Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Exodus: Bohové a králové: Recenze

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Diky, zajimavy zebricek. prekvapilo me, jak byl ve finale Interstellar malo vydelecny. Zaplatit Nolana je evidentne dost narocne. Tech 90 mega si podle me ale zaslouzi :-)
316265
Diky, zajimavy zebricek. prekvapilo me, jak byl ve finale Interstellar malo vydelecny. Zaplatit Nolana je evidentne dost narocne. Tech 90 mega si podle me ale zaslouzi :-)
0 0
reagovat
Jinak pro zájemce ještě dodám, že Deadline odstartovala velmi zajímavou sérii článků, která řeší to, co jsme tu dlouho probírali... link
316263
Jinak pro zájemce ještě dodám, že Deadline odstartovala velmi zajímavou sérii článků, která řeší to, co jsme tu dlouho probírali... http://deadline.com/2015/03/x-men-days-of-future-past-profit-box-office-2014-1201389620/
0 0
reagovat
The Joker: ty Scriptnotes o residuals jsou tyhle: link

(začínají se o tom bavit od poloviny)

Jinak za článek se přimlouvám. Tyhle insiderský věci se neomrzí.
316014
The Joker: ty Scriptnotes o residuals jsou tyhle: http://johnaugust.com/2011/scriptnotes-ep-14-how-residuals-work-transcript (začínají se o tom bavit od poloviny) Jinak za článek se přimlouvám. Tyhle insiderský věci se neomrzí.
0 0
reagovat

Axis

Tuším, že imf kdysi něco podobnýho už napsal...
316008
Tuším, že imf kdysi něco podobnýho už napsal...
Axis
0 0
reagovat
Dobrej příklad je na to nezávislárna Don Jon s produkčním rozpočtem 3 mega a co muselo Relativity udělat pro získání práv k severoamerické distribuci: "Word I’m hearing is they are paying the $4 million minimum guarantee I’ve mentioned before, but that there is a whopping $25 million P&A for a summer release on 2000 screens. "
316007
Dobrej příklad je na to nezávislárna Don Jon s produkčním rozpočtem 3 mega a co muselo Relativity udělat pro získání práv k severoamerické distribuci: "Word I’m hearing is they are paying the $4 million minimum guarantee I’ve mentioned before, but that there is a whopping $25 million P&A for a summer release on 2000 screens. "
0 0
reagovat

TedGeorge

Nechceš z toho udělat článek, tohle je pro mě dost zajíámavý zjištění že třeba jen uvedení do kin stojí 5-6 násobek rozpočtu a stejně film nevydělá.
Takhle si to nezaslouží to tu viset....a už jsi určitě vylínal do plešata.
316006
Nechceš z toho udělat článek, tohle je pro mě dost zajíámavý zjištění že třeba jen uvedení do kin stojí 5-6 násobek rozpočtu a stejně film nevydělá. Takhle si to nezaslouží to tu viset....a už jsi určitě vylínal do plešata.
TedGeorge
0 0
reagovat

Joker

Pěkný, museli těch DVDček prodat opravdu hodně, no... Moc nevěřím, že by to bylo za prodeje televizních práv, tohle později pořídil Netflix v nějakým větším balíčku za drobný...
316002
Pěkný, museli těch DVDček prodat opravdu hodně, no... Moc nevěřím, že by to bylo za prodeje televizních práv, tohle později pořídil Netflix v nějakým větším balíčku za drobný...
Joker
0 0
reagovat
Jen pro zajímavost...

"I heard some fascinating info this morning (been listening to old "Scriptnotes" podcasts). John August, the screenwriter of GO (and others), was talking about residuals and gave the actual numbers of the total residuals he made on that movie (through 2011). Now, bear in mind residuals are based only on ancillary markets (except in-flight movies, which count as "first run theatrical" for some reason). Also, residuals are a specific percentage from the profits of the ancillary markets, so if we know the residuals, we can actually figure out pretty easily what the studio made.

GO was a fairly small indie movie that was a modest success, grossing around $17m (interestingly, August, who was very involved in the making of the film, said the production budget was only 5.5m, significantly lower than the 20 BOM estimated). Anyway, a modestly-grossing movie that none-the-less had some cache and was probably a decent-enough seller and renter. August's total residuals ended up being 337k. The WGA calculates residuals at 1.2% of "the producer's gross" (which is about 1/5 of what the studio actually gets), so the actual figure is roughly 0.3% of the gross. Using those numbers, GO actually generated 112.3m in all ancillary markets in the decade after its release.

That's a good look at what a cash cow even a smaller movie can be. It's just a single example, but it's an eye-opener."
315999
Jen pro zajímavost... "I heard some fascinating info this morning (been listening to old "Scriptnotes" podcasts). John August, the screenwriter of GO (and others), was talking about residuals and gave the actual numbers of the total residuals he made on that movie (through 2011). Now, bear in mind residuals are based only on ancillary markets (except in-flight movies, which count as "first run theatrical" for some reason). Also, residuals are a specific percentage from the profits of the ancillary markets, so if we know the residuals, we can actually figure out pretty easily what the studio made. GO was a fairly small indie movie that was a modest success, grossing around $17m (interestingly, August, who was very involved in the making of the film, said the production budget was only 5.5m, significantly lower than the 20 BOM estimated). Anyway, a modestly-grossing movie that none-the-less had some cache and was probably a decent-enough seller and renter. August's total residuals ended up being 337k. The WGA calculates residuals at 1.2% of "the producer's gross" (which is about 1/5 of what the studio actually gets), so the actual figure is roughly 0.3% of the gross. Using those numbers, GO actually generated 112.3m in all ancillary markets in the decade after its release. That's a good look at what a cash cow even a smaller movie can be. It's just a single example, but it's an eye-opener."
0 0
reagovat
Jinak co se týče toho zdroje, že otevřít v široké distribuci jakýkoliv film stojí minimálně 15 milionů, tak naposledy třeba režisér Hit and Run Dax Shepard zašel s hvězdou filmu Bradley Cooperem k Howardu Sternovi.

Na začátek pár čísel...
Production Budget: $2 million
Opening Weekend: $4,5 million
Domestic: $13,749,300
Worldwide O pár stovek tisíc dolarů víc.

Howard se ho ptal, jak je vůbec možný, aby film s tak malým rozpočtem nebyl ziskovej. A kolik bere (v té době už velká hvězda) Bradley Cooper. Dax řekl, že všechny kaskadérský kousky dělal sám a s lidma z kamarádšoftu. A že Bradley nedostal ped fakticky nic a až by se film dostal do plusu, tak by případně dostal procenta. Na otázku, jestli to při známé poučce 50/50 stačí pouhých pár milionů dolarů mu bylo odpovězeno rozhodně ne. "Ten film otevírá v 2800+ kinech, minimálně stojí 15 milionů to otevřít - reklama a distribuční poplatky"

Jinak pak pánové tipovali, jak si film v kinech povede, tak vesměs říkali otvírák 10+ a potřebují 40 aby si něco rozdělili. No, vidíte jak to dopadlo, a jaký peníze v normálu potřebuje film s rozpočtem 2 miliony dolarů....
316000
Jinak co se týče toho zdroje, že otevřít v široké distribuci jakýkoliv film stojí minimálně 15 milionů, tak naposledy třeba režisér Hit and Run Dax Shepard zašel s hvězdou filmu Bradley Cooperem k Howardu Sternovi. Na začátek pár čísel... [b]Production Budget:[/b] $2 million [b]Opening Weekend:[/b] $4,5 million [b]Domestic:[/b] $13,749,300 [b]Worldwide[/b] O pár stovek tisíc dolarů víc. Howard se ho ptal, jak je vůbec možný, aby film s tak malým rozpočtem nebyl ziskovej. A kolik bere (v té době už velká hvězda) Bradley Cooper. Dax řekl, že všechny kaskadérský kousky dělal sám a s lidma z kamarádšoftu. A že Bradley nedostal ped fakticky nic a až by se film dostal do plusu, tak by případně dostal procenta. Na otázku, jestli to při známé poučce 50/50 stačí pouhých pár milionů dolarů mu bylo odpovězeno rozhodně ne. "Ten film otevírá v 2800+ kinech, minimálně stojí 15 milionů to otevřít - reklama a distribuční poplatky" Jinak pak pánové tipovali, jak si film v kinech povede, tak vesměs říkali otvírák 10+ a potřebují 40 aby si něco rozdělili. No, vidíte jak to dopadlo, a jaký peníze v normálu potřebuje film s rozpočtem 2 miliony dolarů....
0 0
reagovat

HAL

Hele asi těžko. Již zmiňovaný BoxOffice.com uvádí US rozpočet na reklamu a pak se většinou něco objeví ve článcích na Deadline, Hollywoodreporteru nebo Variety.

Jinak lineární záležitost to samozřejmě není. Všimni si, kolik filmů se dostane do široké americké distribuce s tím, že je někdo (Weinsteins a spol) koupili za nějaký drobný. 1-5 milionů. Pak to nasadí do 2800 kin a všude se můžeš dočíst něco ve stylu : "Opening weekend (10 m dollars) was a huge succes for the movie with modest budget 2 million.

Ten fór je v tom, že Weinsteini to koupí sice za dvě mega, ale zaváží se k tomu investovat minimálně 15 milionů do reklamy a distribuce v USA a navíc mají od určitě hranice tvůrci procenta. Všechny ty levný horory s rozpočtem 1 milion dolarů si prostě obhájí nasazení do kina až v USA vydělají 25-30 milionů. Pak to může mít rozpočet klidně 50 000 dolarů, ale nasazení do 3000 kin to prostě nezaplatí.

Všeobecně se dá říct, že po boomu rozpočtů po roce 2000 se dostáváme do fáze, kdy rozpočty už tolik nerostou (naopak, občas klesají), protože technika často umožní natočit plno úžasnejch věcí levněji. Stejně tak hvězdy už dostávají 20 mega před releasem jenom velmi výjimečně.

Čím dál větší problém je ale nalákat přesycené diváky do kina a náklady na marketing rostou a rostou. U levnějších filmů jsou prakticky pokaždý větší jak rozpočet....
315995
Hele asi těžko. Již zmiňovaný BoxOffice.com uvádí US rozpočet na reklamu a pak se většinou něco objeví ve článcích na Deadline, Hollywoodreporteru nebo Variety. Jinak lineární záležitost to samozřejmě není. Všimni si, kolik filmů se dostane do široké americké distribuce s tím, že je někdo (Weinsteins a spol) koupili za nějaký drobný. 1-5 milionů. Pak to nasadí do 2800 kin a všude se můžeš dočíst něco ve stylu : "Opening weekend (10 m dollars) was a huge succes for the movie with modest budget 2 million. Ten fór je v tom, že Weinsteini to koupí sice za dvě mega, ale zaváží se k tomu investovat minimálně 15 milionů do reklamy a distribuce v USA a navíc mají od určitě hranice tvůrci procenta. Všechny ty levný horory s rozpočtem 1 milion dolarů si prostě obhájí nasazení do kina až v USA vydělají 25-30 milionů. Pak to může mít rozpočet klidně 50 000 dolarů, ale nasazení do 3000 kin to prostě nezaplatí. Všeobecně se dá říct, že po boomu rozpočtů po roce 2000 se dostáváme do fáze, kdy rozpočty už tolik nerostou (naopak, občas klesají), protože technika často umožní natočit plno úžasnejch věcí levněji. Stejně tak hvězdy už dostávají 20 mega před releasem jenom velmi výjimečně. Čím dál větší problém je ale nalákat přesycené diváky do kina a náklady na marketing rostou a rostou. U levnějších filmů jsou prakticky pokaždý větší jak rozpočet....
HAL
0 0
reagovat
Jde někde vyčíst podrobnější statistika nákladů na reklamu u filmů? A jaké vlastně bývají ty náklady v poměru k rozpočtu filmu - je to lineární závislost, nebo to až tak moc provázané není?

Napadá mě jestli právě to není z těch důvodů proč vzniká tak málo nefestivalových filmů s menším rozpočtem, než je těch vyloženě blockbusterových 150 mega, protože už potřebují širší publikum a tedy velkou reklamu, ale přitom s malým rozpočtem se v tom ten marketing nijak neschová.
315993
Jde někde vyčíst podrobnější statistika nákladů na reklamu u filmů? A jaké vlastně bývají ty náklady v poměru k rozpočtu filmu - je to lineární závislost, nebo to až tak moc provázané není? Napadá mě jestli právě to není z těch důvodů proč vzniká tak málo nefestivalových filmů s menším rozpočtem, než je těch vyloženě blockbusterových 150 mega, protože už potřebují širší publikum a tedy velkou reklamu, ale přitom s malým rozpočtem se v tom ten marketing nijak neschová.
0 0
reagovat

Joker

Ten článek je fakt super, taky doporučuju všem :) Kritika mýho koně Warnerů bolí, ale má to pěkně oargumentovaný...
315986
Ten článek je fakt super, taky doporučuju všem :) Kritika mýho koně Warnerů bolí, ale má to pěkně oargumentovaný...
Joker
0 0
reagovat

The Joker

No a to je film, co na to byl procentuálně ještě daleko hůř jak Vodní svět, z kin to dalo kolem čtvrtiny rozpočtu bez marketingu :o

Super článek, docela se těším na příští léta, jak se budou přepisovat zajeté pořádky.
315976
No a to je film, co na to byl procentuálně ještě daleko hůř jak Vodní svět, z kin to dalo kolem čtvrtiny rozpočtu bez marketingu *:o* Super článek, docela se těším na příští léta, jak se budou přepisovat zajeté pořádky.
The Joker
0 0
reagovat
Jinak doporučuji tenhle super box office článek o prodejích DVD apod.: link
315974
Jinak doporučuji tenhle super box office článek o prodejích DVD apod.: http://www.filmcomment.com/article/a-specter-is-haunting-hollywood
0 0
reagovat
ad Vodní svět apod.: Podle těch leaknutých e-mailů Sony se po 26-ti letech konečně zaplatil Ishtar: link
315973
ad Vodní svět apod.: Podle těch leaknutých e-mailů Sony se po 26-ti letech konečně zaplatil Ishtar: http://en.wikipedia.org/wiki/Ishtar_(film)
0 0
reagovat
mkubalikova: Ale z těch celosvětových tržeb nedostane studio ani polovinu a dneska je prodej nosičů tak slaboučkej, že Exodus nemůže očekávat víc jak 50-60 mega a z toho studio taky nedostane víc jak 60%. Ale zase je to o tom, jak studio pracuje s nákladama na reklamu apod. Do toho člověk nevidí. :)
315972
mkubalikova: Ale z těch celosvětových tržeb nedostane studio ani polovinu a dneska je prodej nosičů tak slaboučkej, že Exodus nemůže očekávat víc jak 50-60 mega a z toho studio taky nedostane víc jak 60%. Ale zase je to o tom, jak studio pracuje s nákladama na reklamu apod. Do toho člověk nevidí. :)
0 0
reagovat

Ted/Tony

Rozpocet $140m, trzby celosvetove $267m. Dle poucky, kterou jsem si kdysi kdesi precetla, tak naklady na promo a distribuci jsou cca stejne jako vyroba. Takze jsme na $280m. Vim, ze hodne zjednodusuju, ale fakt se to nezaplati uz na BR/DVD? Prosim o vysvetleni bez mikro pojmu a vzorcu. Ekonomie nebyl muj oblibeny predmet na vysoke. :-) Diky!
315962
Rozpocet $140m, trzby celosvetove $267m. Dle poucky, kterou jsem si kdysi kdesi precetla, tak naklady na promo a distribuci jsou cca stejne jako vyroba. Takze jsme na $280m. Vim, ze hodne zjednodusuju, ale fakt se to nezaplati uz na BR/DVD? Prosim o vysvetleni bez mikro pojmu a vzorcu. Ekonomie nebyl muj oblibeny predmet na vysoke. :-) Diky!
Ted/Tony
0 0
reagovat

2/10

Stejné zlo jako Noe, ale ještě více ubíjející. A k tomu neskutečně směšný Edgerton a nepasující Bale. Jako já bych se znova radši podíval i na "skvosty" jako nový Souboj Titánů, Ratnerův Hercules nebo dokonce i ten Scottův Robin Hood, než znova přetrpět Exodus.
315951
Stejné zlo jako Noe, ale ještě více ubíjející. A k tomu neskutečně směšný Edgerton a nepasující Bale. Jako já bych se znova radši podíval i na "skvosty" jako nový Souboj Titánů, Ratnerův Hercules nebo dokonce i ten Scottův Robin Hood, než znova přetrpět Exodus.
2/10
0 0
reagovat
Vaše odpovědi jsou ve všech ohledech vyčerpávající;) Dik.
315937
Vaše odpovědi jsou ve všech ohledech vyčerpávající*;)* Dik.
0 0
reagovat
:D:+
315911
*:D**:+*
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se