Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny 2018


ikona
TedGeorge
alicia vikanderavengersavengers: infinity warblack pantherbumblebeedisneydwayne johnsonFoxhvězdné válkyJurský svět 2jursky svet: zanik risekathleen kennedykevin feigemission: impossiblemission: impossible - falloutmoviepassnetflixparamountpixartiché místotom cruisetomb raidertop 11tržbyuniversalwarner bros.
O peníze vždycky jde až v první řadě... 

Když jsem v roce 2016 napsal TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny, článek jsem vydával 26. srpna. Minulý rok se článek na MovieZone objevil ještě o týden dříve a letos ho vydávám už na začátku července. Proč? Protože co se léta týče, většina důležitých věcí už byla vlastně řečena a mimo Hotelu Transylvánie a Mission: Impossible (Mrakodrap dost možná nezachrání ani Rock) nás v létě už nic moc fiskálně zajímavého nečeká. Pravda, přesnější by asi bylo téma pojmenovat: TOP 11 tržebních postřehů z první poloviny roku 2018, ale nekažme si pěknou tradici. Takže jakých jedenáct poznatků jsem za prvních šest měsíců letošního roku nasbíral?

---

Poznámka pod čarou: Článek byl psán už na konci minulého týdne, ale pokračování Ant-Mana zas tak velké tržební haló neudělalo, takže alibisticky dodávám, že není třeba nic moc přepisovat. Ale pro jistotu to národům eMzáckým sděluji.

11. Bude rok 2018 v kinech rekordní?

Zatím je na to našlápnuto. Samotné americké porovnání s vyloženě mizerným létem 2017 vyznívá o 15 procentních bodíků (jsme za hranicí 6,2 miliardy babek z Ameriky) lépe pro aktuální kalendářní jednotku. Pokud budeme trochu podvádět a léto budeme brát již od 27. dubna, jsme v plusu dokonce o těžko uvěřitelných 28 %. Pojďme se teď podívat na doposud rekordní rok 2013. V porovnání s ním mohou hollywoodská studia přepočítávat o 8 % více dolarů. V tuto chvíli sice nejsou k dispozici celková světová čísla, ale jasně se ukazuje, že lidé pořád chtějí chodit do kina.

Minulé léto bylo, co se tržeb týče, skoro až strašidelně špatné, a proto se „analytici“ předháněli v apokalyptických predikcích, které vyděšeným čtenářům oznamovaly konec multiplexů jako takových. Rok 2018 jasně ukazuje, že je to prostě o těch filmech, které kinaři divákům pouští. Zatímco minulou letní sezónu v kinech propadli poslední Piráti z Karibiku, Transformeři, Král Artuš, Mumie, Auta, Vetřelec, Valerian, Ghost in the Shell a další, letos je to přece jenom jiné kafe. Jistě, bez propadáků se neobejdeme ani v roce 2018, ale na dobrovolnou návštěvu české továrny na Novičok už to pro hollywoodské moguly není.


10. Marvelovky vyráží dech

Když už mluvíme o těch filmech, které „dělají“ rok 2018 v kinech rekordním, musíme hlavně zmínit ty dvě Marvelovky. Začneme Black Pantherem. Ten všem vyrazil dech už 16. února a v amerických kinech zevluje doteď. Bylo z toho 700 mega z USA a jenom o 50 melounů nižší číslo ze světa. Neříkejte mi, že jste to čekali. Takovou nálož totiž nečekal nikdo, a byť někteří tržební machři tipovali velké peníze v Americe, stejně byl ten pozdní únorový otvírák za víc než 200 mega jednou z největších hollywoodských fiskálních pohádek všech dob.

Když se řekne B, musí se říct i A. Avengers s podtitulem Infinity War pro jistotu překonali skoro všechny tržební rekordy, a byť to nakonec nebude stačit na 700 amerických mega, které si připsal jistý vládce z Wakandy, celkový účet vystavený na dvě miliardy a „drobné“ je kousek, který Marvel v následujících pěti letech zopakuje maximálně dvakrát. Jen tak mimochodem – Black Panther a Avengers jsou zodpovědní za celých 23 % průběžných zámořských tržeb. A při pohledu na 3,4 miliardy babek celkově vydělaných ve světě bych to viděl na podobnou porci z tržebního koláče celosvětově. Myslíte si, že Avengers 4 ty dvě miliardy příští rok zopakují? Podle mě to neklapne jen velmi těsně.


9. Solo je propadák roku

Když jsem minulý podzim psal článek TOP 11 filmů, které budou v roce 2018 útočit na miliardu dolarů, zapomněl jsem na Black Panthera a trochu bláhově jsem věřil Solovi. Byť už v té době bylo jasné, že je film provázený problémy, tušil jsem odklad premiéry na klasicky profitabilní starwarsácký vánoční slot a věrným čtenářům jsem připomínal pověstnou disneyovskou marketingovou mašinérii. Jenomže film šel do kin už v květnu, Myšák začal s reklamní kampaní příliš pozdě a do multiplexů tak zamířil jeden z nejvíc šokujících propadáků všech dob.

Nezlobte se na mě, ale Kathleen Kennedy to má spočítané a je jenom otázkou měsíců, kdy svoje teplé místečko v čele LucasFilmu přepustí někomu, ehm, schopnějšímu. Disney je továrna na úspěch a propadák za 300 milionů (!) dolarů s pořád exkluzivním štemplem Star Wars se prostě v hájenství Boba Igera neodpouští. Proč až takový průšvih? Nevýrazné trailery, premiéra opravdu hodně nelogicky nacpaná mezi Avengers a Deadpoola, pouze mírně nadprůměrné reakce diváků, kteří nadávali na absenci soubojů se světelnými meči… Vyberte si. Občas se prostě pokazí úplně všechno. Disney to přežije, LucasFilm se však musí modlit k J.J. Abramsovi, aby padawan Stevena Spielberga poslal příští Vánoce do kin pecku.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace