Já myslím, že jediná opravdu AAA hra, ve smyslu, že to nějak i posouvá celý žánr, je paradoxně Star Citizen.
Co přinese GTA? Příběh? Vtipné dialogy? HODNĚ obsahu? Cool. Ty hry se ale hrajou všechny víceméně stejně. Je to čistě o pěnězích/měřítku.
V SC je už teď funkčních několik věcí, které prostě v jiných hrách vůbec nemůžou existovat. Jejich měřítko je technologické (64bit coords), Jejich fyzika umožňuje věci jako střelbu z otevřených dveří, naskakování rozjeté motorky z rampy do letícího letadla apod.
Problém je, že dnešním AAA se často myslí právě Rockstar = 100 let starý gameplay, plno nového contentu, cutscén, hlášek, krásná grafika, hudba, atd. Nikdo v AAA nedělá technologické inovace. I Battlefield s destrukcí spíš jemně couval zpět a pořádný nářez přineslo až odtržené studio ve Finals.
Z druhé strany indies trochu slušně kvalitu a hodně předčí gameplay, ale typicky neinovují technologie. Teardown je naprosto úžasná hra, která existuje jen díky své unikátní technologii. Factorio svým způsobem taky. Tyhle věci ale vznikají velmi okrajově.
Za sebe mě SC spíš sere (borderline scam), ale doufám, že jejich systematický přístup ke všemu přinese ovoce a že to víc studií začne kopírovat.
Mě prostě nebaví, jak si Ubisoft/EA jedou to svoje. Mají peněz jak sraček, ale inovativní herní engine je Unreal. Ehm. V tomhle bych od AAA čekal nějaké posouvání hranic žánru, přičemž oni jedou minimum viable product a často ani to ne...
reaguje na:
departed
reagují:
connor
|
reagovat
|