Diskuze k článku Black Panther: Wakanda nechť žije: Recenze

6/10

Marvelu se v prozatím poslední fázi MCU příliš nedaří navázat na kvalitativní úspěch, který sklidil s předchozí řadou filmů, zakončenou famózním kvalitativním i finančním "dvojitým zásahem" v podobě Infinity War a Endgame a výmluvným dokladem tohoto smutného konstatování je fakt, že zdaleka nejúspěšnějším filmem aktuální fáze jak po finanční, tak především po kvalitativní stránce je tak trochu "zahraniční import" No Way Home, na jehož produkci se spolupodílí konkurenční Sony. Na poli výhradně vlastních projektů Marvel přešlapuje v podstatě celou fázi na místě (případně se vrací o několik kroků vzad:D) a byť je potřeba uznat, že se nebojí riskovat a jednotlivé projekty se pokouší nejrůznějšími způsoby (žánrově, koncepčně, stylově) odlišit, prakticky všechny filmy v rámci této fáze dopadají stran výsledného diváckého zážitku úplně stejně (tj. neslavně), respektive čím odvážnější tvůrčí experiment, tím zpravidla kvalitativně hůře. Pokračování miliardového hitu o kočkovité šelmě zahalené v černém na tom, bohužel, nic nezmění, protože i tentokrát je nejnovější příspěvek od Marvelu typickým zástupcem probíhající (značně rozpačité) MCU fáze, který sice neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchne.

Je pravda, že Coogler (potažmo Marvel) se tady ocitl v nezáviděníhodné pozici a v jeho prospěch hovoří jisté polehčující okolnosti v tom, že náhlým tragickým úmrtím Bosemana, jakožto titulního hrdiny jedničky, se mu celý připravovaný koncept pro dvojku nevyhnutelně rozpadl před očima jako domeček z karet a startovací podmínky pro pokračování tak musely být nuceně změněny. Za normálních okolností by diváci zajisté dostali klasickou dvojku, která by plynule navazovala na originál, aniž by se při tom zdržovala opakovaným profilováním charakteru hlavní postavy a opětovným rozestavováním jednotlivých figurek na šachovnici a to vše za doprovodu tradičního hesla všech pokračování, tj. větší, dražší, akčnější a jak je v dnešní době neblahým zvykem i delší. Bez Bosemana k dispozici nezbylo Cooglerovi nic jiného, než se vydat stejnou cestou jako v případě předchozího filmu a zopakovat si tak příběhový origin (staro)nové postavy, navíc s nelehkým dilematem, která dosavadní postava se v ději nově zhostí role mýtického ochránce Wakandy, k tomu a současně také dále pokračovat v rozehraných událostech jak z původního filmu, tak z ostatních počinů v rámci končící/nastupující MCU fáze, protože "show must go on".

Všechny uvedené starosti si mohl Coogler (potažmo Marvel) ušetřit prostým přeobsazením titulní role (s čímž v minulosti neměl žádný problém, viz Norton vs Ruffalo, případně ve vedlejší roli Howard vs Cheadle), ovšem z úcty k Bosemanovi tak nakonec neučinil a po zhlédnutí filmu musím konstatovat, že to možná provést měl, protože film trpí na nevýraznou hlavní postavu (jak hereckým podáním, tak příběhovým uchopením) a na nezajímavou dějovou linku, která k ustanovení dané figury do pozice Bosemanova nástupce vede, přičemž obě tvůrčí rozhodnutí, kdo konkrétně a za jakých okolností oblékne nový kočičí kostým, už nepochybně padají na Cooglerovu hlavu.

Nedotaženost filmu začíná už prologem, ve kterém se Wright pokusí nemocného a umírajícího Bosemana zachránit, což se jí pochopitelně nezdaří a tento neúspěch se má, podle všeho, následně přetavit v trauma hlavní postavy, se kterým se v dalším průběhu vyprávění bude ze strany tvůrců patřičným způsobem pracovat. To se ovšem ve zbytku děje prakticky nestane a kdyby celý prolog ve filmu vůbec nebyl, tak by to ve výsledku vyšlo téměř nastejno (respektive ušetřilo by to pár minut stopáže). Co je důležitější, podstatnou část stopáže není moc jasné, kdo se oním maskovaným superhrdinou vlastně stane a divák musí přečkat dvě hodiny čistého času (!), než je mu tato, vcelku zásadní, informace ze strany tvůrců sdělena a hlavní postava se divákům předvede v celé své kráse, tj. v nové verzi kostýmu (který je vzhledově nic moc) a především v akci (která je tady takový obvyklý standard na poli podobných komiksovek). O tom, že se tak její vystoupení v celém filmu smrskne na účast v jedné "digifest" potyčce dvou soupeřících armád a poté už jen ve finálním mano a mano souboji s hlavním záporákem, ani nemluvě. Marvel už dlouhou dobu ve svých filmech bojuje se syndromem "máme postavy, kterým se nemůže nic stát (protože s nimi počítáme i do budoucna) a při tom děj, ve kterém se svádí bitvy o osud světa/vesmíru/alternativních realit" a bojuje s ním samozřejmě i zde (jak to na konci příběhu dopadne s hlavním záporákem je tudíž jasné ještě před tím, než se poprvé objeví na scéně).

Navíc Wright v hlavní roli na to, utáhnout velký komiksový blockbuster, herecky/charismatem prostě nemá a je ve filmu zastíněna v podstatě všemi ostatními kolegy okolo, od Bassett, přes Gurira (která imho z celého obsazení vychází nejlépe), po Dukea, i ten Jordan v pár minutovém cameu (škoda, že v ději nedostal více prostoru) podává přesvědčivější výkon než ona. Huerta jako hlavní záporák je hodně slušný a to navzdory nepostradatelnému "leteckému" vybavení z komiksové předlohy, což možná působí jakž takž obstojně na papíře, ovšem ve filmu to vypadá docela směšně. Freeman je zde vysloveně jen do počtu a nová posila v podobě Thorne na tom není o moc lépe, nicméně hlavní úkol, a totiž představit postavu publiku a k tomu v nějakém slušivém železo mužském kostýmu (který je vzhledově nic moc), byl splněn, takže více se asi očekávat ani nedalo.

Coogler to nijak výrazně nezachraňuje ani po řemeslné stránce. Štědrý rozpočet na filmu příliš poznat není, Coogler zato nešetří s velevýznamnými slow-mo záběry, jejichž nepatřičnost až otravnost dosahují pomalu, ale jistě mezních hodnot a v neposlední řadě jsem u (nepůvodní části) OST už dlouho neměl takový pocit, že doprovodné songy tak silně nekorespondují k ději a totálně vytrhávají diváka z koncentrace/narušují celkovou atmosféru filmu, jako právě zde. Na druhou stranu tempo je, přes nadměrnou stopáž, relativně slušné, nějaké povedené scény (bitka na mostě, podvodní sekvence) se tady také najdou, s Bosemanovým odkazem se pracuje citlivě (vzpomínkové logo Marvelu připomínající jeho památku skrze scény z předchozích vystoupení Bosemana v MCU je možná to nejlepší na celém filmu:D), hlavní záporák je docela fajn a potitulkovka naznačuje potenciálně zajímavý vývoj nadcházejících událostí, takže celkově jde o obstojný divácký zážitek.
857542
Marvelu se v prozatím poslední fázi MCU příliš nedaří navázat na kvalitativní úspěch, který sklidil s předchozí řadou filmů, zakončenou famózním kvalitativním i finančním "dvojitým zásahem" v podobě Infinity War a Endgame a výmluvným dokladem tohoto smutného konstatování je fakt, že zdaleka nejúspěšnějším filmem aktuální fáze jak po finanční, tak především po kvalitativní stránce je tak trochu "zahraniční import" No Way Home, na jehož produkci se spolupodílí konkurenční Sony. Na poli výhradně vlastních projektů Marvel přešlapuje v podstatě celou fázi na místě (případně se vrací o několik kroků vzad*:D*) a byť je potřeba uznat, že se nebojí riskovat a jednotlivé projekty se pokouší nejrůznějšími způsoby (žánrově, koncepčně, stylově) odlišit, prakticky všechny filmy v rámci této fáze dopadají stran výsledného diváckého zážitku úplně stejně (tj. neslavně), respektive čím odvážnější tvůrčí experiment, tím zpravidla kvalitativně hůře. Pokračování miliardového hitu o kočkovité šelmě zahalené v černém na tom, bohužel, nic nezmění, protože i tentokrát je nejnovější příspěvek od Marvelu typickým zástupcem probíhající (značně rozpačité) MCU fáze, který sice neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchne.   Je pravda, že Coogler (potažmo Marvel) se tady ocitl v nezáviděníhodné pozici a v jeho prospěch hovoří jisté polehčující okolnosti v tom, že náhlým tragickým úmrtím Bosemana, jakožto titulního hrdiny jedničky, se mu celý připravovaný koncept pro dvojku nevyhnutelně rozpadl před očima jako domeček z karet a startovací podmínky pro pokračování tak musely být nuceně změněny. Za normálních okolností by diváci zajisté dostali klasickou dvojku, která by plynule navazovala na originál, aniž by se při tom zdržovala opakovaným profilováním charakteru hlavní postavy a opětovným rozestavováním jednotlivých figurek na šachovnici a to vše za doprovodu tradičního hesla všech pokračování, tj. větší, dražší, akčnější a jak je v dnešní době neblahým zvykem i delší. Bez Bosemana k dispozici nezbylo Cooglerovi nic jiného, než se vydat stejnou cestou jako v případě předchozího filmu a zopakovat si tak příběhový origin (staro)nové postavy, navíc s nelehkým dilematem, která dosavadní postava se v ději nově zhostí role mýtického ochránce Wakandy, k tomu a současně také dále pokračovat v rozehraných událostech jak z původního filmu, tak z ostatních počinů v rámci končící/nastupující MCU fáze, protože "show must go on".   Všechny uvedené starosti si mohl Coogler (potažmo Marvel) ušetřit prostým přeobsazením titulní role (s čímž v minulosti neměl žádný problém, viz Norton vs Ruffalo, případně ve vedlejší roli Howard vs Cheadle), ovšem z úcty k Bosemanovi tak nakonec neučinil a po zhlédnutí filmu musím konstatovat, že to možná provést měl, protože film trpí na nevýraznou hlavní postavu (jak hereckým podáním, tak příběhovým uchopením) a na nezajímavou dějovou linku, která k ustanovení dané figury do pozice Bosemanova nástupce vede, přičemž obě tvůrčí rozhodnutí, kdo konkrétně a za jakých okolností oblékne nový kočičí kostým, už nepochybně padají na Cooglerovu hlavu.   Nedotaženost filmu začíná už prologem, ve kterém se [spoiler]Wright pokusí nemocného a umírajícího Bosemana zachránit, což se jí pochopitelně nezdaří a tento neúspěch se má, podle všeho, následně přetavit v trauma hlavní postavy, se kterým se v dalším průběhu vyprávění bude ze strany tvůrců patřičným způsobem pracovat[/spoiler]. To se ovšem ve zbytku děje prakticky nestane a kdyby celý prolog ve filmu vůbec nebyl, tak by to ve výsledku vyšlo téměř nastejno (respektive ušetřilo by to pár minut stopáže). Co je důležitější, podstatnou část stopáže není moc jasné, kdo se oním maskovaným superhrdinou vlastně stane a divák musí přečkat [spoiler]dvě hodiny čistého času (!)[/spoiler], než je mu tato, vcelku zásadní, informace ze strany tvůrců sdělena a hlavní postava se divákům předvede v celé své kráse, tj. v nové verzi kostýmu (který je vzhledově nic moc) a především v akci (která je tady takový obvyklý standard na poli podobných komiksovek). O tom, že se tak její vystoupení v celém filmu smrskne na [spoiler]účast v jedné "digifest" potyčce dvou soupeřících armád a poté už jen ve finálním mano a mano souboji s hlavním záporákem,[/spoiler] ani nemluvě. Marvel už dlouhou dobu ve svých filmech bojuje se syndromem "máme postavy, kterým se nemůže nic stát (protože s nimi počítáme i do budoucna) a při tom děj, ve kterém se svádí bitvy o osud světa/vesmíru/alternativních realit" a bojuje s ním samozřejmě i zde (jak to na konci příběhu dopadne [spoiler]s hlavním záporákem[/spoiler] je tudíž jasné ještě před tím, než se [spoiler]poprvé objeví na scéně[/spoiler]).   Navíc [spoiler]Wright[/spoiler] v hlavní roli na to, utáhnout velký komiksový blockbuster, herecky/charismatem prostě nemá a je ve filmu zastíněna v podstatě všemi ostatními kolegy okolo, [spoiler]od Bassett, přes Gurira (která imho z celého obsazení vychází nejlépe), po Dukea, i ten Jordan v pár minutovém cameu (škoda, že v ději nedostal více prostoru) podává přesvědčivější výkon než ona[/spoiler]. Huerta jako hlavní záporák je hodně slušný a to navzdory nepostradatelnému "leteckému" vybavení z komiksové předlohy, což možná působí jakž takž obstojně na papíře, ovšem ve filmu to vypadá docela směšně. Freeman je zde vysloveně jen do počtu a nová posila v podobě [spoiler]Thorne[/spoiler] na tom není o moc lépe, nicméně hlavní úkol, a totiž představit postavu publiku a k tomu v nějakém slušivém železo mužském kostýmu (který je vzhledově nic moc), byl splněn, takže více se asi očekávat ani nedalo.   Coogler to nijak výrazně nezachraňuje ani po řemeslné stránce. Štědrý rozpočet na filmu příliš poznat není, Coogler zato nešetří s velevýznamnými slow-mo záběry, jejichž nepatřičnost až otravnost dosahují pomalu, ale jistě mezních hodnot a v neposlední řadě jsem u (nepůvodní části) OST už dlouho neměl takový pocit, že doprovodné songy tak silně nekorespondují k ději a totálně vytrhávají diváka z koncentrace/narušují celkovou atmosféru filmu, jako právě zde. Na druhou stranu tempo je, přes nadměrnou stopáž, relativně slušné, nějaké povedené scény [spoiler](bitka na mostě, podvodní sekvence)[/spoiler] se tady také najdou, s Bosemanovým odkazem se pracuje citlivě (vzpomínkové logo Marvelu připomínající jeho památku skrze scény z předchozích vystoupení Bosemana v MCU je možná to nejlepší na celém filmu*:D*), hlavní záporák je docela fajn a potitulkovka naznačuje potenciálně zajímavý vývoj nadcházejících událostí, takže celkově jde o obstojný divácký zážitek.
6/10
1 -1
Těžký průměr. Což je vlastně víc než jsem u děsivé 4. fáze čekal. Tedy mírná spokojenost .. asi. Škoda že film nepůsobil vůbec epicky, přitom si  prostředím a zápletkou o pořádné (nejen) davové scény říkal. Přišlo mě že v záběru bylo tak max vždy dvacet lidí včetně závěrečné "bitvy" znesvářených národů. Jako wtf? Do čeho lijou ten mega rozpočet? To už jsou líní třeba jenom opisovat od Spielberga .. ten tohle vždycky uměl.
Aspoň ten Namor potěšil. Jedna z mála nově představených postav, kterou rád uvidím znovu. 6/10
848164
Těžký průměr. Což je vlastně víc než jsem u děsivé 4. fáze čekal. Tedy mírná spokojenost .. asi. Škoda že film nepůsobil vůbec epicky, přitom si  prostředím a zápletkou o pořádné (nejen) davové scény říkal. Přišlo mě že v záběru bylo tak max vždy dvacet lidí včetně závěrečné "bitvy" znesvářených národů. Jako wtf? Do čeho lijou ten mega rozpočet? To už jsou líní třeba jenom opisovat od Spielberga .. ten tohle vždycky uměl.  Aspoň ten Namor potěšil. Jedna z mála nově představených postav, kterou rád uvidím znovu. 6/10
3 0
reaguje na: dawko
Stejný problém jako u Creeda. 8)
847894
Stejný problém jako u Creeda. *8)*
847220
0 0
Už je to skoro dva tejdny co jsem to viděl, a furt nad tím přemejšlím - jestli se mi to líbí, nebo ne :D
Kino znovu nebude, ale na Disney si to dám rád hnedka znovu.

Ve zkratce:
Skvělej soundtrack i score. Jednička ale lepší.
Herci tomu dali všechno. Jednička ale lepší.
Parádní záporák. Jednička ale lepší.

Čekal jsem nějaký emotivnější se vyrovnání s Chadwickem. Takhle to sice bylo fajn, ale...
Čekal jsem trochu víc Namora a vodníků.
Ale teda Talokan a celá ta sekvence parádní.
Čekal jsem MNOHEM lepší Iron Heart. Toto byla extrémní slabota a ještě hnusnej suit.
To samý ty modrý Dora Milaje.
Čekal jsem MNOHEM horší Shuri. BTW (mega spoiler) - furt jsem měl zafixovaný, že Feige nebo někdo říkali, že když lidi hádaj Shuri jako novýho Black Panthera, že to není tak přímočarý, že to neuhádli. Takže jsem byl vlastně v kině docela zklamanej, že to byla nakonec Shuri.)
Angela už místy solidně přehrávala.
Bitka na lodi - hrozně o ničem.
Bitka ve Wakandě - dobrý.
Nástup Black Panthera ve Wakandě nakonec docela efektivní.
Mělo to být kratší.
A co mě celkově sralo byly ty zpomapovačky a hudební montáže jak z Hallmarku... Strašně to rušilo a ne úplně sedělo.

Koneckonců mě to ale bavilo relativně slušně a od Spideyho vlastně nejlepší MARVELovka. Únava materiálu tam cejtit je, ale furt solidní řemeslo.
Vlastně jsem nakonec spoko i přes ty lapsy. Nevím proč. Asi jsem potřeboval vypnout :D

7/10
847884
Už je to skoro dva tejdny co jsem to viděl, a furt nad tím přemejšlím - jestli se mi to líbí, nebo ne *:D* Kino znovu nebude, ale na Disney si to dám rád hnedka znovu. Ve zkratce: Skvělej soundtrack i score. Jednička ale lepší. Herci tomu dali všechno. Jednička ale lepší. Parádní záporák. Jednička ale lepší. Čekal jsem nějaký emotivnější se vyrovnání s Chadwickem. Takhle to sice bylo fajn, ale... Čekal jsem trochu víc Namora a vodníků. Ale teda Talokan a celá ta sekvence parádní. Čekal jsem MNOHEM lepší Iron Heart. Toto byla extrémní slabota a ještě hnusnej suit. To samý ty modrý Dora Milaje.  Čekal jsem MNOHEM horší Shuri. BTW (mega spoiler) - [spoiler]furt jsem měl zafixovaný, že Feige nebo někdo říkali, že když lidi hádaj Shuri jako novýho Black Panthera, že to není tak přímočarý, že to neuhádli. Takže jsem byl vlastně v kině docela zklamanej, že to byla nakonec Shuri.)[/spoiler] Angela už místy solidně přehrávala. Bitka na lodi - hrozně o ničem. Bitka ve Wakandě - dobrý. Nástup Black Panthera ve Wakandě nakonec docela efektivní. Mělo to být kratší. A co mě celkově sralo byly ty zpomapovačky a hudební montáže jak z Hallmarku... Strašně to rušilo a ne úplně sedělo.  Koneckonců mě to ale bavilo relativně slušně a od Spideyho vlastně nejlepší MARVELovka. Únava materiálu tam cejtit je, ale furt solidní řemeslo. Vlastně jsem nakonec spoko i přes ty lapsy. Nevím proč. Asi jsem potřeboval vypnout *:D* 7/10
1 -2

7/10

Je to dost fajn. Ale strange, thor aj eternals sa mi pacili viac. Toto mi prislo ako stavka na istotu, ktora ma prestala bavit niekde okolo 10. MCU filmu. A strasne tomu chyba nejaky vyrazny hlavny hrdina.  Tieto baby na to bohuzial nemaju. Ale tesim sa na dalsi Cooglerov blockbuster mimo marvelu.
847480
7/10
2 -3
To ako casto sa bude opakovat linka "vengeance has consumed me/us" ?

V dalsom BP KDE bude dospely tchalla najde typka ktory stvoril "virus" ktory zabil jeho otca a pojde na "vengeance" streak a na konci povie "vengeance has consumed me?
847220
To ako casto sa bude opakovat linka "vengeance has consumed me/us" ? [spoiler]V dalsom BP KDE bude dospely tchalla najde typka ktory stvoril "virus" ktory zabil jeho otca a pojde na "vengeance" streak a na konci povie "vengeance has consumed me?[/spoiler]
3 -1
reagují: imf
reaguje na: Ita
Svatá pravda...podle mě to přešli a nikdo nic nevysvětlil :D
847174
Svatá pravda...podle mě to přešli a nikdo nic nevysvětlil *:D*
847167
3 0

Vysvetlenie

Môže mi niekto vysvetliť jednu vec? Prečo na moste pri únose princeznej tí bojovníci z hlbín ožijú po tom čo sú smrtelne zranení ale pri jej zachrane umrú po strele. Mam taký pocit že aj vo finalnom boji zomierajú.
847167
Môže mi niekto vysvetliť jednu vec? [spoiler]Prečo na moste pri únose princeznej tí bojovníci z hlbín ožijú po tom čo sú smrtelne zranení ale pri jej zachrane umrú po strele. Mam taký pocit že aj vo finalnom boji zomierajú. [/spoiler]
Vysvetlenie
5 0
reagují: Likan7

7-8/10

Nejlepší Marvel od loňského Spider-Mana.
Výprava, kostýmy, hudba, atmosféra, Angela Basset, Lupita  Nyong'o i Tenoch Huerta a Dominique Thorne jdou brát jako pozitiva.
Negativa jsou jasná. Mnoho motivů, příliš dlouhé, mnoho postav, v polovině tomu padá dost tempo, některé CGI záběry byly fakt hrozné.
Zároveň, ale to má nějaký ksicht, je to v určitých částech díky afrofuturismu a Wakandě nezaměnitelné s jiným komiksem jak od Marvelu, tak od konkurence, atmosféra smutku, vyrovnání se se smrtí blízkých i přebírání zodpovědnosti je tam jasně patrná a funguje. Motivace záporáka Namora i celý konflikt Wakanda/Talocan mi přišli uvěřitelné a pochopitelné. Akční scény jsou ucházející hlavně ve scénách jeden na jednoho než v davových bitkách. Scéna s pohřbem T'Chally je fakt dobrá, jinak tam ale zásadnější scéna, která by se zaryla do paměti chybí. Já jsem spokojený i přes řadu chyb, které to má.
847160
Nejlepší Marvel od loňského Spider-Mana.  Výprava, kostýmy, hudba, atmosféra, Angela Basset, Lupita  Nyong'o i Tenoch Huerta a Dominique Thorne jdou brát jako pozitiva. Negativa jsou jasná. Mnoho motivů, příliš dlouhé, mnoho postav, v polovině tomu padá dost tempo, některé CGI záběry byly fakt hrozné.  Zároveň, ale to má nějaký ksicht, je to v určitých částech díky afrofuturismu a Wakandě nezaměnitelné s jiným komiksem jak od Marvelu, tak od konkurence, atmosféra smutku, vyrovnání se se smrtí blízkých i přebírání zodpovědnosti je tam jasně patrná a funguje. Motivace záporáka Namora i celý konflikt Wakanda/Talocan mi přišli uvěřitelné a pochopitelné. Akční scény jsou ucházející hlavně ve scénách jeden na jednoho než v davových bitkách. Scéna s pohřbem T'Chally je fakt dobrá, jinak tam ale zásadnější scéna, která by se zaryla do paměti chybí. Já jsem spokojený i přes řadu chyb, které to má.
7-8/10
4 -7
8/10* - spokojenost, ale není to perfektní a jsou místa, kde byl děj moc natahovaný.
847156
2 -5
V tom filmu není nic tak zásadního na co bych si vzpomenul. Den po projekci. Tvl to není dobrý.... :-
5/10
847145
V tom filmu není nic tak zásadního na co bych si vzpomenul. Den po projekci. Tvl to není dobrý.... *:-* 5/10
7 -4
reaguje na: The Joker
Sobota vypada na 58, stejne jako Dr. Strange 2. Ten otevrel za 185 a Panther miri cca 183-186, takze docela tesny boj o No.1 otvirak tohodle roku, Avatara bych videl rozhodne niz. Snad to Raimi udrzi... Disney mezitim interne oznamil skrty ve vydajich a propousteni a cenu akcii ma nejniz od roku 2014.
847097
847064
1 -2
No, ta minimalni konkurence to muze jeste vytahnout, ale nejak mi tam chybi x-faktor, proc by to melo dal drzet jinak nez ty posledni marvelovky - jako young-adult adaptace. Vlastne i to prijeti u kritiku je na uplnem minimu, co bych tam cekal. Na druhou stranu, v US se predstiralo, ze je jednicka oscarovy film, i kdyz v ni jezdi neviditelny Lexus a finale je jak PS3 bojovka, takze u dvojky mi to vse pripada jako navrat do reality a pocitam, ze dalsim dilem se ten brand definitivne zaradi tam kam objektivne patri.
847064
5 -1
reagují: The Joker
reaguje na: TedGeorge
Jo, nejakemu crazy úspěchu neverim. Me uz BP1 nudil, ale sve momenty to melo a videl jsem tam, proc to melo pro spoustu trhu vysoky appeal. Toto je imho ve vsech smerech nudnejsi, a ten wow efekt novoty to ztratilo. Co mi kamaradka rekla, ze se ji libilo, je jak vsechny hlavni postavy jsou zeny, a i mne to přišlo celkem cool - ale ne dost na to, aby kvuli tomu na to lidi chodili v houfech. Cele je to proste.. malo. Zapomenutelne. Nedotazene.

Tady ten "podvodni svet s modraskama" nam ukaze Cameron za mesic, a nepochybuju, ze to budou celisti padat jinak. Taky se na Avatarovi 2 ovsem maka 13 let.
847057
Jo, nejakemu crazy úspěchu neverim. Me uz BP1 nudil, ale sve momenty to melo a videl jsem tam, proc to melo pro spoustu trhu vysoky appeal. Toto je imho ve vsech smerech nudnejsi, a ten wow efekt novoty to ztratilo. Co mi kamaradka rekla, ze se ji libilo, je jak vsechny hlavni postavy jsou zeny, a i mne to přišlo celkem cool - ale ne dost na to, aby kvuli tomu na to lidi chodili v houfech. Cele je to proste.. malo. Zapomenutelne. Nedotazene. Tady ten "podvodni svet s modraskama" nam ukaze Cameron za mesic, a nepochybuju, ze to budou celisti padat jinak. Taky se na Avatarovi 2 ovsem maka 13 let.
847051
5 -3
reaguje na: jedendvatri
Miliarda uplne ztracená není, ale je to (Black Panther 2) strašně dlouhé, všichni to sice chválí, ale nikdo to už nebude potřebovat vidět znovu a uvidíš, že to bude mít velkej problém v Americe urvat i tu půlmiliardu :)
847051
847049
6 0
reagují: Snipsley
reaguje na: TedGeorge
Reakcie publika v USA sú výborné  (95 RT verified audience, 92% PostTrac, A Cinemascore). Iste, jednotka mala Cinemascore A+, ale tam myslím trochu pomohli iné faktory (hnutie BLM, prvý Marvel černošský veľkofilm). Do nástupu Avatara to bude mať zrejme solídnu výdrž (plus onedlho pomôže Thanksgiving). 600+ z USA nie je pri štarte okolo 190 nereálnych. K tomu by sa 400 z ostatných trhov mohlo podariť. Miliarda ešte nie je stratená.
847049
847034
2 0
reagují: TedGeorge
Výprava, kostýmy, hudba parádní. Ale to je tak vše. Mám pocit že v Marvelu opravdu neví kam dál. A co dělat s vybudovaným universem po Endgame. Tak přešlapují na místě. Viz taky předchozí Marvelovky a nudný seriály. Bojím se Antmana. Ta klesající tendence v kvalitě je hrozně vidět.
Po 3 hodinách pohádky o zlem vodníkovi jsem poněkud zklamán.
6/10 a ani o deci více.

P.s. nasrali že není potitulkova scena úplně na konci. Je pouze jedna
847042
Výprava, kostýmy, hudba parádní. Ale to je tak vše. Mám pocit že v Marvelu opravdu neví kam dál. A co dělat s vybudovaným universem po Endgame. Tak přešlapují na místě. Viz taky předchozí Marvelovky a nudný seriály. Bojím se Antmana. Ta klesající tendence v kvalitě je hrozně vidět. Po 3 hodinách pohádky o zlem vodníkovi jsem poněkud zklamán.  6/10 a ani o deci více.  P.s. nasrali že není potitulkova scena úplně na konci. Je pouze jedna
5 -2
reaguje na: TedGeorge
Ona se jednička vyloženě svezla na tom hypu "první Marvel čistě pro niggas", takže kdo na tom nebyl dle hodnověrných bros vidět v kině alespoň 7x, nepatřil do hoodu a jeho bitch měla hubenou prdel. Očekávám ve světě docela rychlej pád tržeb a jedničku to nepřekoná ani náhodou.
847036
847034
14 -13
reaguje na: Cowboy
Ono to trochu mate. Pokračování hitů mají vždycky vysoká čísla ve čtvrtek a pátek (oni to reportují prostě jako pátek) a pak to padá. Spíše to v USA za ty čtyři dny nedá 200 a víkend bude za 180-190. Horší je (jak už se kvůli problematické Asii předem trochu očekávalo), že ve světě to hodně padá a bude to ještě hodně rádo za 140 mega (spíš dokonce méně) ze všech overseas trhů. Což fakticky znamená, že miliarda je mrtvá.

Jenom pro jistotu - pořád je to velkej úspěch, stovky milionů do plusu pro Marvel, ale přece jenom byla naděje, že to překoná 950 milionové tržby Doc Strange, což dost možná po 300-350 milionovém globálním víkendu nebude.

Sorry, že sem takovej kazišuk :D
847034
Ono to trochu mate. Pokračování hitů mají vždycky vysoká čísla ve čtvrtek a pátek (oni to reportují prostě jako pátek) a pak to padá. Spíše to v USA za ty čtyři dny nedá 200 a víkend bude za 180-190. Horší je (jak už se kvůli problematické Asii předem trochu očekávalo), že ve světě to hodně padá a bude to ještě hodně rádo za 140 mega (spíš dokonce méně) ze všech overseas trhů. Což fakticky znamená, že miliarda je mrtvá. Jenom pro jistotu - pořád je to velkej úspěch, stovky milionů do plusu pro Marvel, ale přece jenom byla naděje, že to překoná 950 milionové tržby Doc Strange, což dost možná po 300-350 milionovém globálním víkendu nebude. Sorry, že sem takovej kazišuk :D
847033
13 0
reagují: jedendvatri, minitroll