Pokud porovnávám, tak s příběhy a díly obecně. Třeba Tebou nabídnutý LOTR (ale já ty měřítka mám nastavena všeobecně, takže neporovnávám jednotlivě, ale vnímám vjem z díla už jako takový)...
LOTR definicí je putování Froda s Prstenem, aby zničili jeho zlo. Ale v tom putování ztratí Gandalfa, což ho vypruží k opuštění Společenstva a přijmutí Gluma a po jeho zradě si uvědomí, že uspět může jedině vlastní obětí. Poté, co defakto neuspěje, příběh končí zlomeným Frodem, pro kterého je jediným způsobem uzdravení odchodem z tohoto světa.
RDR2 je v definici příběhu útěk Dutche a jeho lidí za svobodou. Při oném útěku se zastaví ve Valentine, kde při nevydařené akci začnou utíkam nejen před Pincetony, ale i před Cornwaalem. Stále ale utíkají, jen před více lidmi. Utečou do Rhodes, kde se plán pokazí a utíkají nejen před Pinketony a Cornwaalem, ale i před oběma tamními rodinami. Utečou do Města. Tam se akce nepodaří, protože zvládnou zabít Bronteho a utíkají před celou mapou. Příběh končí tím, že už nemají kam utíkat, tak se gang rozpadne a Dutch uteče s několika málo zbylými přívrženci.
Oba příběhy přímo ovlivní osud další podstatné osoby - u LOTRa Sama, u RDR2 Johna. U prvého vidíme vývoj z "dokončit misi, vrátit se domů" k "dokončit misi, domů se sice vrátíme, ale se zásadními změnami". U Johna sledujeme "Jsem věrný synek." k "Sem věrný synek, kterého Dutch zradil zradil a to bolí".
Můžeš samozřejmě říct, že všechno je nějaká mechanika. Ale pro mě je prostě příběh RDR2 v područí toho, aby postavy prošly velkým kusem prostředí, bez gradace a bez vývoje. Pokud mluvím o slabém dramatickém oblouku Dutchova příběhu, pak Dutch dojde jediné katarze a to, že se ze smrti Hosey (nebo pod vlivem všech těch okolností) defakto zblázní - a to je v porovnání s Frodovou katarzí opravdu trošku plytké.
Kvalitu scénáře podle mého určuje řada věcí. A já netvrdím, že má RDR2 špatný scénář. Opět - postavy jsou skvěle vykresleny, dialogy výborně napsány. Ale pokud jde o příběh - věc, co mi má dát mimo jisté vyprávění i přesah, tam je prostě RDR2 na vedlejší koleji.
ps: Gonzi, chápu, že je to tvá volba, ale já opravdu nemám rád/je pro mě dost těžké, když se reaguje formou odrážek. Jde zcela jistě o regulérní reakci, ale vytrhnout jednu větu, často bez kontextu, je dost tendenční, byť zcela jistě funkční a v některých případech osvětlující debatu a na reakci dost namáhavé. To jen píšu, abys věděl, že třeba nereaguju na všechno, co píšeš.

Ono to jaksi nebylo o Dutchovi a jeho zradě, ale o Arthurovi a jeho poznávání sebe sama na sklonku života. Já mám s R* problém s jejich nulovou integrací děje do gameplaye, ale ani ve snu by mě nenapadlo jejich děj kritizovat. Ten poměr kvality a kvantity mají snadno nejlepší ze všech.

