Podľa zákona reklama nesmie presiahnuť 20% vysielajúceho času a na každú hodinu vysielania je povolených 12 min reklamy okrem 19 až 22 hodiny, kde je povolených iba 8 min reklamy na hodinu.
Ono sa to v zásade nedodržiava lebo pokuty od Rady pre vysielanie a retransmisiu sa pohybujú od 3000 - 5000€ a sú zriedkavé, čo pre televíziu, ktorá mesačne zarobí na reklame v priemere 10 mil€ (Joj a Markíza sú top takže tam sa to šplhá k 20 a viac mil. €)
Naviac, inventory (reklamné miesto) majú televízie vypredané už na rok dopredu, čo znamená, že televízie môžu kľudne zvyšovať cenu za reklamu, tým svoj príjem ako aj množstvo reklamy. Nie nadarmo vznikajú nové televízie, ktoré nemajú čo ponúknuť a vysielajú archívne veci, ktoré tu boli pred 20 rokmi, ale môžu ponúkať ďalšiu reklamu, pretože vedia, že záujemcovia budú a zaplatia si to miesto.
Ono je to aj začarovaný kruh aj z hľadiska marketérov, ktorý automaticky ako najnosnejšiu časť reklamnej kampane berú televíznu a reklamné šoty, pretože to tak robia veľké firmy a je to najlepšia forma reklamy, ako sa zviditeľniť a byť úspešný na trhu, čo už dávno neplatí

Ešte k tým televíziam, oni porastú ako huby po daždi a tento rok Jojka plánuje ďalšiu novú stanicu, ktorá bude zameraná na spravodajstvo-dokumenty a lifestyle (čiže najmenej nákladné formáty). V ČR, čo viem Nova plánuje spustiť novú stanicu Smíchov (zameraná na komediálne a zábavné programy s celoplošným pokrytím) a Prima pripravuje taktiež nový kanál Prima Zoom (dokumenty) + posiľnuje aktivity na internete a preto vznikla aj nová spoločnosť Prima-online.
Jediná forma protestu je ignorácia a to aj robím a televíziu zapnem iba na 30 min. na správy na TA3, ktoré majú ako takú úroveň



