Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum KECÁRNA

příspěvky 14281 - 14300 Napsat příspěvek
Když jsou všichni tak tolerantní, kolik % věřících asi tak schvaluje manželství pro všechny a stejnopohlavní páry obecně, a kolik % ateistů to samé?

A když to otočíme, kolika % ateistů je u prdele, že si někdo v neděli chodí do kostela, a kolik % věřících trápí, že víc lidí nechodí do kostela?

Ne že bych měl náladu číst celou tuhle diskuzi, ale něco mi říká, že Gonzi bude mít větší pravdu než člověk tvrdící, že věřící a ateisté mají toleranci na stejné úrovni. Nemají, nejen dneska, ale i historicky.
883287
Když jsou všichni tak tolerantní, kolik % věřících asi tak schvaluje manželství pro všechny a stejnopohlavní páry obecně, a kolik % ateistů to samé? A když to otočíme, kolika % ateistů je u prdele, že si někdo v neděli chodí do kostela, a kolik % věřících trápí, že víc lidí nechodí do kostela? Ne že bych měl náladu číst celou tuhle diskuzi, ale něco mi říká, že Gonzi bude mít větší pravdu než člověk tvrdící, že věřící a ateisté mají toleranci na stejné úrovni. Nemají, nejen dneska, ale i historicky.
12 -3
reagují: MarvinP, AndyKaufman
reagovat
883286
https://www.imgup.cam/ib/XebRJnzHgv.jpg
3 -3
reagovat
reaguje na: DarkSith
Nebuď fanatik. Nemáš pravdu. (viz Karlos) ;)
883285
Nebuď fanatik. Nemáš pravdu. (viz Karlos) *;)*
883282
1 -3
reagovat
reaguje na: DarkSith
Myslím si, že ty jsi nepochopil, že pokud to pro věřícího platí, platí to úplně stejně i pro nevěřícího. Já si teda myslím, že to ani pro věřícího ani pro nevěřícího neplatí a že věřící i atheisté se navzdory rozličným přesvědčením mohou milovat, vážit si navzájem jeden druhého a dokonce oceňovat mnohé na přesvědčeních toho druhého (respektive to vím ze zkušenosti). Ale o to mi nejde. Jde mi o to, že Gonzi sice tvrdí, že to tam včítám já, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že vidí nějaký rozdíl v tom, jak tolerantní může být věřící a jak nevěřící. Tak jsem se snažil vytlačit, v čem by jako ten rozdíl měl být (protože si myslím, že nic takového není).
883284
Myslím si, že ty jsi nepochopil, že pokud to pro věřícího platí, platí to úplně stejně i pro nevěřícího. Já si teda myslím, že to ani pro věřícího ani pro nevěřícího neplatí a že věřící i atheisté se navzdory rozličným přesvědčením mohou milovat, vážit si navzájem jeden druhého a dokonce oceňovat mnohé na přesvědčeních toho druhého (respektive to vím ze zkušenosti). Ale o to mi nejde. Jde mi o to, že Gonzi sice tvrdí, že to tam včítám já, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že vidí nějaký rozdíl v tom, jak tolerantní může být věřící a jak nevěřící. Tak jsem se snažil vytlačit, v čem by jako ten rozdíl měl být (protože si myslím, že nic takového není).
883282
0 -4
reagovat
No, možná čas na příklady....
Když mají katolíci na Velikonoce přímluvy, jednou z nich je: "Prosíme za všechny nevěřící a ostatní náboženství, aby žili plně ve svém přesvědčení a aby dosáhli spásy, o kterou usilují".
Asi tolik k tomu myslení si ničeho hezkého....
?)?)?)?)?)?)?)?)?)?)?)?)
edit: Není to přesné znění. V případě potřeby ji můžu doplnit, pokud by to bylo potřeba.
883283
No, možná čas na příklady.... Když mají katolíci na Velikonoce přímluvy, jednou z nich je: "Prosíme za všechny nevěřící a ostatní náboženství, aby žili plně ve svém přesvědčení a aby dosáhli spásy, o kterou usilují". Asi tolik k tomu myslení si ničeho hezkého.... *?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)**?)* edit: Není to přesné znění. V případě potřeby ji můžu doplnit, pokud by to bylo potřeba.
4 -2
reagovat
reaguje na: MarvinP
Myslím, že si to pochopil špatně. Věřící ve skutečnosti nemůže být tolerantní, protože jinak by nebyl věřící. Ten umírněný jen nemá potřebu tě ukamenovat nebo poslat na hranici jako kacíře. Ale stejně si o tobě nebude myslet nic hezkého. 8)
883282
Myslím, že si to pochopil špatně. Věřící ve skutečnosti nemůže být tolerantní, protože jinak by nebyl věřící. Ten umírněný jen nemá potřebu tě ukamenovat nebo poslat na hranici jako kacíře. Ale stejně si o tobě nebude myslet nic hezkého. *8)*
883277
4 -4
reagují: connor, MarvinP
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ok. Vím, co mě zmátlo. Na začátku jsi totiž napsal:

"Věřící může být tolerantní, ale ta tolerance je "naučená"

Mělo tam tedy být "Člověk" a ne "věřící". Že?

To v tom případě ale jen popisuješ rozdíl mezi tolerancí a souhlasem. V tom je celá pointa, že lidi spolu dokážou vycházet, i když si myslí
různý věci

(+ teda existuje řešení, že oba své přesvědčení pozmění pod dojmem argumentů toho druhého a najdou něco, na čem se shodnou. A tohle řešení je docela reálné.)
883277
Ok. Vím, co mě zmátlo. Na začátku jsi totiž napsal: "Věřící může být tolerantní, ale ta tolerance je "naučená" Mělo tam tedy být "Člověk" a ne "věřící". Že? To v tom případě ale jen popisuješ rozdíl mezi tolerancí a souhlasem. V tom je celá pointa, že lidi spolu dokážou vycházet, i když si myslí různý věci (+ teda existuje řešení, že oba své přesvědčení pozmění pod dojmem argumentů toho druhého a najdou něco, na čem se shodnou. A tohle řešení je docela reálné.)
883276
2 -6
reagují: DarkSith
reagovat
reaguje na: MarvinP
To je spíš tvá osobní projekce, že z toho dělám útoky na věřící. Bohužel proto nevidíš, co doopravdy píšu - tedy že ten konflikt (klidně mezi ateistou a křesťanem) nemá řešení a jen se bavíme o tom, jestli jej budou ignorovat, nebo eskalovat.
883276
To je spíš tvá osobní projekce, že z toho dělám útoky na věřící. Bohužel proto nevidíš, co doopravdy píšu - tedy že ten konflikt (klidně mezi ateistou a křesťanem) nemá řešení a jen se bavíme o tom, jestli jej budou ignorovat, nebo eskalovat.
883273
4 -2
reagují: MarvinP
reagovat
Kdo ještě nevidí, jak je ten svět v prdeli, tak je blázen .. Evropě už není pomoci.
883274
Kdo ještě nevidí, jak je ten svět v prdeli, tak je blázen .. Evropě už není pomoci.
1 -8
reagovat
reaguje na: Gonzi
"Oboum nezbývá než tolerovat blud toho druhého"

Ano, to jsem rád, že souhlasíme. Pak tedy v tomto není rozdíl mezi věřícími a nevěřícími. Proč to tedy líčíš jako specifický problém věřících?
883273
"Oboum nezbývá než tolerovat blud toho druhého" Ano, to jsem rád, že souhlasíme. Pak tedy v tomto není rozdíl mezi věřícími a nevěřícími. Proč to tedy líčíš jako specifický problém věřících?
883268
1 -5
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: verbst
Prosímtě, s kolika lidmi, co věří, že v neděli nesmí do kostela se znáš? A kolik z nich v neděli v tom kostele je? Evidentně budu muset dodat i že se nepotkáte názorově (nebo fyzicky v tom kostele).
883270
Prosímtě, s kolika lidmi, co věří, že [b]v neděli nesmí [/b]do kostela se znáš? A kolik z nich v neděli v tom kostele je? Evidentně budu muset dodat i že se nepotkáte názorově (nebo fyzicky v tom kostele).
883265
3 -2
reagovat
OK, já to musím přestat sledovat, myslel jsem, že vydržím docela hodně, ale Kfar Aza, to prostě nedávám...
883269
OK, já to musím přestat sledovat, myslel jsem, že vydržím docela hodně, ale Kfar Aza, to prostě nedávám...
5 0
reagovat
reaguje na: MarvinP
Oboum nezbývá než tolerovat blud toho druhého.
Jak jsem psal, z podstaty věci není prostor pro kompromis. Nelze mít půl roušku a věřit v boha na půl. Jak daleko ten koflikt dojde je o lidech. Jen říkám, že je to principiélní, neřešitelný konflikt světonázoru, které jsou si vzájemně nekompatibilní a jejich kompromis z podstaty není možný. Jako třeba covid. Nebo placatost země.
Opět, neřeším kdo má pravdu, jestli ateista, křesťan nebo muslim. Řeším, že z principu věci nemohou mít pravdu všichni a dle aktuálního společenského cítění tento klíčový konflikt můžou úplně ignorovat, nebo naopak hrotit. Nemohou jej "vyřešit".
883268
Oboum nezbývá než tolerovat blud toho druhého. Jak jsem psal, z podstaty věci není prostor pro kompromis. Nelze mít půl roušku a věřit v boha na půl. Jak daleko ten koflikt dojde je o lidech. Jen říkám, že je to principiélní, neřešitelný konflikt světonázoru, které jsou si vzájemně nekompatibilní a jejich kompromis z podstaty není možný. Jako třeba covid. Nebo placatost země. Opět, [b]neřeším kdo má pravdu[/b], jestli ateista, křesťan nebo muslim. Řeším, že z principu věci [b]nemohou mít pravdu všichni[/b] a dle aktuálního společenského cítění tento klíčový konflikt můžou úplně ignorovat, nebo naopak hrotit. [b]Nemohou jej "vyřešit"[/b].
883267
4 -2
reagují: MarvinP
reagovat
reaguje na: Gonzi
Žije-li atheista s věřícím, taky mu nezbývá než tolerovat, źe ten druhý žije v bludu. Furt nevidím rozdíl.
883267
Žije-li atheista s věřícím, taky mu nezbývá než tolerovat, źe ten druhý žije v bludu. Furt nevidím rozdíl.
883264
1 -4
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ty máš ale strašně zkreslenej pohled na víru a náboženství jako takový.

V neděli se samozřejmě potkat můžeme. A potkáváme. 
A není to o toleranci bludů. Je to o vzájemným pochopení, že to ten druhej vidí, vnímá a žije jinak. 
To z něj nedělá debila a rozhodně to ze mě nedělá člověka, co má patent na to pravý. 

Dovolím si tvrdit, že v drtivé většině tohle vidím i kolem sebe. Ta touha po... Jak se to říká "Ekumenickosti" ? 
Církevní Instituce jako takový nejsou ty lidi v nich. 
883265
Ty máš ale strašně zkreslenej pohled na víru a náboženství jako takový. V neděli se samozřejmě potkat můžeme. A potkáváme.  A není to o toleranci bludů. Je to o vzájemným pochopení, že to ten druhej vidí, vnímá a žije jinak.  To z něj nedělá debila a rozhodně to ze mě nedělá člověka, co má patent na to pravý.  Dovolím si tvrdit, že v drtivé většině tohle vidím i kolem sebe. Ta touha po... Jak se to říká "Ekumenickosti" ?  Církevní Instituce jako takový nejsou ty lidi v nich. 
883264
2 -4
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: MarvinP
> nějakou specifickou a dosti nepružnou nadstavbu nad světonázorem

Ano. Hledat kompromis mezi někým kdo v covid věří a někým kdo jej popírá je víceméně nemožné a hlavně: Není tam společná plocha. Jeden se víry bude muset vzdát, nebo ji druhý musí přijmout. Nelze nosit roušku napůl.
Víra v boha je IMHO řádově osobnější a zásadnější věc, než vztah ku covidu...

> všichni mají své omezující a omezené malé světonázory, jen já nad nimi levituji...

Neřeším nadřazenost nějakého názoru per se. Řeším, že tam z podstaty věci není prostor pro kompromis.

Pokud já věřím, že se musí v neděli do kostela a ty věříš, že se v neděli do kostela nesmí, tak se prostě v neděli nepotkáme, aniž by jeden z nás
svou víru neopustil. Neřeším, kdo má pravdu, ale že ji nemůžeme mít oba a nezbývá nám, než si navzájem tolerovat, že ten druhý žije v bludu.
883264
[i]> nějakou specifickou a dosti nepružnou nadstavbu nad světonázorem[/i] Ano. Hledat kompromis mezi někým kdo v covid věří a někým kdo jej popírá je víceméně nemožné a hlavně: Není tam společná plocha. Jeden se víry bude muset vzdát, nebo ji druhý musí přijmout. Nelze nosit roušku napůl. Víra v boha je IMHO řádově osobnější a zásadnější věc, než vztah ku covidu... [i]> všichni mají své omezující a omezené malé světonázory, jen já nad nimi levituji...[/i] Neřeším nadřazenost nějakého názoru per se. Řeším, že tam z podstaty věci není prostor pro kompromis. Pokud já věřím, že se musí v neděli do kostela a ty věříš, že se v neděli do kostela nesmí, tak se prostě v neděli nepotkáme, aniž by jeden z nás svou víru neopustil. Neřeším, kdo má pravdu, [b]ale že ji nemůžeme mít oba a nezbývá nám, než si navzájem tolerovat, že ten druhý žije v bludu[/b].
883255
3 -1
reagují: MarvinP, verbst
reagovat
reaguje na: verbst

Verbst a Marvin

883260
https://youtu.be/LhXizOSz-mQ?si=zXLJ41rgSg7IsSjV
Verbst a Marvin
883258
4 -7
reagovat
#teamMarvin
883258
#teamMarvin
3 -7
reagují: Adventurer
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ještě k tomu tvému příkladu, jak rodiče vysvětlují dítěti, že jen jeden Bůh je ten pravý, ale rodiče mají každý toho svého. Na tomhle principu jsou ty Gervaisovy vtipy, jak jsou ty tisíce Bohů a všechny jsou výmysly, krom toho jednoho v kterého zrovna věříš ty atd.

Tak jen aby bylo jasno. Většina náboženství není monotheistická ani to nejsu uzavřené Pantheony, většina bůžky a Bohy vesele míchá, kombinuje, vytváří nové a všechny šťastně uznává. Klasické monotheismy sice tvrdí, že je jen jeden Bůh a ostatní jsou výmysly, ale zase u nich platí, že Jáhve, Hospodin a Alláh jsou prokazatelně tentýž Bůh, Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův. Na tom se Korán SZ a NZ neproblematicky shodují.  Takže dva monotheisté vysvětlí dítěti, že je jen jeden Bůh a jeho rodiče mají každý trochu jiné zvyky v jeho pojmenovávání a uctívání. Je to úplně běžné.
883256
Ještě k tomu tvému příkladu, jak rodiče vysvětlují dítěti, že jen jeden Bůh je ten pravý, ale rodiče mají každý toho svého. Na tomhle principu jsou ty Gervaisovy vtipy, jak jsou ty tisíce Bohů a všechny jsou výmysly, krom toho jednoho v kterého zrovna věříš ty atd. Tak jen aby bylo jasno. Většina náboženství není monotheistická ani to nejsu uzavřené Pantheony, většina bůžky a Bohy vesele míchá, kombinuje, vytváří nové a všechny šťastně uznává. Klasické monotheismy sice tvrdí, že je jen jeden Bůh a ostatní jsou výmysly, ale zase u nich platí, že Jáhve, Hospodin a Alláh jsou prokazatelně tentýž Bůh, Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův. Na tom se Korán SZ a NZ neproblematicky shodují.  Takže dva monotheisté vysvětlí dítěti, že je jen jeden Bůh a jeho rodiče mají každý trochu jiné zvyky v jeho pojmenovávání a uctívání. Je to úplně běžné.
883244
5 -4
reagovat
reaguje na: Gonzi
Myslím si, že si představuješ víru, jako nějakou specifickou a dosti nepružnou nadstavbu nad světonázorem. Natolik odlišnou od toho, co si o světě myslí nevěřící, že ta myšlenka, že to, co popisuješ se vztahuje na veškeré světonázory Tě ani nenapadla.

Tedy: když si někdo myslí, že náboženství jsou vesměs chybná a vedou jen ke sporům a falešným pocitům nadřazenosti, neřadí se tím náhodou k (dodnes stále spíše menšinovému) světonázoru, který sám sebe považuje za správnější než ty ostatní a ostatní může také nanejvýš tolerovat v jejich "hlouposti"?

Jedna z nejčastějších iluzí, kterým člověk propadá, když uvažuje o světonázorech/náboženstvích ostatních je představa, že všichni mají své omezující a omezené malé světonázory, jen já nad nimi levituji a vidím jasně, jak ubozí a falešně povýšení nad ostatní jsou.

A ten rozdíl, že náboženství je nějaké méně ohebné než běžný zvětonázor a manželé si ho tudíž nemohou "zprůměrovat" musí vycházet z nějaké představy, kterou o náboženství máš, ale která naprosto neodpovídá empirické zkušenosti.

Poznámka na okraj: pod pojem náboženství zahrnujeme eklekticky co se nám hodí a nevíme co jím míníme. Většina lidí, kteří se považují za příslušníky nějakého náboženství považují za podstatnou praxi a v co by měli věřit je moc nezajímá a moc o tom nevědí. Představa, že náboženství je především systém metafyzických přesvědčení o světě je sice velmi intenzivně zakořeněná, ale v podstatě velmi chybná. Náboženství jsou velmi pružné a proměnlivé kulturní fenomény sestávající z nejrůznějších symbolů, praktik a jazykových her. Jako systémy přesvědčení zajímají a vždy zajímaly jen pár elit, které si stavěly živobytí na tom, že vědí v co se má věřit, takže ostatní se o to starat nemusí a můžou vklidu líbat ikony/obětovat holoubata/tančit v kruhu... whatewer.
883255
Myslím si, že si představuješ víru, jako nějakou specifickou a dosti nepružnou nadstavbu nad světonázorem. Natolik odlišnou od toho, co si o světě myslí nevěřící, že ta myšlenka, že to, co popisuješ se vztahuje na veškeré světonázory Tě ani nenapadla. Tedy: když si někdo myslí, že náboženství jsou vesměs chybná a vedou jen ke sporům a falešným pocitům nadřazenosti, neřadí se tím náhodou k (dodnes stále spíše menšinovému) světonázoru, který sám sebe považuje za správnější než ty ostatní a ostatní může také nanejvýš tolerovat v jejich "hlouposti"? Jedna z nejčastějších iluzí, kterým člověk propadá, když uvažuje o světonázorech/náboženstvích ostatních je představa, že všichni mají své omezující a omezené malé světonázory, jen já nad nimi levituji a vidím jasně, jak ubozí a falešně povýšení nad ostatní jsou. A ten rozdíl, že náboženství je nějaké méně ohebné než běžný zvětonázor a manželé si ho tudíž nemohou "zprůměrovat" musí vycházet z nějaké představy, kterou o náboženství máš, ale která naprosto neodpovídá empirické zkušenosti. Poznámka na okraj: pod pojem náboženství zahrnujeme eklekticky co se nám hodí a nevíme co jím míníme. Většina lidí, kteří se považují za příslušníky nějakého náboženství považují za podstatnou praxi a v co by měli věřit je moc nezajímá a moc o tom nevědí. Představa, že náboženství je především systém metafyzických přesvědčení o světě je sice velmi intenzivně zakořeněná, ale v podstatě velmi chybná. Náboženství jsou velmi pružné a proměnlivé kulturní fenomény sestávající z nejrůznějších symbolů, praktik a jazykových her. Jako systémy přesvědčení zajímají a vždy zajímaly jen pár elit, které si stavěly živobytí na tom, že vědí v co se má věřit, takže ostatní se o to starat nemusí a můžou vklidu líbat ikony/obětovat holoubata/tančit v kruhu... whatewer.
883244
5 -9
reagují: Gonzi
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se