Diskuze k článku Recenze nepřetržité války v dramatu 1917

Válečných 9/10!

Neskutečně intenzivní vhled do válečných hrůz, na které se ve stínu WW2 tak nějak zapomíná. Za mě kandidát na film roku.
747362
Válečných 9/10!
3 -2
Pěkně se na to kouká, možná až zbytečně intenzivně díky tomu jednomu záběru 8) ale trochu zkrátit stopáž by to sneslo. Ne, že by to v kině neutekl, ale zpětně si vzpomínám spíše na tu vatu než film celkově, což mne i mrzí
747359
Pěkně se na to kouká, možná až zbytečně intenzivně díky tomu jednomu záběru *8)* ale trochu zkrátit stopáž by to sneslo. Ne, že by to v kině neutekl, ale zpětně si vzpomínám spíše na tu vatu než film celkově, což mne i mrzí
3 -1

6-7/10

Úvod byl hodně fajn, ale po smrti Blakea mě to začínalo sem tam nudit. Je to hlavně Deakinsův film, protože je na to opravdu krása pohledět. Řemeslně vymazlené, ale to je asi všem jasný. Proč teda to nižší hodnocení? No, čekal jsem hodně napínavou cestu přes válečné území (nemyslím samé bum a prásk), ale ve finále jsem skoro ani napjatý moc nebyl. Ty nejdůležitější okamžiky jsem viděl v trailerech a v určitých situacích jsem jen čekal, až na ně dojde. Asi největší kámen úrazu je to, jak to na mě celou dobu působilo jako předem naaranžovaná atrakce a ne jako film. Válečné peklo to opravdu není. Nemuselo to být úplně celé dělané jako na jeden záběr a mohlo se jít trochu více do hloubky, co se týče špinavosti a krutosti té války. Je to škoda, ale po domácí projekci možná změním názor. Může za to ukecané publikum a moc by se vám asi nelíbilo, kdyby vám při napínavých scénách svítily telefony znuděných diváků do obličeje :(
Jsem ale na straně těch, kteří jsou toho názoru, že na ten film se zapomene brzo.
747098
Úvod byl hodně fajn, ale po [spoiler]smrti Blakea[/spoiler] mě to začínalo sem tam nudit. Je to hlavně Deakinsův film, protože je na to opravdu krása pohledět. Řemeslně vymazlené, ale to je asi všem jasný. Proč teda to nižší hodnocení? No, čekal jsem hodně napínavou cestu přes válečné území (nemyslím samé bum a prásk), ale ve finále jsem skoro ani napjatý moc nebyl. Ty nejdůležitější okamžiky jsem viděl v trailerech a v určitých situacích jsem jen čekal, až na ně dojde. Asi největší kámen úrazu je to, jak to na mě celou dobu působilo jako předem naaranžovaná atrakce a ne jako film. Válečné peklo to opravdu není. Nemuselo to být úplně celé dělané jako na jeden záběr a mohlo se jít trochu více do hloubky, co se týče špinavosti a krutosti té války. Je to škoda, ale po domácí projekci možná změním názor. Může za to ukecané publikum a moc by se vám asi nelíbilo, kdyby vám při napínavých scénách svítily telefony znuděných diváků do obličeje *:(* Jsem ale na straně těch, kteří jsou toho názoru, že na ten film se zapomene brzo.
6-7/10
3 -2
reaguje na: Shimpy
Jednoznacne IMAX. Ten rozsireny obraz neskutocne pridava a zvuk je v Boroch fantasticky, tusim to niekde KARLOS rozoberal, ze ma obdobu Atmosu.
746922
746619
1 0
Fungovalo to skvěle. Mám rád tyhle technický vyhrávky, takže jsem čekal, jak to sakra všecko udělají, ale nakonec jsem se přistih, že to vůbec neřeším. Fantastický emoce, který lezou z každýho záběru, z každýho okamžiku toho zdánlivě stoickýho Schofielda. Neuvěřitelný. Na nějaký dějový zákruty, ustřílený nohy a vylezlý střeva kašlu. To už každej viděl tisíckrát někde jinde, proto není třeba znova tupě opakovat, že válka je svině. Tohle mělo bejt tak osobní a taky bylo. Paráda.
746915
2 -1
A teď babo raď. Radši IMAX na Slovensku nebo Atmos v ČR?
746619
1 0
reagují: Gorecki
A šli a šli a šli. A šli a šli a šli. Potom chvíľu bežali. Potom ešte chvíľu šli a napokon si jeden sadol pod strom.

Walkthroung videohry z 1. svetovej vojny s fakt vymakanou grafikou. Dokonca sa dajú jasne oddeliť levely.

Výborné filmové remeslo, ale s ľuďmi, čo si predstavujú, že toto bude nesmrteľná klasika, sa chcem porozprávať takto o rok. :D
746518
A šli a šli a šli. A šli a šli a šli. Potom chvíľu bežali. Potom ešte chvíľu šli a napokon si jeden sadol pod strom. Walkthroung videohry z 1. svetovej vojny s fakt vymakanou grafikou. Dokonca sa dajú jasne oddeliť levely. Výborné filmové remeslo, ale s ľuďmi, čo si predstavujú, že toto bude nesmrteľná klasika, sa chcem porozprávať takto o rok. *:D*
11 -1
Dychberuce technicke cvicenie od majstrov svojho remesla. Nastastie vsak ma aj oporu v pribehu (ktory k tejto forme perfektne sedi) a nie je to iba prehliadka technologickych a umeleckych moznosti. Napinava, dojimava, kruta a silna vypoved. Najlepsim novodobym filmom z 1.svetovej vsak pre mna aj nadalej tesne ostava Spielbergov nedoceneny Vojnovy kon. 9/10
P.S. kino je povinnost. Doma to ani zdaleka nebude mat taky dopad
746516
Dychberuce technicke cvicenie od majstrov svojho remesla. Nastastie vsak ma aj oporu v pribehu (ktory k tejto forme perfektne sedi) a nie je to iba prehliadka technologickych a umeleckych moznosti. Napinava, dojimava, kruta a silna vypoved. Najlepsim novodobym filmom z 1.svetovej vsak pre mna aj nadalej tesne ostava Spielbergov nedoceneny Vojnovy kon. 9/10 P.S. kino je povinnost. Doma to ani zdaleka nebude mat taky dopad
4 -1
Těch opravdu povedených válečných filmů za posledních deset let zas tak moc nebylo, takže 1917 musí zákonitě čnít hodně vysoko, ale k vrcholům žánru má pořád dost daleko. Natáčení na jeden záběr tu sice nepůsobí jako nějaký manýrismus, ale příběh kvůli tomu je docela nijaký a filmu to moc neprospívá.

Hlavní postava, víc než abych k ní něco zásadního cítil a vnímal co s ní ta sebevražedná mise dělá, tu funguje spíš jako průvodce válečným rollercoasterem - ukázat jedno prostředí, jeden ústřižek války, a hned zase popojít do jiného.
Parádně natočené bez debaty ano, Deakins si Oscara zasloužil jako nikdo a výprava je tu taky velmi impresivní, ale dramaticky koherentní to moc není a drtivé emoce z zákopového masomlejnku jsem jinde cítil mnohem silnější.

Vidět to na velkém plátně ale každopádně stojí za to. Jen se od toho fakt nedá čekat další Ryan nebo Apocalypse Now, Mendes ani takové ambice neměl.
746327
Těch opravdu povedených válečných filmů za posledních deset let zas tak moc nebylo, takže 1917 musí zákonitě čnít hodně vysoko, ale k vrcholům žánru má pořád dost daleko. Natáčení na jeden záběr tu sice nepůsobí jako nějaký manýrismus, ale příběh kvůli tomu je docela nijaký a filmu to moc neprospívá. Hlavní postava, víc než abych k ní něco zásadního cítil a vnímal co s ní ta sebevražedná mise dělá, tu funguje spíš jako průvodce válečným rollercoasterem - ukázat jedno prostředí, jeden ústřižek války, a hned zase popojít do jiného. Parádně natočené bez debaty ano, Deakins si Oscara zasloužil jako nikdo a výprava je tu taky velmi impresivní, ale dramaticky koherentní to moc není a drtivé emoce z zákopového masomlejnku jsem jinde cítil mnohem silnější. Vidět to na velkém plátně ale každopádně stojí za to. Jen se od toho fakt nedá čekat další Ryan nebo Apocalypse Now, Mendes ani takové ambice neměl.
4 0
Naprostá pecka! :+
746242
Naprostá pecka! *:+*
2 -1

7/10

Finálne hodnotenie s odretými ušami a vskutku závidím všetkým, ktorí davajú maximálne hodnotenia :)
Ja som sa pritom nudil ako pes.
Vojak Ryan ANI ZĎALEKA nepokorený...
746146
Finálne hodnotenie s odretými ušami a vskutku závidím všetkým, ktorí davajú maximálne hodnotenia :)  Ja som sa pritom nudil ako pes.  Vojak Ryan ANI ZĎALEKA nepokorený...
7/10
3 -3
reaguje na: RudyWanKenobi
General Kenobi! link
746072
746071
1 -1
reaguje na: AndyKaufman
Pekne si to "let" vymazal. :+
746071
Pekne si to "let" vymazal. *:+*
746069
2 -1
reagují: AndyKaufman
reaguje na: RudyWanKenobi
Já nemyslel 50 let, ale 50 korun
746069
Já nemyslel 50 let, ale 50 korun
746067
1 -1
reagují: RudyWanKenobi
reaguje na: AndyKaufman
Tak na Jokera a Tenkrát si určite vzpomeniem aj za 50 rokov,ale na 1917 si vzpomeniem určite len kvoli kamere a OST,nie kvoli deju. Joker videl 3x v kine a doma je BD Steelbook. 8)
746067
Tak na Jokera a Tenkrát si určite vzpomeniem aj za 50 rokov,ale na 1917 si vzpomeniem určite len kvoli kamere a OST,nie kvoli deju. Joker videl 3x v kine a doma je BD Steelbook. *8)*
746064
4 -2
reagují: AndyKaufman
Za mne desítková záležitost. Jsem přesvědčený, že tohle bude kultovka i za 50 a na Jokera a Tenkrát v Hollywoodu si tehdy nikdo nevzpomene. :+

IMHO bych chtěl takhle experimentální bondovku 8)
746064
Za mne desítková záležitost. Jsem přesvědčený, že tohle bude kultovka i za 50 a na Jokera a Tenkrát v Hollywoodu si tehdy nikdo nevzpomene. *:+* IMHO bych chtěl takhle experimentální bondovku *8)*
2 -9
reagují: RudyWanKenobi
Videl piatok v kine. Perfektná kamera a OST,ale dej je taký obyčajný a raz som sa pristihol ako som na 10 sekúnd zadriemal.  Ale bavil som sa. Na prví dojem je to 9/10,ale druhý krát to vidiet nepotrebujem,tak to pozerat už nebudem,pretože by mi to zkazilo ten wooow efekt,ktorý som mal a určite by išlo dole aj hodnotenie.
746062
3 -1

10/10

U mňa plná paľba, úplne ma to vtiahlo do deja, nádherná hudba, podmanivé obrazy, vyrušila ma asi iba CGI krysa, ale toto rád odpustím. Viem, že ani reálie nie sú presné, ale človeka až zamrazí, keď historici tvrdia, že kvôli 1600 vojakom by nikto nikoho nikam neposielal - a keď si pozriete počty zabitých napr. pri Verdune, kde na oboch stranách za necelých 5 mesiacov zahynulo 600 tisíc vojakov, je to strašné a jediné, čo nám zostáva, je byť vďačný, že žijeme v dobe mieru a tento stav chrániť všetkým svojim úsilím.
746037
10/10
7 -3
Nevěřil jsem, že to někdy řeknu, ale zajímala by mě Rimsyho protirecenze. :+:)
746028
Nevěřil jsem, že to někdy řeknu, ale zajímala by mě Rimsyho protirecenze. *:+**:)*
4 -2

3/10

Tak jo, já budu zlý. U toho filmu jsem několikrát usnul a ne, velikost plátna na tohle nemá vliv, velké plátno jenom zvýrazní všechny chyby a nedostatky. Ten film není ničím podnětný, nemá žádnou hloubku, jenom natahovaný šíleně béčkový ''příběh'', celé je to vlastně předvádivá atrakce, jíž je podřízeno vše a na níž jsem se ale vůbec ''nebavil''. Souhlasím, že  umřel ten správný a vlastně je mi to celé kvůli MacKayovi v hlavní roli i líto, ten kluk umí skvěle hrát a má rozhodně na víc, což doufám ukáže v Kurzelově Nedu Kellym, který snad konečně letos dorazí. Celkově hodně slabé a prázdnější než kýčovitý vojín Ryan a po trailerech s odstupem musím říct, že mě to nepřekvapilo..
746015
Tak jo, já budu zlý. U toho filmu jsem několikrát usnul a ne, velikost plátna na tohle nemá vliv, velké plátno jenom zvýrazní všechny chyby a nedostatky. Ten film není ničím podnětný, nemá žádnou hloubku, jenom natahovaný šíleně béčkový ''příběh'', celé je to vlastně předvádivá atrakce, jíž je podřízeno vše a na níž jsem se ale vůbec ''nebavil''. Souhlasím, že [spoiler] umřel ten správný[/spoiler] a vlastně je mi to celé kvůli MacKayovi v hlavní roli i líto, ten kluk umí skvěle hrát a má rozhodně na víc, což doufám ukáže v Kurzelově Nedu Kellym, který snad konečně letos dorazí. Celkově hodně slabé a prázdnější než kýčovitý vojín Ryan a po trailerech s odstupem musím říct, že mě to nepřekvapilo..
3/10
4 -18