
reaguje na:
verbst
Jo

|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagují:
Barv666
|
reagovat
|

|
reagovat
|

|
reagovat
|
), ale na film jako takový a náladu, kterou se povedlo Coppolovi přenést na diváky, neméně tak) má stran nejrůznějších sestřihů podobně pohnutý osud jako třeba Scottův Blade Runner. Vedle tradičního kino sestřihu existuje workprint verze promítaná na festivalu v Cannes, neoficiální pětihodinová bootleg verze pokoutně distribuovaná na videu a známá redux verze, do které Coppola doplnil materiál, kterého se pro kino verzi dobrovolně vzdal, protože jej tehdy pro běžné publikum považoval za příliš nedivácký. To ovšem Coppolovi zjevně nestačilo
a po téměř dvou dekádách od posledního vydání filmu (redux) před pár lety do kin uvedl tzv. finální sestřih* s komentářem, že v redux verzi se toho ukázalo možná až příliš.
.
. |
reagovat
|
Škoda, že ho Avatar pohřbí...|
reagovat
|
|
reagovat
|
. Tedy kromě lítání ve vrtulníku a skákání do volného prostoru. To vše najednou, pochopitelně
.|
reagovat
|
. Trojka v novém (respektive jakémkoliv) sestřihu je samozřejmě stále na plný počet (i když ve srovnání se stejně starými Goodfellas působí finále trilogie poněkud "zpátečnicky"), jsem asi jedním z mála, komu ve filmu nevadí herecký výkon Coppola, za který dostává snad dodnes pořádnou čočku
(i když původně zamýšlena Ryder by byla vyloženě super) a dle samotného Coppoly jde o jeho a Puzovu preferovanou "definitivní" verzi, plus jako velký fanoušek režisérských/prodloužených sestřihů prakticky u čehokoliv každou další verzi u nějakého prvotřídního filmu uvítám (aneb ideální příležitost, proč se na daný film znovu podívat, přestože jej znám od začátku do konce), ale zrovna v tomhle případě vlastně fakt netuším, co bylo Coppolovým záměrem a proč to celé vůbec vzniklo
.
), navíc kromě přepracovaného úvodu a závěru je většina změn na úrovni nepodstatného zkrácení některých záběrů, nebo přehození pořadí jednotlivých scén, případně jejich úplného vypuštění (což je škoda). Příkladem budiž epilog, ve kterém Coppola odstranil scény, ve kterých Corleone (podle všeho) v křesle fyzicky umírá (což v původní verzi krásně zrcadlilo obdobnou scénu se smrtí Branda v jedničce), přestože filmu dodal nový podtitul, který přesně toto zdůrazňuje. Pravda, psychicky Corleone "umírá" na schodech po smrti své dcery, což funguje stejně dobře v obou verzích filmu, ale imho bylo silnou stránkou původní verze právě to, že postava zemře jak po psychické stránce, tak následně i fyzické - mučený výčitkami, opuštěn všemi a čekajícím na "vysvobození" milosrdnou smrtí. A podobných, za mně trochu zvláštních, rozhodnutí je ve filmu několik. Jsem rád, že jsem to konečně viděl, ale tak jako mám nejrůznější alternativní verze filmů ve velké oblibě a zpravidla následně už preferuji ke sledování výhradně je, tak tady rozhodně zůstanu u původní verze
. |
reagovat
|
|
reagovat
|



|
reagovat
|
|
reagovat
|