Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum DOMÁCÍ KINO

příspěvky 15201 - 15220 Napsat příspěvek
Michas dohromady minimalne tri veci... na DVD si nikdy nezastavis cisty obraz, protoze nikdy neuvidis konkretni snimek... mas tam totiz pulsnimky a ty do sebe "zapadaj", aniz by kdykoliv vytvorily "cely snimek"... ;)
494638
Michas dohromady minimalne tri veci... na DVD si nikdy nezastavis cisty obraz, protoze nikdy neuvidis konkretni snimek... mas tam totiz pulsnimky a ty do sebe "zapadaj", aniz by kdykoliv vytvorily "cely snimek"... ;)
0 0
reagovat
Umele se motion blur pouziva, kdyz chces podtrhnout iluzi pohybu nebo u neceho, co samo o sobe nema motion blur (stop-motion triky se ve skutecnosti nehybou, proto u nich ten efekt nemuze vzniknout... totez virtualni objekty v pocitacovych hrach ;)
494634
Umele se motion blur pouziva, kdyz chces podtrhnout iluzi pohybu nebo u neceho, co samo o sobe nema motion blur (stop-motion triky se ve skutecnosti nehybou, proto u nich ten efekt nemuze vzniknout... totez virtualni objekty v pocitacovych hrach ;)
0 0
reagovat
Ses uz uplne mimo... to co rika Gorecki je neco jinyho... to rozmazani o kterym mluvis je ciste motion blur... vznika tim, ze se ti pred ocima rychle pohybuje nejaky objekt a ty ho nedokazes zaostrit... funguje ve filmu i v realite... ;)
494633
Ses uz uplne mimo... to co rika Gorecki je neco jinyho... to rozmazani o kterym mluvis je ciste motion blur... vznika tim, ze se ti pred ocima rychle pohybuje nejaky objekt a ty ho nedokazes zaostrit... funguje ve filmu i v realite... ;)
0 0
reagovat

imf

Tak teraz som už z toho čistý jeleň. Takže ešte raz odznova: Snímky sú v "surovom stave" (priamo po natočení) ostré a "rozmažú" (umelo "fade-inujú" a "fade-outujú" a bohvieešteako upravia) sa až neskôr, aby to pri 24 FPS netrhalo, alebo sa to natáča rovno rozmazané (teda veľmi pomalou expozíciou)?
494632
Tak teraz som už z toho čistý jeleň. Takže ešte raz odznova: Snímky sú v "surovom stave" (priamo po natočení) ostré a "rozmažú" (umelo "fade-inujú" a "fade-outujú" a bohvieešteako upravia) sa až neskôr, aby to pri 24 FPS netrhalo, alebo sa to natáča rovno rozmazané (teda veľmi pomalou expozíciou)?
imf
0 0
reagovat
s tymto principom rozmazaneho obrazku uz operovali ILM pri vyrobe svojich "stop-motion" trikoch aby neposobili tak trhane ako od Harryhausena a preto jednotlive zabery pri rychlych pohyboch umelo "rozmazavali"
494627
s tymto principom rozmazaneho obrazku uz operovali ILM pri vyrobe svojich "stop-motion" trikoch aby neposobili tak trhane ako od Harryhausena a preto jednotlive zabery pri rychlych pohyboch umelo "rozmazavali"
0 0
reagovat
Proto se do her v poslední době začal přidávat tzv. "motion blur", který při rychlejším pohybu obraz rozmázne a působí to přirozeněji. Teda teoreticky.
494625
Proto se do her v poslední době začal přidávat tzv. "motion blur", který při rychlejším pohybu obraz rozmázne a působí to přirozeněji. Teda teoreticky.
0 0
reagovat

Lubo

Ne... to dela oko... zacni si pohybovat rychle svou ostrou rukou pred oblicejem a pochopis. ;)

Jde o to, ze pri rychle expozici ziskas ostry objekt, pri pomale objekt rozmazany (na konkretnim zastavenem jednom framu)... fotil si nekdy? ;)
494620
Ne... to dela oko... zacni si pohybovat rychle svou ostrou rukou pred oblicejem a pochopis. ;) Jde o to, ze pri rychle expozici ziskas ostry objekt, pri pomale objekt rozmazany (na konkretnim zastavenem jednom framu)... fotil si nekdy? ;)
Lubo
0 0
reagovat
A u nás to stejně bude všechno tak za 50 let, to už budu dávno pod drnem. ;)
494611
A u nás to stejně bude všechno tak za 50 let, to už budu dávno pod drnem. ;)
0 0
reagovat
Síce jasné, to by sa im dosť blbo robili digitálne úpravy obrazu, ak by hneď zo zaciatku nepracovali s ostrým materiálom.
494612
Síce jasné, to by sa im dosť blbo robili digitálne úpravy obrazu, ak by hneď zo zaciatku nepracovali s ostrým materiálom.
0 0
reagovat
Jasný, já mám asi už v tomhle z dlouhodobého hraní na nedostatečně výkonných strojích vybudovanou dost silnou toleranci, takže mě to tak nežere. :)
494610
Jasný, já mám asi už v tomhle z dlouhodobého hraní na nedostatečně výkonných strojích vybudovanou dost silnou toleranci, takže mě to tak nežere. :)
0 0
reagovat

imf

Čiže ak tomu správne chápem, tak to rozmazanie obrazu na jednom snímku pri rýchlom pohybe sa robí až postprodukčne? (teraz myslím digitálny obraz - z DVD a pod).
494609
Čiže ak tomu správne chápem, tak to rozmazanie obrazu na jednom snímku pri rýchlom pohybe sa robí až postprodukčne? (teraz myslím digitálny obraz - z DVD a pod).
imf
0 0
reagovat
Cameron jenom napsal, ze to na nich bude vic videt. Je to chytrej geek, ale sam nic nezmuze... kazdopadne to co napsal dava smysl... neni to sice nic noveho (obecne se to vi, stejne jako se vi, ze za tohle vylepseni velci bossove zkratka nehodlaji utracet ;), ale je fajn, kdyz o tom mluvi nahlas nekdo dulezitejsi... jak bylo receno, Spielberg si vystaci s analogem a nehodla na tom nic menit. To z nej nedela horsiho tvurce, ale nove technologie potrebuji, aby je dopredu tlacil nekdo slavny...
494606
Cameron jenom napsal, ze to na nich bude vic videt. Je to chytrej geek, ale sam nic nezmuze... kazdopadne to co napsal dava smysl... neni to sice nic noveho (obecne se to vi, stejne jako se vi, ze za tohle vylepseni velci bossove zkratka nehodlaji utracet ;), ale je fajn, kdyz o tom mluvi nahlas nekdo dulezitejsi... jak bylo receno, Spielberg si vystaci s analogem a nehodla na tom nic menit. To z nej nedela horsiho tvurce, ale nove technologie potrebuji, aby je dopredu tlacil nekdo slavny...
0 0
reagovat
Jinymi slovy... vizual to rozhodne zlepsi, pohyb bude (vedome i podvedome) mnohem plynulejsi a prirozenejsi... co se tyce Lubova komentare film vs. hry, tam jde hodne o technologie... pri zobrazovani analogu (film) do sebe jednotlive frames prolinaji... (fade in, fade out), v digitalu (LCD, plazma, cokoliv) se objevi novy frame okamzite po predchozim... zadna mezifaze... coz samozrejme prispiva ostrosti, ale vyzaduje vyssi frame rate, nizkou odezvu k srovnatelnemu ci lepsimu pozitku z plynulosti deje... ale jak rikam... tohle vsechno tam bude. ;)
494605
Jinymi slovy... vizual to rozhodne zlepsi, pohyb bude (vedome i podvedome) mnohem plynulejsi a prirozenejsi... co se tyce Lubova komentare film vs. hry, tam jde hodne o technologie... pri zobrazovani analogu (film) do sebe jednotlive frames prolinaji... (fade in, fade out), v digitalu (LCD, plazma, cokoliv) se objevi novy frame okamzite po predchozim... zadna mezifaze... coz samozrejme prispiva ostrosti, ale vyzaduje vyssi frame rate, nizkou odezvu k srovnatelnemu ci lepsimu pozitku z plynulosti deje... ale jak rikam... tohle vsechno tam bude. ;)
0 0
reagovat

imf

Já to jen tak prolítnul a pochopil jsem to tak, že ty 3D filmy mají vyšší framerate, protože tam je to trhání už vidět hodně. Asi si to budu muset přečíst pořádně. :)
494604
Já to jen tak prolítnul a pochopil jsem to tak, že ty 3D filmy mají vyšší framerate, protože tam je to trhání už vidět hodně. Asi si to budu muset přečíst pořádně. :)
imf
0 0
reagovat
Ted nemluvis o exponovani policka, ale o expozici kamery... a ta samozrejme zvladne klidne i 1/10000... ;)
494603
Ted nemluvis o exponovani policka, ale o expozici kamery... a ta samozrejme zvladne klidne i 1/10000... ;)
0 0
reagovat
Zvýšením frameratu by sa však prirodzene zvýšila aj obrazová kvalita, nie? Tým, že je jeden snímok filmového pásu exponovaný 1/24 sekundy, dochádza pri rýchlom pohybe k rozmazaniu obrazu a vďaka tomu nám film nepríjde nijako extra trhaný (napr pri porovnaní s počítačovými hrami, kde 24 FPS už znamená badateľné thanie obrazu). Ak by však jedno políčko bolo exponované povedzme len 1/48 sekundy, nebol by obraz na ňom zachytený až taký rozmazaný a tým pádom by bol vizuál filmu kvalitnejší.
494602
Zvýšením frameratu by sa však prirodzene zvýšila aj obrazová kvalita, nie? Tým, že je jeden snímok filmového pásu exponovaný 1/24 sekundy, dochádza pri rýchlom pohybe k rozmazaniu obrazu a vďaka tomu nám film nepríjde nijako extra trhaný (napr pri porovnaní s počítačovými hrami, kde 24 FPS už znamená badateľné thanie obrazu). Ak by však jedno políčko bolo exponované povedzme len 1/48 sekundy, nebol by obraz na ňom zachytený až taký rozmazaný a tým pádom by bol vizuál filmu kvalitnejší.
0 0
reagovat
Ja to nechci pitvat ted, pak to v tom clanku budu rikat znovu... ale iluze plynulosti pohybu neni zadny mytus... tech 24 fps zkratka trpime... staci to vztahnout na pocitacovy hry a snahu o 60 fps model... samozrejme ze hrat muzes cokoliv nad 15 fps, ale to je prave to trpeni/tolerance. ;)
494601
Ja to nechci pitvat ted, pak to v tom clanku budu rikat znovu... ale iluze plynulosti pohybu neni zadny mytus... tech 24 fps zkratka trpime... staci to vztahnout na pocitacovy hry a snahu o 60 fps model... samozrejme ze hrat muzes cokoliv nad 15 fps, ale to je prave to trpeni/tolerance. ;)
0 0
reagovat
Ale tady prece vubec neni rec o 3D/ne3D...
494600
Ale tady prece vubec neni rec o 3D/ne3D...
0 0
reagovat

Gorecki

Njn, když tohle je zrovna věc, kterou si musíš vyzkoušet. Mozek je hodně přizpůsobivý, takže bych řekl, že pokud je framerate stabilní, tak i když je méně plynulý, tak si na to ten mozek zvykne a nepřijde mu to. Navíc je otázka, nakolik to Cameron myslí upřímně a na kolik je to jeho agenda pro podporu 3D kin. Protože HD rozlišení vytváří docela slušnou iluzi 3D prostoru, což alespoň trochu snižuje výhodu 3D kin. Ale já ve 3D nic neviděl, takže jenom pustě spekuluju. :)
494599
Njn, když tohle je zrovna věc, kterou si musíš vyzkoušet. Mozek je hodně přizpůsobivý, takže bych řekl, že pokud je framerate stabilní, tak i když je méně plynulý, tak si na to ten mozek zvykne a nepřijde mu to. Navíc je otázka, nakolik to Cameron myslí upřímně a na kolik je to jeho agenda pro podporu 3D kin. Protože HD rozlišení vytváří docela slušnou iluzi 3D prostoru, což alespoň trochu snižuje výhodu 3D kin. Ale já ve 3D nic neviděl, takže jenom pustě spekuluju. *:)*
Gorecki
0 0
reagovat

rcorp

podla Jima praveze vyssi framerate ti sprostredkuva kvalitnejsi celkovy zazitok aj pri menej dynamickych scenach... ale chapem, ze je to menej predajne, ked sa uz takmer vsetci naucili mantru, ze "cim viac megapixlov, tym lepsi fotkak":D
494598
podla Jima praveze vyssi framerate ti sprostredkuva kvalitnejsi celkovy zazitok aj pri menej dynamickych scenach... ale chapem, ze je to menej predajne, ked sa uz takmer vsetci naucili mantru, ze "cim viac megapixlov, tym lepsi fotkak"*:D*
rcorp
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se