Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum FILMY

příspěvky 841 - 860 Napsat příspěvek

Utržený ze řetězu (2005) - sociální retrospektiva

Je to pořád pecka, můj film dětství, ale po tolika letech mě nejvíc na tom fascinovalo toto (zajímá mě, jestli mě Shutter podpoří:D):

Jak jsem níže u starších filmů z Výzev začal s mírně progresivním observations, tak Danny the Dog je snad nejvíc "woke" film, co jsem za poslední dobu viděl, jako seriously: V hlavní roli Asiat, který je tu pasován do role otroka, dobrosrdečný černoch a emancipovaná žena, kteří se spolu rozhodnou tvořit netradiční rodinu, je to plný havlistického právdoláskařství a všichni bílí muži jsou tady hajzlové.

Still, na ČSFD 77% v červeném, žádnej nenávistnej komentář. Strašně by mě zajímalo, jakej shitstorm by to dostalo, kdyby to vzniklo dneska :D A je úplně jedno, že ty kvality tam jsou, příběh je univerzální a kůže či pohlaví nejsou hlavní character traits, right wing blbečkům je to stejně vždycky jedno.

PS: Berte to jen jako fun fact do místní komunity :+:D
957374
Je to pořád pecka, můj film dětství, ale po tolika letech mě nejvíc na tom fascinovalo toto (zajímá mě, jestli mě Shutter podpoří*:D*): Jak jsem níže u starších filmů z Výzev začal s mírně progresivním observations, tak Danny the Dog je snad nejvíc "woke" film, co jsem za poslední dobu viděl, jako seriously: V hlavní roli Asiat, který je tu pasován do role otroka, dobrosrdečný černoch a emancipovaná žena, kteří se spolu rozhodnou tvořit netradiční rodinu, je to plný havlistického právdoláskařství a všichni bílí muži jsou tady hajzlové. Still, na ČSFD 77% v červeném, žádnej nenávistnej komentář. Strašně by mě zajímalo, jakej shitstorm by to dostalo, kdyby to vzniklo dneska *:D* A je úplně jedno, že ty kvality tam jsou, příběh je univerzální a kůže či pohlaví nejsou hlavní character traits, right wing blbečkům je to stejně vždycky jedno. PS: Berte to jen jako fun fact do místní komunity *:+**:D*
Utržený ze řetězu (2005) - sociální retrospektiva
6 -2
reagují: HAL, Ravenous
reagovat

Filmová výzva

NE__TY zmínil dva filmy, které bych měl vidět, so let´s double feature it!
Já se spíše pohybuju v modernější kinematografii, takže i když se starším snímkům nevýhýbám, zdráhá se mi to hodnotit, bo nemám toliko nakoukáno. To jen tak na úvod k mým amatérským komentům.

Dotek Medúzy (1978)
Mysteriózní detektivka s velice slibným startem, "omenovským" nádachem, památnými dialogy a proklamacemi. To plíživé rozkrývání co se vlastně děje, jestli půjdeme do nadpřirozena, psychologie, vědeckého vysvětlení udržuje diváka v napětí, že i po dlouhé době jsem odložil mobil na stůl a nechal své ADHD já na chvíli spát. 
Skvěle zahrané pánskými ikonami, Lee Remick bohužel nemá co hrát (o tom v Poznámce níže), oceňuji poměrně efektní triky a production design zejména v závěru filmu, nicméně tady už to na mě tolik nefungovalo. Rozuzlení, kdo je pachatel je trochu colombovské (ala nějak jsem si to tipnul a pachatel se sám přiznal) a finální katastrofa (ač opravdu skvěle udělaná) působila trochu antiklimaticky. Závěrečná tečka ovšem opět lahůdková. 8/10

Expres Hrůzy (1972)
Jaktože jsem o tomto filmu nikdy neslyšel je fakt beyond me. A to mám Věc v TOP 5 nej sci-fi filmů všech dob. Jop, je to v podstatě Věc v Orient expressu, vyšlo to o 10 let dříve, než Carpenter, takže kudos. 
Problém tu vidím asi ve třech věcech: Jednak to viditelně zestárlo a plyšový Australopithecus s červenou baterkou v očích (otravně furt nazýván fosílií, HOWG)! prostě děsivý už moc není, navíc se tu moc neřídíme heslem, že co není vidět, je scary a na nějaké mysteriózno se tu rovněž příliš nehraje, neb je všechno poměrně směšně vysvětlováno. 
Druhý point jsou postavy. Jsou buď málo prokreslené, nezajímavé anebo necharismatické (nebo všechno dohromady) a to včetně (paradoxně) charismatického Christophera Leeho. A za třetí, plyne to podobně jednorozměrně a konstantně jako ten vlak. Nenašel jsem tu žádnej napínavej build up, zajímavou konfrontaci (Kozáci fajn though) nebo rozuzlení. Prostě to nějak jede po kolejích a pak to skončí. 
Ale monster filmy mám poměrně rád, tak jsem se u toho ve výsledku tolik nenudil. 5.5/10

Pozn.:
Jen takovej můj progresivně liberální observation: Oba filmy težce dominováni muži, ženské hrdinky odsunuty na minumum na postavy, které buď vůlbec nemaj co hrát, nebo jsou tam jen "krásky" do počtu. 
PS: Díky NE__TYmu za doporučení, pravděpodobně bych na to doteď nikdy nenarazil:+
957356
[b]NE__TY [/b]zmínil dva filmy, které bych měl vidět, so let´s double feature it! Já se spíše pohybuju v modernější kinematografii, takže i když se starším snímkům nevýhýbám, zdráhá se mi to hodnotit, bo nemám toliko nakoukáno. To jen tak na úvod k mým amatérským komentům. [b]Dotek Medúzy (1978) [/b]Mysteriózní detektivka s velice slibným startem, "omenovským" nádachem, památnými dialogy a proklamacemi. To plíživé rozkrývání co se vlastně děje, jestli půjdeme do nadpřirozena, psychologie, vědeckého vysvětlení udržuje diváka v napětí, že i po dlouhé době jsem odložil mobil na stůl a nechal své ADHD já na chvíli spát.  Skvěle zahrané pánskými ikonami, Lee Remick bohužel nemá co hrát (o tom v Poznámce níže), oceňuji poměrně efektní triky a production design zejména v závěru filmu, nicméně tady už to na mě tolik nefungovalo. Rozuzlení, kdo je pachatel je trochu colombovské (ala nějak jsem si to tipnul a pachatel se sám přiznal) a finální katastrofa (ač opravdu skvěle udělaná) působila trochu antiklimaticky. Závěrečná tečka ovšem opět lahůdková. [b]8/10 Expres Hrůzy (1972) [/b]Jaktože jsem o tomto filmu nikdy neslyšel je fakt beyond me. A to mám Věc v TOP 5 nej sci-fi filmů všech dob. Jop, je to v podstatě Věc v Orient expressu, vyšlo to o 10 let dříve, než Carpenter, takže kudos.  Problém tu vidím asi ve třech věcech: Jednak to viditelně zestárlo a plyšový Australopithecus s červenou baterkou v očích (otravně furt nazýván fosílií, HOWG)! prostě děsivý už moc není, navíc se tu moc neřídíme heslem, že co není vidět, je scary a na nějaké mysteriózno se tu rovněž příliš nehraje, neb je všechno poměrně směšně vysvětlováno.  Druhý point jsou postavy. Jsou buď málo prokreslené, nezajímavé anebo necharismatické (nebo všechno dohromady) a to včetně (paradoxně) charismatického Christophera Leeho. A za třetí, plyne to podobně jednorozměrně a konstantně jako ten vlak. Nenašel jsem tu žádnej napínavej build up, zajímavou konfrontaci (Kozáci fajn though) nebo rozuzlení. Prostě to nějak jede po kolejích a pak to skončí.  Ale monster filmy mám poměrně rád, tak jsem se u toho ve výsledku tolik nenudil. [b]5.5/10 Pozn.: [/b]Jen takovej můj progresivně liberální observation: Oba filmy težce dominováni muži, ženské hrdinky odsunuty na minumum na postavy, které buď vůlbec nemaj co hrát, nebo jsou tam jen "krásky" do počtu.  [b]PS: [/b]Díky NE__TYmu za doporučení, pravděpodobně bych na to doteď nikdy nenarazil*:+*
Filmová výzva
7 0
reagovat

Dekády v hororech 1930-1939

4.10. Freaks (1932)
Klasický příběh vyčurané zlatokopky, v netradičním a fascinujícím prostředí, které nebylo ve své době lidem po chuti a já se jim vlastně nedivím.
I mě bylo z určitých scén nepříjemně, hlavně u postav, které byly zrůdy zevnitř.
Celé to pak završí zúčtování, které bych se nebál zařadit k jedním z nejděsivějších scén vůbec.
Je velká škoda, že původní nesestříhaná verze už neexistuje. Ta kastrace Herkula by byla výborná katarze.
Doporučuji si přečíst něco o jednotlivých postavách - velmi zajímaví lidé.
Film sice zabil režisérovi kariéru, ale já tady tu odvahu něco takového převést na plátno oceňuji, protože ten film v divákovi aspoň zůstane.

5.10. King Kong (1933)
Chápu, jak byl film zásadní, revoluční a spoustu filmařů inspiroval k tomu vzít kameru do ruky a něco podobného natočit.
Jenže mi to úplně nesedlo do nálady a nebudu házet něčemu pět hvězdiček, jen protože je to zásadní film. Začátek se totiž hodně táhnul a když došlo na Konga, tak to bylo vlastně pořád dokola - Kong řve, Kong se s nečím pere, Kong zabije pár lidí, hrdinka uteče, Kong chytne hrdinku, Kong řve...
Pak se Kong dostane do města, utrhne se a Kong řve...
Co mě ale teda překvapilo, kolik mrtvých ve filmu bylo. Takový Kill count jsem teda nečekal a moc se s tím nes.ali, když se jim podařilo film dostat do kin těsně před ratingy. Jednu scénu taky z hlavy nedostanu a to vytažení úplně cizí nevinné oběti z postele a následné vyhození z budovy dolů. Ta představa, že si pokojně spím a někdo mě vyhodí z okna, fuj.
Bruce Cabot mi v určitých scénách podobou a hlavně hlasem hrozně připomínal Harrisona Forda.

6.10. The Invisible Man (1933)
Tohle bylo naprosto výborné. Žádné táhlé výzkumy, které se ve čtyřicáté minutě zvrtnou. Tady přijde ve třetí minutě už hotové monstrum, které za pomocí fascinujících triků dělá neskutečný bordel a brutálně přehrává, jenže takovým tím skvělým způsobem ala Bruce Campbell. I když na tu uječenou bábu na začátku nemá.
Vlastně jsem měl několikrát pocit, že něco takového by točil Raimi, kdyby se narodil do této doby. Když se pak pan neviditelný na konci utrhne ze řetězů, tak jsem se smál jak blbec. Jako jak jen tak random naběhne do vlakové stanice a zabije stovky lidí, protože si začně hrát s kolejnicemi!
Claude Rains má díky hlasu obrovské charisma, aniž by si k němu mohl divák přiřadit tvář.
Rozhodně si to dejte, nezestárlo to ani trochu a ta hodina a něco uteče jak voda.
A trikově je to úplně stejně zásadní film, jako byl Kong ve stejném roce.
957329
[b]4.10. Freaks (1932)[/b] Klasický příběh vyčurané zlatokopky, v netradičním a fascinujícím prostředí, které nebylo ve své době lidem po chuti a já se jim vlastně nedivím. I mě bylo z určitých scén nepříjemně, hlavně u postav, které byly zrůdy zevnitř. Celé to pak završí zúčtování, které bych se nebál zařadit k jedním z nejděsivějších scén vůbec. Je velká škoda, že původní nesestříhaná verze už neexistuje. Ta[spoiler] kastrace Herkula by byla výborná katarze.[/spoiler] Doporučuji si přečíst něco o jednotlivých postavách - velmi zajímaví lidé. Film sice zabil režisérovi kariéru, ale já tady tu odvahu něco takového převést na plátno oceňuji, protože ten film v divákovi aspoň zůstane. [b]5.10. King Kong (1933)[/b] Chápu, jak byl film zásadní, revoluční a spoustu filmařů inspiroval k tomu vzít kameru do ruky a něco podobného natočit. Jenže mi to úplně nesedlo do nálady a nebudu házet něčemu pět hvězdiček, jen protože je to zásadní film. Začátek se totiž hodně táhnul a když došlo na Konga, tak to bylo vlastně pořád dokola - Kong řve, Kong se s nečím pere, Kong zabije pár lidí, hrdinka uteče, Kong chytne hrdinku, Kong řve... Pak se Kong dostane do města, utrhne se a Kong řve... Co mě ale teda překvapilo, kolik mrtvých ve filmu bylo. Takový Kill count jsem teda nečekal a moc se s tím nes.ali, když se jim podařilo film dostat do kin těsně před ratingy. Jednu scénu taky z hlavy nedostanu a to [spoiler]vytažení úplně cizí nevinné oběti z postele a následné vyhození z budovy dolů. Ta představa, že si pokojně spím a někdo mě vyhodí z okna, fuj.[/spoiler] Bruce Cabot mi v určitých scénách podobou a hlavně hlasem hrozně připomínal Harrisona Forda. [b]6.10. The Invisible Man (1933)[/b] Tohle bylo naprosto výborné. Žádné táhlé výzkumy, které se ve čtyřicáté minutě zvrtnou. Tady přijde ve třetí minutě už hotové monstrum, které za pomocí fascinujících triků dělá neskutečný bordel a brutálně přehrává, jenže takovým tím skvělým způsobem ala Bruce Campbell. I když na tu uječenou bábu na začátku nemá. Vlastně jsem měl několikrát pocit, že něco takového by točil Raimi, kdyby se narodil do této doby. Když se pak pan neviditelný na konci utrhne ze řetězů, tak jsem se smál jak blbec.[spoiler] Jako jak jen tak random naběhne do vlakové stanice a zabije stovky lidí, protože si začně hrát s kolejnicemi![/spoiler] Claude Rains má díky hlasu obrovské charisma, aniž by si k němu mohl divák přiřadit tvář. Rozhodně si to dejte, nezestárlo to ani trochu a ta hodina a něco uteče jak voda. A trikově je to úplně stejně zásadní film, jako byl Kong ve stejném roce.
Dekády v hororech 1930-1939
11 0
reagovat

Jak vycvičit draka (2025)

Takhle se to dělá. Nová verze výtečného animáku totiž narozdíl od spousty Disneyho hraných aktualizací nemá potřebu dělat pochybné změny předlohy, které často nepomáhají, a akorát naserou potenciální diváky ještě před příchodem do kina. Zní to tedy, že je nové Jak vycvičit draka sázkou na jistotu a že nemá čím překvapit. Inu, vlastně jo, ale v tomhle případě to vůbec nevadí. Původní zápletka a postavy jsou totiž pořád dostatečně nosné, takže fungují skvěle i v hrané podobě, na kterou se díky áčkovému technickému zpracování kouká jedna radost. Je poznat, že na nové verzi pracovali tvůrci, co milují tuhle sérii a chtějí jí dopřát další generaci diváků. Příjemně to odsýpá, obsazení se povedlo (hlavně Butler je tu jako otec Škyťáka super), a funguje to i po stránce emocí. Nejde o nic převratného, v podstatě se jen aktualizuje původní film do nové, technicky vypiplané hrané verze, ale zrovna v tomhle případě to funguje na jedničku. Tvůrci totiž ví, co dělají a jsem moc rád, že zrovna Draci se nezapsali do dlouhé řady průměrných až podprůměrných hraných předělávek z posledních několika let.:+
957314
Takhle se to dělá. Nová verze výtečného animáku totiž narozdíl od spousty Disneyho hraných aktualizací nemá potřebu dělat pochybné změny předlohy, které často nepomáhají, a akorát naserou potenciální diváky ještě před příchodem do kina. Zní to tedy, že je nové Jak vycvičit draka sázkou na jistotu a že nemá čím překvapit. Inu, vlastně jo, ale v tomhle případě to vůbec nevadí. Původní zápletka a postavy jsou totiž pořád dostatečně nosné, takže fungují skvěle i v hrané podobě, na kterou se díky áčkovému technickému zpracování kouká jedna radost. Je poznat, že na nové verzi pracovali tvůrci, co milují tuhle sérii a chtějí jí dopřát další generaci diváků. Příjemně to odsýpá, obsazení se povedlo (hlavně Butler je tu jako otec Škyťáka super), a funguje to i po stránce emocí. Nejde o nic převratného, v podstatě se jen aktualizuje původní film do nové, technicky vypiplané hrané verze, ale zrovna v tomhle případě to funguje na jedničku. Tvůrci totiž ví, co dělají a jsem moc rád, že zrovna Draci se nezapsali do dlouhé řady průměrných až podprůměrných hraných předělávek z posledních několika let.*:+*
Jak vycvičit draka (2025)
6 0
reagovat

Orwell 2+2=5 (2025)

957297
[url=https://youtu.be/zH_wXD8gBvQ?si=dYpNXgYmf4TQvgWd]Trailer [/url]
Orwell 2+2=5 (2025)
2 0
reagovat

13 dní, 13 nocí

Už z trailerů mi to připomnělo pět let staré Quo Vadis, Aida?, a samotný film je poměrně podobně i koncipován, tedy zdánlivě bezvýchodná situace, ve které hlavní postava musí čelit okolnímu zlu a zachránit své blízké/pár věrných. Hlavní rozdíl čpí z přístupu, kdy Aida byla poměrně přízemní a realistické drama, které díky tomu všudepřítomné zoufalství a šílenství dokázalo divákovi prodat obrovskou měrou. Martin Bourboulon se oproti tomu rozhodl 13 dní pojmout víc velkolepě, téměř až hollywoodsky, což má své výhody i nevýhody. Výhodou je určitě luxusní řemeslo, film působí, že se při něm nešetřilo, a parádní řemeslo tak tvoří opravdu velkopříběh jedné evakuace. Pomáhají i herci, kteří povětšinou mají scénu dvě, kde můžou opravdu zazářit, a velkou měrou se podílejí na prodání tohoto přístupu. Nejdůležitější ale je, že film si velmi umně buduje atmosféru tísně, a i když mu občas chybí ona zmiňovaná zoufalost, je pořád napínavý, a některé scény jsou naprosto parádně vygradované. S velkým filmem ale přicházejí i nevýhody, kde se film prostě nemůže místy ubránit patosu či "neuvěřitelnosti", které se naštěstí aspoň daří držet v jakýchsi rozumných mezích. Kde tedy Aida mrazivě ryla do diváka důsledky konání zla, 13 dnům je místy trochu složité tyhle emoce věřit. Je to ale naštěstí jen místy, film stále krásně vypadá, rychle plyne, a celkově je to výrazný zářez, který bohužel trochu doplatil na svou formu.
8/10
957292
Už z trailerů mi to připomnělo pět let staré [i]Quo Vadis, Aida?, [/i]a samotný film je poměrně podobně i koncipován, tedy zdánlivě bezvýchodná situace, ve které hlavní postava musí čelit okolnímu zlu a zachránit své blízké/pár věrných. Hlavní rozdíl čpí z přístupu, kdy [i]Aida [/i]byla poměrně přízemní a realistické drama, které díky tomu všudepřítomné zoufalství a šílenství dokázalo divákovi prodat obrovskou měrou. Martin Bourboulon se oproti tomu rozhodl [i]13 dní [/i]pojmout víc velkolepě, téměř až hollywoodsky, což má své výhody i nevýhody. Výhodou je určitě luxusní řemeslo, film působí, že se při něm nešetřilo, a parádní řemeslo tak tvoří opravdu velkopříběh jedné evakuace. Pomáhají i herci, kteří povětšinou mají scénu dvě, kde můžou opravdu zazářit, a velkou měrou se podílejí na prodání tohoto přístupu. Nejdůležitější ale je, že film si velmi umně buduje atmosféru tísně, a i když mu občas chybí ona zmiňovaná zoufalost, je pořád napínavý, a některé scény jsou naprosto parádně vygradované. S velkým filmem ale přicházejí i nevýhody, kde se film prostě nemůže místy ubránit patosu či "neuvěřitelnosti", které se naštěstí aspoň daří držet v jakýchsi rozumných mezích. Kde tedy [i]Aida [/i]mrazivě ryla do diváka důsledky konání zla, [i]13 dnům [/i]je místy trochu složité tyhle emoce věřit. Je to ale naštěstí jen místy, film stále krásně vypadá, rychle plyne, a celkově je to výrazný zářez, který bohužel trochu doplatil na svou formu. [b]8/10[/b]
13 dní, 13 nocí
1 0
reagovat
reaguje na: Demonic8
Opáčko bylo kvůli článku o tom, že to bude v kině. Bojím se, že to v mém kině hrát nebudou. 
957283
Opáčko bylo kvůli článku o tom, že to bude v kině. Bojím se, že to v mém kině hrát nebudou. 
957282
3 0
reagovat
reaguje na: hroubek
Opáčko bylo v kině? Protože teď v říjnu to v nich bude či je. 
957282
Opáčko bylo v kině? Protože teď v říjnu to v nich bude či je. 
957273
2 0
reagují: hroubek
reagovat
reaguje na: Tyller
Něco takového kluci říkali ve svém speciálu.
957278
Něco takového kluci říkali ve svém speciálu.
957275
1 0
reagovat
reaguje na: hroubek
Piaty element má horko-sladký zákulisný klep. 
Modrú opernú divu hrala vtedajšia manželka Bessona ktorá zrovna prechádzala rozvodovým konaním lebo ju Besson opustil kvôli Mile Jovovich s ktorou sa dal dokopy na natáčaní piateho elementu. 

Scéna v opere s touto informáciou dostáva úplne iný tragický a symbolický rozmer. 
957275
Piaty element má horko-sladký zákulisný klep.  Modrú opernú divu hrala vtedajšia manželka Bessona ktorá zrovna prechádzala rozvodovým konaním lebo ju Besson opustil kvôli Mile Jovovich s ktorou sa dal dokopy na natáčaní piateho elementu.  Scéna v opere s touto informáciou dostáva úplne iný tragický a symbolický rozmer. 
957273
1 0
reagují: hroubek
reagovat

Pátý element

Dal jsem si opáčko po hodně letech a musím říci, že film stále skvěle šlape a má co nabídnout i dnes. Pro režiséra Luca Bessona šlo o projekt, který toužil dělat dlouhé roky a je vidět, že do něho dal všechno.

Pátý element není originální film, jelikož se inspiroval všude možně, ale to vůbec ničemu nevadí, protože Besson do filmu dal nadšení, zápal pro věc a také srdíčko. A na skoro každé scéně je to znát. Film srší stovkou nápadů, je hravý, zábavný, dokáže neustále překvapovat a bavit. A ke všemu ještě skvěle vypadá po audiovizuální stránce. Technicky film moc nezestárl a praktické efekty stále vypadají prvotřídně.

Bruce Willis je tady hodně fajn a prakticky hraje klasického Bruce Willise a je jen na vás jestli to vnímáte jako klad nebo zápor. Gary Oldman si krade každou scénu pro sebe a je tady boží. Ian Holm mi tady dost sedl a bavil mě ve své roli. Chris Tucker se tady urval ze řetězu a naprosto si užívá svou roli. Milla Jovovich svou roli s přehledem zvládla a já si jí tady hodně užil.

Film je dost povedený a zábavný. Jediný co mi výrazně nesedlo je uspěchané finále, které se vyřeší během chvilky, a také jsem moc neuvěřil v zamilovanost hlavního hrdiny do hlavní hrdinky. Pátý element je stále velká pecka, která stárne s grácií.  8-8,5/10
957273
Dal jsem si opáčko po hodně letech a musím říci, že film stále skvěle šlape a má co nabídnout i dnes. Pro režiséra Luca Bessona šlo o projekt, který toužil dělat dlouhé roky a je vidět, že do něho dal všechno. Pátý element není originální film, jelikož se inspiroval všude možně, ale to vůbec ničemu nevadí, protože Besson do filmu dal nadšení, zápal pro věc a také srdíčko. A na skoro každé scéně je to znát. Film srší stovkou nápadů, je hravý, zábavný, dokáže neustále překvapovat a bavit. A ke všemu ještě skvěle vypadá po audiovizuální stránce. Technicky film moc nezestárl a praktické efekty stále vypadají prvotřídně. Bruce Willis je tady hodně fajn a prakticky hraje klasického Bruce Willise a je jen na vás jestli to vnímáte jako klad nebo zápor. Gary Oldman si krade každou scénu pro sebe a je tady boží. Ian Holm mi tady dost sedl a bavil mě ve své roli. Chris Tucker se tady urval ze řetězu a naprosto si užívá svou roli. Milla Jovovich svou roli s přehledem zvládla a já si jí tady hodně užil. Film je dost povedený a zábavný. Jediný co mi výrazně nesedlo je uspěchané finále, které se vyřeší během chvilky, a také jsem moc neuvěřil v zamilovanost hlavního hrdiny do hlavní hrdinky. Pátý element je stále velká pecka, která stárne s grácií.  [b]8-8,5/10[/b]
Pátý element
6 0
reagují: Demonic8, Tyller
reagovat
reaguje na: okkac
Jj a hlavne  spôsob jeho likvidácie.   To bolo pure cinema :D
Inak  je na tom dobre vidieť ako ďaleko sa Carpenter posunul keď dával do hromady The Thing. 
957261
Jj a hlavne  [spoiler]spôsob jeho likvidácie.[/spoiler]   To bolo pure cinema *:D* Inak  je na tom dobre vidieť ako ďaleko sa Carpenter posunul keď dával do hromady The Thing. 
957256
1 0
reagovat
reaguje na: Tyller
Musíš ale uznat, že ten mimozemšťan, což je vlastně jen obrovský plážový nafukovací balón s kachníma nohama, byl fajn 8)
957256
Musíš ale uznat, že ten mimozemšťan, což je vlastně jen obrovský plážový nafukovací balón s kachníma nohama, byl fajn *8)*
957251
3 0
reagují: Tyller
reagovat

Dark Star (1974)

5/10
Matne som si spomínal že som roky do zadu videl nejaký starý sci-fi film a v hlave mi utkvela záverečná scéna. 
Tak som googlil a Google mi vyplul že film sa volá Dark Star a jedná sa o prvý film Johna Carpentera. 
Vravím si super Carpenter je uznávaný režisér a jeho prvotinu si pozriem rád. 
Tak som si to pustil a... No nebolo to úplne zlé, je to v podstate taký Alien pred Alienom inšpirovaný Vesmírnou Odyseou. 
Avšak postavy sú nevýrazné, dej tu v podstate ide od nikial nikam a filmu chýba akýkoľvek ťah na bránku. 
Odsudzovať film ako brak však s čistým svedomím nemôžem, pretože vizuál,  jednotlivé scény a zvraty na mňa vcelku fungovali. 
Zhrnul by som to teda tak, že pokiaľ  od filmu  očakávam konvenčný hollywoodski film tak  budem sklamaný. Pokiaľ k filmu pristupujem s opatrnosťou že sa  jedná o akýsi študentský snímok v ktorom sú prezentované nápady a vízie, tak to môže byť fajn snímok na následný pokec nad kávou nabádajúci k zvedavosti, že čo všetko  ten Carpenter natočil neskôr. 
957251
5/10 Matne som si spomínal že som roky do zadu videl nejaký starý sci-fi film a v hlave mi utkvela záverečná scéna.  Tak som googlil a Google mi vyplul že film sa volá Dark Star a jedná sa o prvý film Johna Carpentera.  Vravím si super Carpenter je uznávaný režisér a jeho prvotinu si pozriem rád.  Tak som si to pustil a... No nebolo to úplne zlé, je to v podstate taký Alien pred Alienom inšpirovaný Vesmírnou Odyseou.  Avšak postavy sú nevýrazné, dej tu v podstate ide od nikial nikam a filmu chýba akýkoľvek ťah na bránku.  Odsudzovať film ako brak však s čistým svedomím nemôžem, pretože vizuál,  jednotlivé scény a zvraty na mňa vcelku fungovali.  Zhrnul by som to teda tak, že pokiaľ  od filmu  očakávam konvenčný hollywoodski film tak  budem sklamaný. Pokiaľ k filmu pristupujem s opatrnosťou že sa  jedná o akýsi študentský snímok v ktorom sú prezentované nápady a vízie, tak to môže byť fajn snímok na následný pokec nad kávou nabádajúci k zvedavosti, že čo všetko  ten Carpenter natočil neskôr. 
Dark Star (1974)
3 0
reagují: okkac
reagovat
Pelham 123 8/10
Jestliže jsem nedávno u Francouzské spojky napsal, že je to časová kapsle New Yorku přelomu 60. a 70. let, tak tohle je časová kapsule čirého New-Yorkství tak, jak na něj ostatní ukazují a možná až nostalgicky vzpomínají, než se z něj stalo Velké jablko.
Tehdy to bylo možná přijato jako thriller, ale dnes, i díky záplavě postav, které nelze popsat jinak než jako sarkastické svině, je to stejným dílem thriller i komedie. Herci tak nějak nemají co hrát. Například Matthau 90 % filmu sedí u telefonu. Takže největší devízou snímku je režie, a to na sedmdesátky velmi svižná, doplněná o slušnou střihovou skladbu.

Idle Hands 7/10
Když jsem tenhle film pustil, měl jsem vcelku rozumná očekávání. Čekal jsem blbý teen humor, špatné herce, mizerné triky a spoustu zastaralé muziky, ideálně z éry pozdního grunge. K mému potěšení jsem ale nedostal ani jedno. Místo toho mě čekala slušná hororová komedie, která si v ničem nezadá s Faculty, jen z nějakého neznámého důvodu zůstala zapomenutá. A to dokonce tak, že i já jsem zapomněl, že jsem ji už viděl.
Byla to ale hezká součást zážitku při rewatchi, když jsem si postupně uvědomoval, že si pamatuju jednotlivé scény. Samozřejmě od filmu, který se většinu času točí kolem posedlé ruky hlavního hrdiny, nelze čekat zázraky, ale jde o svěží, vtipnou a velmi dobře natočenou oddychovku, kde Devon Sawa v ruko-herectví překonává i takového titána, jako je Bruce Campbell.
957218
[b]Pelham 123 8/10[/b] Jestliže jsem nedávno u Francouzské spojky napsal, že je to časová kapsle New Yorku přelomu 60. a 70. let, tak tohle je časová kapsule čirého New-Yorkství tak, jak na něj ostatní ukazují a možná až nostalgicky vzpomínají, než se z něj stalo Velké jablko. Tehdy to bylo možná přijato jako thriller, ale dnes, i díky záplavě postav, které nelze popsat jinak než jako sarkastické svině, je to stejným dílem thriller i komedie. Herci tak nějak nemají co hrát. Například Matthau 90 % filmu sedí u telefonu. Takže největší devízou snímku je režie, a to na sedmdesátky velmi svižná, doplněná o slušnou střihovou skladbu. [b]Idle Hands 7/10[/b] Když jsem tenhle film pustil, měl jsem vcelku rozumná očekávání. Čekal jsem blbý teen humor, špatné herce, mizerné triky a spoustu zastaralé muziky, ideálně z éry pozdního grunge. K mému potěšení jsem ale nedostal ani jedno. Místo toho mě čekala slušná hororová komedie, která si v ničem nezadá s Faculty, jen z nějakého neznámého důvodu zůstala zapomenutá. A to dokonce tak, že i já jsem zapomněl, že jsem ji už viděl. Byla to ale hezká součást zážitku při rewatchi, když jsem si postupně uvědomoval, že si pamatuju jednotlivé scény. Samozřejmě od filmu, který se většinu času točí kolem posedlé ruky hlavního hrdiny, nelze čekat zázraky, ale jde o svěží, vtipnou a velmi dobře natočenou oddychovku, kde Devon Sawa v ruko-herectví překonává i takového titána, jako je Bruce Campbell.
2 0
reagovat

Boh Bold Beautiful Jurney

Je to gýč? Je. Je tam veľa životných právd ako z inšpiratívnych motivačných citátov z Facebooku? Je. Ale aj napriek tomu mi to sadlo. Konceptom by som to prirovnal k hranej ghibliovke. Hravý nadprirodzený element dláždi krásnu aj tragickú cestu sympaticko-nesympatickým hrdinom. Alebo je to vzťahová verzia Life of Chuck? 
Je to Big Bold Beautiful Jurney. Skvelý Farrell ako vždy a príjemne civilná Margot. Nádherný vizuál a veľa silných scén. Podarený koncept, ktorý som si vychutnal a myslím, že či už samým ale v páre to v správnom rozpoložení sadne tiež.
7-8/10
957207
Je to gýč? Je. Je tam veľa životných právd ako z inšpiratívnych motivačných citátov z Facebooku? Je. Ale aj napriek tomu mi to sadlo. Konceptom by som to prirovnal k hranej ghibliovke. Hravý nadprirodzený element dláždi krásnu aj tragickú cestu sympaticko-nesympatickým hrdinom. Alebo je to vzťahová verzia Life of Chuck?  Je to Big Bold Beautiful Jurney. Skvelý Farrell ako vždy a príjemne civilná Margot. Nádherný vizuál a veľa silných scén. Podarený koncept, ktorý som si vychutnal a myslím, že či už samým ale v páre to v správnom rozpoložení sadne tiež. 7-8/10
Boh Bold Beautiful Jurney
3 0
reagovat

Avatar 1 & 2

Bez ohledu na to kolikrát je člověk vidí, pořád to rve koule a zvlášť v IMAXu je podívanou která nesnese konkurenci s čímkoli jiným. Fantastické filmy.

A trailer na trojku na plátně opravdu funguje... ale i tak se mi ta kampaň zdá dost podviživená, i na konci dvojky teď dali jako bonusovou ukázku z trojky jen dialogovou scénu, povedenou, ale nic co by mě vyloženě zvedlo ze sedačky i když věřím že v kině se to Cameronovi zase povede. Vzpomeňme si jak lákal bombastickými ukázkami a čtvrthodinovými sestřihy na jedničku, hype byl tehdy úplně jinde.
957174
Bez ohledu na to kolikrát je člověk vidí, pořád to rve koule a zvlášť v IMAXu je podívanou která nesnese konkurenci s čímkoli jiným. Fantastické filmy. A trailer na trojku na plátně opravdu funguje... ale i tak se mi ta kampaň zdá dost podviživená, i na konci dvojky teď dali jako bonusovou ukázku z trojky jen dialogovou scénu, povedenou, ale nic co by mě vyloženě zvedlo ze sedačky i když věřím že v kině se to Cameronovi zase povede. Vzpomeňme si jak lákal bombastickými ukázkami a čtvrthodinovými sestřihy na jedničku, hype byl tehdy úplně jinde.
Avatar 1 & 2
10 -1
reagovat
reaguje na: esmo
Presne preto milujem do kina chodiť sám. :D
957149
Presne preto milujem do kina chodiť sám. *:D*
957147
7 0
reagovat
957147
[url=https://imgur.com/a/6hqWOJ3]Úterní popracovní projekce pro asociály jsou nej[/url]
14 0
reagují: Muel
reagovat

Good Boy

Švědský distributor Njuta films si uřízl ostudu, zveřejnil screener bez jakékoliv ochrany na Vimeu pár dní po americké kinopremiéře. ?)
957130
Švědský distributor Njuta films si uřízl ostudu, zveřejnil screener bez jakékoliv ochrany na Vimeu pár dní po americké kinopremiéře. *?)*
Good Boy
1 -1
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se