Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum FILMY

příspěvky 2701 - 2720 Napsat příspěvek
Osobně bych tlačil z ranného Spielberga spíš Setkání, které jsou ještě pomalejší, ale nejsou tak "blbé" a imo jsou podstatně revolučnější.
Čelisti dodnes fajn, právem je to považováno za první blockbuster a furt je to Spielberg, ale... zrovna stáří bych tomu vytkl asi jako to poslední. Ten úvod se netáhne protože doba, ale protože budování napětí. Ten film šlape na jedničku do momentu, než vyjedou na moře. Pak je to lobotominka, která je sice vysoce enjoyalble, ale už to nemá ten punc toho teroru ze začátku filmu.
Ten předěl v americké kinematografii je jednoduše zcela zřetelný, kde do poloviny sedmdesátek se inklinovalo k "oskarovkám" jako mainstreamu a ty jsou "pomalé" i dnes. Takže i ty kousky, co jsou svým druhem akčňákem, byly tesány primárně jako konverzačky a pomalejší kusy.
Cokoliv pod to byl "jakože" brak a jako "jakože" brak se to i automaticky bralo a to jak diváky, tak samotnými tvůrci.
Ta změna přišla právě s tou novou generací filmařů, co položili základy blockubusterů. Spielberg, Scott, Coppola, Cameron, prostě jakékoliv výrazné jméno osmdesátek. Postavte si vedle sebe toho Kmotra, jako relikt konce dané éry a Apokalypsu. Jeden filmař, rozpětí dvou let a přesto tu změnu tempa postřehnete na první dobrou. To samé s tím Spielbergem - postavte ony Setkání proti prvnímu Jonesovi.
To není tím, že doba vyžadovala pomalejší tempo, to je tím, že koncepčně ty filmy dřív mířily na diváka jinými parametry. Vytáhněte Zpívání v dešti a finálové číslo a podle vaší rovnice by z toho tehdejší publikum kleplo, jak frenetické to je...
Takže vám nevyvracím názor s tím, že ty filmy jsou pomalejší, protože jsou. Jen říkám, že to spíš souviselo s přístupem filmařů ke vztahu k divákovi, než že divák tehdy rychlejší tempo "nestíhal".
943168
Osobně bych tlačil z ranného Spielberga spíš Setkání, které jsou ještě pomalejší, ale nejsou tak "blbé" a imo jsou podstatně revolučnější. Čelisti dodnes fajn, právem je to považováno za první blockbuster a furt je to Spielberg, ale... zrovna stáří bych tomu vytkl asi jako to poslední. Ten úvod se netáhne protože doba, ale protože budování napětí. Ten film šlape na jedničku do momentu, než vyjedou na moře. Pak je to lobotominka, která je sice vysoce enjoyalble, ale už to nemá ten punc toho teroru ze začátku filmu. Ten předěl v americké kinematografii je jednoduše zcela zřetelný, kde do poloviny sedmdesátek se inklinovalo k "oskarovkám" jako mainstreamu a ty jsou "pomalé" i dnes. Takže i ty kousky, co jsou svým druhem akčňákem, byly tesány primárně jako konverzačky a pomalejší kusy. Cokoliv pod to byl "jakože" brak a jako "jakože" brak se to i automaticky bralo a to jak diváky, tak samotnými tvůrci. Ta změna přišla právě s tou novou generací filmařů, co položili základy blockubusterů. Spielberg, Scott, Coppola, Cameron, prostě jakékoliv výrazné jméno osmdesátek. Postavte si vedle sebe toho Kmotra, jako relikt konce dané éry a Apokalypsu. Jeden filmař, rozpětí dvou let a přesto tu změnu tempa postřehnete na první dobrou. To samé s tím Spielbergem - postavte ony Setkání proti prvnímu Jonesovi. To není tím, že doba vyžadovala pomalejší tempo, to je tím, že koncepčně ty filmy dřív mířily na diváka jinými parametry. Vytáhněte Zpívání v dešti a finálové číslo a podle vaší rovnice by z toho tehdejší publikum kleplo, jak frenetické to je... Takže vám nevyvracím názor s tím, že ty filmy jsou pomalejší, protože jsou. Jen říkám, že to spíš souviselo s přístupem filmařů ke vztahu k divákovi, než že divák tehdy rychlejší tempo "nestíhal".
6 -1
reagují: pepo
reagovat
reaguje na: Gonzi
Koukám na staré filmy často a je to přesně tak jak říkáš. Ve většině případů je cítit, že se prostě vyprávělo pomaleji, jinak a divák se musí trochu naladit a jít tomu filmu naproti ale pořád to jsou skvělé zážitky. Teď jsem například viděl Strašení (1963) a Neviňátka (1961) tedy dva staré duchařské horory a oba se mi moc líbily. Jistě už dneska nikoho nevystraší ale napínavé a intenzivní scény tam pořád jsou a hlavně pro nás jako fanoušky filmu je přece zábavné a zajímavé sledovat vývoj toho umění. Tedy způsob jak se strašilo před 60 lety a nacházet tak podobné nebo první vzory a inspirace které třeba přetrvaly do dnes. Jasně jsou to filmy, které většinou nedoporučuji kamarádům, které film tolik nezajímá ale pro nás jako pro fanoušky je nádhera to objevovat :+ Čest výjimkám jako Leopardí žena nebo Čelisti, které doporučuji úplně všem 8)
943163
Koukám na staré filmy často a je to přesně tak jak říkáš. Ve většině případů je cítit, že se prostě vyprávělo pomaleji, jinak a divák se musí trochu naladit a jít tomu filmu naproti ale pořád to jsou skvělé zážitky. Teď jsem například viděl [url=https://www.csfd.cz/film/9818-straseni/recenze/]Strašení (1963)[/url] a [url=https://www.csfd.cz/film/28147-nevinatka/recenze/]Neviňátka (1961)[/url] tedy dva staré duchařské horory a oba se mi moc líbily. Jistě už dneska nikoho nevystraší ale napínavé a intenzivní scény tam pořád jsou a hlavně pro nás jako fanoušky filmu je přece zábavné a zajímavé sledovat vývoj toho umění. Tedy způsob jak se strašilo před 60 lety a nacházet tak podobné nebo první vzory a inspirace které třeba přetrvaly do dnes. Jasně jsou to filmy, které většinou nedoporučuji kamarádům, které film tolik nezajímá ale pro nás jako pro fanoušky je nádhera to objevovat *:+* Čest výjimkám jako Leopardí žena nebo Čelisti, které doporučuji úplně všem *8)*
943138
6 0
reagovat
reaguje na: holub109
Ono co jsem se tak díval na poslední věci. 

Tak střelené komedie mě napadlo 
Holky bez zábran (Bottoms /2023)
Super-Blb (2022).

Romcomy
Entergalactic (2022)
Palm Springs (2020)
Lidumilná upírka hledá nezadaného sebevraha (2023)
Slova v bublinách ( Words Bubble Up Like Soda Pop /2020)
943162
Ono co jsem se tak díval na poslední věci.  Tak střelené komedie mě napadlo  [b]Holky bez zábran[/b] (Bottoms /2023) [b]Super-Blb[/b] (2022). Romcomy [b]Entergalactic[/b] (2022) [b]Palm Springs[/b] (2020) [b]Lidumilná upírka hledá nezadaného sebevraha [/b](2023) [b]Slova v bublinách[/b] ( Words Bubble Up Like Soda Pop /2020)
943128
1 0
reagovat
reaguje na: kristian.nguyen
čo sa týka realisticky poňatej pomsty, odporúčam Dead Man´s Shoes. Paddy Considine je kráľ. 
943158
čo sa týka realisticky poňatej pomsty, odporúčam Dead Man´s Shoes. Paddy Considine je kráľ. 
943153
2 0
reagovat
NEON vyhrál Zlatou palmu šestkrát v řadě za filmy, které distribuoval...docela šílená statistika
943156
NEON vyhrál Zlatou palmu [url=https://www.instagram.com/p/DKDRDuWvlUv/?igsh=M3JwdW84Mm00aW01]šestkrát v řadě za filmy, které distribuoval[/url]...docela šílená statistika
7 0
reagovat
reaguje na: kristian.nguyen
To je taky super film:+
943155
To je taky super film*:+*
943153
0 0
reagovat
reaguje na: Gacy
Mě se líbil i ten Harry Brown s Michael Cainem - důchodci umí nepodceňovat ! 😀
943153
Mě se líbil i ten Harry Brown s Michael Cainem - důchodci umí nepodceňovat ! 😀
943151
3 0
reagují: Ravenous, Gacy
reagovat

Red (2008)

Takhle by vypadal John Wick v realitě, parta hajzlu zabije psa, jeho majitel Brian Cox chce spravedlnost a omluvu, nic jineho, ale je mu odepřena, tak spravedlnost vezme do vlastních rukou, výbornej pozvolna plynoucí film, který dojde ke své odplatě. Má to známý tváře, taky se tu objeví Robert “ Freddy” Englung a Tom Sizmore, pořád dobrej kousek.
943151
Takhle by vypadal John Wick v realitě, parta hajzlu zabije psa, jeho majitel Brian Cox chce spravedlnost a omluvu, nic jineho, ale je mu odepřena, tak spravedlnost vezme do vlastních rukou, výbornej pozvolna plynoucí film, který dojde ke své odplatě. Má to známý tváře, taky se tu objeví Robert “ Freddy” Englung a Tom Sizmore, pořád dobrej kousek.
Red (2008)
3 0
reagují: kristian.nguyen
reagovat
reaguje na: kristian.nguyen
Čím menší očekávání tím lepší. Z mého pohledu je to ukecaný, utahaný a něco tomu chybělo. 
943148
Čím menší očekávání tím lepší. Z mého pohledu je to ukecaný, utahaný a něco tomu chybělo. 
943146
1 0
reagovat
reaguje na: hroubek
Tyhle odbočky do Hollywoodu, zažil to i režisér Oldboye taky nic moc úspěch, ale ustal to, pak se vrátil s tím vienamským seriálem s Robert Downey Jr., ale jasný prorokem doma neznamená ve světe vůbec nic. Já jdu každopádně na to tenhle víkend. Takže počítám, ze bez očekávání si to mužů užít 
943146
Tyhle odbočky do Hollywoodu, zažil to i režisér Oldboye taky nic moc úspěch, ale ustal to, pak se vrátil s tím vienamským seriálem s Robert Downey Jr., ale jasný prorokem doma neznamená ve světe vůbec nic. Já jdu každopádně na to tenhle víkend. Takže počítám, ze bez očekávání si to mužů užít 
943092
0 0
reagují: hroubek
reagovat
tvl popicek zije!
943144
tvl popicek zije!
0 0
reagovat
reaguje na: popicipopik
Která éra filmového průmyslu podle tebe zazila druhou největší krizi v historii  a můžeš uvést nějaké filmové případy z té doby  a dodat i argumenty? 
943140
Která éra filmového průmyslu podle tebe zazila druhou největší krizi v historii  a můžeš uvést nějaké filmové případy z té doby  a dodat i argumenty? 
943136
5 0
reagovat
reaguje na: holub109
Jo najít dneska nějakou novou kvalitní komedii je skoro nadlidský úkol. Hodně se změnilo i společenské vnímání. Spoustu vtipů, co před deseti lety prošla v pohodě, tak jsou dnes  dost kontroverzní. Ale co je asi nejhorší, chybí nová generace opravdových komiků. Není žádný nový Murphy, Carrey, Stiller, Wilson a Ferrell. A parta kolem Appatowa taky už má přes 40. 

Nicméně co je ještě zásadní, jakmile zmizeli hollywoodské hvězdy (čest jedincům), tak teď málokdo dokáže utáhnout film na své jméno a talent. 
943139
Jo najít dneska nějakou novou kvalitní komedii je skoro nadlidský úkol. Hodně se změnilo i společenské vnímání. Spoustu vtipů, co před deseti lety prošla v pohodě, tak jsou dnes  dost kontroverzní. Ale co je asi nejhorší, chybí nová generace opravdových komiků. Není žádný nový Murphy, Carrey, Stiller, Wilson a Ferrell. A parta kolem Appatowa taky už má přes 40.  Nicméně co je ještě zásadní, jakmile zmizeli hollywoodské hvězdy (čest jedincům), tak teď málokdo dokáže utáhnout film na své jméno a talent. 
943128
3 0
reagovat
reaguje na: SteKi
Hele zrovna čelisti teda fakt ne, ale je pravda, že když se dívám na starý film, tak i při nesporných kvalitách vnímám, že byl točený v jiné době a pro jiného diváka. Já třeba Kmotra hodnotil vysoko, ale místy se... no... táhne jak smrad za hovnocucem :D, kdežto naopak One Two Three z roku 1961 jsem viděl cca loni poprvé a je to pecka, protože to má (na svou dobu asi) hektické tempo a tak mě to i dnes velmi baví. Stejně tak je těžké obdivovat revoluční CGI prvního Trona v dnešní době, nebo nějaké úžasné nájezdy kamery jeřábem v době dronových záběrů.

Člověk tomu musí jít trochu naproti. To určitě.

Ale za
a) je to škála (a třeba čelisti mi fakt problémové nepřijdou).
b) IMHO se to i tak vyplatí. Lidi ty filmy nemají rádi jen kvůli nostalgie. Já budu "za 30 let" nostalgický k Interstellaru. Začíná to ale tím, že Interstellar je dnes úžasný film a vývoj technologií a filmařských postupů na tom horko těžko něco změní.
943138
Hele zrovna čelisti teda fakt ne, ale je pravda, že když se dívám na starý film, tak i při nesporných kvalitách vnímám, že byl točený v jiné době a pro jiného diváka. Já třeba Kmotra hodnotil vysoko, ale místy se... no... táhne jak smrad za hovnocucem *:D*, kdežto naopak [url=https://www.csfd.cz/film/9789-raz-dva-tri/prehled/]One Two Three[/url] z roku 1961 jsem viděl cca loni poprvé a je to pecka, protože to má (na svou dobu asi) hektické tempo a tak mě to i dnes velmi baví. Stejně tak je těžké obdivovat revoluční CGI prvního Trona v dnešní době, nebo nějaké úžasné nájezdy kamery jeřábem v době dronových záběrů. Člověk tomu musí jít trochu naproti. To určitě. Ale za a) je to škála (a třeba čelisti mi fakt problémové nepřijdou). b) IMHO se to i tak vyplatí. Lidi ty filmy nemají rádi jen kvůli nostalgie. Já budu "za 30 let" nostalgický k Interstellaru. Začíná to ale tím, že Interstellar je dnes úžasný film a vývoj technologií a filmařských postupů na tom horko těžko něco změní.
943093
3 0
reagují: pytlik
reagovat

popicipopik

Fontána mládí 2025
Jestli chcete vidět, co je špatně na dnešní filmografii a proč streamovací služby zničily svět filmu.
Podívejte se na tuhle zvratku od legendárního režiséra Podfucku, Sherlocka (včera jsem viděl jedničku a stále geniální) atd. Esence vykastrovaného nic.
Filmový průmysl prochází největší krizí od doby, kdy vznikl.
943136
Fontána mládí 2025 Jestli chcete vidět, co je špatně na dnešní filmografii a proč streamovací služby zničily svět filmu. Podívejte se na tuhle zvratku od legendárního režiséra Podfucku, Sherlocka (včera jsem viděl jedničku a stále geniální) atd. Esence vykastrovaného nic. Filmový průmysl prochází největší krizí od doby, kdy vznikl.
popicipopik
0 0
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: holub109
To isté som si prednedávnom vravel keď som pozeral Eurotrip. 
943129
To isté som si prednedávnom vravel keď som pozeral Eurotrip. 
943128
7 0
reagovat
reaguje na: hroubek
Škoda, že tenhle žánr romantických komedií v poslední době dost skomírá. Vlastně komedie obecně na tom momentálně nejsou moc dobře, chybí mi i ty středoškolské typu Prciček nebo ulítlosti od lidí jako Ferrell, Stiller, Wilson, Vaughn atd.
943128
Škoda, že tenhle žánr romantických komedií v poslední době dost skomírá. Vlastně komedie obecně na tom momentálně nejsou moc dobře, chybí mi i ty středoškolské typu Prciček nebo ulítlosti od lidí jako Ferrell, Stiller, Wilson, Vaughn atd.
943114
8 0
reagují: Demonic8, hroubek, Tyller
reagovat
reaguje na: holub109
Jeden z nejlepších feel good filmů za posledních cca 15-20 let. 
943114
Jeden z nejlepších feel good filmů za posledních cca 15-20 let. 
943109
3 0
reagují: holub109
reagovat
reaguje na: holub109
Miluju ten film! :+
943110
Miluju ten film! *:+*
943109
1 0
reagovat

Crazy, Stupid, Love

I na opakované zhlédnutí je to pořád pecka. Tahle romantická komedie má totiž velkou výhodu v tom, že dokáže místy skvěle zvážnět a fungovat jak v zábavné, tak dramatičtější rovině. Hlavním tahákem je obsazení v čele se Stevem Carellem a extrémně charizmatickým Goslingem. Výborná, dobře napsaná zábava s jednou desítkovou scénou (link ), kdy se všechny hlavní postavy setkají na zahradě. Objektivně 8/10, subjektivně klidně o bodík víc.:+
943109
I na opakované zhlédnutí je to pořád pecka. Tahle romantická komedie má totiž velkou výhodu v tom, že dokáže místy skvěle zvážnět a fungovat jak v zábavné, tak dramatičtější rovině. Hlavním tahákem je obsazení v čele se Stevem Carellem a extrémně charizmatickým Goslingem. Výborná, dobře napsaná zábava s jednou desítkovou scénou (https://www.youtube.com/watch?v=7Xe2yhUJfHY ), kdy se všechny hlavní postavy setkají na zahradě. Objektivně [b]8/10[/b], subjektivně klidně o bodík víc.*:+*
Crazy, Stupid, Love
14 0
reagují: hroubek, verbst
reagovat
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se