Diskuze k článku Ad Astra: Recenze

takové zázraky jako skok z jedné rakety obíhající Neptun na druhou téměř
na opačné straně Neptunu. Tohle se opravdu nepovedlo, ruce pryč. A ne
není to zábavné ani pro příznivce špatných filmů. V podstatě jediný
zábavný aspekt filmu je, že si každou chvilku pomyslíte "jo tady asi
tvůrci chtěli aby ..." Velké zklamání
759527
Naprosto marná snaha o meditativní psychologické scifi. Tento žánr má mnoho nezapomenutelných zástupců, ale u Ad Astra zůstalo jen u snahy. Charaktery jsou jednorozměrně načrtnuty na úrovni Stmívání, stejně jako jejich motivace a vývoj. Vizuál se snaží být opojný, ale nejvíc je vidět právě jen ta snaha. Některé obraty v "ději" ve mně svou laciností vyvolaly opravdu nepříjemné pocity. Hřebíkem do rakve je pak snaha tvářit se jako "realistické" scifi když zároveň postavy dělají rutině takové zázraky jako skok z jedné rakety obíhající Neptun na druhou téměř na opačné straně Neptunu. Tohle se opravdu nepovedlo, ruce pryč. A ne není to zábavné ani pro příznivce špatných filmů. V podstatě jediný zábavný aspekt filmu je, že si každou chvilku pomyslíte "jo tady asi tvůrci chtěli aby ..." Velké zklamání
2 -4
Tyve. Zůstal bych u toho, že Interstellar je boží a Ad Astra moc fajn, ale nechytá se ani náhodou.:D
746687
Tyve. Zůstal bych u toho, že Interstellar je boží a Ad Astra moc fajn, ale nechytá se ani náhodou.*:D*
3 -1
reaguje na: HAL
OK, beru. A já si to fakt užil a kdykoliv užiju znova ;):D
746683
OK, beru. A já si to fakt užil a kdykoliv užiju znova *;)**:D*
746669
2 0
reaguje na: Robur
"Navíc tohle je spíš ukázka divákovi, ve filmech je to běžná pomůcka a není to špatně."
No samozřejmě že je to tam čistě jen z tohoto důvodu, ale právě v tomhle filmu si to mohli odpustit, nebo to prodat nějak smysluplněji, je to až směšné ;)

"Vždyť věděli přesně, o co jde."
Nope, byli velmi překvapení že "ok" signál z té planety se vysílá jen velmi krátkou dobu, přitom to bylo evidentní předem.

"Absolutně neberu, že se u toho někdo ohání fyzikou a pak zmiňuje 2001. Ten film je pecka, přestože pro většinu strašlivě nudná. Ale chyb je v něm taky kupa, na webu je dost odkazů."
Však také neříkám že 2001 je přesná, psal jsem že není, na rozdíl od toho co ty tvrdíš o Interstellar  - a 2001 je pořád přesnější, tou "nadsázkou" si tolik nepomáhá. A právě proto je nudnější, Nolan hodně dbá na efekt a všechno co v tom filmu je, je vymyšlené tak aby to odpovídalo jeho narativním a vizuálním záměrům, vždyť i Kip o tom tak mluví - a Nolan si ve všech svých filmech chce hrát s časem, je to jeho trademark, a právě proto Millerova planeta vypadá tak jak vypadá, a proto na ni letí tak jak letí, i když tím ohýbá smysluplnost filmu (zjevně ne pro tebe, enjoy).
746669
"Navíc tohle je spíš ukázka divákovi, ve filmech je to běžná pomůcka a není to špatně." No samozřejmě že je to tam čistě jen z tohoto důvodu, ale právě v tomhle filmu si to mohli odpustit, nebo to prodat nějak smysluplněji, je to až směšné *;)* "Vždyť věděli přesně, o co jde." Nope, byli velmi překvapení že "ok" signál z té planety se vysílá jen velmi krátkou dobu, přitom to bylo evidentní předem. "Absolutně neberu, že se u toho někdo ohání fyzikou a pak zmiňuje 2001. Ten film je pecka, přestože pro většinu strašlivě nudná. Ale chyb je v něm taky kupa, na webu je dost odkazů." Však také neříkám že 2001 je přesná, psal jsem že není, na rozdíl od toho co ty tvrdíš o Interstellar  - a 2001 je pořád přesnější, tou "nadsázkou" si tolik nepomáhá. A právě proto je nudnější, Nolan hodně dbá na efekt a všechno co v tom filmu je, je vymyšlené tak aby to odpovídalo jeho narativním a vizuálním záměrům, vždyť i Kip o tom tak mluví - a Nolan si ve všech svých filmech chce hrát s časem, je to jeho trademark, a právě proto Millerova planeta vypadá tak jak vypadá, a proto na ni letí tak jak letí, i když tím ohýbá smysluplnost filmu (zjevně ne pro tebe, enjoy).
746543
1 -2
reagují: Robur
reaguje na: HAL
Nadsázka v existenci těch planet tam je, ale ne ložený nesmysl. Že pilot nezná princip červí díry považuju za normální. Řidič autobusu taky nezná profese lidí, které převáží, každý má svůj vlastní úkol. Navíc tohle je spíš ukázka divákovi, ve filmech je to běžná pomůcka a není to špatně. Damon reagoval jako většina sobeckých lidí, myslel jen na sebe s tím, že pak lidstvu pomůže a neřešil, jak moc to ohrozí ostatní. A časovej rozdíl? Vždyť věděli přesně, o co jde. Potřebovali prostě jakoukoliv planetu na přežití lidstva bez ohledu na výhody či nevýhody s tím, že později se mohou posunout jinam bez takové časové tísně.

V tom filmu nejsou vyložené nesmysly ani nelogičnosti. Za tím si stojím se svou průměrnou znalostí fyziky a s vírou v ty chytřejší. Kdokoliv jiný, než zkušený teoretický fyzik si ten film taky užije a většina haterů, které jsem měl možnost číst, silně přeceňuje své vlastní znalosti a argumentuje nesmyslama. Beru, že se film někomu nelíbil. Absolutně neberu, že se u toho někdo ohání fyzikou a pak zmiňuje 2001. Ten film je pecka, přestože pro většinu strašlivě nudná. Ale chyb je v něm taky kupa, na webu je dost odkazů.
746543
Nadsázka v existenci těch planet tam je, ale ne ložený nesmysl. Že pilot nezná princip červí díry považuju za normální. Řidič autobusu taky nezná profese lidí, které převáží, každý má svůj vlastní úkol. Navíc tohle je spíš ukázka divákovi, ve filmech je to běžná pomůcka a není to špatně. Damon reagoval jako většina sobeckých lidí, myslel jen na sebe s tím, že pak lidstvu pomůže a neřešil, jak moc to ohrozí ostatní. A časovej rozdíl? Vždyť věděli přesně, o co jde. Potřebovali prostě jakoukoliv planetu na přežití lidstva bez ohledu na výhody či nevýhody s tím, že později se mohou posunout jinam bez takové časové tísně. V tom filmu nejsou vyložené nesmysly ani nelogičnosti. Za tím si stojím se svou průměrnou znalostí fyziky a s vírou v ty chytřejší. Kdokoliv jiný, než zkušený teoretický fyzik si ten film taky užije a většina haterů, které jsem měl možnost číst, silně přeceňuje své vlastní znalosti a argumentuje nesmyslama. Beru, že se film někomu nelíbil. Absolutně neberu, že se u toho někdo ohání fyzikou a pak zmiňuje 2001. Ten film je pecka, přestože pro většinu strašlivě nudná. Ale chyb je v něm taky kupa, na webu je dost odkazů.
746523
3 0
reagují: HAL
reaguje na: Robur
Obzvlášť ty planety a způsob jakým na ně cestují - parádní na efekt, ale buď vyloženě nemožné, nebo extrémně nepravděpodobné (ano, četl jsem si i tvůj odkaz, Kip tam sám opět zmiňuje že planeta s ledovými mraky je vyloženě nadsázka, a planeta vodní, existující pokud vůbec tak jen na velmi krátký okamžik, ta se pohybuje rychlostí blízkou rychlosti světla a nic jako světelný pohon tam nemají - o tom kde by měla mít zatím orbitu jejich domovská loď radši ani nepřemýšlet).
Cestování časem a hrátky s gravitací pak vůbec neřeším, to už je ten fiction prvek a umělecká licence. Každopádně ani jedno z toho mi vyloženě nevadí, jakkoli to Cinefil někde z mých slov vyčaroval, tak nepotřebuju aby film byl stoprocentně true a tedy bylo možné, že to co v něm je, se jednou skutečně právě tak stane - jsem spokojený když tam vidím aspoň nějaký vědecký základ, to mi stačí.
Stoprocentně přesný ostatně není žádný film, nejblíž k tomu má asi 2001, ale jinak si nějakou tu zkratku filmaři vždycky najdou - občas dost chytře aby to nevadilo, jako v Marťanovi, občas úplně debilně, jako v Gravity (čímž ten film úplně pohřbí). Interstellar je tak nějak uprostřed, narozdíl od Gravity jsem mu to odpustil.

Horší je to s chováním postav, pominu přehnané emocionální výlevy nebo psychologii Damona, ale hlavně u toho jak hloupě "řešili" problematiku cestování na vodní planetu jsem facepalmoval už v kině - co jako jiného čekali, než co tam našli? Jak jim mohlo nedojít že časová dilatace funguje nejen pro ně až tam poletí, ale i pro signál který odtud zachycují? No ale vlastně se není co divit, když pilotovi vesmírné lodi začnou vysvětlovat jak fungují červí díry pomocí pera a papíru, a to pro jistotu až potom co odstartuje :)

V tomto byla má druhá projekce po letech výrazně lepší, už jsem byl smířen s tím že velká prohlášení o realismu ala 2001 jsou přehnaná a není to zrovna dotažené do konce, a hlavně jsem měl čas smířit s těmi blbostmi a brát to prostě jako zábavné velké sci-fi - a jako takové mě to baví.
746523
Obzvlášť ty planety a způsob jakým na ně cestují - parádní na efekt, ale buď vyloženě nemožné, nebo extrémně nepravděpodobné (ano, četl jsem si i tvůj odkaz, Kip tam sám opět zmiňuje že planeta s ledovými mraky je vyloženě nadsázka, a planeta vodní, existující pokud vůbec tak jen na velmi krátký okamžik, ta se pohybuje rychlostí blízkou rychlosti světla a nic jako světelný pohon tam nemají - o tom kde by měla mít zatím orbitu jejich domovská loď radši ani nepřemýšlet).  Cestování časem a hrátky s gravitací pak vůbec neřeším, to už je ten fiction prvek a umělecká licence. Každopádně ani jedno z toho mi vyloženě nevadí, jakkoli to Cinefil někde z mých slov vyčaroval, tak nepotřebuju aby film byl stoprocentně true a tedy bylo možné, že to co v něm je, se jednou skutečně právě tak stane - jsem spokojený když tam vidím aspoň nějaký vědecký základ, to mi stačí.  Stoprocentně přesný ostatně není žádný film, nejblíž k tomu má asi 2001, ale jinak si nějakou tu zkratku filmaři vždycky najdou - občas dost chytře aby to nevadilo, jako v Marťanovi, občas úplně debilně, jako v Gravity (čímž ten film úplně pohřbí). Interstellar je tak nějak uprostřed, narozdíl od Gravity jsem mu to odpustil. Horší je to s chováním postav, pominu přehnané emocionální výlevy nebo psychologii Damona, ale hlavně u toho jak hloupě "řešili" problematiku cestování na vodní planetu jsem facepalmoval už v kině - co jako jiného čekali, než co tam našli? Jak jim mohlo nedojít že časová dilatace funguje nejen pro ně až tam poletí, ale i pro signál který odtud zachycují? No ale vlastně se není co divit, když pilotovi vesmírné lodi začnou vysvětlovat jak fungují červí díry pomocí pera a papíru, a to pro jistotu až potom co odstartuje *:)* V tomto byla má druhá projekce po letech výrazně lepší, už jsem byl smířen s tím že velká prohlášení o realismu ala 2001 jsou přehnaná a není to zrovna dotažené do konce, a hlavně jsem měl čas smířit s těmi blbostmi a brát to prostě jako zábavné velké sci-fi - a jako takové mě to baví.
746503
2 -4
reagují: Robur
reaguje na: ROBBERY
Popiš, jak bys znázornil ve filmu možnost průniku časoprostorem za využití vlivu černé díry ;). Občas mi přijde, že lidi nemají vůbec žádnou představivost. A že nechápou, že někdo jiný si stejnou věc představuje jinak.

Je to jako kritika Leiina letu v The last Jedi. Nikoho nezajímá, že člověk přežije v kosmu celou minutu. Že na lodi byly dvojité dveře. Pořád se všichni ohání fyzikou a sami ji neznají.
746514
Popiš, jak bys znázornil ve filmu možnost průniku časoprostorem za využití vlivu černé díry *;)*. Občas mi přijde, že lidi nemají vůbec žádnou představivost. A že nechápou, že někdo jiný si stejnou věc představuje jinak. Je to jako kritika Leiina letu v The last Jedi. Nikoho nezajímá, že člověk přežije v kosmu celou minutu. Že na lodi byly dvojité dveře. Pořád se všichni ohání fyzikou a sami ji neznají.
746511
7 -1
reaguje na: ROBBERY
Ok došli mi argumenty.
ROBBERY (45%) < Robur (55%).
746513
Ok došli mi argumenty. ROBBERY (45%) < Robur (55%).
746511
1 0
reaguje na: Cinefil
Robur se tu ohani "presnou fyzikou", je sice fakt, ze to nikdo presne nevi ale takovy happy end by to asi nebyl :)
746511
Robur se tu ohani "presnou fyzikou", je sice fakt, ze to nikdo presne nevi ale takovy happy end by to asi nebyl *:)*
746508
1 0
reagují: Robur, Cinefil
reaguje na: ROBBERY
"Science FICTION."
746508
"Science FICTION."
746506
3 0
reagují: ROBBERY
reaguje na: Robur
No skocit do cerne diry a potom si tam listovat jak v knihovne, velmi realisticke :D
746506
No skocit do cerne diry a potom si tam listovat jak v knihovne, velmi realisticke *:D*
746503
3 -5
reagují: Cinefil
reaguje na: HAL
Tak mi napiš, co ve filmu odporuje fyzikálním zákonům. Zatím to nikdo nikde nenapsal. A co se týče nelogického jednání postav, ty asi nežiješ v reálném světě co? Zvolil sis perfektní jméno, sedí.
746503
746470
5 -1
reagují: HAL, ROBBERY
reaguje na: Cinefil
Tvá schopnost nepochopení psaného textu je podivuhodná.
746490
746484
3 -2
reaguje na: HAL
No když ti tolik vadí fyz. logika v sci-fi, tak nač je točit?
746484
746480
2 -2
reagují: HAL
reaguje na: Cinefil
Wat?
746480
Wat?
746473
2 -2
reagují: Cinefil
reaguje na: HAL
Takže nebudeme točit žádné sci-fi, protože tomu nerozumíme a chceme se vyvarovat fyzikálních lapsů? Sounds like a fun. :+
746473
Takže nebudeme točit žádné sci-fi, protože tomu nerozumíme a chceme se vyvarovat fyzikálních lapsů? [i]Sounds like a fun. *:+*[/i]
746470
2 -2
reagují: HAL
reaguje na: Robur
"v Interstellar žádné logické lapsy nebyly a obsahuje i přesnou fyziku, alespoň podle Kipa Thorna"

Haha, ne. Logických nesmyslů je tam dost, obzvlášť co se jednání postav týče, které tak každému s alespoň povrchní znalostí relativistické fyziky nutně musí připadat trochu jako debilové než jako špičkoví vědci... ale naštěstí to není level Promethea a ten film je možné mít i přes to rád.
A je tam "nějaká" přesná fyzika, což nezahrnuje zdaleka všechno co se ve filmu děje, i podle Kipa Thorna.
746470
"v Interstellar žádné logické lapsy nebyly a obsahuje i přesnou fyziku, alespoň podle Kipa Thorna" Haha, ne. Logických nesmyslů je tam dost, obzvlášť co se jednání postav týče, které tak každému s alespoň povrchní znalostí relativistické fyziky nutně musí připadat trochu jako debilové než jako špičkoví vědci... ale naštěstí to není level Promethea a ten film je možné mít i přes to rád.  A je tam "nějaká" přesná fyzika, což nezahrnuje zdaleka všechno co se ve filmu děje, i podle Kipa Thorna.
746463
4 -8
reagují: Robur, Cinefil
reaguje na: ROBBERY
Trochu si počti, zaměňuješ umělecké ztvárnění s reálnou fyzikou, o které píši já. Pravdou je, že nejsi jediný. link
746469
Trochu si počti, zaměňuješ umělecké ztvárnění s reálnou fyzikou, o které píši já. Pravdou je, že nejsi jediný. [url=https://blogs.scientificamerican.com/observations/parsing-the-science-of-interstellar-with-physicist-kip-thorne/]link[/url]
746468
2 0
Interstellar presna fyzika lol :D link
746468
Interstellar presna fyzika lol *:D* https://2.bp.blogspot.com/-yR6-wGjhL7Y/Vr0OwlDwLkI/AAAAAAAAxKA/ydJld9sDcVc/s400/tesseract.gif
3 -7
reagují: Robur
reaguje na: verbst
Kdepak, v Interstellar žádné logické lapsy nebyly a obsahuje i přesnou fyziku, alespoň podle Kipa Thorna a tomu věřím víc, než diskutérům;). Navíc je natočenej i mnohem zábavněji a odsýpá. V Ad Astra jsou naprosté nesmysly jako třeba piráti a způsob boje proti nim a navíc tam jsou časové nepřesnosti a to o dlouhé roky. Interstellar je mnohem lepší film.
746463
Kdepak, v Interstellar žádné logické lapsy nebyly a obsahuje i přesnou fyziku, alespoň podle Kipa Thorna a tomu věřím víc, než diskutérům*;)*. Navíc je natočenej i mnohem zábavněji a odsýpá. V Ad Astra jsou naprosté nesmysly jako třeba [spoiler]piráti a způsob boje proti nim[/spoiler] a navíc tam jsou časové nepřesnosti a to o dlouhé roky. Interstellar je mnohem lepší film.
746450
5 -1
reagují: HAL