Diskuze k článku Black Panther: Wakanda nechť žije: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

7/10

Black Panther: Chadwick Boseman Forever. Dôstojná rozlúčka s Chadwickom, stvorenie ďalšieho Black Panthera, resp. Black Pantherky, predstavenie nového podvodného sveta v Marvel universe, hrozba ďalšieho záporáka, doriešenie dejových liniek z predošlého filmu ... pokračovanie Black Panthera by toho chcelo stihnúť v robustnej 161 minútovej stopáži pomerne dosť a aj keď nič nerobí vyslovene zle nakoniec sa aj tak pretaví "iba" do obyčajnej Marvelovky, než čohokoľvek zásadného. Oceňujem, že po tom odtrhnutí z reťaze v predošlých Marvel filmoch (Thor 4Dr. Strange 2) sa Black Panther vracia skôr k tým tradičnejším marvelovkám, kde sa neprepája tridsať filmov dohromady, ale prakticky riešia iba udalosti z predošlého Black Panther filmu, no tú vážnosť sa filmu darí predať iba v pár momentoch, kde sa plače za Chadwickom, resp. T'Challom. Zvyšok je ušitý pomerne horúcou ihlou, kde zrodenie nového Black Panthera je vyriešené jedinou scénou (a bez dostatočnej charizmy Shuri) a nemá potrebný dopad, do novej tajnej, podmorskej civilizácie sa pozrieme jeden krát, nový záporák si okolo seba nedokáže vybudovať auru obrovskej hrozby a v závere síce čaká veľkolepé CGI zúčtovanie, ale skôr so štandardne natočenou akciou, než niečím čoby bralo dych. Technicky síce na špičkovej úrovni s perfektnou hudbou, ale napriek množstvu, aj vážnejších tém mi nakoniec v závere prišlo, že ten film toho paradoxne dokázal málo. Nešiel v žiadnej téme viac do hĺbky a nebyť tragického úmrtia Chadwicka Bosemana aj v reálnom živote, tak emočne sa nejde napojiť tentoraz na žiadnu postavu. Vo výsledku tak rozhodne nie zlé, len dosť obyčajné. V rámci štvrtej Marvel fázy jeden z tých zaujímavejších kúskov, ale očakávania tu boli rozhodne väčšie. CELKOVO: 7/10

V tomto prípade úplne chápem tu nerozhodnosť do_Oda v recenzii, ja som tiež bojoval, či tu sedmičku (= 3,5*) zaokrúhliť na CSFD na 3 alebo 4. A to som veľký fanúšik prvého filmu. (PS: nakoniec som išiel "iba" na tie 3* ;))
847031
[b]Black Panther: Chadwick Boseman Forever[/b]. Dôstojná rozlúčka s Chadwickom, stvorenie ďalšieho Black Panthera, [spoiler]resp. Black Pantherky[/spoiler], predstavenie nového podvodného sveta v Marvel universe, hrozba ďalšieho záporáka, doriešenie dejových liniek z predošlého filmu ... pokračovanie Black Panthera by toho chcelo stihnúť v robustnej 161 minútovej stopáži pomerne dosť a aj keď nič nerobí vyslovene zle nakoniec sa aj tak pretaví "iba" do obyčajnej Marvelovky, než čohokoľvek zásadného. Oceňujem, že po tom odtrhnutí z reťaze v predošlých Marvel filmoch ([url=https://www.csfd.cz/film/749439-thor-laska-jako-hrom/]Thor 4[/url], [url=https://www.csfd.cz/film/749440-doctor-strange-v-mnohovesmiru-silenstvi/]Dr. Strange 2[/url]) sa Black Panther vracia skôr k tým tradičnejším marvelovkám, kde sa neprepája tridsať filmov dohromady, ale prakticky riešia iba udalosti z predošlého Black Panther filmu, no tú vážnosť sa filmu darí predať iba v pár momentoch, kde sa plače za Chadwickom, resp. T'Challom. Zvyšok je ušitý pomerne horúcou ihlou, kde zrodenie nového Black Panthera je vyriešené jedinou scénou ([spoiler]a bez dostatočnej charizmy Shuri[/spoiler]) a nemá potrebný dopad, do novej tajnej, podmorskej civilizácie sa pozrieme jeden krát, nový záporák si okolo seba nedokáže vybudovať auru obrovskej hrozby a v závere síce čaká veľkolepé CGI zúčtovanie, ale skôr so štandardne natočenou akciou, než niečím čoby bralo dych. Technicky síce na špičkovej úrovni s perfektnou hudbou, ale napriek množstvu, aj vážnejších tém mi nakoniec v závere prišlo, že ten film toho paradoxne dokázal málo. Nešiel v žiadnej téme viac do hĺbky a nebyť tragického úmrtia Chadwicka Bosemana aj v reálnom živote, tak emočne sa nejde napojiť tentoraz na žiadnu postavu. Vo výsledku tak rozhodne nie zlé, len dosť obyčajné. V rámci štvrtej Marvel fázy jeden z tých zaujímavejších kúskov, ale očakávania tu boli rozhodne väčšie. CELKOVO: 7/10  V tomto prípade úplne chápem tu nerozhodnosť do_Oda v recenzii, ja som tiež bojoval, či tu sedmičku (= 3,5*) zaokrúhliť na CSFD na 3 alebo 4. A to som veľký fanúšik prvého filmu. [spoiler](PS: nakoniec som išiel "iba" na tie 3* *;)*)[/spoiler]
7/10
4 -2
reaguje na: do_Od
Chtěl jsem ti dát feedback trochu prudící formou. Nic osobního proti tobě. Nevybavuji si tvé jiné recenze, možná byly v pohodě, nebo jsem je nečetl. Nemusí tě můj názor zajímat, beru.
847016
847006
7 -2
reaguje na: gonzo
do_Od píše tak ako české Variety platia?)takže cajk:D:D
847007
[b]do_Od [/b]píše tak ako české [i]Variety[/i] platia*?)*takže cajk*:D**:D*
847004
8 0
reaguje na: gonzo
Podívej, píšu sem už pár let, jestli sis na to ještě pořád nezvykl, tak bude problém spíš u tebe. Nehledě na to, že 90 % textu obsahuje standardní rozebírání technické stránky a děje, a v těch zbylých máš moje pocity z toho. Ostatně všechny recenze jsou do nějaké míry zpovědí autora, takže k blogu nemají daleko. Čili vůbec nemám ponětí, o co ti jde, ale takhle to vypadá, že mě chceš jen prudit. ;)

Jinak v recenzích jsem poměrně upřímný, takže když potřebuju film vidět znova, protože je náročný na hodnocení, prostě to do textu zakomponuju, než abych si hrál na vševěda. A vůbec mě nezajímá, že to někomu přijde "neprofesionální", takhle to prostě mám.

Ale díky za názor, ty Variety.
847006
Podívej, píšu sem už pár let, jestli sis na to ještě pořád nezvykl, tak bude problém spíš u tebe. Nehledě na to, že 90 % textu obsahuje standardní rozebírání technické stránky a děje, a v těch zbylých máš moje pocity z toho. Ostatně všechny recenze jsou do nějaké míry zpovědí autora, takže k blogu nemají daleko. Čili vůbec nemám ponětí, o co ti jde, ale takhle to vypadá, že mě chceš jen prudit. *;)* Jinak v recenzích jsem poměrně upřímný, takže když potřebuju film vidět znova, protože je náročný na hodnocení, prostě to do textu zakomponuju, než abych si hrál na vševěda. A vůbec mě nezajímá, že to někomu přijde "neprofesionální", takhle to prostě mám. Ale díky za názor, ty Variety.
847004
14 -15
reagují: gonzo

Recenze recenze

'musím to vidět ještě jednou', 'nevím, jestli 6 nebo 7 nebo 5',
'a hudba byla taky dobrá'..
Ty vole Doode, co to je za blogísek? Píšeš na exkluzivní filmový web, takové české Variety, ale tohle je jak slohovka ze střední..
847004
'musím to vidět ještě jednou', 'nevím, jestli 6 nebo 7 nebo 5', 'a hudba byla taky dobrá'..  Ty vole Doode, co to je za blogísek? Píšeš na exkluzivní filmový web, takové české Variety, ale tohle je jak slohovka ze střední..
Recenze recenze
22 -12
reagují: Mr.Nobody, do_Od
Ináč zdá sa mi, že aj v MCU nejako zasa začínajú so spomalovačkami, v BP 2 ich bolo nezvyklo veľa
846998
7 0
Na Csfd jen 70 procent, pár dní po premiéře,takže  fo měsíce,  dvou to bude mít pod 60 procent. Takže  to vypadá na stejně nudný splátek jako jednička,  který chválí zase jen recenzenti!
846955
8 -7
reaguje na: HellblazerZabud
Seriál je prequel a oblek bude vypadat takhle
846950
Seriál je prequel a oblek bude vypadat [url=https://preview.redd.it/h8855b4pxjg91.jpg?width=1242&format=pjpg&auto=webp&s=9a60d223dcde2a3afbe10c3617680949b6602074]takhle[/url].
846899
1 0
reaguje na: The Joker
Keby mal Batman o 15-30 minút menej bolo by to dokonalé. Posledné scény to úplne zabili.
846948
846928
2 -1
To byla nekonečná expozice... Celé to bylo takové divně rozmáchlé a přesto neobsáhlé. Spousta věcí se vyplnila a něco ne. Palec nahoru za Midnight Angels, naopak dolů za Ironheart. Celkově o kousek horší než druhý Strange, ale výrazně lepší jak čtvrtý Thor.
846941
3 -1
reaguje na: shv
Ja si z nej dal nejaky den zpatky asi 80 min pred spanim, poprve od Velikonoc a vlastne po te, kdy uz za sebou mame vetsinu letosnich blockbusteru... Osobne asi budu zaseknuty na lepsi sedmicce, ALE s vyjimkoiu Mavericka to u big-budget filmu prevysuje uplne vse. Od studii pres streamery. Chte nechte je na tom Batman podstatne, podstatne lip nez cokoliv od Thora pres Jursky svet po Grey Mana. A nakonec jsem si zas vzpomnel na tu imfovu recenzi Dr. Strange 2...
846928
846914
3 0
reagují: Horace
Takže zvesti o tom že sa tu po prvý krát objaví Doctor Doom boli mimo?
846922
Takže zvesti o tom že sa tu po prvý krát objaví [spoiler]Doctor Doom[/spoiler] boli mimo?
3 -1
reaguje na: The Joker
Mezi jednookými slepý možná králem, ale osobně se k TOMUTO Batmanovi potřebu vracet nikdy mít nebudu, to se radši kouknu po x-té na cokoli z Nolanovy trilogie.
846914
846895
6 0
reagují: The Joker
Film som nevidel ale chcem len reagovat na tu poznamku, ze snad sa finalny oblek Riri pre serial zmeni. Neviem ako zly je tento dizajn ale pouzit uz vymodelovany oblek pre film v serialy ma vyhodu v tom, ze to usetri obrovske peniaze a hlavne CGI bude niekolkonasobne lepsie. Viz. rozdiel medzi She-Hulk a Hulk v tom istom serialy.
846899
1 0
reagují: MKMZ
reaguje na: Petr77
Tak kdyz vidim, ze Panther ma uz ted jen 71% na csfd, tak to tam bude dalsi modra marvelovka. Stejne jako Thor a Strange. Stejne jako Morbius. I kdyz pridam ty MCU serialy... Z hlediska divackyho prijeti je stejne jasnej vitez a to The Batman, navic patrne jedinej z tech letosnich comicsu, ke kterymu se bude nekdo vracet i za 6, 7 let.
846895
846890
7 0
reagují: shv
Tak máme comisc Film v roce za náma a co si člověk odnesl a kam se to posunulo? Batman od DC to začal pak měl dojít Multivesmir ale byl představen ve 33 sec shotu Thor a Black Adam to je taková groteska na comisc o lásce pomstě odpuštění.A Black Panther to ukončuje pro někoho dobře další řekne je to nuda další řekne že po EndGame byla představena už tolik postav že už v tom každý musí mít guláš kdo patří do pozemské části univerza a kdo do vesmírné části,a to nás ještě čekají nějaké speciály různých postav aby v roce 2o25 při takmer 40  Filmu vše zapadlo do sebe přijde Avangers éra Kanga.
846890
4 -1
reagují: The Joker
reaguje na: Nazgul
Ta věta, kterou zmiňuješ, se odkazuje k tomu, jakou její postava nese tíhu viny za smrt bratra, a to jak chtě nechtě jí ten film staví do středu dění, stejně jako tam staví její matku, a pak Namora (toho však z jiných důvodů). Proto jsem zmínil primárně jen tyhle tři. Jestli sis to zpracoval po svém a vyvodil z toho takové závěry, tak mě to mrzí, ale já se naopak snažil té otázce schválně vyhnout, i když se tomu nevyhýbali v promo materiál ani samotní tvůrci.

To bys mě mohl nařknout z toho, že prozrazuju nového Black Panthera i na hlavním obrázku recenze.
846865
Ta věta, kterou zmiňuješ, se odkazuje k tomu, [spoiler]jakou její postava nese tíhu viny za smrt bratra, a to jak chtě nechtě jí ten film staví do středu dění, stejně jako tam staví její matku, a pak Namora (toho však z jiných důvodů). Proto jsem zmínil primárně jen tyhle tři.[/spoiler] Jestli sis to zpracoval po svém a vyvodil z toho takové závěry, tak mě to mrzí, ale já se naopak snažil té otázce schválně vyhnout, i když se tomu nevyhýbali v promo materiál ani samotní tvůrci. To bys mě mohl nařknout z toho, že prozrazuju nového Black Panthera [spoiler]i na hlavním obrázku recenze.[/spoiler]
846860
9 0
reaguje na: Nazgul
tyjo, ani si nemyslím, že by to bylo propálení... jednalo se o dost jasnou věc....nějak si neumím představit, že všechny plakáty propagují jako hlavní hrdinku Latitiu a nakonec by BP byl někdo jinej... navíc když se ví z trailerů, že BP je holka....
846863
tyjo, ani si nemyslím, že by to bylo propálení... [spoiler]jednalo se o dost jasnou věc....nějak si neumím představit, že všechny plakáty propagují jako hlavní hrdinku Latitiu a nakonec by BP byl někdo jinej... navíc když se ví z trailerů, že BP je holka....[/spoiler]
846860
5 0
Jdu až o víkendu a jelikož na spoilery až tak nehraju, tak mi to až tak nevadí, ale nečekal bych, že takhle otevřeně propálíš přímo v recenzi, kdo je nový Black Panther.

Kdo se taky snažil byla Letitia Wright ve velmi nezáviděníhodné roli. Ustála to…se ctí, bohužel však nic víc. - z této věty to jasně vyplývá.
846860
Jdu až o víkendu a jelikož na spoilery až tak nehraju, tak mi to až tak nevadí, ale nečekal bych, že takhle otevřeně propálíš přímo v recenzi, kdo je nový Black Panther. [spoiler]Kdo se taky snažil byla Letitia Wright ve velmi nezáviděníhodné roli. Ustála to…se ctí, bohužel však nic víc.[/spoiler] - z této věty to jasně vyplývá.
1 -5
reagují: do_Od, machy
reaguje na: Randal K.
Absolutně mi mluvíš z duše a vše co jsi napsal bych zvýraznil a podtrhnul. To že kostým dostane Shuri je po všech stránkách logická věc, jenže Latitia na to prostě nemá… jako “střelená” ségra mě bavila, ale tady ztrápená ztrátama mě vyloženě s*ala… dost mě mrzí, že neoživili Killmongera (tady by to šlo dost lehce, na závěru jedničky sice umirá, ale detailní záběr tam není.. prostě ho srdčitá bylina a technologie zachránila), protože M. B. Jordan v té roli byl skvělej…. A najednou by ta válka s Namorem byla zase o trochu více logičtější 8)
846857
Absolutně mi mluvíš z duše a vše co jsi napsal bych zvýraznil a podtrhnul. [spoiler]To že kostým dostane Shuri je po všech stránkách logická věc, jenže Latitia na to prostě nemá… jako “střelená” ségra mě bavila, ale tady ztrápená ztrátama mě vyloženě s*ala…[/spoiler] dost mě mrzí, že neoživili Killmongera (tady by to šlo dost lehce, na závěru jedničky sice umirá, ale detailní záběr tam není.. prostě ho srdčitá bylina a technologie zachránila), protože M. B. Jordan v té roli byl skvělej…. A najednou by ta válka s Namorem byla zase o trochu více logičtější *8)*
846853
2 -1