Já se za celou dobu vzniku kickstarteru zapletl do čtyř velkých kampaní.
Kdysi na první chytré hodinky Pebble. Líbil se mi koncept, líbilo se mi zapálení a to že je všichni velcí hráči poslali k šípku. Sice od konce Kickstarteru do funkčního výrobku uběhla dlouhá doba, tak se mi líbil jejich progress a to že jsem byl něčeho nového. Hodinky nakonec splinili vše co od jsem od nich čekal a vlastně jsem byl rád, že jsem jim pomohl nastartovat úspěšnou firmu a potvrdit funkčnost konceptu. Ty čtyři roky čekání na hotový produkt (který byl spíš bonusem) mě nijak nevadili.
Po druhé jsem šel do komunitního financování závodní hry Project C.A.R.S. Tady se ovšem na to šlo trochu jinak a spíš se každý backer stal i akcionářem. Nejen že si člověk hrál betu, sem tam pomohl s nějakou mouchou (nebyl jsem nijak velký tester, ale jeden z Ghost Car má moje jméno ) a těšil se jak si příští týden zajezdí na nové trati, dostane nové auto, ale k tomu si i trochu vsadil na úspěch hry....aneb dividendy mi z C.A.R.S chodí dodnes.
Jak vidíte zatím vše jak po másle a komunitní financování fungovalo tak jak mělo.
Načež jsem uvěřil dvoum spíš šoumenům než týmu ctižádostivých inženýrů nebo programátorů se sklonem řítit se nocí 200km/h na Laguna Seca.
Tím prvním byl Dan Vávra. Dost jsem mu věřil, u Hidden and Dangerous jsem učůrával magi v kostkách, měl za sebou celosvětovou pecku Mafia, bavili mě jeho články (ano Gonzi jeho článek o Skyrimu je dodnes fajn a ukazuje všechny neduhy open world her, ať RPG či snad boxů), takže ve chvíli kdy byla možnost podpořit jeho novou hru šel jsem do ní bez rozmyslu. Bohužel Dan jak sám dnes říká podcenil přípravu, vytvořil hype kolem hry kterou měl v tu chvíli jen na papíře, zvolil velmi nereálný datum vydání a hlavně vytvořil auru nedostižné takřka geniální historické "RPG" hry v které konečně ukáže jak má taková hra vypadat. Ano začátek měl velmi slušný, vybral více než solidní částku, po pár letech dokonce dostal peníze na dokončení od významného českého podnikatele (a zrovna ten jen tak peníze zbuhdarma neutápí). Jenže již s prvním prototypem a alfou začali jeho přispěvatelé potichu reptat, zvolený engine byl pro tuto hru naprosto šílený, nedali se pořádně reportovat bugy, celý systém tvorby hry byl dělán na koleně (za to může ten vzpomínaný začátek s desti lidmy) a pokud si někdo na forech dovolil proti tomu vystoupit, byl smazán, nebo dosti zřetelně pokárán. Já to v té době moc neřešil, šlo o dětské nemoci, které stejně se vstupem nových lidí do týmu (řádově na Kingdome Come dělalo a dělá přes sto lidí), vstupem dalších peněz a i někým kdo to začal více organizovat zmizeli. Bohužel co nezmyzelo bylo Danovo vystupování na veřejnosti, na forech, při řešení problémů. Při tom kdy se z Kingdome Come stával spíše historický simulátor oblékání a vůbec se neřešili hlavní problémy (např. pathfinding, šílená optimalizace, lpění na enginu od Crytecu a jeho skoro 100% předělání v polovlastní engine), které brali vývojářům čas soustředit se na další problémy. V průběhu vývoje se tak muselo drasticky škrtat, kdo ví zda budou další akty tak jak bylo slíbeno a někteří si je i koupili předem, kdo ví jak to bude s rozlohou herní mapy (i tak je opravdu velká), jak to bude s obličejovými animacemi postav do kterých se prýž nasypalo hodně, hodně peněz, ale stále jsou na úrovní poloplastelíňáků a kdo ví zda někdy dojde na dabing (spíše ne....). Ve hře jak je teď prezentována chybí plno toho co bylo slíbeno a za co backeři "zaplatili" , což v konci koncí spíše není pravda, jako backer neplatím za produkt ale vkládám prachy do vize a do jejího vývoje, jenže to Dan nedokázal dost dlouhou dobu odprezentovat a vysvětlit, proto se na jě snáší hate i od velmi flegmatických lidí jako jsem já.
Tím drůhým je Fuka, proto jsem byl i tak vtipný na MZ narozkách a prostě se ho musel zeptat, a ne dnes bych prachy do komunitního financování filmu nevložil!!!!
Nu nic....musel jsem to napsat.
Kingdome Come plus kickstarter
663243
Já se za celou dobu vzniku kickstarteru zapletl do čtyř velkých kampaní.
Kdysi na první chytré hodinky Pebble. Líbil se mi koncept, líbilo se mi zapálení a to že je všichni velcí hráči poslali k šípku. Sice od konce Kickstarteru do funkčního výrobku uběhla dlouhá doba, tak se mi líbil jejich progress a to že jsem byl něčeho nového. Hodinky nakonec splinili vše co od jsem od nich čekal a vlastně jsem byl rád, že jsem jim pomohl nastartovat úspěšnou firmu a potvrdit funkčnost konceptu. Ty čtyři roky čekání na hotový produkt (který byl spíš bonusem) mě nijak nevadili.
Po druhé jsem šel do komunitního financování závodní hry Project C.A.R.S. Tady se ovšem na to šlo trochu jinak a spíš se každý backer stal i akcionářem. Nejen že si člověk hrál betu, sem tam pomohl s nějakou mouchou (nebyl jsem nijak velký tester, ale jeden z Ghost Car má moje jméno *8)* ) a těšil se jak si příští týden zajezdí na nové trati, dostane nové auto, ale k tomu si i trochu vsadil na úspěch hry....aneb dividendy mi z C.A.R.S chodí dodnes.
Jak vidíte zatím vše jak po másle a komunitní financování fungovalo tak jak mělo.
Načež jsem uvěřil dvoum spíš šoumenům než týmu ctižádostivých inženýrů nebo programátorů se sklonem řítit se nocí 200km/h na Laguna Seca.
Tím prvním byl Dan Vávra. Dost jsem mu věřil, u [url=https://cs.wikipedia.org/wiki/Hidden_and_Dangerous]Hidden and Dangerous[/url] jsem učůrával magi v kostkách, měl za sebou celosvětovou pecku Mafia, bavili mě jeho články (ano [b]Gonzi[/b] jeho článek o Skyrimu je dodnes fajn a ukazuje všechny neduhy open world her, ať RPG či snad boxů), takže ve chvíli kdy byla možnost podpořit jeho novou hru šel jsem do ní bez rozmyslu. Bohužel Dan jak sám dnes říká podcenil přípravu, vytvořil hype kolem hry kterou měl v tu chvíli jen na papíře, zvolil velmi nereálný datum vydání a hlavně vytvořil auru nedostižné takřka geniální historické "RPG" hry v které konečně ukáže jak má taková hra vypadat. Ano začátek měl velmi slušný, vybral více než solidní částku, po pár letech dokonce dostal peníze na dokončení od významného českého podnikatele (a zrovna ten jen tak peníze zbuhdarma neutápí). Jenže již s prvním prototypem a alfou začali jeho přispěvatelé potichu reptat, zvolený engine byl pro tuto hru naprosto šílený, nedali se pořádně reportovat bugy, celý systém tvorby hry byl dělán na koleně (za to může ten vzpomínaný začátek s desti lidmy) a pokud si někdo na forech dovolil proti tomu vystoupit, byl smazán, nebo dosti zřetelně pokárán. Já to v té době moc neřešil, šlo o dětské nemoci, které stejně se vstupem nových lidí do týmu (řádově na Kingdome Come dělalo a dělá přes sto lidí), vstupem dalších peněz a i někým kdo to začal více organizovat zmizeli. Bohužel co nezmyzelo bylo Danovo vystupování na veřejnosti, na forech, při řešení problémů. Při tom kdy se z Kingdome Come stával spíše historický simulátor oblékání a vůbec se neřešili hlavní problémy (např. pathfinding, šílená optimalizace, lpění na enginu od Crytecu a jeho skoro 100% předělání v polovlastní engine), které brali vývojářům čas soustředit se na další problémy. V průběhu vývoje se tak muselo drasticky škrtat, kdo ví zda budou další akty tak jak bylo slíbeno a někteří si je i koupili předem, kdo ví jak to bude s rozlohou herní mapy (i tak je opravdu velká), jak to bude s obličejovými animacemi postav do kterých se prýž nasypalo hodně, hodně peněz, ale stále jsou na úrovní poloplastelíňáků a kdo ví zda někdy dojde na dabing (spíše ne....). Ve hře jak je teď prezentována chybí plno toho co bylo slíbeno a za co backeři "zaplatili" , což v konci koncí spíše není pravda, jako backer neplatím za produkt ale vkládám prachy do vize a do jejího vývoje, jenže to Dan nedokázal dost dlouhou dobu odprezentovat a vysvětlit, proto se na jě snáší hate i od velmi flegmatických lidí jako jsem já.
Tím drůhým je Fuka, proto jsem byl i tak vtipný na MZ narozkách a prostě se ho musel zeptat, a ne dnes bych prachy do komunitního financování filmu nevložil!!!!
Nu nic....musel jsem to napsat.
Kingdome Come plus kickstarter
reagovat
|