Pár let jsem to nechal uležet na Steamu (komplet edici se všemi DLC), vyčkal si na kompletní českou lokalizaci (výborný CZ dabing), opakovaně strávil stovky hodin u Zaklínačské trilogie a konečně tak našel čas se vrhnout i na toto.
Popravdě, asi jsem čekal trochu víc. Za ty roky Zaklínače už jsem trochu závislý na jeho mechanismech a stylu vyprávění příběhu. Rychle jsem usoudil, že srovnávat KCD se Zaklínačem je nesmysl, protože jsou to značně odlišné hry. KCD viditelně sází na mistrovsky zpracovanou atmosféru místních reálií, kdy opravdu z každého lesa na vás dýchá přesně to, co očekáváte od klasické procházky po lese, nebo vidíte z libovolné vyhlídky na kraj.
Každopádně, určitým aspektům srovnání se vyhnout nemůžu. Příběhově mi hra nepříjde moc silná, zvláště když vezmu, že hlavní linie vlastně skoro nic nevyřeší, takže se dá říct, že vesměs žádná neexistuje. Poslední třetina hry mi přišla dost prázdná, klidně snesl i dvojnásobek vedlejších úkolů. Pořád dokola dělat aktivity jako turnaj nebo lukostřelbu dle mého opravdu není zaplnění hry.
Z čeho mi teda málem vypadli oční bulvy, tak to byl soubojový systém. Příznávám, v podstatě jsem ho za celou dobu hry vůbec nepochopil. Tak to mi řekněte, kdo jste si pamatoval nějaké ty soubojové kombinace?? Na internetu jsem našel, že oproti jiným hrám se tu nevyplatí zběsile mačkat tlačítko myši na provádění útoků...No, stejně jsem skončil s tím, že jsem bezhlavě mačkal tlačítko na myši a snažil se trefit vhodný okamžik. Co naopak kvituju, že hra tě určitým způsobem nutí se učit všechny její mechanismy, jelikož je vesměs všechny budeš muset v určité fázi hry umět, abys mohl postoupit dál.
Každopádně, některé herní sekvence nebo příběhové linky ukazují, že tvůrčí potenciál je velký. Vesměs mi přišlo, že tvůrci to nejlepší sází hned na úvod, kdy úvodní prologové pasáže, ať už za Jindru, nebo za Terezu, mají skvělou atmosféru, furt se v nich něco děje a napětí se dá krájet. Z vedlejších linek v rámci nějaké osudovosti obstojí asi jen linka s Johankou (povedl se mi nejhorší možný konec), jinak mi přišlo, že se vlastně nic moc nikomu nemůže stát a není důvod se o postavy obávat.
Po úplném závěru jsem si musel říct, že přece musí bejt dvojka. Že jinak celá hra vyzní úplně do ztracena. Na netu jsem našel, že se prý má něco chystat, ale že tvůrci furt chodí okolo horké kaše, a nechtěj to říct na rovinu. Tak snad ta dvojka bude, aby se mohli dorazit všechny příběhové linie.
Kingdome Come
875878
Pár let jsem to nechal uležet na Steamu (komplet edici se všemi DLC), vyčkal si na kompletní českou lokalizaci (výborný CZ dabing), opakovaně strávil stovky hodin u Zaklínačské trilogie a konečně tak našel čas se vrhnout i na toto.
Popravdě, asi jsem čekal trochu víc. Za ty roky Zaklínače už jsem trochu závislý na jeho mechanismech a stylu vyprávění příběhu. Rychle jsem usoudil, že srovnávat KCD se Zaklínačem je nesmysl, protože jsou to značně odlišné hry. KCD viditelně sází na mistrovsky zpracovanou atmosféru místních reálií, kdy opravdu z každého lesa na vás dýchá přesně to, co očekáváte od klasické procházky po lese, nebo vidíte z libovolné vyhlídky na kraj.
Každopádně, určitým aspektům srovnání se vyhnout nemůžu. Příběhově mi hra nepříjde moc silná, zvláště když vezmu, že hlavní linie vlastně skoro nic nevyřeší, takže se dá říct, že vesměs žádná neexistuje. Poslední třetina hry mi přišla dost prázdná, klidně snesl i dvojnásobek vedlejších úkolů. Pořád dokola dělat aktivity jako turnaj nebo lukostřelbu dle mého opravdu není zaplnění hry.
Z čeho mi teda málem vypadli oční bulvy, tak to byl soubojový systém. Příznávám, v podstatě jsem ho za celou dobu hry vůbec nepochopil. Tak to mi řekněte, kdo jste si pamatoval nějaké ty soubojové kombinace?? Na internetu jsem našel, že oproti jiným hrám se tu nevyplatí zběsile mačkat tlačítko myši na provádění útoků...No, stejně jsem skončil s tím, že jsem bezhlavě mačkal tlačítko na myši a snažil se trefit vhodný okamžik. Co naopak kvituju, že hra tě určitým způsobem nutí se učit všechny její mechanismy, jelikož je vesměs všechny budeš muset v určité fázi hry umět, abys mohl postoupit dál.
Každopádně, některé herní sekvence nebo příběhové linky ukazují, že tvůrčí potenciál je velký. Vesměs mi přišlo, že tvůrci to nejlepší sází hned na úvod, kdy úvodní prologové pasáže, ať už za Jindru, nebo za Terezu, mají skvělou atmosféru, furt se v nich něco děje a napětí se dá krájet. Z vedlejších linek v rámci nějaké osudovosti obstojí asi jen linka s Johankou (povedl se mi nejhorší možný konec), jinak mi přišlo, že se vlastně nic moc nikomu nemůže stát a není důvod se o postavy obávat.
Po úplném závěru jsem si musel říct, že přece musí bejt dvojka. Že jinak celá hra vyzní úplně do ztracena. Na netu jsem našel, že se prý má něco chystat, ale že tvůrci furt chodí okolo horké kaše, a nechtěj to říct na rovinu. Tak snad ta dvojka bude, aby se mohli dorazit všechny příběhové linie.
Kingdome Come
reagovat
|