Diskuze k článku Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška: Recenze

Asi by bylo vhodné se k tomu taky vyjádřit, když jsem vás bombardoval pozitivníma komentářema u BvS a JL.
Na druhou část se samozřejmě ani nepodívám, protože už ta první byla naprosto absurdní. Něco tak neoriginálního a amatérského jsem dlouho neviděl. To samé Armáda mrtvých. Vlastně tři poslední filmy jsou takovou praktickou ukázkou, proč je důležité mít kvalitního scénáristu a dramaturga. Respektive, že kvalitní režisér by měl mít cit pro obé. Na druhou stranu, ten sešup je od doby, co mu zemřela dcera a třeba se u něj podcenilo trauma, jelikož u 300 mu taky přiznali podíl na scénáři. Problém je, že u tak komplexního produktu jako je film nemůžete hledat jednu osobu, která je zodpovědná za ne/kvalitu celku. Ale je to fakt strašný. Jako formálně je to dno filmařiny. To snad už i ten Troška má lepší příběhovou strukturu, než Snyder u Rebel Moon.
902211
Asi by bylo vhodné se k tomu taky vyjádřit, když jsem vás bombardoval pozitivníma komentářema u BvS a JL. Na druhou část se samozřejmě ani nepodívám, protože už ta první byla naprosto absurdní. Něco tak neoriginálního a amatérského jsem dlouho neviděl. To samé Armáda mrtvých. Vlastně tři poslední filmy jsou takovou praktickou ukázkou, proč je důležité mít kvalitního scénáristu a dramaturga. Respektive, že kvalitní režisér by měl mít cit pro obé. Na druhou stranu, ten sešup je od doby, co mu zemřela dcera a třeba se u něj podcenilo trauma, jelikož u 300 mu taky přiznali podíl na scénáři. Problém je, že u tak komplexního produktu jako je film nemůžete hledat jednu osobu, která je zodpovědná za ne/kvalitu celku. Ale je to fakt strašný. Jako formálně je to dno filmařiny. To snad už i ten Troška má lepší příběhovou strukturu, než Snyder u Rebel Moon.
4 0
reaguje na: Robur
Ne že bych to chtěl obhajovat, ale totéž by se stalo na moderní letadlové lodi, kdybys jí odpálil reaktor. Ta těžká část je k němu dojít, což film velmi bagatelizoval :D
902207
Ne že bych to chtěl obhajovat, ale totéž by se stalo na moderní letadlové lodi, [spoiler]kdybys jí odpálil reaktor. Ta těžká část je k němu dojít,[/spoiler] což film velmi bagatelizoval *:D*
901949
0 0

5/10

O fous snesitelnější než jednička, vcelku povedená i když hloupá bitva a pár WTF momentů. Vesmírná loď na pohon uhlím. Zničení nejlepší lodi mateřského světa pomocí trochy trhavin z jednoho nábojového pásu. A hlavně rychlá sklizeň obrovského množství pšenice (takže jednoho lánu běžného zemědělce z Moravy) ručně kosami bez použití traktoru. Po tomhle momentu jsem už jen nevěřícně čuměl, co na mě vyskočí dál.
901949
O fous snesitelnější než jednička, vcelku povedená i když hloupá bitva a pár WTF momentů. [spoiler]Vesmírná loď na pohon uhlím. Zničení nejlepší lodi mateřského světa pomocí trochy trhavin z jednoho nábojového pásu. A hlavně rychlá sklizeň obrovského množství pšenice (takže jednoho lánu běžného zemědělce z Moravy) ručně kosami bez použití traktoru.[/spoiler] Po tomhle momentu jsem už jen nevěřícně čuměl, co na mě vyskočí dál.
5/10
3 -2
reagují: Gonzi

4/10

Enfant terrible současné blockbusterové produkce znovu zasahuje a je to nepřekvapivě zase tak mizerné jako posledně. Jako nezamýšlená reklama na Lucasovu originální i prequelovou trilogii, kterými si divák spraví náladu a uklidní nervy po zhlédnutí finále Snyderova dvojitého majstrštyku, to funguje náramně. Jako samostatný film, pozvánka k případným prodlouženým verzím obou dílů, natož etablování nové silné značky, to selhává v podstatě na všech úrovních. Nepatrnou výhodou tady jen je, že po jedničce už divák přesně ví, co jej ve dvojce čeká a nemine.

Nezajímavý worldbuilding, předvídatelný děj, generický audiovizuál, po stránce art designu prakticky jedna velká vykrádačka kdečeho ze SW, případně dalších sci-fi filmů (ani černá díra z Interstellaru nezůstala ušetřena:D), šablonovité postavy s charismatem v záporných hodnotách, u nichž nemá cenu si zapamatovat ani jejich jména, natož minulost, motivace nebo cokoliv jiného, zbytečné flashbackové odbočky pouze natahující děj, rezignace na sebemenší přítomnost humoru (velká chyba), patetické dialogy o odvaze a sebeobětování, wtf momenty (partička fidlalů, zaskakující za Holkenborga přímo na scéně, mě upřímně rozesmála) a samozřejmě tuny zpomalovaček (nová vychytávka z minula - zpomalovačky ve zpomalovačkách - nechybí ani tentokrát, ou jé:D), které se ve filmu vyskytují naprosto nahodile, tudíž emocionální dopad na diváka se u nich limitně blíží nule. Nic z toho tady po předchozím filmu nepřekvapí.

Co ovšem nepříjemně překvapí je fakt, že po úmorné dvouhodinové verbovačce postav v jedničce se Snyder ve dvojce hned po úvodních titulcích nevrhne rovnou do akce, ale stráví další hodinu zbytečným agrofetišem, dojemným sbližováním a hrdinskými proslovy, než konečně vítězoslavně dojde na (slow-mo) střelbu, výbuchy, šermovačky a otrocké citování bitvy o Geonosis/Coruscant obecně. Akce a bitek je sice ve dvojce o poznání více, ale svým provedením jsou stejně rutinní a bez nápadu (které by nepocházely odjinud) jako v jedničce. Nadále platí, že v rámci produkčních hodnot z celého ohňostroje marnosti nejlépe vychází Holkenborgův OST, což je trestuhodně málo. Dílo zkázy dokonává otevřený konec, veledůležitě naznačující, že Snyderova šoková terapie ještě nedosáhla svého vrcholu (respektive dna:D).
901922
Enfant terrible současné blockbusterové produkce znovu zasahuje a je to nepřekvapivě zase tak mizerné jako posledně. Jako nezamýšlená reklama na Lucasovu originální i prequelovou trilogii, kterými si divák spraví náladu a uklidní nervy po zhlédnutí finále Snyderova dvojitého majstrštyku, to funguje náramně. Jako samostatný film, pozvánka k případným prodlouženým verzím obou dílů, natož etablování nové silné značky, to selhává v podstatě na všech úrovních. Nepatrnou výhodou tady jen je, že po jedničce už divák přesně ví, co jej ve dvojce čeká a nemine.   Nezajímavý worldbuilding, předvídatelný děj, generický audiovizuál, po stránce art designu prakticky jedna velká vykrádačka kdečeho ze SW, případně dalších sci-fi filmů (ani černá díra z Interstellaru nezůstala ušetřena*:D*), šablonovité postavy s charismatem v záporných hodnotách, u nichž nemá cenu si zapamatovat ani jejich jména, natož minulost, motivace nebo cokoliv jiného, zbytečné flashbackové odbočky pouze natahující děj, rezignace na sebemenší přítomnost humoru (velká chyba), patetické dialogy o odvaze a sebeobětování, wtf momenty ([spoiler]partička fidlalů, zaskakující za Holkenborga přímo na scéně,[/spoiler] mě upřímně rozesmála) a samozřejmě tuny zpomalovaček (nová vychytávka z minula - zpomalovačky ve zpomalovačkách - nechybí ani tentokrát, ou jé*:D*), které se ve filmu vyskytují naprosto nahodile, tudíž emocionální dopad na diváka se u nich limitně blíží nule. Nic z toho tady po předchozím filmu nepřekvapí.   Co ovšem nepříjemně překvapí je fakt, že po úmorné dvouhodinové verbovačce postav v jedničce se Snyder ve dvojce hned po úvodních titulcích nevrhne rovnou do akce, ale stráví [spoiler]další hodinu zbytečným agrofetišem, dojemným sbližováním a hrdinskými proslovy[/spoiler], než konečně vítězoslavně dojde na (slow-mo) střelbu, výbuchy, šermovačky a otrocké citování bitvy o Geonosis/Coruscant obecně. Akce a bitek je sice ve dvojce o poznání více, ale svým provedením jsou stejně rutinní a bez nápadu (které by nepocházely odjinud) jako v jedničce. Nadále platí, že v rámci produkčních hodnot z celého ohňostroje marnosti nejlépe vychází Holkenborgův OST, což je trestuhodně málo. Dílo zkázy dokonává [spoiler]otevřený konec[/spoiler], veledůležitě naznačující, že Snyderova šoková terapie ještě nedosáhla svého vrcholu (respektive dna*:D*).
4/10
2 0
reaguje na: HellFire
Sebereflexe level 0.
901901
Sebereflexe level 0.
901899
1 0
reaguje na: HellFire
:D to fakt vypustil? :D pobavilo :+
901900
*:D* to fakt vypustil? *:D* pobavilo *:+*
901899
0 -1
reaguje na: vladimirbartos9
Damage control pojede na plné obrátky. Už u Joe Rogana se chvástal tím, že první Rebel Moon zhlédlo miliony domácností, takže kdyby šel film do kin, utržil by 1,6 miliardy. Snyder prostě žije úplně mimo realitu.
901899
901893
6 0
reagují: (=LIFTY=), Bo X Be
Ach jaj Snyder, fakt som tam mal rad, na watchmenov a man of steel nedam dopustit. Ale toto je fakt extremna sracka, aj ta akcia stoji za velke ho... a tie spomalovacky pri zatve, to bol trolling v priamom prenose!
901896
1 0
reaguje na: Likan7
No, po tak obrovském úspěchu a kladné odezvě drtivé většiny diváctva a zejména recenzentů je třeba dále pokračovat ve vyprávění dramatického příběhu. Všichni si totiž okusují nehty napětím, jaké budou další osudy jejich oblíbených tak dokonale a zpomaleně prokreslených postav. Takže je plánována trilogie, kdy ale každý film bude mít dvě části, čili celkem šest kvalitních Netflix filmů. Nepočítaje samozřejmě ještě další umělecké a R-kové cuty.
901895
901883
0 0
Zajímavější než celý samotný film budou jednoznačně opět Snyderova prohlášení, že zlí recenzenti si zapomněli pustit oba díly najednou, aby mohli docenit genialitu a hloubku jeho díla, nebo, že film původně napsal s vizí rozpočtu bambiliarda dolarů a proto je film v takové stavu jakém je a ať si představíme, kdyby tu bambiliardu dolarů měl, jak skvělý by to byl film, a vlastně, kdyby jsme náhodou chtěli, tak tady je číslo účtu, kde probíhá veřejná sbírka s cílem vybrat bambiliardu dolarů na dotáčky, nebo samozřejmě, že vše ukáže až legendární černobílý snyder-cut natáčený na iphone v poměru 9:16 za užití filtrů z instagramu, který bude mít sedm a půl hodiny a tam teprve uvidíme jaký je Snyder génius a nebo, až přijde na řadu legendární SnyderMath, kdy nám zase vysvětlí, že film byl vlastně nejúspěšnějším snímkem roku, protože v Indii ho vidělo 20 miliónů domácností, a to se prostě násobí čtyřmi a půl, protože v Indii přeci mají početnější rodiny, takže to znamená, že jenom v Indii se prodalo 100 miliónů lístků a to je přeci miliarda z kin jenom z Indie atd.
901893
7 0
reagují: HellFire
Jsem asi jeden z posledních, kdo se ještě úplně nestydí, že je (byl) Snyderfan. Mám rád Snyderovy filmy z DC, Armádu a dokonce i haluzní Sucker Punch. Ale co je moc, to je moc. Souhlasím, že jak se mi líbila jednička, tak se mi líbí i dvojka. Čili vůbec. Actually reálně uvažuju, že tu jednu hvězdičku na ČSFD změním na odpad.. :-
901887
Jsem asi jeden z posledních, kdo se ještě úplně nestydí, že je (byl) Snyderfan. Mám rád Snyderovy filmy z DC, Armádu a dokonce i haluzní Sucker Punch. Ale co je moc, to je moc. Souhlasím, že jak se mi líbila jednička, tak se mi líbí i dvojka. Čili vůbec. Actually reálně uvažuju, že tu jednu hvězdičku na ČSFD změním na odpad.. *:-*
0 0
reaguje na: M.i.k.e.
Jak dalším?!
901883
[spoiler]Jak dalším?![/spoiler]
901881
0 0
reagují: IjonT
nejzásadnější co se tam stane je, že umře hlavní nazi záporák...dvakrát...a vsadil bych se že v dalším filmu umře ještě jednou...
901881
nejzásadnější co se tam stane je, [spoiler]že umře hlavní nazi záporák...dvakrát...a vsadil bych se že v dalším filmu umře ještě jednou...[/spoiler]
0 0
reagují: Likan7
Za pár let bude Snydera točit reklamy na Hornbach. Ale pochybuju, že se vleze do 30 vteřin. :D
901872
Za pár let bude Snydera točit reklamy na Hornbach. Ale pochybuju, že se vleze do 30 vteřin. *:D*
4 0
reaguje na: AndyKaufman
Dalo by sa. Pokojne 2 hdinky fajn filmu v tom je
901864
901861
2 -2
Mne by docela zajímalo, jestli z toho jde sestříhat alespoň 90 minutová natřískaná verze, myslím z obou filmů. Aby to byl alespoň zábavný výplach ala Sucker Punch.
901861
1 0
reagují: pepo
reaguje na: pepo
To tam fakt být nemělo. Zaúřadoval bug, o kterém jsem nevěděl a nevšiml si toho :)
901860
901836
1 0
Teď zrovna mi na YT náhodně skočil klip z Watchmenů, o vzniku Dr. Manhatana... doprdele, to je tak dobře natočený, a přitom tam jsou všechny ty jeho trademarky, bambilion zpomalovaček, ale funguje to. Málokterý režisér má tak strašně smutný pád...
901859
7 0
reaguje na: MILFhunter69
Ideální materiál. Djimon drží kosu jak zbraň a zatíná u toho naleštěné svaly, jako by chtěl to obilí zavraždit. A pak to musí samozřejmě mlátit cepem a napytlovat už jako mouku. Taktéž zpomaleně. Trvá to tak 10 minut, ale mluví o tom celý zbytek filmu. A protože se to odehrává v jedné vesnici/scéně o 10 domech, tak je to furt na očích.
901854
901851
1 0
reaguje na: MILFhunter69
Nepouštěj, první hodina je doslova zbytečná (vyplněná záběry na sklizeň a postavami, co sedí u stolu a navzájem si říkají svoje backstory) a druhá je bez přestání samý výbuch a akce, která je ale spíše k smíchu. Ani to jediné, co Snyder umí, tady vůbec nezvládl.
901853
901851
0 0