Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Akčňák se Skarsgårdem je obří propadák! Vítězství urvala sexy Zendaya


ikona
TedGeorge
a24abigailalex garlandalienbill skarsgardboy kills worldchallengersdunagodzillaguy ritchiehororkongkung fu pandalionsgatemumieobčanská válkarivalovéthe ministry of ungentlemantly warfaretržbyvetřelecwarner bros.zendaya
Kinaři zoufale vyhlíží Kaskadéra s Ryanem Goslingem a další Planetu opic.  

Před rokem jsem v tržebním reportu chválil překonání miliardy Super-Mariem. Megaúspěšný animák přitom nebyl jediným důvodem, proč jsem byl před dvanácti měsíci nabitý optimismem. Hororové Smrtelné zlo: Probuzení mělo namířeno vstříc 150milionovým globálním tržbám, pořád se ještě chodilo na březnového Johna Wicka: Kapitolu 4 a podměrečná čísla oblíbené fantasy Dungeons & Dragons mě sice mrzela, ale tenkrát ještě nijak zvlášť nevyváděla z míry. Byl to vlastně nadějný začátek roku.

Směrem k letní sezóně se tenkrát v souvislosti s vysokými tržbami asi nejvíce skloňovaly sequely Mission Impossible a Indiana Jonese. Na konci dubna ještě vážně nikdo nečekal, že je přejede Barbenheimer. Skoro si tak říkám, jaká by to byla paráda, kdyby se v kinech i letos ukázal nějaký spásný biják s Ryanem Goslingem a Emily Blunt, jenž bude kinaře zachraňovat od nejhoršího.

 

Kolegy čerstvě velebený Kaskadér z dílny spolehlivého Davida Leitche bohužel tím vyvoleným miliardovým blockbusterem rozhodně nebude, protože už nějakou dobu se tuší americký otvírák okolo nedostatečných 30 milionů. Kdepak, po objektivně slabém jaru se ani v létě nejspíše nedočkáme nějakého překvapivého kasovního jednorožce. Nebýt hrstky chystaných animáků, z nichž především Já, Padouch 4 a V hlavě 2 mají ty nejvyšší ambice, tak náš čeká jenom smutek a čím dál temnější tržební reporty.

Především z tohoto důvodu opatrně pochválím patnáctimilionový start tenisových Rivalů alias Challengers. Americký účet potom doplňuje úvodních 10 mega ze zbytku světa, přičemž mluvíme o mohutném startu ve více než 50 zemích, nikoliv o premiéře na vybraných trzích na Blízkém východě.

Jak jistě víte, tak Zendaya se původně měla dočkat premiéry již minulý podzim. Herecká stávka a s tím přímo související zákaz propagace novinek donutila spolupracující Amazon (jejich MGM je zodpovědné za americký start) a Warnery (ti berou zbytek světa) odložit tenisové drama na konec dubna.

Luca Guadagnino naservíroval další svěží a filmařsky suverénní drama, které kromě Rimsyho chválí i většina recenzentů. Rotteny hlásí parádní průměrné hodnocení 8,1/10, přičemž první diváci udělili laškování Spider-Manovy milé s ex-boyfriendy po odchodu ze sálů pěkné Cinemascore B+. Proč tedy vyloženě nejásám nad povedeným filmem, který je s úvodními 15 míči z USA zdaleka nejúspěšnějším snímkem režiséra?

Oscarové Dej mi své jméno s Chalametem a Hammerem se Lucovi povedlo ukočírovat za mikroskopické 4 miliony, ve všech směrech náročná Suspiria s Dakotou Johnson vyšla na dvacku a konečně kanibalské Do morku kostí znovu s Chalametem se také vešlo do jakž takž rozumných 20 melounů. Rivalové však podle webzinu Variety vyšli studia na 55 mega. Zendaya, která film produkovala a zahrála si hlavní roli, si podle nepotvrzených zpráv mimochodem nechala vyplatit předem rovných 10 mega. Zasloužila si je?

Podle mě spíše ano. Ne, v kinech se film vzhledem k mastné kampani nejspíše nemá šanci zaplatit, ale minimálně nekonečně bohatý Amazon prý je spokojený a už teď plánuje, jak lascivní romanci naplno vytěží na svém bobtnajícím streamu Prime Video.

Navíc mluvíme o tenisovém filmu. A ty už od dob Wimbledonu (41 milionů celosvětově při rozpočtu 30) nepatřily mezi kasovní trháky. Dokonce by se daly nazvat „box office poison“, protože warnerovský provar Král Richard: Zrození šampiónek s Willem SmithemBorg/McEnroe s Shiou LaBeoufem a konečně Souboj pohlaví s Emmou Stone byly propadáky.

Senzacechtivé titulky samozřejmě budou informovat o tom, že 27letá herečka a zpěvačka je (navzdory více než 180 milionům sledujících duší na instagramu) bez silné franšízy v pozadí marná, ale když si teď vzpomenu, že ještě před měsícem hovořily odhady o americkém otvíráku nižším než 10 melounů, tak…

... to závěrečné marketingové popostrčení, spoléhající kromě chvály kritiků právě na mladou a na sociálních sítích vrcholně populární herečku, zjevně dostalo Rivaly z nejhoršího. Při pohledu na kasovní zmar okolo bych tedy řekl, že Zendaya neprohrála, ale jako první v historii se jí v odkládané tenisové bitvě podařilo alespoň dojít do tie-breaku v třetím setu a teď ho ještě zkusí urvat v dalších týdnech.

Rychle k druhému místu, kde s osmi miliony paběrkuje kanadské rodinné „drama“ Unsung Hero. Deadline zmiňuje pozoruhodný fakt: více než polovina diváků byla starší než 55 let, což je možné jenom díky tomu, že mluvíme o další z řady křesťanských agitek. Ne že by v Americe bylo najednou málo pobožných teenagerů, ale cílovka byla u podobných snímků vždy spíše geriatrická.

Distribuce "inspirativního" hudebního dramatu se v Americe ujmuli oportunisté z Lionsgate, kteří si velmi jednoduše mohli ospravedlnit svoje klasické šetření na marketingové kampani (specifický žánr svým ovečkám často prodávají levní faráři) a vzhledem k nízkému rozpočtu okolo šesti míčů nakonec nejspíše nikdo brečet nebude. 

Jenom holt nemůžeme hovořit o dalším kasovním hitu, který by zachraňoval vyprázdněná kina a nezlomná víra oveček ho vyhnala až někam za páďo. Heaven Is for Real, I Can Only Imagine, Miracles from Heaven, God is Not Dead, Son of God – to jsou všechno Ježíšem milované levné bijáky, jež v USA v poslední dekádě zvládly trhnout víc než šest pětek.

Co bronz? Zde kupodivu ještě pořád nevzdává boj o dvě americká kila blockbusterový výplach Godzilla x Kong: Nové impérium. Minimální množství lákavých novinek znamená, že se klesá o pouhou čtvrtinu a díky dalším 7 milionům mají ještěrka a opičák na kontě už moc hezkých 181 míčů. Co se globálních výsledků týče, tak tam se právě povedlo pokořit půlmiliardu a pohled na tučných 519 melounů je prozatím jednou z mála dobrých zpráv letošního roku.

Bramboru loupe do předčasného důchodu prý odcházející Alex GarlandObčanská válka stejně jako výše zmíněná fackovaná monster těží z bezčasí v kinech a klesá o slušných 38 %. Současných 56 amerických milionů se v následujících týdnech povede rozmnožit na 70. Nepříjemně uvěřitelná exkurze do – v blízké budoucnosti rozhádané – Ameriky koštovala studio A24 o pár mega méně, než kolik vyšli Amazon zmiňovaní Rivalové, takže už teď můžeme mluvit o úspěchu. Jednooký mezi slepými králem.

Pátý plac okupuje horor Abigail. Pro žánr klasický pokles o polovinu oproti prvnímu víkendu a dalších 5 míčů znamená necelých 19 milionů dolarů po deseti dnech v kinech. Konec bude v zámoří někde v okolí 30 melounů. Abigail posílá do mírně ziskových vod zbytek světa, kde má ďábelská holčička terorizující zloděje na kontě prozatím jenom mnou odhadovaných 25 mega.

Na šestce se nevzepřel svému osudu Guy Ritchie. Akčňák Ministry of Ungentlemanly Warfare padá po prvním víkendu o 57 % a aktuálně přepočítává pouhých 15 mega. Rychle zapomenutý heist Operation Fortune: Ruse de guerre byl sice s celkovými šesti miliony z USA ještě větší průšvih, ale tam alespoň čtyřmi pětkami (včetně deseti z Ruska) zachraňoval Ritchieho se Stathamem zbytek světa.

Šílení mořští rebelové z druhé světové vedení Henry Cavillem mohou na nějaký zázračný kasovní kino doping z dalších trhů kvůli pozoruhodnému distribučnímu „plánu“ producentů zapomenout. V posledních letech snad až příliš plodný režisér bude mít v následujících týdnech šanci oslovit zbytek svých věrných fanoušků pouze na placených online kanálech.

Následuje vytrvalá Kung Fu Panda 4. Dobře živený bojovník Jack Black zápolí na dálku s Godzillou x Kongem a k 185 melounům z USA přidává 318 mega ze zbytku světa. Ano, sequel rodinkami milovaného animáku se právě o tři miliony překulil přes půlmiliardu a stejně jako v případě MonsterVerse můžeme mluvit o franšíze, která v kinech rozhodně neřekla poslední slovo.

Až s osmičkou se museli spokojit Krotitelé duchů. Říše ledu sice v Americe oproti minulému víkendu padá o pouhou čtvrtinu, ale osud značky je podle mého stejně zpečetěn. Rozpočet nabobtnal na kilo a globální tržby, které se ještě nevydrápaly ani na dvojnásobek – tady je hotovo. Do vysychající krotitelské řeky teď žádný distributor nebude chtít pěkných pár let vstoupit. Maximálně s nějakým násobně levnějším spin-offem.

Na devítce slaví překonání 700 milionů dolarů Duna: Část druhá. Chalamet s Villeneuvem se pyšní 704 melouny. Již pár týdnů tušené zdolání dalšího kasovního milníku posichroval zámořský návrat do IMAXů a nutno dodat, že právě obří sály byly tím kořením, které druhou Dunu vyhnalo do profitabilních vod už z kin. Více než 143 milionů z IMAXů po celém světě je zasloužená paráda.

Pořád nekončíme. Boy Kills World na desátém místě je krásně přepálený akčnák, z něhož vyloženě prýští láska k občas trochu podceňovanému žánru. Po Opičím muži je to během krátké doby druhá adrenalinem nabitá kvalitka, která však bohužel ani zdaleka neláká do kina davy. Dev Patel kosící záporáky v indickém věžáku vlastně může být při pohledu na aktuálních 24 milionů babek z Ameriky ještě spokojený.

Cesta hluchoněmého Bill Skarsgårda za pomstou totiž startuje s otřesnými 1,6 miliony. Nemluvíme přitom o nějaké „limitce“ která by zkoušela štěstí v 200–300 kinech a doufala, že si v návaznosti na chválu prvních diváků řeknou o filmové kopie další kina. Boy Kills World šel v USA rovnou do 1993 kin. Asi vás nepřekvapí, že nezávisle financovaný snímek distribuovali v zámořských kinech zoufalci z Lionsgate.

Studio se jistě obávalo, že by tušený propadák mohl zatřást s hodnotou jejich akcií a tak podle mého vypustilo (nebo aspoň potvrdilo) webzinu Deadline alibistické info, že za mizernou marketingovou kampaň nesou na bedrech místo nich odpovědnost neznámí a snad ne právě bankrotující Nthibah Pictures a Hammerstone Studios.

Jenom s čím dál větší nelibostí pozoruji další a další nadějný film, který distribučka s mottem: „Já nic, já muzikant“ pohřbila. Je mi fuk, že jsou Lionsgate zase zodpovědní jenom za Ameriku. Ta je co se kasovních výsledků týče až na výjimky pořád nejdůležitější a většinou rozhoduje o úspěchu filmu. A Lionsgate je jeden za druhým potápí. Smutný pohled.

Pro pořádek a mimo TOP 10 zmíním navíc dva re-releasy, jimiž studia lepila díry v poloprázdných kinech. Nestárnoucí klasika Ridleyho Scotta Vetřelec se ukázala ve vysokém počtu 1 750 zámořských kin a bylo z toho 1,56 milionů doláčů. Co bude dál? Fede Alvarez a jeho napjatě očekávaný Romulus se v kinech po celém světě ukáže v polovině srpna. Děkuji Falconům, že se ho dočkáme i v naší kotlině.

Tím druhým návratem do zámořských kin byla Mumie (ta dobrá s Brendanem Fraserem). Start ve více než 1 200 kinech bohužel stačil na jeden jediný milion dolarů.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend zkusí v kinech překvapit Leitchův Kaskadér, který je podle prvních zpráv obtěžkaný vysokým 125milionovým rozpočtem. Prvních 38 trhů (včetně Austrálie, Nizozemska, Skandinávie a dalších) bohužel hlásí bídných 9 míčů. Jenom druhé housle bude hrát duchařský a nepříliš ambiciózní horor Tarot.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (24)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace