Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Avatar dál plundruje kasy kin, už má skoro miliardu a půl dolarů!

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
reaguje na: minitroll
Jih proti Severu má za sebou desítky let permanentních rereleasů v dobách kdy ještě neexistovalo video... a ani barevná televize. Kdyby se počítal jen první rok po premiéře, je v žebříčku se započítáním inflace mnohem níž.

Je to vtipné srovnání, podle Numbers má za opening weekend jen 0.5% celkových tržeb. Soudobá "trvalka" Avatar má 9.8%. Endgame má 41.6% :D
854308
Jih proti Severu má za sebou desítky let permanentních rereleasů v dobách kdy ještě neexistovalo video... a ani barevná televize. Kdyby se počítal jen první rok po premiéře, je v žebříčku se započítáním inflace mnohem níž. Je to vtipné srovnání, podle Numbers má za opening weekend jen 0.5% celkových tržeb. Soudobá "trvalka" Avatar má 9.8%. Endgame má 41.6% *:D*
854304
4 -2
reagují: maty39
reagovat
reaguje na: minitroll
Cameron skutečně bude závodit už jen sám se sebou, když za měsíc jde do kin 4K Titanic. :D
854306
Cameron skutečně bude závodit už jen sám se sebou, když za měsíc jde do kin 4K Titanic. *:D*
854304
3 0
reagovat
Cameron už závodí jen sám se sebou a Avatar 2 si jede pro pokoření End Game. Marvelzone zapláče :D No ale jak je to s inflací? Pořád vede Sever a Jih, ne? 
854304
Cameron už závodí jen sám se sebou a Avatar 2 si jede pro pokoření End Game. Marvelzone zapláče *:D* No ale jak je to s inflací? Pořád vede Sever a Jih, ne? 
3 -1
reagují: bodion, HAL, Cinefil
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Tak kdyz da 150 jen ve vsedni dny, tak je to tezky :) Takhle by mohl mot 1,9 po pristim a 2 miliardy po prestistim vikendu 8)
853766
Tak kdyz da 150 jen ve vsedni dny, tak je to tezky :) Takhle by mohl mot 1,9 po pristim a 2 miliardy po prestistim vikendu *8)*
853743
5 0
reagovat
reaguje na: Gladiator15
Ty brďo ja som si to písmo všimol už pri natáčaní a vôbec mi to nedošlo, som myslel že to sú nejaké Pandorske znaky:D
853756
Ty brďo ja som si to písmo všimol už pri natáčaní a vôbec mi to nedošlo, som myslel že to sú nejaké Pandorske znaky*:D*
853754
4 0
reagují: Gorecki
reagovat
reaguje na: bodion
Dobrá otázka. Na harpúnach a zbraniach vo filme je Japonské znakové písmo Kanji. Tak skús hádať :D
853754
Dobrá otázka. Na [url=https://imgur.com/a/JQpFonn/]harpúnach a zbraniach[/url] vo filme je Japonské znakové písmo Kanji. Tak skús hádať :D
853753
3 0
reagují: bodion
reagovat
Inak myslíte že v Japonsku to low key odignorovali kvôli tým veľrybám?
Inak tomu nerozumiem, veď to vyzerá ako japonský vlhký sen - anime s fotorealistickou CGI
853753
Inak myslíte že v Japonsku to low key odignorovali kvôli tým veľrybám? Inak tomu nerozumiem, veď to vyzerá ako japonský vlhký sen - anime s fotorealistickou CGI
2 0
reagují: Gladiator15
reagovat
Jako mít po Vánocích na začátku ledna cca 1400 mega a teďka přes 1700 je fakt neskutečný. Ve zbytku sveta za vikend 3x tolik jak v USA.
853743
Jako mít po Vánocích na začátku ledna cca 1400 mega a teďka přes 1700 je fakt neskutečný. Ve zbytku sveta za vikend 3x tolik jak v USA.
3 0
reagují: Cival
reagovat
Ja to cekal a ten mezisoucet mi i ciselne vychazel takhle. Cameron je dabel.

Ted jsem byl podruhe v IMAXu, zas narvanym, a bylo to zase cool, posledni hodina dokonala. A frajirci co tu machrujou o predvidatelny scenaristice jsou komicky - tolik neotrelych motivu ktere Cameron rozehrava i dohrava, vcetne fajn story s velrybim zabijakem, to je proste lahoda a mistrovstvi :+
853722
Ja to cekal a ten mezisoucet mi i ciselne vychazel takhle. Cameron je dabel. Ted jsem byl podruhe v IMAXu, zas narvanym, a bylo to zase cool, posledni hodina dokonala. A frajirci co tu machrujou o predvidatelny scenaristice jsou komicky - tolik neotrelych motivu ktere Cameron rozehrava i dohrava, vcetne fajn story s velrybim zabijakem, to je proste lahoda a mistrovstvi *:+*
21 0
reagovat
reaguje na: choze.zdimera
Já se na M3GAN mega těším, tak doufám, že nebudu zklamanej a že to český publikum neodzívne.
853717
Já se na M3GAN mega těším, tak doufám, že nebudu zklamanej a že to český publikum neodzívne.
853577
1 0
reagovat
reaguje na: The Joker
Jo, taky sem čekal o trochu méně. Sobota vic jak 20 mega. Ntvl.
853709
Jo, taky sem čekal o trochu méně. Sobota vic jak 20 mega. Ntvl.
853705
2 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
S trochou stesti uz mozna za dva tydny, max 24.-25. ledna. Z tech cisel streda az nedele jsem docela v soku, ze je ta vydrz az tak dobra.
853705
S trochou stesti uz mozna za dva tydny, max 24.-25. ledna. Z tech cisel streda az nedele jsem docela v soku, ze je ta vydrz az tak dobra.
853695
4 0
reagují: TedGeorge
reagovat
Já to říkal:). Sice jsem nebyl zdaleka sám, ale jsem rád, že mou drahocennou důvěru v něho vloženou Cameron nezklamal. Ne, kecám, důležité především je, že to vážně vyšlo, pavouk padne, Cameron si může úlevně oddechnout, Disney nehodí dcp s trojkou do koše (jako WB s Batgirl:D), protože dvojka nedala Cameronem zmíněnou dvoumiliardu a čtyřka s pětkou dříve nebo později dostanou zelenou. Hell yeah:+.
853703
Já to říkal*:)*. Sice jsem nebyl zdaleka sám, ale jsem rád, že mou drahocennou důvěru v něho vloženou Cameron nezklamal. Ne, kecám, důležité především je, že to vážně vyšlo, pavouk padne, Cameron si může úlevně oddechnout, Disney nehodí dcp s trojkou do koše (jako WB s Batgirl*:D*), protože dvojka nedala Cameronem zmíněnou dvoumiliardu a čtyřka s pětkou dříve nebo později dostanou zelenou. Hell yeah*:+*.
5 0
reagovat
reaguje na: jedendvatri
Pokud následující týdny nezkolabuje (nic tomu nenaznačuje), tak by v únoru měl.
853697
Pokud následující týdny nezkolabuje (nic tomu nenaznačuje), tak by v únoru měl.
853696
3 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Celkovo by mohol dať 2,1mld. Ak to dá, tak z celosvetovej All Time Top 4 budú tri filmy od Camerona. 
853696
Celkovo by mohol dať 2,1mld. Ak to dá, tak z celosvetovej All Time Top 4 budú tri filmy od Camerona. 
853695
7 0
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: choze.zdimera
Dvě miliardy padnou na konci ledna.
853695
Dvě miliardy padnou na konci ledna.
853692
5 0
reagují: The Joker, jedendvatri
reagovat
Pěkný víkendový nášup a 1,707 mld celosvětově,  paráda,  smekám8)
853692
Pěkný víkendový nášup a 1,707 mld celosvětově,  paráda,  smekám*8)*
9 0
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: Douglas
Myslíte si, že bychom mohli použít analogii s dvěma cestičkami, které sice vedou do jiných měst, ale jsou na stejné planetě?:)
Každopádně to bylo obohacující. Děkuji:) (vážně)
853656
Myslíte si, že bychom mohli použít analogii s dvěma cestičkami, které sice vedou do jiných měst, ale jsou na stejné planetě?:) Každopádně to bylo obohacující. Děkuji:) (vážně)
853653
5 0
reagovat
reaguje na: kfk
A to je přesně ten moment, kdy se estetická analýza střetává s psychologickou a já přestávám být s to rekonstruovat trajektorie vašeho uvažování o jevech. ;) Vůbec totiž nemluvím a nikdy jsem ani nemluvil o klíčové psychologické motivaci! Já celou dobu mluvím o esteticky klíčovém prostředku jako ozvláštňující síle vyprávění. Jinak řečeno, zatímco (psychologická) paralela mezi outsidery je narativní konvence (k níž se pořád vracíte), tato je pro Camerona toliko prostředkem pro inovativní krok.

Z vědění humanoidní postavy (tj. Lo'aka) se přes zpřístupnění vzpomínek dostáváme do (hlubokého, v naratologickém slova smyslu) vědění postavy nehumanoidní, tj. dostáváme se do hlediska, vnitřního prožitku i vzpomínky právě Payakana, což je něco, co se u Willyho nikdy nestalo. Payakan se v tu chvíli stává protagonistou nové linie příběhu a jeho osobní tragédie přece není v tom, že byl vyloučen - jak si všichni myslí -, ale v tom, že selhal ve svém záměru. Na "konci" filmu pak své selhání napraví, a to hned dvakrát: zaprvé se pomstí původcům původního selhání, zadruhé tentokrát uspěje v záchranném úsilí. Fakt už nechápu, jak vám to vysvětlit lépe, a nejsem sám, protože Gonzi argumentoval podobně, jen jinými slovy a s důrazem na trochu jiné aspekty.

Jde přece o mechaniku vedení naší pozornosti, jde o mechaniku výstavby díla jako systému. Vy se pořád zasekáváte na banalitě tematické paralely, jenže vedení paralel je nejbanálnější interpretační operace vůbec: Vezmete si věc/jev A a věc/jev B, zhodnotíte podobnosti a odlišnosti, vyvodíte závěr. Jenže paralela je epistemicky hodnotná až ve chvíli, kdy z tohoto srovnání dokážeme vyvodit poznání, k němuž nedospějeme ani na základě popisu A, ani na základě popisu B, nýbrž právě z jejich komparace a díky ní.

Jenže tam se de facto nikdy nedostanete, a to víceméně v jakékoli z vašich dosavadních hodnotících operací; vždycky se zaseknete u toho, že někde je možné vést paralelu, vidět podobnost (srov. váš argument s ikrany v reakci na Gladiatora15). Ano, vždycky je možné vést paralelu a vidět podobnost, je to primitivní epistemický postup, toliko východisko dalšího uvažování. Z estetického hlediska je plodnější otázka, kde už ta podobnost s jinými díly, stejně jako paralela v jednom díle přestává fungovat a proč - a to nastává právě v okamžiku, kdy Cameron této konvence využije k tomu, aby ji posunul a využil novým způsobem, což nakonec udělá. Proto Cival psal, že je to originální.

Jen chci venkoncem poznamenat, jak zaznělo i níže, že ani já nepovažuji AVATARA: CESTU VODY za vynikající film - a Payakanově příběhu věnuji tolik pozornosti jen proto, že se stále míjíme ve vzájemném porozumění. :)

PS: V mém posledním příspěvku mělo být namísto "prohlížet/prohlížíte" samozřejmě "přehlížet/přehlížíte". Autokorekce je potměšilá bestie. 

---

A k vašemu PS (upozornění pro ostatní, tady se nebudu překládat a je to napsáno v hantýrce, v níž přemýšlím běžně): Vztahy jsou klíčové v každém filmu, ale pro výstavbu díla je mnohem důležitější, jak jsou vztahy a další vodítka organizovány s ohledem na celkové uspořádání filmu, s ohledem na naše kontinuální sledování filmu a s ohledem na film jako vyprávění i konstrukci světa.

Jak píšu i výše, postavy prostě nejsou skuteční lidé (či jejich alternativy), postavy jsou především účelné konstrukty, umělecké funkce a prostředky manipulace s naším vnímáním - a znaky odkazující k naší konstrukci fikčního světa. O postavách víme to, co o nich potřebujeme vědět, ale nic dalšího a jakákoli hypotéza o nich nad rámec toho, co o nich víme či můžeme bezprostředně vyvozovat, se nikdy nedočká potvrzení.

Ve chvíli, kdy postavy mimeticky čtete jako pole testování vašich odborných nástrojů vystavěných pro porozumění skutečně existujícím, za jakýchkoli okolností nebývale komplexnějším lidským bytostem, logicky se budete míjet se zájmy tvůrců, zájmy jiných diváků i zájmy díla, byť vám to samozřejmě nikdo nemůže zakázat.

Takže ano, můžete zvažovat Payakanovo trauma z omezení jeho rozmnožovacího potenciálu, ale nemyslím, že je to jakkoli plausibilní ve vztahu k porozumění filmu i té postavě. :)
853653
A to je přesně ten moment, kdy se estetická analýza střetává s psychologickou a já přestávám být s to rekonstruovat trajektorie vašeho uvažování o jevech. ;) Vůbec totiž [b]nemluvím a nikdy jsem ani nemluvil o klíčové psychologické motivaci[/b]! Já celou dobu [b]mluvím o esteticky klíčovém prostředku jako ozvláštňující síle vyprávění.[/b] Jinak řečeno, zatímco (psychologická) paralela mezi outsidery je narativní konvence (k níž se pořád vracíte), tato je pro Camerona toliko prostředkem pro inovativní krok. Z vědění humanoidní postavy (tj. Lo'aka) se přes zpřístupnění vzpomínek dostáváme do (hlubokého, v naratologickém slova smyslu) vědění postavy nehumanoidní, tj. dostáváme se do hlediska, vnitřního prožitku i vzpomínky právě Payakana, což je něco, co se u Willyho nikdy nestalo. Payakan se v tu chvíli stává protagonistou nové linie příběhu a jeho osobní tragédie přece není v tom, že byl vyloučen - jak si všichni myslí -, ale v tom, že selhal ve svém záměru. Na "konci" filmu pak své selhání napraví, a to hned dvakrát: zaprvé se pomstí původcům původního selhání, zadruhé tentokrát uspěje v záchranném úsilí. Fakt už nechápu, jak vám to vysvětlit lépe, a nejsem sám, protože [b]Gonzi [/b]argumentoval podobně, jen jinými slovy a s důrazem na trochu jiné aspekty. Jde přece o [b]mechaniku vedení naší pozornosti[/b], jde o [b]mechaniku výstavby díla jako systému[/b]. Vy se pořád zasekáváte na banalitě tematické paralely, jenže vedení paralel je nejbanálnější interpretační operace vůbec: Vezmete si věc/jev A a věc/jev B, zhodnotíte podobnosti a odlišnosti, vyvodíte závěr. Jenže paralela je epistemicky hodnotná až ve chvíli, kdy z tohoto srovnání dokážeme vyvodit poznání, k němuž nedospějeme ani na základě popisu A, ani na základě popisu B, nýbrž právě z jejich komparace a díky ní. Jenže tam se de facto nikdy nedostanete, a to víceméně v jakékoli z vašich dosavadních hodnotících operací; vždycky se zaseknete u toho, že někde je [b]možné [/b]vést paralelu, vidět podobnost (srov. váš argument s ikrany v reakci na [b]Gladiatora15[/b]). Ano, vždycky je možné vést paralelu a vidět podobnost, je to primitivní epistemický postup, toliko východisko dalšího uvažování. Z estetického hlediska je plodnější otázka, kde už ta podobnost s jinými díly, stejně jako paralela v jednom díle přestává fungovat a proč - a to nastává právě v okamžiku, kdy Cameron této konvence využije k tomu, aby ji posunul a využil novým způsobem, což nakonec udělá. Proto [b]Cival[/b] psal, že je to originální. Jen chci venkoncem poznamenat, jak zaznělo i níže, že ani já nepovažuji AVATARA: CESTU VODY za vynikající film - a Payakanově příběhu věnuji tolik pozornosti jen proto, že se stále míjíme ve vzájemném porozumění. :) PS: V mém posledním příspěvku mělo být namísto "prohlížet/prohlížíte" samozřejmě "přehlížet/přehlížíte". Autokorekce je potměšilá bestie.  --- [b]A k vašemu PS [/b](upozornění pro ostatní, tady se nebudu překládat a je to napsáno v hantýrce, v níž přemýšlím běžně): Vztahy jsou klíčové v každém filmu, ale pro výstavbu díla je mnohem důležitější, jak jsou vztahy a další vodítka organizovány s ohledem na celkové uspořádání filmu, s ohledem na naše kontinuální sledování filmu a s ohledem na film jako vyprávění i konstrukci světa. Jak píšu i výše, postavy prostě nejsou skuteční lidé (či jejich alternativy), postavy jsou především účelné konstrukty, umělecké funkce a prostředky manipulace s naším vnímáním - a znaky odkazující k naší konstrukci fikčního světa. O postavách víme to, co o nich potřebujeme vědět, ale nic dalšího a jakákoli hypotéza o nich nad rámec toho, co o nich víme či můžeme bezprostředně vyvozovat, se nikdy nedočká potvrzení. Ve chvíli, kdy postavy mimeticky čtete jako pole testování vašich odborných nástrojů vystavěných pro porozumění skutečně existujícím, za jakýchkoli okolností nebývale komplexnějším lidským bytostem, logicky se budete míjet se zájmy tvůrců, zájmy jiných diváků i zájmy díla, byť vám to samozřejmě nikdo nemůže zakázat. Takže ano, můžete zvažovat Payakanovo trauma z omezení jeho rozmnožovacího potenciálu, ale nemyslím, že je to jakkoli plausibilní ve vztahu k porozumění filmu i té postavě. :)
853645
4 0
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: kfk
Douglas
P.S.: Respektive jsem si vědom, že je jeho ostrakizace derivátem jeho činu. Ale jeho čin - v rámci kontextu vztahu charakterů Loaka a Paykana - není klíčový. A klíčový aspekt, v kontext příběhu tohoto filmu, jsou vztahy. 
853651
[b]Douglas[/b] P.S.: Respektive jsem si vědom, že je jeho ostrakizace derivátem jeho činu. Ale jeho čin - v rámci kontextu vztahu charakterů Loaka a Paykana - není klíčový. A klíčový aspekt, v kontext příběhu tohoto filmu, jsou vztahy. 
853645
1 -1
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se