Nemyslel bych si, že to bude zrovna Fincher, kdo zadaptuje látku z období zlatého Hollywoodu. Osobně bych spíš vsázel na Chazella, Scorseseho nebo Tarantina. Je tu pár povinných citací, kamerových kompozit a střihů evokující Občana Kanea, ovšem zbytek je čistě fincherovský, jen v černobílém provedení. Mank občas skáče z pozice "jsem film ze 30. let" do "jsem dokument o 30. letech" rozdílným přístupem k režii, a především střihu - dlouhé statické záběry vs. rychlý fincherovský střih. Na druhou stranu, kdo si dnes může dovolit natočit ČB celovečerák o téměř stoletém díle.
Obsazení byla trefa do černého, a obvzlášť Oldman si jde pro dalšího Oscara (což by byla parádní paralela s příběhem). Stejně tak i Amanda Seyfried a Lily Collins (skoro jsem ji nepoznal) zapadly do třicátek, jako by se v nich narodily. Bohužel se nedočkáme tolika pohledů do starého Hollywoodu a pozadí výroby filmů, jak bych chtěl. Až příliš se to soustředí na pouhé psaní scénáře a inspiraci ze života autora.
Zhlédnutí originálu je pak poměrně podmínkou, jinak se budete úplně ztrácet. Protože jsem Občana Kanea dohnal nedávno, můžu říct, že jde o mnohem nadčasovější dílo než jakým je Mank. Ten se totiž ztrácí v dlouhatánských a rychlých konverzačkách, ve kterých se zorientuje pouze člověk ovládající toto období. Současný divák se může začít brzo nudit a těch pár pohledů do zákulisí studií RKO, Paramount a MGM to příliš nezachrání. Určitě by to šlo zpracovat i méně osobním a více diváckým způsobem.
7/10
Mank
773282
Nemyslel bych si, že to bude zrovna Fincher, kdo zadaptuje látku z období zlatého Hollywoodu. Osobně bych spíš vsázel na Chazella, Scorseseho nebo Tarantina. Je tu pár povinných citací, kamerových kompozit a střihů evokující [i]Občana Kanea[/i], ovšem zbytek je čistě fincherovský, jen v černobílém provedení. [i]Mank [/i]občas skáče z pozice [i]"jsem film ze 30. let"[/i] do [i]"jsem dokument o 30. letech"[/i] rozdílným přístupem k režii, a především střihu - dlouhé statické záběry vs. rychlý fincherovský střih. Na druhou stranu, kdo si dnes může dovolit natočit ČB celovečerák o téměř stoletém díle.
Obsazení byla trefa do černého, a obvzlášť Oldman si jde pro dalšího Oscara (což by byla parádní paralela s příběhem). Stejně tak i Amanda Seyfried a Lily Collins (skoro jsem ji nepoznal) zapadly do třicátek, jako by se v nich narodily. Bohužel se nedočkáme tolika pohledů do starého Hollywoodu a pozadí výroby filmů, jak bych chtěl. Až příliš se to soustředí na pouhé psaní scénáře a inspiraci ze života autora.
Zhlédnutí originálu je pak poměrně podmínkou, jinak se budete úplně ztrácet. Protože jsem [i]Občana Kanea[/i] dohnal nedávno, můžu říct, že jde o mnohem nadčasovější dílo než jakým je [i]Mank[/i]. Ten se totiž ztrácí v dlouhatánských a rychlých konverzačkách, ve kterých se zorientuje pouze člověk ovládající toto období. Současný divák se může začít brzo nudit a těch pár pohledů do zákulisí studií RKO, Paramount a MGM to příliš nezachrání. Určitě by to šlo zpracovat i méně osobním a více diváckým způsobem.
[b]7/10[/b]
Mank
|
reagovat
|




celkom sa na to teším