Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Dům plný dynamitu: Recenze

příspěvky 41 - 57 Napsat příspěvek
Dal sem to jedním dechem, velmi mrazivý, ultra aktuální! Kathryn je vážně klasa v military bijacich!!!
959240
Dal sem to jedním dechem, velmi mrazivý, ultra aktuální! Kathryn je vážně klasa v military bijacich!!!
1 -1
reagovat

Flame on ... do_Od & Davies182

"...  nejodvážnější filmová výprava doteď, protože s ní přirozeně spoustu lidí (co si budeme, je to asi většina) bažících po jednoduchých řešeních tímto přístupem naštve."
Tyjo, docela mě překvapuje, kde bereš tu drzost předjímat proč se nám to nelíbí. 
Naopak, co se týče dramaturgické struktury je Dům plný dynamitu velice primitivní a předvídatelný. (Výprava - ve smyslu produkčních kvalit - tady neexistuje. Je to nízkorozpočťák).
Není tam ani žádná zajímavější práce s montáží. Příkladem ti buď třeba Nolanův Dunkirk, který si hraje s časem a úhly pohledu. Jenže ta montáž má pointu. Tady žádná není. Dostáváš se pořád k tomu samému bodu.

Dilema, které Dům nastíní je v rámci tématu "Otevření Pandořiny skříňky" a žánru pořád stejné: "Můžeme si důvěřovat?"

Co mě osobně zaráží je scénář. Podle mě je to takový ne/úmysl, ale když jsem se díval na chování lidí - ano, je to pouze filmová dramatizace - tak mě neděsila atomovka a důsledky, ale naprosté zhroucení profesionality lidí, kteří mají na takové kritické situace metodiky a výcvik. To mě děsilo asi nejvíc.
Ano, stíráme tady v diskuzi hranice mezi filmem a realitou, což bychom neměli, ale tohle téma je, vzhledem ke své vážnosti, podle mě transcendentní.
Lidé jsou pořád lidé a chybují. Jenže proto máme procesy, metodiky, výcvik, modelové situace, analýzy atd. Nikdo neříká, že lidé nechybují, ale v těch krátkých 18 minutách vidíš zpochybňování, porušování pravidel a paniku. Ještě jednou, abys mi rozuměl: to je jejich práce a poslání.

Tím chci říct, že jakákoliv filmová uvěřitelnost tím padá a zbývá mi pořád to filozofické dilema, které jsem už několikrát viděl mnohem lépe - formálně - zpracované.

Je to dobrej televizní pilot, ale vyšší ambice tam prostě nejsou.
959232
"...  nejodvážnější filmová výprava doteď, protože s ní přirozeně spoustu lidí (co si budeme, je to asi většina) [b]bažících po jednoduchých řešeních[/b] tímto přístupem naštve." Tyjo, docela mě překvapuje, kde bereš tu drzost předjímat proč se nám to nelíbí.  Naopak, co se týče dramaturgické struktury je Dům plný dynamitu velice [b]primitivní a předvídatelný[/b]. (Výprava - ve smyslu produkčních kvalit - tady neexistuje. Je to nízkorozpočťák). Není tam ani žádná zajímavější práce s montáží. Příkladem ti buď třeba Nolanův Dunkirk, který si hraje s časem a úhly pohledu. Jenže ta montáž má pointu. Tady žádná není. Dostáváš se pořád k tomu samému bodu. Dilema, které Dům nastíní je v rámci tématu "Otevření Pandořiny skříňky" a žánru pořád stejné: "Můžeme si důvěřovat?" Co mě osobně zaráží je scénář. Podle mě je to takový ne/úmysl, ale když jsem se díval na chování lidí - ano, je to pouze filmová dramatizace - tak mě neděsila atomovka a důsledky, ale naprosté zhroucení profesionality lidí, kteří mají na takové kritické situace metodiky a výcvik. To mě děsilo asi nejvíc. Ano, stíráme tady v diskuzi hranice mezi filmem a realitou, což bychom neměli, ale tohle téma je, vzhledem ke své vážnosti, podle mě transcendentní. Lidé jsou pořád lidé a chybují. Jenže proto máme procesy, metodiky, výcvik, modelové situace, analýzy atd. Nikdo neříká, že lidé nechybují, ale v těch krátkých 18 minutách vidíš zpochybňování, porušování pravidel a paniku. Ještě jednou, abys mi rozuměl: to je jejich práce a poslání. Tím chci říct, že jakákoliv filmová uvěřitelnost tím padá a zbývá mi pořád to filozofické dilema, které jsem už několikrát viděl mnohem lépe - formálně - zpracované. Je to dobrej televizní pilot, ale vyšší ambice tam prostě nejsou.
Flame on ... do_Od & Davies182
5 0
reagovat
Záměr tvůrců jsem pochopil. Přesto my to pojetí nesedí a raději bych všechny ty linky sestříhal do jedné a přidal mrazivé finále, ve kterém by se prezident rozhodl za viníka označit KLDR, protože je nejslabší a nařídil by odvetný úder. A sledovali bychom rozjezd jaderné války. 8) 
959228
Záměr tvůrců jsem pochopil. Přesto my to pojetí nesedí a raději bych všechny ty linky sestříhal do jedné a přidal mrazivé finále, ve kterém by se prezident rozhodl za viníka označit KLDR, protože je nejslabší a nařídil by odvetný úder. A sledovali bychom rozjezd jaderné války. *8)* 
2 0
reagovat
reaguje na: Cival
Ale to nie je vždy chyba :). Napríklad mne to v tomto prípade sadlo a nenudilo ma to. Ale áno, tento film nás uvedie do nejakej situácie, ukáže, ako na ňu reagujú rôzne typy ľudí, nahodí pár otázok a zvyšok nechá na nás. To veľa ľudí isto naštve. Ale tento film podľa mňa ani nemal ambíciu vyrozprávať príbeh, ale predostrieť tému na diskusiu.
959224
Ale to nie je vždy chyba *:)*. Napríklad mne to v tomto prípade sadlo a nenudilo ma to. Ale áno, tento film nás uvedie do nejakej situácie, ukáže, ako na ňu reagujú rôzne typy ľudí, nahodí pár otázok a zvyšok nechá na nás. To veľa ľudí isto naštve. Ale tento film podľa mňa ani nemal ambíciu vyrozprávať príbeh, ale predostrieť tému na diskusiu.
959215
0 0
reagovat
reaguje na: Cival
Já jsem za Daviesovu chválu vždycky rád, ale teda za kritika bych se samozřejmě taky nikdy neoznačil.

Filmu dáš 6/10, imho.
959218
Já jsem za Daviesovu chválu vždycky rád, ale teda za kritika bych se samozřejmě taky nikdy neoznačil. Filmu dáš 6/10, imho.
959215
0 0
reagovat
tak ze ho nazyvas kritikem je samozrejme zneklidnujici :) Ale psat ze je to film pro mozek a ze clovek musi souznit s myslenkou tvurkyne vlastne zni scary, potencialne jako takova navodna prvoplanova pičovina :)
959215
tak ze ho nazyvas kritikem je samozrejme zneklidnujici :) Ale psat ze je to film pro mozek a ze clovek musi souznit s myslenkou tvurkyne vlastne zni scary, potencialne jako takova navodna prvoplanova pičovina :)
5 0
reagují: jedendvatri1, do_Od
reagovat
reaguje na: Cival
Když můžu, tak pomůžu - rád sem snížil očekávání 8).

Nebo Tě vyděsilo to s tím mozkem, anebo jak jsem nazval do_Oda :D?
959212
Když můžu, tak pomůžu - rád sem snížil očekávání *8)*. Nebo Tě vyděsilo to s tím mozkem, anebo jak jsem nazval do_Oda *:D*?
959200
0 0
reagovat
Bigelow a spolu s ní i nejvyšší velení se potýká s vystřelenou mezikontinentální raketou s atomovou náloží … a také nevhodnou strategií (tj. špatně zvolenou dramaturgií) a přehnanou politickou korektností (tj. ustrašenou nedoslovností, ubírající ústřednímu sdělení na síle).

Pokud měla Bigelow, potažmo Netflix, nějaké ambice tímhle procedurálním "co kdyby" cvičením vztyčit varovný prst podobně sugestivním způsobem, jako se to povedlo před čtyřiceti lety televizní klasice The Day After, tak se to značné míry minulo účinkem, protože tahle bezzubá odpověď ABC se nemůže opřít ani o výmluvné scény, ani o prvek překvapení, ani o silné protiválečné poselství.

Nechronologická struktura vyprávění a střídání různých perspektiv tady nedává žádný smysl, protože nic nového se divák v dalších úhlech pohledu nedozví, jen jsou mu znovu zopakovány tytéž informace (napětí tudíž klesá, tempo zpomaluje a děj se točí v kruhu, namísto aby s blížícím se finále všechny složky gradovaly), které paradoxně nevedou k žádnému závěru. Škoda, tohle po dlouhých letech bohužel opět aktuální téma si zasloužilo dostat přesvědčivější zpracování.
959208
Bigelow a spolu s ní i nejvyšší velení se potýká s vystřelenou mezikontinentální raketou s atomovou náloží … a také nevhodnou strategií (tj. špatně zvolenou dramaturgií) a přehnanou politickou korektností (tj. ustrašenou nedoslovností, ubírající ústřednímu sdělení na síle). Pokud měla Bigelow, potažmo Netflix, nějaké ambice tímhle procedurálním "co kdyby" cvičením vztyčit varovný prst podobně sugestivním způsobem, jako se to povedlo před čtyřiceti lety televizní klasice The Day After, tak se to značné míry minulo účinkem, protože tahle bezzubá odpověď ABC se nemůže opřít ani o výmluvné scény, ani o prvek překvapení, ani o silné protiválečné poselství. Nechronologická struktura vyprávění a střídání různých perspektiv tady nedává žádný smysl, protože nic nového se divák v dalších úhlech pohledu nedozví, jen jsou mu znovu zopakovány tytéž informace (napětí tudíž klesá, tempo zpomaluje a děj se točí v kruhu, namísto aby s blížícím se finále všechny složky gradovaly), které paradoxně nevedou k žádnému závěru. Škoda, tohle po dlouhých letech bohužel opět aktuální téma si zasloužilo dostat přesvědčivější zpracování.
3 0
reagovat

Koh-i-noor

A co na to pan Bříza?
959202
A co na to pan Bříza?
Koh-i-noor
0 0
reagovat
reaguje na: Davies182
Jeste jsem to nevidel - a tenhle komentar me totalne vydesil :D
959200
Jeste jsem to nevidel - a tenhle komentar me totalne vydesil *:D*
959159
4 0
reagují: Davies182
reagovat

Ne

Dělení na tři perspektivy je tu úplně zbytečné, neslouží filmu, nepřináší nic nového, morduje diváka třikrát rozemletým poselstvím, že tihle lidé jsou taky "jen lidi." Tady je pro mě asi největší kámen úrazu, protože ačkoliv věřím v to, že to jsou "taky jen lidi," způsob, jak blatantně a přiblble se to ten film snaží naznačovat (spadne plyšák - "ach, to své tříleté dceři vozíš ze všech cest?")(finální odpočet sestřelu, na kterém závisí vše, a profesionální voják se začne omlouvat za vysypané brambůrky, atd atd) byl na některých místech až směšný. Při přemýšlení může uškodit i hlavní cíl toho filmu, ono rozhodnutí, které každá perspektiva teasuje - proč by se musel rozhodnout právě teď hned? Chicago je v trapu, žádná další raketa neletí, neví kdo ji vystřelil. Tenze vytvořená filmem je tu jen pro blaho filmu, nic ji neospravedlňuje. Konec je samozřejmě důvodem, který naštve diváka, který od toho filmu očekává Den nezávislosti nebo podobné digitální military porno, ale bohužel, naštve i diváka, který rozumí o co Bigelow jde a chápe, že neznalost výsledku nutí k zamyšlení - problém je v tom, že struktura filmu směřuje k nějakému výsledku. Ano, kdyby to byla jedna dlouhá perspektiva, bude to dávat smysl. Ve chvíli kdy je to rozdělené na tři, zákonitě se ten závěr stává nedostatečným (a ostatně až naivním). Tento film pokračuje v trendu, kdy stačí jakákoliv myšlenka, a obhájí se tím jeho nedostatky, protože je pro "náročnější" publikum, přitom mám pocit, že ještě před dvaceti lety by nároky diváka byly daleko komplexnější a žádostivější. 4/10 a přemýšlím, že půjdu na 2/10. Každopádně, každému co jeho jest a kdo si to užije na 8/10, přeju mu to. 
959194
Dělení na tři perspektivy je tu úplně zbytečné, neslouží filmu, nepřináší nic nového, morduje diváka třikrát rozemletým poselstvím, že tihle lidé jsou taky "jen lidi." Tady je pro mě asi největší kámen úrazu, protože ačkoliv věřím v to, že to jsou "taky jen lidi," způsob, jak blatantně a přiblble se to ten film snaží naznačovat (spadne plyšák - "ach, to své tříleté dceři vozíš ze všech cest?")([spoiler]finální odpočet sestřelu,[/spoiler] na kterém závisí vše, a profesionální voják se začne omlouvat za vysypané brambůrky, atd atd) byl na některých místech až směšný. Při přemýšlení může uškodit i hlavní cíl toho filmu, ono rozhodnutí, které každá perspektiva teasuje - [spoiler]proč by se musel rozhodnout právě teď hned? Chicago je v trapu, žádná další raketa neletí, neví kdo ji vystřelil. [/spoiler]Tenze vytvořená filmem je tu jen pro blaho filmu, nic ji neospravedlňuje. Konec je samozřejmě důvodem, který naštve diváka, který od toho filmu očekává Den nezávislosti nebo podobné digitální military porno, ale bohužel, naštve i diváka, který rozumí o co Bigelow jde a chápe, že neznalost výsledku nutí k zamyšlení - problém je v tom, že struktura filmu směřuje k nějakému výsledku. Ano, kdyby to byla jedna dlouhá perspektiva, bude to dávat smysl. Ve chvíli kdy je to rozdělené na tři, zákonitě se ten závěr stává nedostatečným (a ostatně až naivním). Tento film pokračuje v trendu, kdy stačí jakákoliv myšlenka, a obhájí se tím jeho nedostatky, protože je pro "náročnější" publikum, přitom mám pocit, že ještě před dvaceti lety by nároky diváka byly daleko komplexnější a žádostivější. 4/10 a přemýšlím, že půjdu na 2/10. Každopádně, každému co jeho jest a kdo si to užije na 8/10, přeju mu to. 
Ne
5 -1
reagují: kfk
reagovat
Jeden z mála filmů poslední doby, o kterém stojí za to přemýšlet i po jeho konci, který je asi nejlepší, jaký mohl být.
959193
Jeden z mála filmů poslední doby, o kterém stojí za to přemýšlet i po jeho konci, který je asi nejlepší, jaký mohl být.
0 -1
reagovat

Palec nahoru

Bylo to strhující. Zpočátku jsem si myslel, že by tomu sednul konec z Terminátora 3, ale když jsem se nad tím pak zamyslel, končilo to skvěle tak, jak to končilo. Za mě 8/10
959168
Bylo to strhující. Zpočátku jsem si myslel, že by tomu sednul konec z Terminátora 3, ale když jsem se nad tím pak zamyslel, končilo to skvěle tak, jak to končilo. Za mě 8/10
Palec nahoru
2 -3
reagovat
Velká promarněna příležitost. Líbilo se mi téma, atmosféra i celková message. Za to bych to vytáhnul na 7/10. Problém vidím ve stylu vyprávění...
Třikrát vidíme ty samé lidi pronášet ty same vety, akorát pod jiným úhlem kamery. Přicemz pri každém repete se objeví jen minimum nových informací (ne jako u Last Duel), takže jsem měl pocit, že se dívám třikrát na to samé. Navic už první ze tří linek ukazala konec. Parádní rozjezd který se pak už jen rozbredava.
959165
Velká promarněna příležitost. Líbilo se mi téma, atmosféra i celková message. Za to bych to vytáhnul na 7/10. Problém vidím ve stylu vyprávění... [spoiler]Třikrát vidíme ty samé lidi pronášet ty same vety, akorát pod jiným úhlem kamery. Přicemz pri každém repete se objeví jen minimum nových informací (ne jako u Last Duel), takže jsem měl pocit, že se dívám třikrát na to samé. Navic už první ze tří linek ukazala konec. Parádní rozjezd který se pak už jen rozbredava.[/spoiler]
4 0
reagovat

5/10

První pul hodina fajn,  ale poté se opakuje stejná situace několikrát ale z jiného pohledu,  takže už to nudila a film těžký průměr 5/10, prostě další Netflux film!
959162
První pul hodina fajn,  ale poté se opakuje stejná situace několikrát ale z jiného pohledu,  takže už to nudila a film těžký průměr 5/10, prostě další Netflux film!
5/10
7 -2
reagovat
„a zároveň vrcholně aktuálního a varovného díla"
Pri tomto doomerizme som to prestal čítať.

Na film sa teším.
959160
„a zároveň vrcholně aktuálního a varovného díla" Pri tomto doomerizme som to prestal čítať. Na film sa teším.
2 -1
reagovat
To je nádhera, když kritik pochopí hlavní poselství, které chtěla režisérka k divákům velmi pravděpodobně směřovat.
Podepisuju, je to film "pro mozek".
959159
To je nádhera, když kritik pochopí hlavní poselství, které chtěla režisérka k divákům velmi pravděpodobně směřovat. Podepisuju, je to film "pro mozek".
6 -4
reagují: Cival
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se