Diskuze k článku Matrix Resurrections: Recenze

7/10

Tohle nemůže být objektivní komentář. Jako obrovský fanoušek Matrixu, nedokážu bez nadšení znovu vstoupit do téže řeky. První část odehrávající se v jakési betaverzi Matrixu 2 uvede diváka do podobného zmatení jako prožívá Neo a měl jsem obrovskou radost z toho kdy víte přesně o co jde ale zároveň jste částečně zmateni, protože se vám karty odkrývají postupně jak děj kvapí. Spousta recenzí si postěžovala na druhou část příběhu, ale z mého pohledu vidět stroje a programy i na straně lidí do toho nové město snažící se obnovit krásy světa, to mě vážně nadchlo, bohužel zřejmě kvůli pandemii nevidíme město jako místo plné lidí, ale jen jako kulisu. Přes mou obrovskou radost že jsem se vrátil do Neova světa, který se od té doby logicky posunul a to z mého pohledu tím správným směrem, už nikdy nedokáže nový Matrix způsobit totální mindfuck jak z příběhové stránky, tak co se týče přístupu k řemeslu které tehdy změnilo filmový průmysl.
825402
[b]Tohle nemůže být objektivní komentář. [/b]Jako obrovský fanoušek Matrixu, nedokážu bez nadšení znovu vstoupit do téže řeky. [spoiler]První část odehrávající se v jakési betaverzi Matrixu 2 uvede diváka do podobného zmatení jako prožívá Neo a měl jsem obrovskou radost z toho kdy víte přesně o co jde ale zároveň jste částečně zmateni, protože se vám karty odkrývají postupně jak děj kvapí. Spousta recenzí si postěžovala na druhou část příběhu, ale z mého pohledu vidět stroje a programy i na straně lidí do toho nové město snažící se obnovit krásy světa, to mě vážně nadchlo, bohužel zřejmě kvůli pandemii nevidíme město jako místo plné lidí, ale jen jako kulisu. [/spoiler]Přes mou obrovskou radost že jsem se vrátil do Neova světa, který se od té doby logicky posunul a to z mého pohledu tím správným směrem, už nikdy nedokáže nový Matrix způsobit totální mindfuck jak z příběhové stránky, tak co se týče přístupu k řemeslu které tehdy změnilo filmový průmysl.
7/10
3 -1
Ako ono by to nebolo také zlé, keby to nebolo tak lajdácky natočené. Príbeh by nebol vôbec taký zlý, ale strašne divno zrealizovaný. V každom momente nedotiahnute. Ako keby zobrali prvý nástrel scenára a išli rovno na to. Dôležité momenty sa tam diali len tak mimochodom absolútne bez gradovania. Asi tam chýbal ten druhý súrodenec. Akcia stála za hovno. Nasnímaná z pol metra a roztrasenou kamerou. Akýkoľvek pokus o choreografiu bol totálne zabitý. Celé to pôsobilo strašne neosobne a rozpačito. Celkom ma zaujímalo kam to bude smerovať, ale nebavilo ma sa na to pozerať.
817975
2 -1
reaguje na: Child
Mluvíš mi ze srdce!!!!
814794
Mluvíš mi ze srdce!!!!
814469
2 -2
814792
1 -1
A víte co? Já byl vlastně do určité míry i příjemně překvapený. Vizuál je vlastně fajn (na ty zpomalovačky, ale taky v určitých scénách roztěkanou a jakoby televizní kameru jsem zkusil přistoupit, když to uděláte, tak vám to krásně sedne ve scéně, kdy Analytik popisuje princip bullet time - to byl pro mě mimochodem asi největší vrchol filmu a Harris si tu postavu opravdu skvěle dává). Ale bohužel až na akční sekvence, které jsou opravdu největší slabinou filmu a celého kultu. O to hůř to vyznívá v momentě, kdy je akční polovina filmu. Ovšem musím vyzdvihnout, že když už tu byla akce, nebyla vlastně tak šíleně robustní, hraná až moc na efekt, jak v případě druhého a třetího dílu. Přišla mi komornější, jen je škoda, že byla tak blbě a nepřehledně natočená. Moc velká škoda, ten potenciál tam byl obrovský. Ale moc se mi líbily myšlenky a celá linka s tím, jak Neo a Trinity žijí, to mi dávalo smysl. Dokonce tu byly scény, které byly překvapující tak, jak v mnohých jiných filmech ne, spousta dobrých, originálních nápadů. Jak řekl Fila: Je nový Matrix dobrý nebo špatný film? Odpověď je: Ano. Podle recenzí a komentářů jsem čekal, že film bude shazovat sám sebe tou šílenou meta formou, ale ona je to vlastně spíš sebereflexe, která do toho světa patří, mě to vůbec nerušilo. Ano, bylo to zábavné a meta, ale jak říkám, pro mě logické s ohledem na příběh.

Velké mínus je akce, která je na poměry Matrixu natočená ne úplně přehledně, souboje jsem si neužil, vlastně si ani jeden pořádně nepamatuju a to celý film sráží o polovinu. Není tam žádný ikonický souboj. Druhé mínus je naprosto zbytečná zápletka s postavou Niobé, která tam podle mě vůbec nemusela být. Třetí mínus je hudba, opět nic zapamatovatelného, čekal jsem nějaký kyberpunkový nářez, ale slyšel jsem jen recyklované motivy. Další mínus, ale drobné, je infantilizace některých robotů jako někde ve Star Wars.

Obrovské plus jsou myšlenky, rozšíření světa Matrixu i strojů a pro mě vlastně logická linka Nea a Trinity. Už dlouho se mi nestalo, že bych s manželkou dobrých deset minut rozebíral nějakou myšlenku filmu (v tomto případě: volba je pouhá iluze, člověk si vybere vždy jedinou, správnou cestu). Je to hodně autorský film, možná víc alternativní, než bych na Hollywood čekal, ale není to brak, naopak mi to přišlo funkční.

I přes ty mínusy, které nekorespondují minimálně s prvním Matrixem, který je pro nějakou komparaci asi nejvíc stěžejní, tomu režisérka opravdu dala myšlenkovou hodnotu, která spíše převažuje. Za mě 7,5/10. Ale některé scény byly i za 10/10, jiné za 5/10.
814469
A víte co? Já byl vlastně do určité míry i příjemně překvapený. Vizuál je vlastně fajn (na ty zpomalovačky, ale taky v určitých scénách roztěkanou a jakoby televizní kameru jsem zkusil přistoupit, když to uděláte, tak vám to krásně sedne ve scéně, kdy Analytik popisuje princip bullet time - to byl pro mě mimochodem asi největší vrchol filmu a Harris si tu postavu opravdu skvěle dává). Ale bohužel až na akční sekvence, které jsou opravdu největší slabinou filmu a celého kultu. O to hůř to vyznívá v momentě, kdy je akční polovina filmu. Ovšem musím vyzdvihnout, že když už tu byla akce, nebyla vlastně tak šíleně robustní, hraná až moc na efekt, jak v případě druhého a třetího dílu. Přišla mi komornější, jen je škoda, že byla tak blbě a nepřehledně natočená. Moc velká škoda, ten potenciál tam byl obrovský. Ale moc se mi líbily myšlenky a celá linka s tím, jak Neo a Trinity žijí, to mi dávalo smysl. Dokonce tu byly scény, které byly překvapující tak, jak v mnohých jiných filmech ne, spousta dobrých, originálních nápadů. Jak řekl Fila: Je nový Matrix dobrý nebo špatný film? Odpověď je: Ano. Podle recenzí a komentářů jsem čekal, že film bude shazovat sám sebe tou šílenou meta formou, ale ona je to vlastně spíš sebereflexe, která do toho světa patří, mě to vůbec nerušilo. Ano, bylo to zábavné a meta, ale jak říkám, pro mě logické s ohledem na příběh. Velké mínus je akce, která je na poměry Matrixu natočená ne úplně přehledně, souboje jsem si neužil, vlastně si ani jeden pořádně nepamatuju a to celý film sráží o polovinu. Není tam žádný ikonický souboj. Druhé mínus je naprosto zbytečná zápletka s postavou Niobé, která tam podle mě vůbec nemusela být. Třetí mínus je hudba, opět nic zapamatovatelného, čekal jsem nějaký kyberpunkový nářez, ale slyšel jsem jen recyklované motivy. Další mínus, ale drobné, je infantilizace některých robotů jako někde ve Star Wars.  Obrovské plus jsou myšlenky, rozšíření světa Matrixu i strojů a pro mě vlastně logická linka Nea a Trinity. Už dlouho se mi nestalo, že bych s manželkou dobrých deset minut rozebíral nějakou myšlenku filmu (v tomto případě: volba je pouhá iluze, člověk si vybere vždy jedinou, správnou cestu). Je to hodně autorský film, možná víc alternativní, než bych na Hollywood čekal, ale není to brak, naopak mi to přišlo funkční.  I přes ty mínusy, které nekorespondují minimálně s prvním Matrixem, který je pro nějakou komparaci asi nejvíc stěžejní, tomu režisérka opravdu dala myšlenkovou hodnotu, která spíše převažuje. Za mě 7,5/10. Ale některé scény byly i za 10/10, jiné za 5/10.
8 -3
reagují: proust.d
Pro mě je dobrej film ten, ze kterýho si pamatuju postavy, scény i příběh.  V Matrix Res. mě nezaujalo vlastně nic. Profrčelo mi to hlavou asi tak, jako zaznam Zavodu Míru z 87 na ČT sport. 8)
814436
Pro mě je dobrej film ten, ze kterýho si pamatuju postavy, scény i příběh.  V Matrix Res. mě nezaujalo vlastně nic. Profrčelo mi to hlavou asi tak, jako zaznam Zavodu Míru z 87 na ČT sport. *8)*
5 -3
Snaha natočit další Matrix mi připadá stejně marná, jako udělat z chlapa ženskou.
814398
6 -5

50:50

Tak hrozně to ze začátku tlačilo na pilu, aby nám vše vysvětlili, až nakonec vyvstalo více otázek než předtím. Za mě 5/10.
To vtipné bylo málo vtipně a mělo tam vůbec být?!

PS: chyběl mi tam strasně ten zelený vizuál alá předchozí díla
814383
Tak hrozně to ze začátku tlačilo na pilu, aby nám vše vysvětlili, až nakonec vyvstalo více otázek než předtím. Za mě 5/10. To vtipné bylo málo vtipně a mělo tam vůbec být?! PS: chyběl mi tam strasně ten zelený vizuál alá předchozí díla
50:50
4 -3
link

Film nikdy neuvidim, ale cela ta premisa je vlastne strasne zajimava (vedel jsem ji z leaku uz davno pred premierou) a bavi me sledovat videa, ktere si z toho bud delaj prdel a nebo adresuji ty problemy.
814025
https://www.youtube.com/watch?v=tHCsz78GfYg Film nikdy neuvidim, ale cela ta premisa je vlastne strasne zajimava (vedel jsem ji z leaku uz davno pred premierou) a bavi me sledovat videa, ktere si z toho bud delaj prdel a nebo adresuji ty problemy.
3 -4

4/10

Uff, tak to bola bolesť.

Plusy- na scény v Matrixe sa stále dobre pozerá, všetky tie mechanické monštrá a celá tá estetika sveta AI je stále veľmi originálna. Hodil by sa tam nejaký veľkolepý príbeh alá Star Wars alebo Avatar.

Mínusy- všetko ostatné, lacný televízny vizuál, príšerné súboje, strašný herci, väčšinu času pocit, že pozerám paródiu.

Možno by stačilo len zdokonaliť tie súboje, dať tomu nejaké zrno a zelenší odtieň a hneď by to bol film aspoň za 6. Alebo aj nie
814018
Uff, tak to bola bolesť. Plusy- na scény v Matrixe sa stále dobre pozerá, všetky tie mechanické monštrá a celá tá estetika sveta AI je stále veľmi originálna. Hodil by sa tam nejaký veľkolepý príbeh alá Star Wars alebo Avatar. Mínusy- všetko ostatné, lacný televízny vizuál, príšerné súboje, strašný herci, väčšinu času pocit, že pozerám paródiu. Možno by stačilo len zdokonaliť tie súboje, dať tomu nejaké zrno a zelenší odtieň a hneď by to bol film aspoň za 6. Alebo aj nie
4/10
4 -5

4/10

...a tak nám po Votrelcoch, Predatoroch, Terminatoroch, Indiana Jonesovi, Die Hard či Star Wars konečne znasilnili i naš Matrix. V base, 25cm kláda, tvrdo, bez súcitu a plnú davku 148 minút. Úprimne dúfam, ze tento paskvil zarobí veľke h#vno a žiadné ďalšie pokračovanie nebude. Ani zajtra, ani o 20 rokov, NIKDY!
814013
4/10
5 -7

I have dreamed a dream, but now that dream is gone from me.

Matrix trilogie pro mě byla (a částečně pořád je) skoro náboženství ale tohle bohužel není dobrý :( kdyby alespon akce byla slušná ale tohleto je ostuda. Upřímně nechápu proč se Lana nedomluvila se Stahelskim at si to veme s 87eleven do parády :(  4/10
813884
4 -4
Uzil som si to viac nez 2 a 3, ajked je pravda ze bez tych dvoch by nebola polovica pribehu Resurrections.

Zrazaju to kretensky natocene suboje a kamera o ktorej si budem hovorit ze to bolo zaujimave vyuzitie HFR, nie ze im dosiel rozpocet a preto su niektore sekvencie na urovni starej televiznej inscenacie.
813831
Uzil som si to viac nez 2 a 3, ajked je pravda ze bez tych dvoch by nebola polovica pribehu Resurrections. Zrazaju to kretensky natocene suboje a kamera o ktorej si budem hovorit ze to bolo zaujimave vyuzitie HFR, nie ze im dosiel rozpocet a preto su niektore sekvencie na urovni starej televiznej inscenacie.
5 -6
Trash, co se ze začátku úpěnlivě snaží všem (i sám sobě) nakukat, že v něm něco je, a pak vyústí v klasickej generickej sequel, co potřebuje desetiminutovej monolog, aby si svou zápletku před diváky vůbec obhájil. A kostýmy a výprava jak nějakej fan film od fanoušků anime. Stejně jako Cival - 4/10
813820
4 -7
Ps: (spoilery a spol) morpheus super, ale nevyuzity. Digitalni morpheus - bohuzel z nej boli oci.

Taky se mi libilo jakym zpusobem se rozrostl svet matrixu a realnej svet, programy ziskavaji tela, stroje a lidi spolupracuji.

meta linka je za me v pohode, bal jsem se ze to bude úplne prevraceni sveta matrixu na hlavu, ale nakonec z toho vyrostl pravej neo a trinity.

proste nemam problem to povazovat za pravoplatnej prizpevek do sveta matrixu. A jediny co me mrzi jsou bitky a obcas vizual.
813739
Ps: (spoilery a spol) morpheus super, ale nevyuzity. Digitalni morpheus - bohuzel z nej boli oci. Taky se mi libilo jakym zpusobem se rozrostl svet matrixu a realnej svet, programy ziskavaji tela, stroje a lidi spolupracuji.  meta linka je za me v pohode, bal jsem se ze to bude úplne prevraceni sveta matrixu na hlavu, ale nakonec z toho vyrostl pravej neo a trinity. proste nemam problem to povazovat za pravoplatnej prizpevek do sveta matrixu. A jediny co me mrzi jsou bitky a obcas vizual.
6 -3
Tak dobrej autorskej bloclbuster. Oproti matrixu to ma horsi vizual, horsi akci. Tech par aut pohozenych na ulici a boti jako zombici, proste zadna pastva pro oci.

Ale jinak parada. V momente, kdy jsem to nebral jako ctvrty dil matrixu, ale jako pribeh ze sveta matrixu, tak jsem byl velmi potesen, i za odvahu, s jakou se toho reziserka zhostila.

Docela me mrzi, ze uz zadny pribeh z matrixu nejspis neuvidim.
813738
Tak dobrej autorskej bloclbuster. Oproti matrixu to ma horsi vizual, horsi akci. Tech par aut pohozenych na ulici a boti jako zombici, proste zadna pastva pro oci. Ale jinak parada. V momente, kdy jsem to nebral jako ctvrty dil matrixu, ale jako pribeh ze sveta matrixu, tak jsem byl velmi potesen, i za odvahu, s jakou se toho reziserka zhostila. Docela me mrzi, ze uz zadny pribeh z matrixu nejspis neuvidim.
9 -2
Z odstupem tří dnů hodnotím zdejší soundtrack jako zdaleka nejpovedenější složku nového Matrixu.

Zbytek filmu budiž. Příběhově je to na úrovni dvojky i trojky. Co ale Laně nikdy neodpustím, tak je totální zazdění akce. V tomhle je ten propad oproti špičkové akci v původní trilogii, kterou z mého pohledu jen málokterý filmař překonal, nejvíce viditelný.

Z lásky k Matrixu, který mám v osobní topce a jehož dvojku stále beru jako nejlepší akční řemeslo nového tisíciletí, dávám 5/10 a mírný palec nahoru
813719
Z odstupem tří dnů hodnotím zdejší soundtrack jako zdaleka nejpovedenější složku nového Matrixu. Zbytek filmu budiž. Příběhově je to na úrovni dvojky i trojky. Co ale Laně nikdy neodpustím, tak je totální zazdění akce. V tomhle je ten propad oproti špičkové akci v původní trilogii, kterou z mého pohledu jen málokterý filmař překonal, nejvíce viditelný. Z lásky k Matrixu, který mám v osobní topce a jehož dvojku stále beru jako nejlepší akční řemeslo nového tisíciletí, dávám [b]5/10[/b] a mírný palec nahoru
5 -3
West Side Story nakonec vydělá větší balík než Matrix 4, to jsou paradoxy:D, jinak viděno a jediný dilema je, jestli jsem ten film pochopil nebo mě nas....spíš to druhé, že byl natočen meta nebo beta nebo zeta film je fakt asi pravda, ale ta pravda Nea a spol strhla do háje.  Je ale možná na plodnou diskuzi, jaké by byly tržby kdyby to neběželo dohromady se Spider-manem hm ??? Ale zas Kingsman to odnes daleko hůř.....
813701
West Side Story nakonec vydělá větší balík než Matrix 4, to jsou paradoxy*:D*, jinak viděno a jediný dilema je, jestli jsem ten film pochopil nebo mě nas....spíš to druhé, že byl natočen meta nebo beta nebo zeta film je fakt asi pravda, ale ta pravda Nea a spol strhla do háje.  Je ale možná na plodnou diskuzi, jaké by byly tržby kdyby to neběželo dohromady se Spider-manem hm ??? Ale zas Kingsman to odnes daleko hůř.....
2 -2
reaguje na: Cival
813635
813595
2 -3

Mrdtrix 4

Tak dokoukáno a doufám,že to vyhraje Zlatou malinu. Původní trilogii miluji a měl sem je originál na všech nosičích od VHS,DVD a teď 4K BD,ale tohle nekoupím ani ze stánku v papírovém obalu. Fakt shit. I internet v mobilu sem přitom filmu stíhal koukat. Tak mě to "bavilo". 3/10
813630
Mrdtrix 4
10 -12