Diskuze k článku Krotitelé duchů: Říše ledu: Recenze

příspěvky 1 - 10 Napsat příspěvek

5/10

Pokračování ve stylu "neopravuj, co není rozbité a drž se osvědčených postupů", akorát že už minule to na některých místech rozbité bylo a notně letité osvědčené postupy v dnešní době už přestávají stačit. Kenan s Reitmanem si prohodili role, ale k lepšímu výsledku to bohužel nevedlo, protože chyby z předchozího filmu se tady do puntíku opakují a jako bonus navíc se k nim přidávají nové.

Samotný děj ani akce tentokrát nestojí za moc, tempo po většinu filmu nedosahuje žádných závratných hodnot, dramaturgie trpí stejnými problémy jako v předchozím filmu (expozice v Afterlife trvala zbytečně dlouho, nově je povinná dějová vata nepochopitelně natažena na většinu stopáže a podstata celé značky, tj. nahánění a chytání duchů, se začne řešit až v úplném závěru filmu), hlavní záporák je tuctová figurka bez sebemenší známky osobnosti a kromě toho má v ději minimum prostoru a přesunutí děje zpět do velkoměsta je naprosto nevyužito (finále je odbyto krátkou a navíc hodně komorní potyčkou v ústředí týmu), o rozmarech počasí z podtitulu ani nemluvě.

Opětovná sázka na tunu nostalgie, citování originálu pomalu na každém kroku a dojení emocí převážně skrze původní partu navíc funguje o poznání hůře než posledně, protože se opakuje jako podle šablony a nic zásadního navíc už ve filmu není. Pár potenciálně nosných nápadů by se tady sice našlo (morální aspekty likvidace duchů, letmá návštěva světa duchů, navázání přátelských styků s duchy), ale jsou utnuty hned v zárodku a nic zajímavého z nich později nevyplyne. Celkově generický sequel, který kromě vydatné porce fan service prvků toho nabízí pramálo.
902459
Pokračování ve stylu "neopravuj, co není rozbité a drž se osvědčených postupů", akorát že už minule to na některých místech rozbité bylo a notně letité osvědčené postupy v dnešní době už přestávají stačit. Kenan s Reitmanem si prohodili role, ale k lepšímu výsledku to bohužel nevedlo, protože chyby z předchozího filmu se tady do puntíku opakují a jako bonus navíc se k nim přidávají nové.   Samotný děj ani akce tentokrát nestojí za moc, tempo po většinu filmu nedosahuje žádných závratných hodnot, dramaturgie trpí stejnými problémy jako v předchozím filmu (expozice v Afterlife trvala zbytečně dlouho, nově je povinná dějová vata nepochopitelně natažena na [spoiler]většinu stopáže[/spoiler] a podstata celé značky, tj. nahánění a chytání duchů, se začne řešit [spoiler]až v úplném závěru filmu[/spoiler]), hlavní záporák je tuctová figurka bez sebemenší známky osobnosti a kromě toho [spoiler]má v ději minimum prostoru[/spoiler] a přesunutí děje zpět do velkoměsta je naprosto nevyužito (finále je odbyto [spoiler]krátkou a navíc hodně komorní potyčkou v ústředí týmu[/spoiler]), o rozmarech počasí z podtitulu ani nemluvě.   Opětovná sázka na tunu nostalgie, citování originálu pomalu na každém kroku a dojení emocí převážně skrze původní partu navíc funguje o poznání hůře než posledně, protože se opakuje jako podle šablony a nic zásadního navíc už ve filmu není. Pár potenciálně nosných nápadů by se tady sice našlo [spoiler](morální aspekty likvidace duchů, letmá návštěva světa duchů, navázání přátelských styků s duchy)[/spoiler], ale jsou utnuty hned v zárodku a nic zajímavého z nich později nevyplyne. Celkově generický sequel, který kromě vydatné porce fan service prvků toho nabízí pramálo.
5/10
0 0
Na druhou stranu, DoOda bezpochyby potěšilo, že v závěrečných titulcích zazní ikonická píseň, kterou tolik postrádal v trailerech :D Jinak je to přesně jak píše Hlad, utahaný rádoby pomrkávání na fandy, kde jedinou jakž takž zajímavou věcí byla ta skorolesbická romance - ale ani na to, aby si ty dvě daly aspoň pusu, si nakonec tvůrci netroufli... :/
901597
0 0
Recenze mě odradila od návštěvy kina o víkendu. Ale protože jsem se na film původně těšil, hlavně kvůli nostalgii a předchozí Odkaz mi přišel celkem fajn, tak jsem se nakonec odhodlal.... A bohužel musím souhlasit s recenzí a to mi ještě příjde, že hodnocení 4/10 je poměrně velkorysé. Hlavní zápor je za mě, už v recenzi zmíněný, prakticky neexistující příběh. V podstatě to celé působí, jako kdyby někdo vymyslel, že ve filmu bude ledové starodávné zlo. A protože to už zní samo o sobě dost cool, tak není potřeba nic jiného řešit a zbytek obsahu necháme vygenerovat od AI, nebo tak něco. Takže jsem v podstatě jen většinu filmu doufal, že to třeba zachrání alespoň závěrečná třetina, až se začne "blížit zima".  Ale ani to se nestalo. Asi jediný klad je, že film vypadá docela dobře. Občas se objeví i náznak scény, která má potenciál vytvořit nějakou atmosféru, ale vždy zůstává jen u náznaku.
901162
0 0
Ufff jenom 4/10? To je taková hrůza? Chtěl jsem na to jit a ano zejména z nostalgie, ale ted se trochu obavám.