Já bych se rád vrátil k tomu původnímu doodovu postu, protože se odbočilo...
V čem mají ty "jedna platforma exkluzivní" tituly vyšší hodnotu? A co ta vyšší hodnota je?
Z pohledu studia je ta hodnota snadno vyčíslitelná - pokud si chce hráč zahrát tuto hru, musí si koupit jen jejich systém. Cenami ověnčené hry tak cenami ověnčují i platformu. Je to nejlepší možná reklama - tuto hru si zahrajete pouze u nás. Potud je to jasné a pochopitelné.
Co však ubírá na hodnotě vydání hry na jiné platformě? Výslovně se zmiňují dodrbané porty. Určitě mě opravte, pokud tomu je jinak, ale z těch exkluzivit vyslovený průšvih nebylo snad nic, nebo jsem alespoň nic takového nezaregistroval. Ano, zmršené porty existují, ale to je záležitost multiplatformích věcí třetích stran. Netvrdím, že vše je bezchybné. TLOU mělo problematický start. Ale podařilo se to vyladit a pod pojmem zmršený port si představuju titul, který je nehratelný po celou dobu svého vydání, jako ta GTA Trilogy.
Nicméně pokud pominu "zmršené porty", pak nevidím nic, proč by si Sony vydáním na PC tituly nějak ubírala na vyšších kvalitách. Vydání zpravidla znamená omlazení a prodloužení životnosti titulu. Osvěží zájem zákazníků. Rozšíří hru lidem, kteří ji jinak hrát nebudou. Zvednou si příjmy. V případě přípravy nového dílu oživí všeobecný zájem a povědomí o značce. A negativa? Mě vážně nenapadá ani jedno, ale směle mi ho napište.
Co se fanoušků a majitelů původní hry na originální platformě týče - nikdo jim kvality originálu neubírá. Nikdo je nenutí si novou hru znovu kupovat. Jediné, co je může štvát a ano, je to jen v rovině iracionálního vzteku a ničeho jiného, že nevlastní nejlepší možnou variantu hry.
Pro nové zákazníky je to výhra - nemusejí pořizovat další platformu a byť za možnost hru si zahrát platí vysokou časovou cenu a možnost vyspoilerovat si příběh hry, je to daň za onu exkluzivitu, která jim ale nic neubírá na kvalitách vlastní hry.
Tak to vidím já. Je to můj pohled, který může být mylný. Ale ať se zastánci toho doodova výroku tedy přesně vyjádří, v čem je to špatně. Ne tím, že mají konzoli a víc nepotřebují. To jsou osobní preference. Ne tím, že je tato skutečnost s*re. To je jen osobní vjem. Ale vypsáním důvodů, které já opravdu nevidím.
887506
Já bych se rád vrátil k tomu původnímu doodovu postu, protože se odbočilo...
V čem mají ty "jedna platforma exkluzivní" tituly vyšší hodnotu? A co ta vyšší hodnota je?
Z pohledu studia je ta hodnota snadno vyčíslitelná - pokud si chce hráč zahrát tuto hru, musí si koupit jen jejich systém. Cenami ověnčené hry tak cenami ověnčují i platformu. Je to nejlepší možná reklama - tuto hru si zahrajete pouze u nás. Potud je to jasné a pochopitelné.
Co však ubírá na hodnotě vydání hry na jiné platformě? Výslovně se zmiňují dodrbané porty. Určitě mě opravte, pokud tomu je jinak, ale z těch exkluzivit vyslovený průšvih nebylo snad nic, nebo jsem alespoň nic takového nezaregistroval. Ano, zmršené porty existují, ale to je záležitost multiplatformích věcí třetích stran. Netvrdím, že vše je bezchybné. TLOU mělo problematický start. Ale podařilo se to vyladit a pod pojmem zmršený port si představuju titul, který je nehratelný po celou dobu svého vydání, jako ta GTA Trilogy.
Nicméně pokud pominu "zmršené porty", pak nevidím nic, proč by si Sony vydáním na PC tituly nějak ubírala na vyšších kvalitách. Vydání zpravidla znamená omlazení a prodloužení životnosti titulu. Osvěží zájem zákazníků. Rozšíří hru lidem, kteří ji jinak hrát nebudou. Zvednou si příjmy. V případě přípravy nového dílu oživí všeobecný zájem a povědomí o značce. A negativa? Mě vážně nenapadá ani jedno, ale směle mi ho napište.
Co se fanoušků a majitelů původní hry na originální platformě týče - nikdo jim kvality originálu neubírá. Nikdo je nenutí si novou hru znovu kupovat. Jediné, co je může štvát a ano, je to jen v rovině iracionálního vzteku a ničeho jiného, že nevlastní nejlepší možnou variantu hry.
Pro nové zákazníky je to výhra - nemusejí pořizovat další platformu a byť za možnost hru si zahrát platí vysokou časovou cenu a možnost vyspoilerovat si příběh hry, je to daň za onu exkluzivitu, která jim ale nic neubírá na kvalitách vlastní hry.
Tak to vidím já. Je to můj pohled, který může být mylný. Ale ať se zastánci toho doodova výroku tedy přesně vyjádří, v čem je to špatně. Ne tím, že mají konzoli a víc nepotřebují. To jsou osobní preference. Ne tím, že je tato skutečnost s*re. To je jen osobní vjem. Ale vypsáním důvodů, které já opravdu nevidím.
|
reagují:
Haggar
|
reagovat
|
A podobně jako Sony je na tom s kvalitou i Nintendo.
Doufám, že se tím mnohé věci změní.
)