... teď sis ale sám odpověděl...

Cameron si na Avatara nechá hezkých pár let, tam se uzávěrky evidentně moc nehoní. Honí se tam kde je bambilion VFX scén, producentům je celkem u prdele jak budou vypadat, a musí být hotové do včera.
Neudržitelné je to cpaní CGI všude když to je jen bling bez podstaty a smyslu, ale tohle musí filmařům omlátit o hlavu diváci, libovolné odbory s tím nic neudělají, a filmaři při produkci v technických záležitostech vždycky budou hledět hlavně za nejnižšími náklady - problém těch CGI kreativců není ani tak v tom že by jim filmoví producenti mermomocí chtěli srát na hlavu, ale že je jejich mateřské společnosti prodávají pod cenou. Jenže to tak trochu musí, protože právě čelí tomu tlaku z levného zahraničí, protože krom pár týpků co běhají po place s chomovými koulemi mohou ty další stovky lidí dělat full remote - a do budoucna se k tomu přidá ještě tlak ze strany AI (resp už se stalo, viz Secret Invasion)
Ale jak se pořádně dívám na ten článek, ono opravdu jde je o unii těch pár lidí co běhají přímo na place. Což je pak pochopitelnější, že chtějí stejná práva jako třeba kostymérky, ale pak se to netýká té větší skupiny stovek VFX autorů odkud slyšíme nadávky na přepracovanost a nízké platy nejčastěji.






