literarni dejepis" netvoril nijak zvlast vyznamnou cast toho, co se zaci k povinnym maturitam museji naucit - je to mimochodem tak trochu paradox: jak jinak sleduji vesmes s nelibosti klesajici standardy toho, co se po studentech vyzaduje, tady konkretne bych se snazil kvanta informaci "racionalizovat", a tim ponechat cestinarum vice prostoru pro veci jako interpretace, davani veci do souvislosti a treba prave soucasna literatura, potazmo kultura vubec (ano, jsem idealista, vim
)
Jenže dnes je tenhle model výuky prostě překonaný. Ano, říci si pár jmen a fakt zásadních knih, které ovlivnily tehdejší veřejná mínění, proč ne, ale probírat opravdu všechno? Navíc, jak jsem říkal, schází tam současná literatura a čas na besedy o současných spisovatelích a jejich románech, které jdou za hranici pouhé literatury. Z toho seznamu tam takhle funguje snad jen Umberto Eco...

