Dvě různé věci:
délka samotná: prostříhat by to asi šlo + tam jsou vyloženě zbytečné linky (čistě příklad, pokud jsem to více nevytěsnil, tak si nevzpomínám, že by byl třeba ten medvěd nějak důležitější = kdyby tam nebyl, tak by se nic nestalo), ale problém s tímto NEmám a beru že v kuse to jako nastavená kaše nepůsobí.
Tři filmy: kdyby to skončilo zabitím šmaka, tak by to bylo ukončené a samostatně stojící. Další film by pak pracoval s tím, že je vypálené město a děj se nějak posouvá sám o sobě. Oni ovšem ukončili jeden film "v nejlepším" (v kině to bylo vyloženě WTF) a pak druhý otevřeli bezkontextovou akcí (drak tam pálí město a já musím přemýšlet co že to vlastně je za místo :-D). Osobně v tom materiálově vidím maximálně dva "filmy":
- hrdinové putují dobýt zpět svůj poklad
- hrdinové brání svůj poklad před několika supy
Bohužel takto je to dějově značně nevyvážené (skoro vše by se stalo v prvním filmu a ve druhém by přišli lidi, skřeti, elfové a vysekali se :-D ) - a to je ten problém předlohy, který v tom já vidím a který popisuju jako "jednu povídku" - chybí tomu "válka" ale né měřítkem/temnotou/osudovostí, ale možností mít filmy o jednotlivých "bitvách". Pro mě je tohle studiový kalkul a začátek všech dalších problémů, které ty filmy měly. Snaha tam je vidět (scéna se sudy je sice cheesy, ale extrémně vymazlená, totéž legolas na zborcené věži), ale výsledek je prostě roztahaný po třech filmech a nemyslím si, že tohle je osobní pocit. Naopak si myslím, že to je boření základního story arcu link link (pokud mě tam tedy epicky nemíjí). Podle mě je tam totiž úvod do děje/světa, pak putování a první klopýtnutí když je ti skřeti skoro vybijou, pak putování pokračuje až k dobytí pokladu, což je takové to ticho před bouří, kdy pak šmak zlikviduje celé město a pak je potřeba se vzchopit a vyhrát finální bitvu - takto je to podle mě celkem klasický story arc, ale tři samostatné v tom fakt nenajdu.
Zbytek ti neberu - u toho vizuálu mi nejvíc vadilo skoro neexistující 3D (a mám pocit že jsi s tím už někde nesouhlasil), ale obecně ty triky nebyly jakkoli tragické. Pohádková stylizace mi pak nevadí ani v nejmenším. Celkovou tvůrčí snahu v tom rozhodně lze najít v mnoha místech, které jsou vyloženě vymazlené.
PS: píšu to jako někdo, kdo si téměř nikdy nepouští film na dvě části - Hobbit je pro mě jeden film na třikrát s ročními pauzami. Ehm.
KARLOS
633854
Dvě různé věci:
délka samotná: prostříhat by to asi šlo + tam jsou vyloženě zbytečné linky (čistě příklad, pokud jsem to více nevytěsnil, tak si nevzpomínám, že by byl třeba ten medvěd nějak důležitější = kdyby tam nebyl, tak by se nic nestalo), ale problém s tímto NEmám a beru že v kuse to jako nastavená kaše nepůsobí.
Tři filmy: kdyby to skončilo zabitím šmaka, tak by to bylo ukončené a samostatně stojící. Další film by pak pracoval s tím, že je vypálené město a děj se nějak posouvá sám o sobě. Oni ovšem ukončili jeden film "v nejlepším" (v kině to bylo vyloženě WTF) a pak druhý otevřeli bezkontextovou akcí (drak tam pálí město a já musím přemýšlet co že to vlastně je za místo :-D). Osobně v tom materiálově vidím maximálně dva "filmy":
- hrdinové putují dobýt zpět svůj poklad
- hrdinové brání svůj poklad před několika supy
Bohužel takto je to dějově značně nevyvážené (skoro vše by se stalo v prvním filmu a ve druhém by přišli lidi, skřeti, elfové a vysekali se :-D ) - a to je ten problém předlohy, který v tom já vidím a který popisuju jako "jednu povídku" - chybí tomu "válka" ale né měřítkem/temnotou/osudovostí, ale možností mít filmy o jednotlivých "bitvách". Pro mě je tohle studiový kalkul a začátek všech dalších problémů, které ty filmy měly. Snaha tam je vidět (scéna se sudy je sice cheesy, ale extrémně vymazlená, totéž legolas na zborcené věži), ale výsledek je prostě roztahaný po třech filmech a nemyslím si, že tohle je osobní pocit. Naopak si myslím, že to je boření základního story arcu https://fcmalby.files.wordpress.com/2014/05/story-arc.jpg http://www.allaccess.com/assets/img/content/the-big-bang/cinderella.jpg (pokud mě tam tedy epicky nemíjí). Podle mě je tam totiž úvod do děje/světa, pak putování a první klopýtnutí když je ti skřeti skoro vybijou, pak putování pokračuje až k dobytí pokladu, což je takové to ticho před bouří, kdy pak šmak zlikviduje celé město a pak je potřeba se vzchopit a vyhrát finální bitvu - takto je to podle mě celkem klasický story arc, ale tři samostatné v tom fakt nenajdu.
Zbytek ti neberu - u toho vizuálu mi nejvíc vadilo skoro neexistující 3D (a mám pocit že jsi s tím už někde nesouhlasil), ale obecně ty triky nebyly jakkoli tragické. Pohádková stylizace mi pak nevadí ani v nejmenším. Celkovou tvůrčí snahu v tom rozhodně lze najít v mnoha místech, které jsou vyloženě vymazlené.
PS: píšu to jako někdo, kdo si téměř nikdy nepouští film na dvě části - Hobbit je pro mě jeden film na třikrát s ročními pauzami. Ehm.
KARLOS
|
reagovat
|

o