Wirkolu mám v hledáčku těch tvůrců, kde stačí zmínka, že chystá nový film a automaticky to chci vidět. Mňága zpívá, že i cesta může být cíl, ale hrdinům filmu jde hlavně o ten cíl. My se k němu jako diváci dostaneme poměrně rychle, protože ať už nastává ten bájný den na který všichni v koulích čekali, nebo se tu souloží do rytmu William Tell Overture, náhle je konec a subjektivně může někomu připadat, že to nemělo ani avizovaných 80, ale 50 minut. Hříčka obalená do kupy gagů, respektive i třeba v Saussage party se o postavách dozvídáte „víc“. Tady je to ke každému jednou-dvěma větami, a oproti Saussage je to vlastně celkem slušné. Tu svižnost mi trochu rušilo, že titulní spermie, co by nejradši nikam nešla, a její „majitel“ Jens, oba jsou docela kňouralové. Ale nemám problém to někdy vidět zas. Bonusem bych ještě zmínil, drazí chamarádi, že s překladem a tvorbou českých titulků si tu někdo opravdu vyhrál
4/5 Working man
Stathamovky už jsou v podstatě vlastní subžánr a asi bych z jeho filmografie vysázel dost filmů, kde pokud by tam nehrál Statham, šel bych v rámci dojmu z filmu o bod dolů. Moment, kdy to i pro mě začalo být ubíjející, přišel se včelařením. Možná tomu dopomáhala i snaha tvářit se vážně, že to není jen o tom, jak teď někdo naštval ne obyčejného včelaře, ale skrývá se za tím něco, co by strašně rádo chtělo být strukturou jako Wick. Nebylo. Tady jsem dostal něco, čeho má Statham ve filmografii tucet a připomnělo mi to např. Homefront (ne náhodou, též scénářem od Stalloneho). Z něj mám po letech taky střípky o tom, jak je Jason v ústraní od toho, čím se živil dřív, ono se to nějak zvrtne, pokřupe pár kostí (i když si přesně nevybavím nějakou fakt něčím jinou akční scénu) a na konci si dají s Francem na mostě po hubě. Takhle to v mé paměti dopadne i se „Stavařem“. Už od první scény víte co a jak bude následovat. Opět pokřupe pár kostí, ale před kamarády nebudete mít do placu k vyprávění nějakou konkrétní scénu. Až to bude na VOD, pustím to tátovi, nebude mi vadit vidět kousek z toho a jsem na 3/5. A čím víc o tom budu dumat, tím víc mi přijde, že tu třetí dávám za Stathama. Sice mě to nenudilo tak, jako „Včelař“, ale jsou tam místa, kdy máte čas přemýšlet a říct si, že tohle je asi celkem blbost (i při vědomí, že nekoukáte na Oscarové drama, ale „jen“ na akční film). Pak si u berliček v příběhu řeknete, že to je jako kdyby za tím nestáli dospělí, řemeslně ostřílení tvůrci, ale náctiletí. Což je pro mě hlavní kámen úrazu - škoda, že se Ayer a Statham nepotkali v době, kdy dělal Street Kings a Patrolu. Nebo spíš škoda, že se neskamarádil s Carnahanem, protože aktuální forma posledních let u Ayera je pro mě záhadou. Zarazí vás to i u vizuálu, nejen akce, že je to tak ledabyle natočeno, jak z běžícího pásu. Oklikou jako fanoušek, je to škoda, protože Statham má na víc. Ať už na komediální rovině (timming ve Špiónovi) nebo kvalitou (Rozhněvaný muž je samozřejmě taaaakhle někde jinde). Když ho ale v titulcích vidíte nejen coby herce a že je Ayer přisáčkován i ke scénáři, chápu, že se chlapci po včelách snaží o zlatou žílu. Jen to vypadá jako kdyby to někdo před 15 lety zakonzervoval a až teď si na to vzpomněl.

