Diskuze k článku Zátopek: Recenze

Rok po premiere to stale neni na vod/streamu. Tady je nejaka snaha o svetovy rekord nebo co?
838367
3 0
Musím říct, že jsem se dlouho u českého filmu takhle nenasmál, Neužil byl naprosto skvělý, téměř oskarový. To stejné platilo i pro Trojana v Šarlatánovi. Bez těchto ústředních postav by oba filmy za moc nestály. Naštěstí je u Zátopka skvělá i kamera a kupodivu dialogy. Trojan i Neužil k sobě mají navíc skvělé sparingpartnery, skvělé herce, s kterými funguje chemie a ta je díky Issové u Zátopka hoodně znát. Věřil jsem jim úplně všechno. Bohužel je film poměrně dlouhý a Češi stále ještě neumí točit filmy s jasnější dramatickou strukturou. Přišlo mi to spíš jako sled komiksových obrázků, které příliš nejsou ničím provázané, a vím, že u životopisného filmu je to asi dost těžké, ale... prostě v druhé půlce už jsem se díval na hodinky a říkal si, kdy přijde nějaký dramatický zvrat. Bohužel se konal jen trošku a navíc se rozmělnil do retrospekce. Možná bych viděl větší důraz na jednu olympiádu, jako vrchol filmu a pak závěr, který ano, byl dojemný. Bohužel zůstaly některé věci ve filmu nedořešené, například vztahové problémy mezi Emilem a Danuší a co měl znamenat dopis a to, že tam Danuše část filmu nebyla? Nejsem znalec Zátopkova života a toto mi tam vadilo. Obecně ale hodnotím líp, než Šarlatána. 8/10, na český film fakt dobrý, nenudil jsem se, fascinoval mě Neužil a Issová, dokonce i příjemná hudba, na český film i skvělá postprodukce, protože to, co dokázali udělat se stadionem v Lužánkách je neskutečné.
802861
Musím říct, že jsem se dlouho u českého filmu takhle nenasmál, Neužil byl naprosto skvělý, téměř oskarový. To stejné platilo i pro Trojana v Šarlatánovi. Bez těchto ústředních postav by oba filmy za moc nestály. Naštěstí je u Zátopka skvělá i kamera a kupodivu dialogy. Trojan i Neužil k sobě mají navíc skvělé sparingpartnery, skvělé herce, s kterými funguje chemie a ta je díky Issové u Zátopka hoodně znát. Věřil jsem jim úplně všechno. Bohužel je film poměrně dlouhý a Češi stále ještě neumí točit filmy s jasnější dramatickou strukturou. Přišlo mi to spíš jako sled komiksových obrázků, které příliš nejsou ničím provázané, a vím, že u životopisného filmu je to asi dost těžké, ale... prostě v druhé půlce už jsem se díval na hodinky a říkal si, kdy přijde nějaký dramatický zvrat. Bohužel se konal jen trošku a navíc se rozmělnil do retrospekce. Možná bych viděl větší důraz na jednu olympiádu, jako vrchol filmu a pak závěr, který ano, byl dojemný. Bohužel zůstaly některé věci ve filmu nedořešené, například vztahové problémy mezi Emilem a Danuší a co měl znamenat [spoiler]dopis a to, že tam Danuše část filmu nebyla? [/spoiler]Nejsem znalec Zátopkova života a toto mi tam vadilo. Obecně ale hodnotím líp, než Šarlatána. 8/10, na český film fakt dobrý, nenudil jsem se, fascinoval mě Neužil a Issová, dokonce i příjemná hudba, na český film i skvělá postprodukce, protože to, co dokázali udělat se stadionem v Lužánkách je neskutečné.
0 -2
reaguje na: pepo
Mam te rad :)):D
802358
Mam te rad *:))**:D*
802356
1 -3
reaguje na: TedGeorge
Cesku beriem za domacu8)
802356
Cesku beriem za domacu*8)*
802354
2 -3
reagují: TedGeorge
reaguje na: pepo
Domaci? :D
802354
Domaci? *:D*
802352
1 -2
reagují: pepo
Najlepsi domaci komercny film za...vlastne neviem za ako dlho. Prachy vidiet, pribeh je silny a herci sa snazia ostosest. Velmi pekny europsky nadstandard. Bal som dlzky, no nenudil som sa ani sekundu a pokojne to mohlo byt dlhsie a posturat sa aj v kontroverznejsich pasazach. 8/10 (v ramci nasich filmov cista desina)
802352
5 -3
reagují: TedGeorge

bavilo mě to

V podstatě s autorem souhlasím, ale bavilo mě to víc než Šarlatán. To ani není až tolik vina režisérky, jako spíš toho, že mi Zátopek přijde jako daleko zajímavější postava než onen léčitel.
800903
bavilo mě to
0 -1
Jen doufám, že Imf a pan Hlad, budou při projekci provolávat "zasranej komunista"  8)
799931
Jen doufám, že Imf a pan Hlad, budou při projekci provolávat "zasranej komunista"  *8)*
2 -5
reaguje na: The Joker
Do financi a sanci to prodat ven nevidim to je spis otazka na Ondricka s Muchou. Verim, ze pres nej se ten film na nekolik festivalu a trhu urcite podiva. To prirovnani k Barve vitezstvi sedi, ty filmy jsou si celkem dost podobne. Spis bych to videl tak, ze je to ten klasicky film pro verejnopravni televize vsude po evrope neco jako kdyz se skoro vsude prodalo Kon Tiky je to film pro konzervativniho divaka. To neni kritika, ale tahle cilovka si ten film uzije nejvic plus lidi co maji radi zivotopisne filmy. Za me je to 100% splnene zadani v ramci skatulky sveho zanru
799879
799850
5 -1
Kdybych dělal Zátopkův životopis, tak tam dám dopingové pokusy, drogy, které deformují a rozšiřují vnímání a vědomí, prostě trochu lsd a cestování časem a alternativními dimenzemi:D Bezesrandy. Takové ty nalajnované životopisy mě taky štvou a hlavně jak tady padlo, koho to bude v zahraničí zajímat, bez nějakýho podvratnýho oblouku?
799852
4 0
reaguje na: MeaCulpa
A k tomu prodeji ven... Hele a fakt je nejaka sance, ze se to proda? Jakou stopu po sobe ve svete zanechala Barva vitezstvi? A to je Jesse Owens jeden z nejslavnejsich sportovcu v historii. A jaky uspech mel dost kvalitni a mezinarodni Trautmann, ktery dokazal kombinovat post-WWII Anglii, fotbal a romanci pro zeny? Jako urcite budou psat v kolika zemich se Zatopek hral v ramci nejakych festaku, ale tyhle snahy delat filmy, ktere jako ze pujdou do sveta, je za me spis cesta do pekel.
799850
799848
4 -2
reagují: MeaCulpa
reaguje na: MeaCulpa
A neni potom tedy otazka, jestli ma smysl takove filmy tocit? Ano, biografie jsou vzdy zoufale korektni kdy Bohemian Rhapsody je uz fakt extrem a vyobrazeni napriklad Dr. Dre v Comptonu je tez hodne srandovni. Jenze... Proc tomu pak venovat 8, 10 let nebo jak dlouho o tom Ondricek mluvil? Kdyz bych chtel tocit film o Nirvane, tak to delam z POV Novoselice nebo to nedelam vubec. Nema smysl obetovat x let zivota necemu zoufale korektnimu, kdy ti predem vyticili cesticku, kterou musis jit. To je ciste muj pohled. A ty sportovni zivotopisy... Tak vetsina z nich jsou povznasejici feel-good pribehy jak se jednotlivec vzeprel osudu a stal ikonou. Je to hafo pribehu o americkych fotbalistech, cernosskych sportovcich, je to v podstate porad to same. Jenze tohle si presne rikam i u traileru na Zatopka, kdy mne proste pripomina x dalsich ceskych filmu z poslednich let, ktere jsou zasazeny do 50. nebo 60. let. Ja to timhle nehejtim, jen z toho dost cisi, jak se ta ceska filmova scena toci v kruhu. Jo, pribylo par zanrovek, ale nakonec jsou prevazne dva proudy: zrale zeny a komuniste. :)
799849
799848
3 -4
reaguje na: The Joker
Hosi ukazte me ambiciozni, invencne natoceny zivotopis, ktery ma za cil rozbit bank, vydelat a pritom je neprijemny a klade provokativni otazky. Mozna tak Rocketman, ale vetsina zivotopisu se po celem svete proste dela takhle (i Ray a Walk the line jsou vlastne strasne tradicne natoceny filmy jen opepreny par technickymi finesami). Je to proste znak toho zanru a lidi kteri na to chteji jit (vetsinou fanousci te osobnosti) to chteji prave takhle, takze je celkem nefer to tomu filmu vycitat. Obvzlast, kdyz ten film musel byt delany tak aby z toho byl megahit a dal se prodat ven.

Nicmene Zatopek je o tridu lepsi nez Masaryk a Toman.
799848
Hosi ukazte me ambiciozni, invencne natoceny zivotopis, ktery ma za cil rozbit bank, vydelat a pritom je neprijemny a klade provokativni otazky. Mozna tak Rocketman, ale vetsina zivotopisu se po celem svete proste dela takhle (i Ray a Walk the line jsou vlastne strasne tradicne natoceny filmy jen opepreny par technickymi finesami). Je to proste znak toho zanru a lidi kteri na to chteji jit (vetsinou fanousci te osobnosti) to chteji prave takhle, takze je celkem nefer to tomu filmu vycitat. Obvzlast, kdyz ten film musel byt delany tak aby z toho byl megahit a dal se prodat ven. Nicmene Zatopek je o tridu lepsi nez Masaryk a Toman.
799844
8 -2
reagují: The Joker, The Joker
reaguje na: AndyKaufman
A jo, to mě ani nenapadlo. Přitom je to tak logické: Bohemian Rhapsody a ty české "dramedy" oba s cílovkou žena 35+, tam jsou peníze, no. :o
799844
A jo, to mě ani nenapadlo. Přitom je to tak logické: Bohemian Rhapsody a ty české "dramedy" oba s cílovkou žena 35+, tam jsou peníze, no. *:o*
799841
4 0
reagují: MeaCulpa
reaguje na: The Joker
Naprosto přesné. A nejlepší je že jak se snaží být Masaryk nebo Toman jiní, tak stejně sklouznou k tomu mustru, který byl Hollywoodu in někdy v sedmdesátých letech. Beze srandy Patton je podle mne invencnejsi film.

Já se desim chvíle až tu někoho napadne točit hudební životopisy a začne tu pobíhat Granský, Mišík nebo Polívka ml s parukama jako Matuška, Gott nebo Schelinger. Vzhledem k hudbě to hrozně rozbije bank a Gotta prodají do Ruska i Německa a Ivanka už určitě ladí scénář....
Ale já to nedám, fakt ne.
799841
Naprosto přesné. A nejlepší je že jak se snaží být Masaryk nebo Toman jiní, tak stejně sklouznou k tomu mustru, který byl Hollywoodu in někdy v sedmdesátých letech. Beze srandy Patton je podle mne invencnejsi film. Já se desim chvíle až tu někoho napadne točit hudební životopisy a začne tu pobíhat Granský, Mišík nebo Polívka ml s parukama jako Matuška, Gott nebo Schelinger. Vzhledem k hudbě to hrozně rozbije bank a Gotta prodají do Ruska i Německa a Ivanka už určitě ladí scénář.... Ale já to nedám, fakt ne.
799838
5 -1
reagují: The Joker
Ja u tech poslednich ceskych "ambicioznich" zivotopisu mam strasne silny pocit, ze je tocil jeden a tentyz clovek. Toman, Masaryk, Palach, Sarlatan, z traileru vypada Zatopek uplne stejne a recenze timhle mym dojmem teda nehnula. Ci-li tipuji 10 Ceskych lvu a na Oscarech stopku pri prvnim cutu.
799838
9 -2
reagují: AndyKaufman
reaguje na: Slamak1
Presne v Ciste dusi Crowe taky nepigloval decka, Mercuryho ukazali vicemene taky jen v soft verzi a byly to spatny filmy? Moc nechapu tu ceskou potrebu jit na dren i kdyz se vlastne neda rict co to je a co si pod tim predstavit. Kdyby meli u Zatopka jit na dren v tom, ze musel balancovat mezi behanim a ustupkum KSC byl by ten film pro zahranicniho divaka strasne zmatecny. Tak jak je to tam naznaceny me prijde uplne v poho. Byl to proste vyjimecne nadany clovek na svuj obor, ktery ho chtel delat a byl si vedom, ze aby neskoncil u lopaty (kde nasledne kvuli nazorum po kariere i na chvili skoncil) a mohl behat musi delat ustupky. Film je v tomhle podle me spravedlivy a nepotrebuje to vic resit protoze za prve je to jasne a cesky divak to nepotrebuje znova rozebirat a pro zahranicniho to neni bez backgroundu zajimave a za druhe je to typicky crowd pleaser, ktery potrebuje udelat 500 000 divaku takze logicky na tomhle musi ubirat. Vycitat me mu to prijde zbytecne. To je jako vycitat naftovemu veteranovi, ze ma malo elektroniky.

Technicky velice dobre i na evropskou uroven, hlavni herci presni, Ondricek super, kdyby dostal poradne prachy, tak je to svetovy reziser. Za me uplne pohodovych 8/10 v ramci zanru “mramorizacniho” zivotopisu velmi dobre a citlive udelane
799837
Presne v Ciste dusi Crowe taky nepigloval decka, Mercuryho ukazali vicemene taky jen v soft verzi a byly to spatny filmy? Moc nechapu tu ceskou potrebu jit na dren i kdyz se vlastne neda rict co to je a co si pod tim predstavit. Kdyby meli u Zatopka jit na dren v tom, ze musel balancovat mezi behanim a ustupkum KSC byl by ten film pro zahranicniho divaka strasne zmatecny. Tak jak je to tam naznaceny me prijde uplne v poho. Byl to proste vyjimecne nadany clovek na svuj obor, ktery ho chtel delat a byl si vedom, ze aby neskoncil u lopaty (kde nasledne kvuli nazorum po kariere i na chvili skoncil) a mohl behat musi delat ustupky. Film je v tomhle podle me spravedlivy a nepotrebuje to vic resit protoze za prve je to jasne a cesky divak to nepotrebuje znova rozebirat a pro zahranicniho to neni bez backgroundu zajimave a za druhe je to typicky crowd pleaser, ktery potrebuje udelat 500 000 divaku takze logicky na tomhle musi ubirat. Vycitat me mu to prijde zbytecne. To je jako vycitat naftovemu veteranovi, ze ma malo elektroniky. Technicky velice dobre i na evropskou uroven, hlavni herci presni, Ondricek super, kdyby dostal poradne prachy, tak je to svetovy reziser. Za me uplne pohodovych 8/10 v ramci zanru “mramorizacniho” zivotopisu velmi dobre a citlive udelane
799833
13 -3
Proč musí jít film na dřeň, aby byl dobrý?
Když vzpomenu na spoustu starších skvělých českých filmů, na dřeň se tam dost často moc nejde 8)
799833
Proč musí jít film na dřeň, aby byl dobrý?  Když vzpomenu na spoustu starších skvělých českých filmů, na dřeň se tam dost často moc nejde *8)*
6 -2
reagují: MeaCulpa
reaguje na: AndyKaufman
Ten trailer láká ve skutečnosti na úplně jiný film. V říjnu pochopíš, jak to myslím.
799827
799816
3 0
6/10 není na český film žádná tragédie. Jestli to vypadá dobře, má to ucházející scénář a slušného herce v hlavní roli, tak mi to stačí. Havel ani Palach nedopadli líp, a jsem rád, že jsem je v kině viděl. Co se naší kinematografie týče, žijeme ve smutných časech.
799820
6 -1