Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum DOMÁCÍ KINO

příspěvky 141 - 160 Napsat příspěvek
reaguje na: Gonzi
Jestli myslíš výrobu matrice, pak ta jehla bude vibrovat, ehm, dalece lépe, jak většina repráků. Ale čistě v této logice ano, A/D převod se posune o několik stupňů dopředu. Dostateš se na úroveň DAC, ale podle výrobce desek na nepoměrně lepší DAC, což může být zase opět obrovský benefit pro posluchače LP. Jako není DAC, jako DAC. Stejně, jako není deska a deska a jako není zesilovač a zesilovač.
Argumentuješ nedokonalou deskou a dokonalou reprodukcí digitálu, přitom ten digitál trpí na úplně stejné množství neduhů a dokonalý není. Viz níže.
Pokud zohledním vlastnosti LP desky, tak zjistím, že se výstupu lehce vzdálím (nic není neprůstřelné), ale zpátečnické věci jsou a budou přítomny i u toho digitálu. A co se týče masteru, tak u digitálu tě mohou postihnout stejné výpadky informací, jako u té desky - takže se masteru vzdálíš i s tím digitálem.
...
Opět opakuju, lépe, nebo hůře znějící je už subjekvitní vnímání. Pokud se budeme bavit čistě o technologiích, pak LP sice může působit zpátečnicky, ale ten výstup má stále natolik kvalitní, že je bezpředmětné se bavit o tom, že digitál bude hrál za stejných podmínek lépe. On bude hrát jinak a pokud budeš hrát hires, pak velmi podobně. klasické 16/44.1 PCM prostě není signál, co ti přenáší zvukovou informaci srovnatelnou s LP.
Tech masterů, co se vydaly jednotně na LP, CD, SACD a hires sice není hodně, ale existují. A testy se dělaly nejedny. Já tu nemluvím nějakou svou mantru a neprosazuju favorira - jak sem říkal, kloním se taktéž k digitálu - ale pokud chceš tomu věnovat čas, nejedny studie a testy ke vztahu LP a digitál jsou dostupné.
LP jakožto analog digitál poráží. Někdy prostě existují zpátečnické technologie, které sráží ty novější na lopatky.
956752
Jestli myslíš výrobu matrice, pak ta jehla bude vibrovat, ehm, dalece lépe, jak většina repráků. Ale čistě v této logice ano, A/D převod se posune o několik stupňů dopředu. Dostateš se na úroveň DAC, ale podle výrobce desek na nepoměrně lepší DAC, což může být zase opět obrovský benefit pro posluchače LP. Jako není DAC, jako DAC. Stejně, jako není deska a deska a jako není zesilovač a zesilovač. Argumentuješ nedokonalou deskou a dokonalou reprodukcí digitálu, přitom ten digitál trpí na úplně stejné množství neduhů a dokonalý není. Viz níže. Pokud zohledním vlastnosti LP desky, tak zjistím, že se výstupu lehce vzdálím (nic není neprůstřelné), ale zpátečnické věci jsou a budou přítomny i u toho digitálu. A co se týče masteru, tak u digitálu tě mohou postihnout stejné výpadky informací, jako u té desky - takže se masteru vzdálíš i s tím digitálem. ... Opět opakuju, lépe, nebo hůře znějící je už subjekvitní vnímání. Pokud se budeme bavit čistě o technologiích, pak LP sice může působit zpátečnicky, ale ten výstup má stále natolik kvalitní, že je bezpředmětné se bavit o tom, že digitál bude hrál za stejných podmínek lépe. On bude hrát jinak a pokud budeš hrát hires, pak velmi podobně. klasické 16/44.1 PCM prostě není signál, co ti přenáší zvukovou informaci srovnatelnou s LP. Tech masterů, co se vydaly jednotně na LP, CD, SACD a hires sice není hodně, ale existují. A testy se dělaly nejedny. Já tu nemluvím nějakou svou mantru a neprosazuju favorira - jak sem říkal, kloním se taktéž k digitálu - ale pokud chceš tomu věnovat čas, nejedny studie a testy ke vztahu LP a digitál jsou dostupné. LP jakožto analog digitál poráží. Někdy prostě existují zpátečnické technologie, které sráží ty novější na lopatky.
956744
0 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: KARLOS
Mno, napsal jsem co si o tom myslím již níž. Jen se znovu chytnu tvého rozdílu mezi digitálem a analogem:

Je to stejný digitální zvuk, prohnaný přes stejný DAC a jediný rozdíl je, že jejich DAC ve výrobě "vibruje jehlou" místo aby u mě doma vibroval reprákem. A tak vznikne to "analogové" LP.

Pokud bys vyrobil opravdu dokonalý vinyl a ten doma dokonale přehrál (ani jedno není možné), tak ses dostal JEN na úroveň výstupu DAC ve výrobě.

A pokud zohledníš vlastnosti vinylu, tak zjistíš, že se tomu výstupu vzdaluješ, kvůli fyziky. A to se ani nebavím o věcech jakože stopy na okraji vinylu hrají líp, než ty uprostřed :D. To jsou prostě technologicky tak zpátečnické vlastnosti, že to není možné :D.

Vinyl je o pocitu a u stejného masteringu nikdy nebude věrnější reprodukce toho původního masteru.

PS: možná ještě dodám, že ten mastering je naprosto zásadní a je tedy možné, že plno vinylů má "audiophile" mastering a pak zní lépe. To ale není o technologii. Stejný master by pořád zněl ještě lépe v digitálu. 8)
956744
Mno, napsal jsem co si o tom myslím již níž. Jen se znovu chytnu tvého rozdílu mezi digitálem a analogem: Je to stejný digitální zvuk, prohnaný přes stejný DAC a jediný rozdíl je, že jejich DAC ve výrobě "vibruje jehlou" místo aby u mě doma vibroval reprákem. A tak vznikne to [b]"[/b]analogové[b]"[/b] LP. Pokud bys vyrobil opravdu dokonalý vinyl a ten doma dokonale přehrál (ani jedno není možné), tak ses dostal JEN na úroveň výstupu DAC ve výrobě. A pokud zohledníš vlastnosti vinylu, tak zjistíš, že se tomu výstupu vzdaluješ, kvůli fyziky. A to se ani nebavím o věcech jakože stopy na okraji vinylu hrají líp, než ty uprostřed *:D*. To jsou prostě technologicky tak zpátečnické vlastnosti, že to není možné *:D*. Vinyl je o pocitu a u stejného masteringu nikdy nebude věrnější reprodukce toho původního masteru. PS: možná ještě dodám, že ten mastering je naprosto zásadní a je tedy možné, že plno vinylů má "audiophile" mastering a pak zní lépe. To ale není o technologii. Stejný master by pořád zněl ještě lépe v digitálu. *8)*
956703
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: HotShot
Je to tam 
956724
Je to tam 
956721
1 0
reagovat
reaguje na: HotShot
Se logni přes googel, ez.
956723
Se logni přes googel, ez.
956721
0 0
reagovat
reaguje na: SteKi
This video is not rated. Můžeš tam nastavit někde rating? Jinak to nepřehraje lidem bez účtu.
956721
[i]This video is not rated.[/i] Můžeš tam nastavit někde rating? Jinak to nepřehraje lidem bez účtu.
956717
0 0
reagují: SteKi, esmo
reagovat
Len som to tu narýchlo poskaldal na voľný stolík k najbližšej zásuvke a už teraz viem že susedia ma nebudú mať radi :D
link
Je to samozrejme z mobilu a vôbec, ale aj tak sa musim podeliť. Mal som vysoké očakávania ale boli prekonané :+:+:+
956717
Len som to tu narýchlo poskaldal na voľný stolík k najbližšej zásuvke a už teraz viem že susedia ma nebudú mať radi *:D* https://vimeo.com/1124164234?share=copy Je to samozrejme z mobilu a vôbec, ale aj tak sa musim podeliť. Mal som vysoké očakávania ale boli prekonané *:+**:+**:+*
7 0
reagují: HotShot
reagovat
reaguje na: Gonzi
:+
Ano, LP má nižší dynamiku, což se ostatně ani nesnažím vyvracet. Důležité to je, o to víc u analogu, kde potřebuješ onen odstup signál šum a digitál ho využije zpravidla ve vztahu zpracování. 
Teoreticky papírově tak LP zaosává za digitálem, ale těch 108 dB mají problém často využít i velmi agresivní akčňáky, hudebně nejdynamičtější nahrávky se pohodlně vlezou do těch 80ti dB, 144 dB je overkill řídce užívaný Dolby Atmos a běžná hudební produkce majoritně inklinuje k plochému dynamickému rozsahu.
Slyšitelné spektrum vs samply nejsou o "netopýřím zvuku", ale o hramonických zkresleních. Ty zvukovou amplitudu modelují, proto zvuk slyšíš tepleji, lehčeji, či přesněji. Pokud chceš tyto harmonické frekvence digitálně interpretovat, musíš je vykreslit frekvenčně, analogová reprodukce amplitudy ale není přeložená (nebo řekněme rekonstruovaná), ale přímá, tj. LP ti nezaznamená vyšší frekvenci na amplitudě, ale její tvar ti vykreslí.
Čím se dostávám k tomu, že digitálně máš nějaký počet hodnot, které mají za cíl vykreslit ti zvukový signál. Signál analogový nemá počet hodnot, je otisknut ve své fyzické podobě a je jen na čtecím zařízení, jak a jak dokonale je reprodukuje (tj to, že existuje ten highend a že reálně zní lépe, jak SteKiho drobci za osmičku). A že nedosahuje ani těch 20ti slyšitelných kHz? To je v pravdě buřt, protože ony frekvence jsou opět defakto harmonické.
K tomu nejdůležitějšímu - zkreslení je pěkná věc, ale zapomněl si dodat, že 1% je celkem bezvýznamný údaj, potřebuješ graf zkreslení v celém rozsahu. Že technicky dokonalý digitál ti nevybočí ani nad těch 10 kHz je supr, ale LP je přesná (a tím myslím tak přesná, jak digitál dokáže jen při tom samplování na 192kHz a v použitém dynamickém rozsahu) ve všech ohledech tam, kde to potřebuješ - v primárním poslechovém pásmu cca 300 Hz až 4 kHz.
A to nemluvím o tom, že sice digitální záznam máš sice se zkreslením 0.01%, ale třeba zesilovací třída D (ten tvůj všudypřítomný digitál :) ) zkresluje více, jak ABčko, neřknuli o Ačku. Což se neváže primárně na LP desku, ale na to, že si ten dokonale přesný digitál stejně zkreslením "zmrvíš" i v těch DAC, předzesilovacích a zesilovacích stupních. A čím výš jdeš, zjistíš, že k nejmenšímu zkreslení se dopracuješ skrz pure analogový signál.
956703
*:+* Ano, LP má nižší dynamiku, což se ostatně ani nesnažím vyvracet. Důležité to je, o to víc u analogu, kde potřebuješ onen odstup signál šum a digitál ho využije zpravidla ve vztahu zpracování.  Teoreticky papírově tak LP zaosává za digitálem, ale těch 108 dB mají problém často využít i velmi agresivní akčňáky, hudebně nejdynamičtější nahrávky se pohodlně vlezou do těch 80ti dB, 144 dB je overkill řídce užívaný Dolby Atmos a běžná hudební produkce majoritně inklinuje k plochému dynamickému rozsahu. Slyšitelné spektrum vs samply nejsou o "netopýřím zvuku", ale o hramonických zkresleních. Ty zvukovou amplitudu modelují, proto zvuk slyšíš tepleji, lehčeji, či přesněji. Pokud chceš tyto harmonické frekvence digitálně interpretovat, musíš je vykreslit frekvenčně, analogová reprodukce amplitudy ale není přeložená (nebo řekněme rekonstruovaná), ale přímá, tj. LP ti nezaznamená vyšší frekvenci na amplitudě, ale její tvar ti vykreslí. Čím se dostávám k tomu, že digitálně máš nějaký počet hodnot, které mají za cíl vykreslit ti zvukový signál. Signál analogový nemá počet hodnot, je otisknut ve své fyzické podobě a je jen na čtecím zařízení, jak a jak dokonale je reprodukuje (tj to, že existuje ten highend a že reálně zní lépe, jak SteKiho drobci za osmičku). A že nedosahuje ani těch 20ti slyšitelných kHz? To je v pravdě buřt, protože ony frekvence jsou opět defakto harmonické. K tomu nejdůležitějšímu - zkreslení je pěkná věc, ale zapomněl si dodat, že 1% je celkem bezvýznamný údaj, potřebuješ graf zkreslení v celém rozsahu. Že technicky dokonalý digitál ti nevybočí ani nad těch 10 kHz je supr, ale LP je přesná (a tím myslím tak přesná, jak digitál dokáže jen při tom samplování na 192kHz a v použitém dynamickém rozsahu) ve všech ohledech tam, kde to potřebuješ - v primárním poslechovém pásmu cca 300 Hz až 4 kHz. A to nemluvím o tom, že sice digitální záznam máš sice se zkreslením 0.01%, ale třeba zesilovací třída D (ten tvůj všudypřítomný digitál :) ) zkresluje více, jak ABčko, neřknuli o Ačku. Což se neváže primárně na LP desku, ale na to, že si ten dokonale přesný digitál stejně zkreslením "zmrvíš" i v těch DAC, předzesilovacích a zesilovacích stupních. A čím výš jdeš, zjistíš, že k nejmenšímu zkreslení se dopracuješ skrz pure analogový signál.
956696
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
Mně se libí, jak je tu tahle diskuze za 20 let už tak po dvacáté minimálně a pokaždé si z toho tazatel nevzal nic a koupil podle sebe. 

Pamatuju to u fullHD, když začaly ledky apod. 

Ne, nekupuj si to podle tohohle parametru, kup si zdánlivě to horší a propoj to bla bla bla a bude to hrát líp. Ne!
956699
Mně se libí, jak je tu tahle diskuze za 20 let už tak po dvacáté minimálně a pokaždé si z toho tazatel nevzal nic a koupil podle sebe.  Pamatuju to u fullHD, když začaly ledky apod.  Ne, nekupuj si to podle tohohle parametru, kup si zdánlivě to horší a propoj to bla bla bla a bude to hrát líp. Ne!
2 0
reagovat
Tie repráky hrajú NÁDHERNE :o
Neviem si predstaviť že ak by som zaplatil tri krát toľko, či by som dostal tri krát lepší zážitok. 
Ja tu len tak pri tom sedím a mám zimomriavky všade ?)
956698
Tie repráky hrajú NÁDHERNE *:o* Neviem si predstaviť že ak by som zaplatil tri krát toľko, či by som dostal tri krát lepší zážitok.  Ja tu len tak pri tom sedím a mám zimomriavky všade *?)*
5 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Já to právě využívám i u TV. Má místnost je naprosto na hovno (vím o tom a časem to bude vyřešeno, ale... ) No ale co strašně moc pomáhá je, že sedím blízko a za mnou, i do stran je prostor, takže odrazy sice slyším (takový ten clap test apod. je vyloženě tragický), ale v praxi je to snesitelné, protože jejich hlasitost je několikkrát menší. 
956697
Já to právě využívám i u TV. Má místnost je naprosto na hovno (vím o tom a časem to bude vyřešeno, ale... ) No ale co strašně moc pomáhá je, že sedím blízko a za mnou, i do stran je prostor, takže odrazy sice slyším (takový ten clap test apod. je vyloženě tragický), ale v praxi je to snesitelné, protože jejich hlasitost je několikkrát menší. 
956686
1 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
192KHz má schopnost zaznamenat bez aliasingu 0-96Khz (Nyquist–Shannon) a při rozlišení 24 bitů má daný sample 16.7M možných hodnot, což je teoretický dynamický rozsah 144 decibelů.

16bit audio (cd) má pořád rozsah 96db, ale jen 44kHz sampling rate, tedy 0-22kHz (Což bohatě stačí, pokud se nechceš bavit o tom, že sice od 16khz už neslyšíš, ale tu přítomnost 24kHz signálu cítíš :D - ale pokud chceš, tak předchozí odstavec)

LP má rozsah až (edgecase) 80dB - což je méně než obojí předchozí, plus je to samozřejmě velmi závislé i na kvalitě disku, jehly atd., protože analog), v reálu to bude podstatně méně. 
Frekvenční rozsah je někde kolem 20Hz až 20Khz, ALE, čím vyšší frekvence, tím větší problém to vůbec přelouskat (kvůli fyzice kontaktu). Takže se naštěstí o neslyšitelných výškách ani nemusíme bavit :D.

A to nejdůležitější na konec: zkreslení je u LP skoro 1%, kdežto CD někde kolem 0.01%. Jinými slovy, LP má 100x horší zkreslení. 2 řády rozdíl. Fyzika. 

Fakt tohle chceš porovnávat na úrovni kvality? To prostě srovnání nesnese. Digitální audio kolem toho běhá kolečka už u CD kvality a nějaký lossless 24bit 192khz zvuk si s tím vyloženě vytírá prdel.

Preference LP není v kvalitě, ale v tom kolem (a taky v tom, že lidi ten rozdíl typicky sotva slyší i u 128kbps mp3 viz tenhle profláklý test link jinými slovy, LP je pořád good enough).

tldr: LP je dostatečně dobré pro běžný poslech a ty rituály kolem to posouvají někam jinam. Nic proti tomu nemám, spíš naopak. Jen jsem velmi citlivý, když mi někdo řekne, že je to lepší než (defacto více než dokonalý) digitální zvuk, protože aNaLOg111!!! i když je to přesně naopak a to velmi zásadním způsobem. 
956696
192KHz má schopnost zaznamenat bez aliasingu 0-96Khz (Nyquist–Shannon) a při rozlišení 24 bitů má daný sample 16.7M možných hodnot, což je teoretický dynamický rozsah 144 decibelů. 16bit audio (cd) má pořád rozsah 96db, ale jen 44kHz sampling rate, tedy 0-22kHz [spoiler](Což bohatě stačí, pokud se nechceš bavit o tom, že sice od 16khz už neslyšíš, ale tu přítomnost 24kHz signálu cítíš *:D* - ale pokud chceš, tak předchozí odstavec)[/spoiler].  LP má rozsah až (edgecase) 80dB - což je méně než obojí předchozí, plus je to samozřejmě velmi závislé i na kvalitě disku, jehly atd., protože analog), v reálu to bude podstatně méně.  Frekvenční rozsah je někde kolem 20Hz až 20Khz, ALE, čím vyšší frekvence, tím větší problém to vůbec přelouskat (kvůli fyzice kontaktu). [spoiler]Takže se naštěstí o neslyšitelných výškách ani nemusíme bavit *:D*.[/spoiler] A to nejdůležitější na konec: zkreslení je u LP skoro 1%, kdežto CD někde kolem 0.01%. Jinými slovy, LP má [b]100x horší zkreslení[/b]. 2 řády rozdíl. Fyzika.  Fakt tohle chceš porovnávat na úrovni kvality? To prostě srovnání nesnese. Digitální audio kolem toho běhá kolečka už u CD kvality a nějaký lossless 24bit 192khz zvuk si s tím vyloženě vytírá prdel. Preference LP není v kvalitě, ale v tom kolem (a taky v tom, že lidi ten rozdíl typicky sotva slyší i u 128kbps mp3 viz tenhle profláklý test https://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality , jinými slovy, LP je pořád good enough). tldr: LP je dostatečně dobré pro běžný poslech a ty rituály kolem to posouvají někam jinam. Nic proti tomu nemám, spíš naopak. Jen jsem velmi citlivý, když mi někdo řekne, že je to lepší než (defacto více než dokonalý) digitální zvuk, protože aNaLOg111!!! i když je to přesně naopak a to velmi zásadním způsobem. 
956683
1 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: Gonzi
Čili mluvíš o sluchátcích ;)8):+:+:+
956686
Čili mluvíš o sluchátcích *;)**8)**:+**:+**:+*
956678
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
*Logaritmicky, respektive každé 3 dB na metr je dvojnásobek síly (hlasitosti) zvuku.
956684
*Logaritmicky, respektive každé 3 dB na metr je dvojnásobek síly (hlasitosti) zvuku.
956678
1 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
LP pracuje na stejné a nejeden audiofil ti z fleku potvrdí, že i vyšším rozsahem dat. Kvalitu signálu ti pak úměrně určuje právě zařízení, co snímá ten signál. Gramofonová stopa dokázala zaznamenat a reprodukovat i obrazový signál v řádech MHz, primitivních 100kHz zvládne s prstem v nose.
S tím posledním odstavcem plně souhlasím, ale hrát si na to, že to je zcela regulerně kvalitativně srovnatelný systém jaksi musím ;).
956683
LP pracuje na stejné a nejeden audiofil ti z fleku potvrdí, že i vyšším rozsahem dat. Kvalitu signálu ti pak úměrně určuje právě zařízení, co snímá ten signál. Gramofonová stopa dokázala zaznamenat a reprodukovat i obrazový signál v řádech MHz, primitivních 100kHz zvládne s prstem v nose. S tím posledním odstavcem plně souhlasím, ale hrát si na to, že to je zcela regulerně kvalitativně srovnatelný systém jaksi musím ;).
956677
0 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Milosh
V tom je IMHO docela fajn mít spíš near field setup (aka křeslo a dva repráky kolem něj). Protože zvuk klesá kvadraticky (?), takže když máš reprák půl metru od ucha, zatímco nejbližší odraz cestuje už 3m, tak to udělá hodně.
Často je pak řádově schůdnější mít dobře umístěné křeslo a dvě bedýnky, než správně pořešenou akustiku celé místnosti. 
956678
V tom je IMHO docela fajn mít spíš near field setup (aka křeslo a dva repráky kolem něj). Protože zvuk klesá kvadraticky (?), takže když máš reprák půl metru od ucha, zatímco nejbližší odraz cestuje už 3m, tak to udělá hodně. Často je pak řádově schůdnější mít dobře umístěné křeslo a dvě bedýnky, než správně pořešenou akustiku celé místnosti. 
956669
0 0
reagují: KARLOS, KARLOS
reagovat
reaguje na: KARLOS
Já tomu věnoval cca 10 sekund, ale když to nestačilo tak celá moje pointa je toto:
V dnešní době existuje analogový zvuk první milisekundu u nástroje, než se digitálně nahraje. A pak už je docela jedno, jestli jej na analogový kmit repráku převede DAC, nebo tiskárna LP. Respektive to není jedno, protože slušnější DAC se slušnějším zdrojem pracuje s mnohem větším rozsahem dat/kvalitnějším signálem, kdy LP je velmi objektivně horší.
Jeho rozšíření netkví v kvalitě zpracování signálu, ale v tom všem okolo. Zní tepleji, často je to ještě podtržené masteringem a ty samotné nedostatky tomu dávají jistý punc autenticity, oproti dokonalému digitálu (asi jako když u obrazu řešíš "tahy štětce" a ne jeho schopnost perfektně zachytit co tam bylo... což umí fotka).
Opravdu to nikomu neberu a tu manuální část vyloženě respektuju, ale nehrajme si na to, že je to jakýsi lepší formát.
956677
Já tomu věnoval cca 10 sekund, ale když to nestačilo tak celá moje pointa je toto: V dnešní době existuje analogový zvuk první milisekundu u nástroje, než se digitálně nahraje. A pak už je docela jedno, jestli jej na analogový kmit repráku převede DAC, nebo tiskárna LP. Respektive to není jedno, protože slušnější DAC se slušnějším zdrojem pracuje s mnohem větším rozsahem dat/kvalitnějším signálem, kdy LP je velmi objektivně horší. Jeho rozšíření netkví v kvalitě zpracování signálu, ale v tom všem okolo. Zní tepleji, často je to ještě podtržené masteringem a ty samotné nedostatky tomu dávají jistý punc autenticity, oproti dokonalému digitálu (asi jako když u obrazu řešíš "tahy štětce" a ne jeho schopnost perfektně zachytit co tam bylo... což umí fotka). Opravdu to nikomu neberu a tu manuální část vyloženě respektuju, ale nehrajme si na to, že je to jakýsi lepší formát.
956671
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: Milosh
This!:+:+:+
956673
This!*:+**:+**:+*
956669
0 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
No, opravdu ne. Rovnice "LP vs CD je VHS vs DVD" je tak špatně, jak jen může být.
Především by to muselo vypadat takto: LP vs CD je 16mm/35mm film vs DVD.
VHS a LP nejde srovnat absolutně vůbec, srovnat bys mohl MC (jakožto audiokazetu) s VHS. LP ekvivalent videa v domácích podmínkách je nejblíž v Laserdisku, ale v čistém porovnání to říct nejde, neboť chceme stovnat analogový zdroj zvuku, který je v celé své cestě k uším posluchače prakticky neměnný, zatímco ten obraz se už na začátku a to i v analogu dělí na film (obraz na průhledném materiálu tvořený barevnými zrnky chemikálií) vs videozáznam, tj obraz rozložený na jednotlivé obrazové body.
Zvukový záznam, master a uložení je velmi variabilní, dnes samozřejmě vede DDD tvorba. Ale nevím, zda si někdy slyšel AAA, nebo alespoň AAD tvorbu. Ten rozdíl je jasně patrný, ale VHS vs DVD to fakt, ale jakože fakt není. A samotné líbí/nelíbí je pak už čistě o subjektivním vjemu zvuku, nikoliv o jeho kvalitě.
Analogový záznam (potažmo mastering, který je ovšem dnes z hlediska nákladnosti na míle do použitelného stavu, takže i takové Foo Fighters sice zaznamenávají analogově, ale masterují už digitálně) se zpravidla realizuje na magnetofonové pásky, které ale s klasickými kazetami mají jen málo společného. Rychlost posuvu takové pásky je velmi nízká, tj zaznamenaný kmitočet je ultra detailní. Především mají ale ty nahrávací magnetofony obrovskou citlivost, tj i odstup signál/šum.
Samotný druh uložení je pak zcela na snadě - analogový záznam v teoretické rovině obsahuje kompletní zvukový obraz (a ty LPčka se tomu reálně blíží), zatímco digitální uložení je pak dnes buď klasické PCM, kde vezmeš tebou preferovaný frekvenční rozsah (a v tom dost často tkví kámen úrazu, neb audiospektrum se neskládá pouze ze slyšitelného spektra, ale jde někde ke 100 kHz) a dvojnásobným samplem získáš zvukový obraz v tebou požadovaném dynamickém rozsahu (typicky 16, či 24 bitů). Pak je ještě DSD digitální princip - kde se sampluje jedním bitem na jednotkách MHz. - A za cíl to má jediné - přiblížit se záznamu kompletního zvukového obrazu.
Pokud chceš úplnou zvukovou informaci, jdeš po HiRes, tj 192kHz/24bit (a výš), protože jedině pak máš jistotu, že zvuk kreslíš bezeztrátově. Když mluvím o ktesbě, tak je jasné, že ty vysoké samply mají primární užitek především ve studiu při nahrávání a mixování.
Analog má nezpochybnitelnou nevýhodu - šum. Kazety mají odstup signál/šum velmi nízký, LP lepší, ale stále přítomný. Proto analogové systémy zpravidla nejsou tak dynamické, jako ty digitální.
Digitál je lehčí a pružnější, ale zase techničtější. Analog je zemitý, ale zase ppřirozenější a plnější.
To vše samozřejmě platí ve vztahu k tomu, jakou nahrávku budeš mít, zda AAA, ADD, nebo dnes nejčastěji DDD a DDA, a na jakém zařízení posloucháš. Slyšel jsem pure AAA na vyšších třídách poslechového zařízení a s klidným svědomím ti fakt tvrdím, že bys takové přirovnání, jaké si napsal, nenapsal.
956671
No, opravdu ne. Rovnice "LP vs CD je VHS vs DVD" je tak špatně, jak jen může být. Především by to muselo vypadat takto: LP vs CD je 16mm/35mm film vs DVD. VHS a LP nejde srovnat absolutně vůbec, srovnat bys mohl MC (jakožto audiokazetu) s VHS. LP ekvivalent videa v domácích podmínkách je nejblíž v Laserdisku, ale v čistém porovnání to říct nejde, neboť chceme stovnat analogový zdroj zvuku, který je v celé své cestě k uším posluchače prakticky neměnný, zatímco ten obraz se už na začátku a to i v analogu dělí na film (obraz na průhledném materiálu tvořený barevnými zrnky chemikálií) vs videozáznam, tj obraz rozložený na jednotlivé obrazové body. Zvukový záznam, master a uložení je velmi variabilní, dnes samozřejmě vede DDD tvorba. Ale nevím, zda si někdy slyšel AAA, nebo alespoň AAD tvorbu. Ten rozdíl je jasně patrný, ale VHS vs DVD to fakt, ale jakože fakt není. A samotné líbí/nelíbí je pak už čistě o subjektivním vjemu zvuku, nikoliv o jeho kvalitě. Analogový záznam (potažmo mastering, který je ovšem dnes z hlediska nákladnosti na míle do použitelného stavu, takže i takové Foo Fighters sice zaznamenávají analogově, ale masterují už digitálně) se zpravidla realizuje na magnetofonové pásky, které ale s klasickými kazetami mají jen málo společného. Rychlost posuvu takové pásky je velmi nízká, tj zaznamenaný kmitočet je ultra detailní. Především mají ale ty nahrávací magnetofony obrovskou citlivost, tj i odstup signál/šum. Samotný druh uložení je pak zcela na snadě - analogový záznam v teoretické rovině obsahuje kompletní zvukový obraz (a ty LPčka se tomu reálně blíží), zatímco digitální uložení je pak dnes buď klasické PCM, kde vezmeš tebou preferovaný frekvenční rozsah (a v tom dost často tkví kámen úrazu, neb audiospektrum se neskládá pouze ze slyšitelného spektra, ale jde někde ke 100 kHz) a dvojnásobným samplem získáš zvukový obraz v tebou požadovaném dynamickém rozsahu (typicky 16, či 24 bitů). Pak je ještě DSD digitální princip - kde se sampluje jedním bitem na jednotkách MHz. - A za cíl to má jediné - přiblížit se záznamu kompletního zvukového obrazu. Pokud chceš úplnou zvukovou informaci, jdeš po HiRes, tj 192kHz/24bit (a výš), protože jedině pak máš jistotu, že zvuk kreslíš bezeztrátově. Když mluvím o ktesbě, tak je jasné, že ty vysoké samply mají primární užitek především ve studiu při nahrávání a mixování. Analog má nezpochybnitelnou nevýhodu - šum. Kazety mají odstup signál/šum velmi nízký, LP lepší, ale stále přítomný. Proto analogové systémy zpravidla nejsou tak dynamické, jako ty digitální. Digitál je lehčí a pružnější, ale zase techničtější. Analog je zemitý, ale zase ppřirozenější a plnější. To vše samozřejmě platí ve vztahu k tomu, jakou nahrávku budeš mít, zda AAA, ADD, nebo dnes nejčastěji DDD a DDA, a na jakém zařízení posloucháš. Slyšel jsem pure AAA na vyšších třídách poslechového zařízení a s klidným svědomím ti fakt tvrdím, že bys takové přirovnání, jaké si napsal, nenapsal.
956649
3 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Milosh
Jinak úplně nejvíc zvuku dělá místnost. Pokud má někdo dřevěnou podlahu bez koberce, gauče nebo knihovny tak bude "jak z prdele" hrát úplně všechno.
956669
Jinak úplně nejvíc zvuku dělá místnost. Pokud má někdo dřevěnou podlahu bez koberce, gauče nebo knihovny tak bude "jak z prdele" hrát úplně všechno.
956667
2 0
reagují: Gonzi, KARLOS
reagovat
reaguje na: HotShot
Nesmysl jsou ty repráky za 80 EUR. To je celý. S daným rozpočtem bych nic o několik tříd lepšího nesestavil. Ani jsem nic takovýho netvrdil. Připlatil bych si/našetřil abych si pak nerval vlasy, že jsem vyhodil peníze do kanálu. S gramofonem problém nebude a vždy se dá upgradovat přenoska, jak tu již zaznělo. Ta dělá "vetšinu zvuku" (musí se ale správně nastavit). Popř. se dá ještě koupit externí phono předzesilovač.
956667
Nesmysl jsou ty repráky za 80 EUR. To je celý. S daným rozpočtem bych nic o několik tříd lepšího nesestavil. Ani jsem nic takovýho netvrdil. Připlatil bych si/našetřil abych si pak nerval vlasy, že jsem vyhodil peníze do kanálu. S gramofonem problém nebude a vždy se dá upgradovat přenoska, jak tu již zaznělo. Ta dělá "vetšinu zvuku" (musí se ale správně nastavit). Popř. se dá ještě koupit externí phono předzesilovač.
956646
1 0
reagují: Milosh
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se