Původní román Davida Herberta Lawrence vyvolal v době anglického vydání (1928) obrovský literární a společenský skandál, nejen kvůli na tehdejší dobu podrobně popsanými milostnými scénami, ale také kritikou tehdejších třídních rozdílů. Navzdory nejrůznějším soudním zákazům (necenzurované znění mohlo v Británii vyjít až roku 1960) si Lawrencův román našel početnou čtenářskou obec a dnes po téměř sto letech patří k zásadním dílům moderní světové literatury. Filmové adaptace na sebe nenechaly dlouho čekat a dokonce už záhy (1931) vznikl český film inspirovaný právě Milencem Lady Chatterleyové - řeč je pochopitelně o podobně skandální Extázi režiséra Gustava Machatého s Hedy Lamarr v hlavní roli.
Za posledních třicet let se objevilo několik filmových verzí, z nichž si zmínku zaslouží hlavně ta z roku 1993 s Joely Richardson a Seanem Beanem v režii Kena Russella (bohužel jsem neviděl). Zatím poslední verze, která je předmětem tohoto komentáře, vznikla před pár lety v režii Laury de Clermont-Tonnerre a po druhém zhlédnutí lze s potěšením konstatovat, že jde nejen o poměrně věrnou adaptaci (scénárista David Magee vyškrtl prakticky pouze postavu Michaelise), ale hlavně je to výborný snímek, který se mi sledoval jedna radost. Mezi Emmou Corrin a Jackem O'Connellem je fantastická chemie, jejich milostné scény jsou něžné a zároveň krásně živočišné (scéna v dešti je absolutně dokonalá), kamera je poeticky realistická a hudba perfektně dotváří atmosféru. K tomu je velkým plusem zbytek hereckého obsazení: Matthew Duckett v roli následky války postiženého Clifforda Chatterleyho je skvělý stejně jako zmíněná Joely Richardson, která se tentokrát perfektně zhostila role paní Boltonové, Cliffordovy pečovatelky.
Milenec Lady Chatterleyové v produkci Netflixu je zcela mimořádným dílem a zaslouží si obdiv. I dnes tedy dokáže vzniknout snímek, který své publikum dokáže strhnout. Pro mě osobně bylo velkým potěšením vidět Jacka O'Connella opět tak, jak jej Pánbůh stvořil. Je to nádherný chlap a rozhodně se nemá za co stydět.
Milenec Lady Chatterleyové (2022)
935680
Původní román Davida Herberta Lawrence vyvolal v době anglického vydání (1928) obrovský literární a společenský skandál, nejen kvůli na tehdejší dobu podrobně popsanými milostnými scénami, ale také kritikou tehdejších třídních rozdílů. Navzdory nejrůznějším soudním zákazům (necenzurované znění mohlo v Británii vyjít až roku 1960) si Lawrencův román našel početnou čtenářskou obec a dnes po téměř sto letech patří k zásadním dílům moderní světové literatury. Filmové adaptace na sebe nenechaly dlouho čekat a dokonce už záhy (1931) vznikl český film inspirovaný právě Milencem Lady Chatterleyové - řeč je pochopitelně o podobně skandální Extázi režiséra Gustava Machatého s Hedy Lamarr v hlavní roli.
Za posledních třicet let se objevilo několik filmových verzí, z nichž si zmínku zaslouží hlavně ta z roku 1993 s Joely Richardson a Seanem Beanem v režii Kena Russella (bohužel jsem neviděl). Zatím poslední verze, která je předmětem tohoto komentáře, vznikla před pár lety v režii Laury de Clermont-Tonnerre a po druhém zhlédnutí lze s potěšením konstatovat, že jde nejen o poměrně věrnou adaptaci (scénárista David Magee vyškrtl prakticky pouze postavu Michaelise), ale hlavně je to výborný snímek, který se mi sledoval jedna radost. Mezi Emmou Corrin a Jackem O'Connellem je fantastická chemie, jejich milostné scény jsou něžné a zároveň krásně živočišné (scéna v dešti je absolutně dokonalá), kamera je poeticky realistická a hudba perfektně dotváří atmosféru. K tomu je velkým plusem zbytek hereckého obsazení: Matthew Duckett v roli následky války postiženého Clifforda Chatterleyho je skvělý stejně jako zmíněná Joely Richardson, která se tentokrát perfektně zhostila role paní Boltonové, Cliffordovy pečovatelky.
Milenec Lady Chatterleyové v produkci Netflixu je zcela mimořádným dílem a zaslouží si obdiv. I dnes tedy dokáže vzniknout snímek, který své publikum dokáže strhnout. Pro mě osobně bylo velkým potěšením vidět Jacka O'Connella opět tak, jak jej Pánbůh stvořil. Je to nádherný chlap a rozhodně se nemá za co stydět.
Milenec Lady Chatterleyové (2022)
|
reagují:
verbst
|
reagovat
|
a vypadá to i že to bude možná překvapeni 

Ale to byl ještě větší pr*ser, jak ten hranej SF z 94.
