Diskuze k článku Duna: Část druhá: Recenze

Konečně viděno. Nevím proč, ale chci na tom hledat mouchy. Což jsem u jednicky neměl. Je to pořad krásný na pohled. Napadá mě ze se do určeného času tlačilo moc událostí. Jednička měla za mě pomalejší tempo vyprávění a to mi bylo bližší srdci.
899602
1 0
Narozdiel od prveho dielu, tu rozhodne mam pocit ze na nas caka este DC aby sa vyhladili niektore skratkovite skoky. Imperator bol ... divny, mozno to chcelo ineho herca.

Ale to su take drobnosti inac paradnej adaptacie. Je to zase ine nez vsetko predosle, je to svojske a zaroven vyborne prenesene na platno. Aj vratane toho, ze niektore casti sa ludom tazko travia lebo je to rozvlekla nuda :D Tu to aspon zachranuju obrazy. Ocenujem ze konecnce Paul nieje vykresleny ako dobracky zachranca ale uz od zakladu je ukazana hroza fanatizmu jeho nasledovnikov a jeho vlady nad Imperiom.

IMAX bol bozi.
899507
Narozdiel od prveho dielu, tu rozhodne mam pocit ze na nas caka este DC aby sa vyhladili niektore skratkovite skoky. Imperator bol ... divny, mozno to chcelo ineho herca.  Ale to su take drobnosti inac paradnej adaptacie. Je to zase ine nez vsetko predosle, je to svojske a zaroven vyborne prenesene na platno. Aj vratane toho, ze niektore casti sa ludom tazko travia lebo je to rozvlekla nuda *:D* Tu to aspon zachranuju obrazy. Ocenujem ze konecnce Paul nieje vykresleny ako dobracky zachranca ale uz od zakladu je ukazana hroza fanatizmu jeho nasledovnikov a jeho vlady nad Imperiom. IMAX bol bozi.
0 0
reaguje na: HotShot
Aha, tak tuhle scénu jsem nějak odignoroval. Příští týden to uvidím znovu, tak se na tyhle věci zkusím zaměřit :+

Mně osobně přišlo vysvětlení rozhodnutí nejdu/jdu docela propracované, resp. mám za to, že se tomu věnuje až zbytečně moc scén a času (jasný, je to jeden z hlavních motivů ve filmu, ale už to pak bylo trochu ohrané...). A to právě na úkor toho konce, který by si zasloužil více rozvést.
899119
Aha, tak tuhle scénu jsem nějak odignoroval. Příští týden to uvidím znovu, tak se na tyhle věci zkusím zaměřit *:+* Mně osobně přišlo vysvětlení rozhodnutí nejdu/jdu docela propracované, resp. mám za to, že se tomu věnuje až zbytečně moc scén a času (jasný, je to jeden z hlavních motivů ve filmu, ale už to pak bylo trochu ohrané...). A to právě na úkor toho konce, který by si zasloužil více rozvést.
898650
0 0
reaguje na: Jedi
Tbh docela by mě zajímalo jaké si tedy myslíš že má vyznění a smysl kniha.
899032
898988
4 0
reaguje na: vladimirbartos9
Vnímal jsem to úplně stejně. Čím víc byl tlačený do kouta, tím výrazněji se snažil bránit... ale bylo mu čím dál víc jasné že nemá jinou možnost. Vize umírající Chani byla jen poslední kapka.

A s tou koláží místo dalšího ukazování že dokáže přežít v poušti jsem vůbec neměl problém. K čemu opakovat to co bylo už v prvním díle?
899031
Vnímal jsem to úplně stejně. Čím víc byl tlačený do kouta, tím výrazněji se snažil bránit... ale bylo mu čím dál víc jasné že nemá jinou možnost. Vize umírající Chani byla jen poslední kapka. A s tou koláží místo dalšího ukazování že dokáže přežít v poušti jsem vůbec neměl problém. K čemu opakovat to co bylo už v prvním díle?
899013
7 0
reaguje na: vladimirbartos9
Změna názoru je vysvětlena poměrně logicky, i když trochu násilně a zbytečně chladně. Stačil možná jeden dva dialogy navíc, aby to bylo takové ještě osudovější. Celkově stejně můžu jen obdivovat režiséra, který se rozhodl odvyprávět obrazy knihu postavenou na dlouhatánských dialozích něbo úvahách postav. A ano, hodina navíc by mi vůbec nevadila, zvlášť v tomto světě a v této společnosti.
899017
899013
2 0
reaguje na: Trevize
Hej to s tou pouští, úplně to samý sem si říkal i já, najednou celej ten jeho úkol useknou... ale hned po minutě jsem to zase začal vnímat jinak, že se tvůrce rozhodl v tý části filmu udělat takovou koláž, jak se Paul začleňuje mezi Fremeny a podnikají záškodnické akce proti Harkonnenům.

Ale třeba některý věci, jsem si všiml, jsem v tom filmu tak nějak pobral jinak než ostatní tady na diskuzi, třeba to s tím jak Paul změní během padesáti vteřin názor z "Na jih nejdu" na "Jdeme na jih". Já to bral tak, že když Paul v ten moment vykřikne, že nejde na jih, je už dávno rozhodnutý a ví, že na ten jih bude muset jít tak i tak, něco jako když vám dítě ráno trucuje, že do školy nejde, ale stejnak nakonec popadne tašku a jde.
899013
Hej to s tou pouští, úplně to samý sem si říkal i já, najednou celej ten jeho úkol useknou... ale hned po minutě jsem to zase začal vnímat jinak, že se tvůrce rozhodl v tý části filmu udělat takovou koláž, jak se Paul začleňuje mezi Fremeny a podnikají záškodnické akce proti Harkonnenům. Ale třeba některý věci, jsem si všiml, jsem v tom filmu tak nějak pobral jinak než ostatní tady na diskuzi, třeba to s tím jak Paul změní během padesáti vteřin názor z "Na jih nejdu" na "Jdeme na jih". Já to bral tak, že když Paul v ten moment vykřikne, že nejde na jih, je už dávno rozhodnutý a ví, že na ten jih bude muset jít tak i tak, něco jako když vám dítě ráno trucuje, že do školy nejde, ale stejnak nakonec popadne tašku a jde.
898640
2 0
reagují: HAL, IjonT
Nechal jsem si to uležet a s odstupem času je to výrazně horší.
Je to strašně osekané, spousta věcí chybí, vyznění úplně jiné a nedává to pak smysl, jaký byl v knize.  Zendaya i Chalamet je spíš miscast. Vše, co bych k tomu měl, napsali už jiní.
Má to pěkný, neokoukaný vizuál, za ten palec nahoru.
Dobré to je, ale dobré je za 3.

Scifi dekády, ani náhodou.  Je pravdou, že poslední dekáda není ani v půlce, tak toho moc nevyšlo, ale Tenet je určite lepší.
Myslím, že filmová událost typu původních Star Wars, Avatara, LOTRa apod. nás v této dekádě teprve čeká.

Sehnal jsem si Dunu minisérii Director's Cut + Děti Duny a podívám se na to raději než znovu na oba díly Duny.

Měli Dunu udělat jako vysokorozpočtový seriál a nepokazit to jako Nadaci.
898988
Nechal jsem si to uležet a s odstupem času je to výrazně horší. Je to strašně osekané, spousta věcí chybí, vyznění úplně jiné a nedává to pak smysl, jaký byl v knize.  Zendaya i Chalamet je spíš miscast. Vše, co bych k tomu měl, napsali už jiní. Má to pěkný, neokoukaný vizuál, za ten palec nahoru.  Dobré to je, ale dobré je za 3. Scifi dekády, ani náhodou.  Je pravdou, že poslední dekáda není ani v půlce, tak toho moc nevyšlo, ale Tenet je určite lepší. Myslím, že filmová událost typu původních Star Wars, Avatara, LOTRa apod. nás v této dekádě teprve čeká. Sehnal jsem si Dunu minisérii Director's Cut + Děti Duny a podívám se na to raději než znovu na oba díly Duny. Měli Dunu udělat jako vysokorozpočtový seriál a nepokazit to jako Nadaci.
0 -13
reagují: HAL
reaguje na: Trevize
Zrovna u Rabbana je tam ukázaná, konkrétní scéna, kdy odchází z té místnosti s baronem a Feydem, takže tohle je ok, ale celkově souhlas. Skáče se tam, a asi i proto jsou ty nejčastěji se opakující výtky právě k tomu, že by to chtělo ještě přidat pár scén tady a támhle... prostě tak o hodinku víc no :-)
898650
[spoiler]Zrovna u Rabbana je tam ukázaná, konkrétní scéna, kdy odchází z té místnosti s baronem a Feydem, takže tohle je ok, ale celkově souhlas. Skáče se tam, a asi i proto jsou ty nejčastěji se opakující výtky právě k tomu, že by to chtělo ještě přidat pár scén tady a támhle... prostě tak o hodinku víc no :-)[/spoiler]
898640
2 0
reagují: Trevize
Nevíte někdo, proč fremeni nemají modré oči po celou dobu? U Chani např. je několikrát vidět, že má oči hnědé. Nezdá se mi že by to bylo proto, že si chtěli "zjednodušit práci", jak říká můj kamarád..
898647
Nevíte někdo, proč [spoiler]fremeni nemají modré oči po celou dobu? U Chani např. je několikrát vidět, že má oči hnědé. Nezdá se mi že by to bylo proto, že si chtěli "zjednodušit práci", jak říká můj kamarád..[/spoiler]
0 0

9/10

Jak píše většina ostatních, přišlo mi, že prvních 75% filmu (pokrývajících pocitově 50% děje) je magnus opus, naprostá špička, kdy jsem hltal každou sekundu, ale zbývajících 25% je na tu druhou půlku děje prostě málo a působí to uspěchaně až zkratkovitě. Chtělo to (a já bych si to velmi prosil), delší stopáž.
Jinak cinema (a hlavně ATMOS) at its finest :)
898643
Jak píše většina ostatních, přišlo mi, že prvních 75% filmu (pokrývajících pocitově 50% děje) je magnus opus, naprostá špička, kdy jsem hltal každou sekundu, ale zbývajících 25% je na tu druhou půlku děje prostě málo a působí to uspěchaně až zkratkovitě. Chtělo to (a já bych si to velmi prosil), delší stopáž. Jinak cinema (a hlavně ATMOS) at its finest :)
9/10
1 0
Viděl jsem to konečně včera, pozitivní dojmy jednoznačně převažují, ale sakra, přišlo mi, že film místy hrozně až nesmyslně skáče a jednotlivé scény na sebe špatně navazují (např.: teď tě, Paul, pošleme na týden do pouště a jestli se vrátíš, prošel jsi zkouškou - přiběhne Chani a začne Paulovi vysvětlovat, jak funguje sběr vody - náhle útočíme na další harvester :D Nebo: Rabban na konci, je zavřenej v jedný místnosti s baronem a spol, aby o tři scény dál prchal k lodi, kde si ho náhodou vyčihne Gurney :D atd.)

To mi výsledný dojem trochu kazilo a taky mi přišlo, že na konci chybí patřičná "gradace" a závěr se nepodařilo podat tak, jak by si film zasloužil...

Ale každopádně návštěvu kina vřele doporučuji!
898640
Viděl jsem to konečně včera, pozitivní dojmy jednoznačně převažují, ale sakra, přišlo mi, že film místy hrozně až nesmyslně skáče a jednotlivé scény na sebe špatně navazují [spoiler](např.: teď tě, Paul, pošleme na týden do pouště a jestli se vrátíš, prošel jsi zkouškou - přiběhne Chani a začne Paulovi vysvětlovat, jak funguje sběr vody - náhle útočíme na další harvester *:D* Nebo: Rabban na konci, je zavřenej v jedný místnosti s baronem a spol, aby o tři scény dál prchal k lodi, kde si ho náhodou vyčihne Gurney *:D* atd.)[/spoiler] To mi výsledný dojem trochu kazilo a taky mi přišlo, že na konci chybí patřičná "gradace" a závěr se nepodařilo podat tak, jak by si film zasloužil... Ale každopádně návštěvu kina vřele doporučuji!
2 0
reaguje na: HAL
V Napoleonovi zbylo torzo ze všeho.
898619
V Napoleonovi zbylo torzo ze všeho.
898615
1 0
reaguje na: IjonT
To není dobře, přesně tyhle scény v tom filmu evidentně chyběly - její a Napoleonův vztah tam měl velký potenciál, ale brutálně nevyužitý, postrádal hloubku ve prospěch toho aby to byl svižný válečný velkofilm. To samé jeho vztah s matkou, ze kterého tam evidentně taky zbylo jen torzo.
898615
898614
0 -1
reagují: IjonT
reaguje na: HAL
Souhlas, taky bych rád viděl klidně o hodinu delší film. Na druhou stranu - teď jsem četl, že asi nebude ani kompletní Napoleon, protože Scotta to už nezajímá. A navíc by tam prý stejně byly nové scény s Josefínou, takže možná dobře. Hodinu sledovat, jak ji chudák císař trtká a ona si maluje nehty nebo čte noviny...
898614
898611
0 0
reagují: HAL
Velká škoda že Villeneuve nechce dělat Director's Cuty, ty vystřižené scény z prvního i druhého díly o kterých jsem zatím slyšel by tam byly hodně zajímavé.
898611
Velká škoda že Villeneuve nechce dělat Director's Cuty, ty [url=https://www.youtube.com/shorts/4lhFEbfXFSg]vystřižené scény[/url] z prvního i druhého díly o kterých jsem zatím slyšel by tam byly hodně zajímavé.
1 0
reagují: IjonT
Tak viděno konečně ,  v Dolby Atmos . Jo je to pecka, jestli mít nějakou výhradu, tak ze to ukončení mi přišlo takové , já nevím teď 2 - 3 roky budu čekat vlastně na uzavření toho příběhu, což mi hlavou blesklo hned vteřinu po nabehnuti závěrečných titulku a zanechalo takovou horkou pachuť :)) jinak 9/10
898522
Tak viděno konečně ,  v Dolby Atmos . Jo je to pecka, jestli mít nějakou výhradu, tak ze to ukončení mi přišlo takové , já nevím teď 2 - 3 roky budu čekat vlastně na uzavření toho příběhu, což mi hlavou blesklo hned vteřinu po nabehnuti závěrečných titulku a zanechalo takovou horkou pachuť *:))* jinak 9/10
2 0
reaguje na: Jerec
Jo, souboj mohl být výživnější, s tím souhlasím. U bitvy - jde taky o rozpočet, každá vteřina navíc by asi stála docela dost, už teď byly asi trochu s penězi problémy. Trailer jsem před filmem neviděl, takže jsem nebyl rozhodně zklamán. Navíc nejde jen o délku, je potřeba scény nějak inscenovat a gradovat. Prostě někdy je lepší kratší a intenzivnější než dlouhý a rozplizlý.
898515
898511
1 0
Souhlasím s Vladimírem, že ta závěrečná bitva měla být delší a trochu diváka nakrmit nějakým tím popcornem (přirozeně v intencích Villeneuvovy filmařiny), stejně tak měl být delší souboj s jedním z top záporáků. Je úplně jedno, že knížka bitvu smázne jedním odstavcem a toho záporáka odbude jenom zprávou o jeho smrti, tohle přesně byly ty momenty, kde to chtělo vypustit nějaké atrakce a stvořit pár ikonických scén.
898511
2 0
reagují: IjonT
reaguje na: HotShot
Nesouhlasím, žádné dvě hodiny jsem neodignoroval, prostě jsem očekával nějakou katarzi... a právě, že mimochodem, přeci ten film teasuje nějakou velkou finální bitvu či válku celou dobu, neustále se tam mluví o tom, že toto vede k válce, k bitvě o Arakeen, že bude třeba vzít Fremeny z jihu kde jich žijou miliony a vytáhnout na sever.... takže žádnou bitvu jsem neočekával na základě traileru, ale naopak na základě toho co se tam ty dvě hodiny dělo, co podle tebe takový člověk ignoroval, když vlastně naopak toho feelingu, že vše se schyluje k velké bitvě nabyde na základě těch dvou hodin... ale nechci mluvit za jiný, jak říkám, já sem to měl tak, že jsem si původně myslel, že v knize žádná bitva není a rozhodnutí se pro ní je přímo vůle tvůrců, každopádně tvrdit mi, že jsem očekávání závěrečné bitvy získal z trailerů či o ignorování nějakých dvou hodin mi přijde zcestné, když jak říkám, ten film tu bitvu teasuje celé dvě hodiny
898502
898472
3 -1