Jasně, ale ty herní postavy pořád píšou lidi, dabují je lidi, mo-capují je lidi. Nebo aspoň ty, které zmiňuješ. Furt je v tom hromada lidské práce a talentu a šikovných grafiků, kteří to pak rozpohybují přesně tak, jak potřebují. Takhle to funguje i s animovanými filmy.
Mně jde primárně o to, že na začátku stojí člověk. To, že pak využije nějaké nástroje, to je samozřejmost. Nelíbí se mi ale představa, že se to všechno do velké míry zautomatizuje - na začátku bude stroj, pak bude taky stroj, pak pár dalších strojů, jednou dvakrát člověk něco poupraví, pak zase nastoupí stroj, a nakonec to vyjede na pásu jako ve fastfoodu do kina a ty si k tomu sedneš a dvě hodiny budeš sledovat naprosto mrtvolný produkt, do kterého nešlo vůbec nic.
Přijde mi, že studia k tomuhle totiž chtějí směřovat, a naivně věřím, že herci a scenáristi (a snad v budoucnu i režiséři a zbytek profesí, když už půjde do tuhýho) se jim v tom snaží zabránit. Byť realita je taková, že za nějakých finančních podmínek by na to asi stejně časem všichni přistoupili, zase si nedělám až takové iluze. Ale přijde mi to smutný tak či tak.
reaguje na:
Gonzi
|
reagují:
Gonzi
|
reagovat
|

.
, bez většího prozrazovaní to dokáže perfektně navodit atmosféru, žádná akce, minimum dialogů a přesto se člověk do kina těší, protože kombinace Nolanova přízemnějšího vizuálu s Harryhausen-like triky, to je něco co jsme ještě neviděli. Estetika kostýmů mi nevadí, protože nás čeká Jáson a Argonauti nebo Souboj Titánů v moderním podání a v režii Nolana, kdo by před pár lety čekal, že se něčeho takového dočkáme.