Diskuze k článku První recenze dvojky To potvrzují, že je horší než jednička

reaguje na: KARLOS
Vyškrtnutie, resp. minimalizovanie Audry a Toma mi prišlo ako najväčšia chyba tohoto filmu.
729076
729064
1 0
reaguje na: pytlik
Ja som to čítal prvýkrát v roku ´93, prvé české vydanie. A keď to v 2016 vzhľadom na chystaný film konečne vyšlo v slovenčine, kúpil som si to a pol roka som sa bál to začať čítať. Nechcel som si totiž pokaziť ten skvelý dojem, ktorý so získal keď som to čítal ešte na základnej škole. Ale nakoniec som to dal...a nestratilo to nič zo svojich kvalít a kúzla, ani keď som to čítal teraz vo veku dospelých "Loserov". Tá kniha je proste dobrá, bez ohľadu na vek a na to či máš veľa alebo málo načítané. A úprimne ti závidím, že do toho ideš po prvý krát.
729075
729071
0 0
reaguje na: pytlik
Dobrou chuť :)) a připrav se, že týden nebudeš spát..8). protože budeš chtít číst pořád dál :D.
729074
Dobrou chuť *:))* a připrav se, že týden nebudeš spát..*8)*. protože budeš chtít číst pořád dál *:D*.
729071
0 0
reaguje na: aldebaran
Na to, že rozdělení časových rovin nebude fungovat, jsem ale už upozorňoval během jedničky ;)...
Finále repetetivní - ano. Já v tom ale digibordel nevidím (já mám ale jinou míru, takže...) a navíc mi přijde nápadité, alespoň v rovině jak se poprali s očekáváními knižních fanoušků. Imo by navíc "doslovná" adaptace konce fakt nefungovala a to ani kdyby to osekali na zfilmovatelnou dřeň.
Devadesátkový film sem viděl a tam, kde se celkem daří (děcka), si to jinde (dospěláci) úspěšně podkopává nohy.
Celkem doufám, že rejža ukuchtí tu "spojenou" verzi, která by mohla oba filmy prolínat.
729072
Na to, že rozdělení časových rovin nebude fungovat, jsem ale už upozorňoval během jedničky ;)... Finále repetetivní - ano. Já v tom ale digibordel nevidím (já mám ale jinou míru, takže...) a navíc mi přijde nápadité, alespoň v rovině jak se poprali s očekáváními knižních fanoušků. Imo by navíc "doslovná" adaptace konce fakt nefungovala a to ani kdyby to osekali na zfilmovatelnou dřeň. Devadesátkový film sem viděl a tam, kde se celkem daří (děcka), si to jinde (dospěláci) úspěšně podkopává nohy. Celkem doufám, že rejža ukuchtí tu "spojenou" verzi, která by mohla oba filmy prolínat.
729069
0 0
reaguje na: KARLOS
Díky je mi to jasný. Nicméně to fakt zní všechno skvěle takže knížka už je na cestě :D
729071
Díky je mi to jasný. Nicméně to fakt zní všechno skvěle takže knížka už je na cestě *:D*
729070
1 0
reagují: Kostěj, jedendvatri, KARLOS
reaguje na: pytlik
A ještě - Derry bylo "zkažené" objakživa, aldebaran to formuloval nešťastně:
Derry jako takové se vždycky těšilo velkým úspěchům a to přesto, že je to vlastně maloměsto. Na druhou stranu se ale vyznačovalo vysokou mírou kriminality, rasismu, xenofobie a jakési "schopnosti" tyhle negativa jako společnost přecházet. Všechno to samozřejmně pravidelně vrcholilo, když se To vzbudilo a každý cylkus začínal i končil nějakým velkým neštěstím, nebo tragédií.
Z těch dvou cyklů, co máme možnost "sledovat v přímém přenosu" se navíc vždycky objevili jedinci, kteří byly jakýmsi ztělesnění Toho, ale To samotné to nebylo - Henry a jeho parta a homofobové ze dvojky. Maxímálně jimi manipulovalo, ale nebyli přímo Tím. Takže když aldebaran píše o "zkaženosti" města, není to jen tento cylkus, ale celá jeho historie.
Knížka pak ještě přidává klaďáckou paralelu jak k To (Želva), tak k té nesnášenlivosti, i zlým jedincům. Během každého cylku se objevovaly silné osobnosti, které v Derry cíleně zůstávaly, aby městu pomáhali.
729070
A ještě - Derry bylo "zkažené" objakživa, aldebaran to formuloval nešťastně: [spoiler]Derry jako takové se vždycky těšilo velkým úspěchům a to přesto, že je to vlastně maloměsto. Na druhou stranu se ale vyznačovalo vysokou mírou kriminality, rasismu, xenofobie a jakési "schopnosti" tyhle negativa jako společnost přecházet. Všechno to samozřejmně pravidelně vrcholilo, když se To vzbudilo a každý cylkus začínal i končil nějakým velkým neštěstím, nebo tragédií. Z těch dvou cyklů, co máme možnost "sledovat v přímém přenosu" se navíc vždycky objevili jedinci, kteří byly jakýmsi ztělesnění Toho, ale To samotné to nebylo - Henry a jeho parta a homofobové ze dvojky. Maxímálně jimi manipulovalo, ale nebyli přímo Tím. Takže když aldebaran píše o "zkaženosti" města, není to jen tento cylkus, ale celá jeho historie. Knížka pak ještě přidává klaďáckou paralelu jak k To (Želva), tak k té nesnášenlivosti, i zlým jedincům. Během každého cylku se objevovaly silné osobnosti, které v Derry cíleně zůstávaly, aby městu pomáhali.[/spoiler]
729063
0 0
reagují: pytlik
reaguje na: KARLOS
Rozumím, že knihu nemůžu srovnávat s filmem. Bohužel tím, že v jedničce dospěláky úplně vystřihli, vypadá dvojka trochu plytká. Je to jen čekání na závěrečný fight. Ovšem nechci oba filmy hanit. První 2/3 dvojky se mi líbily,  i přes úpravy děje a vynechání postav. ovšem, co se dělo v kanálu, to bylo těžce nezvládnuté. Žádné napětí - jen naháněčka a zdlouhavé halucinace.

Nevím proč, ale čím dál víc se mi líbí TV film z 90-tek, kde se dětství odehrává v roce 1958.

Na druhou stranu jsem rád, že se pomalu prolamuje prokletí u Kingovských filmových adaptací. Že mají úspěch.
729069
Rozumím, že knihu nemůžu srovnávat s filmem. Bohužel tím, že v jedničce dospěláky úplně vystřihli, vypadá dvojka trochu plytká. Je to jen čekání na závěrečný fight. Ovšem nechci oba filmy hanit. První 2/3 dvojky se mi líbily,  i přes úpravy děje a vynechání postav. ovšem, co se dělo v kanálu, to bylo těžce nezvládnuté. Žádné napětí - jen naháněčka a zdlouhavé halucinace. Nevím proč, ale čím dál víc se mi líbí TV film z 90-tek, kde se dětství odehrává v roce 1958. Na druhou stranu jsem rád, že se pomalu prolamuje prokletí u Kingovských filmových adaptací. Že mají úspěch.
729064
0 0
reagují: KARLOS
reaguje na: KARLOS
Ok asi si to fakt budu muset přečíst protože ten příběh mě neuvěřitelně baví ale jednička ze mě dokázala vyždímat i nějaký ten strach a emoce což už se dvojce tolik nedařilo. Jinak souhlasím, že dialogy s klaunem mě bavily moc :)
729066
Ok asi si to fakt budu muset přečíst protože ten příběh mě neuvěřitelně baví ale jednička ze mě dokázala vyždímat i nějaký ten strach a emoce což už se dvojce tolik nedařilo. Jinak souhlasím, že dialogy s klaunem mě bavily moc *:)*
729065
0 0
reaguje na: pytlik
Jsou, jede se paralelně až do konce knížky a do toho jsou ještě "mezihry" o historii Derry.
729065
729063
1 0
reagují: pytlik
Ne, dospěláci by bez děcek nefungovali ani v knížce. Ta na to ovšem šla souběžným vyprávěním a díky Bohu, že tvůrci ty flashbacky do filmu narvali, protože pak by ty dospělé postavy působily ještě prázdněji.
Budu v těžké minoritě, ale za mě asi lepší jak jednička a to právě díky těm dvoum nejčastějším výtkám - že je to dlouhé a že flashbacky "zdržují". To prvé filmu dopřálo alespoň uspokojivý prostor pro nejdůležitější postavy, to druhé je imo pro příběh nepostradatelné.
To samozřejmně nic nemění na tom, že to repetetivní je (ale to v tomhle ohledu byla i knížka a kdo to nevidí, pak si lže do kapsy) a především že veledůležité vedlejší postavy manžlky Billa a manžela Beverlly byly defakto vyškrtnuty (a když už se přetřásá Bill a jeho motivace, pak Beverlly má zase úplně stejně důležitou motivaci v manžílkovi a jeho "podobnosti" s tatíkem) a naproti tomu jediná tragicky nezvládnutá postava jedničky - Henry - si dojde pro své mimozně fraškoidní finále do druhého dílu.

Kolem a kolem - pořád ti myslím, že tu adaptaci do filmu zvládli velmi dobře, ale proboha opět si to nepleťte s tím, že se to tím daří vyrovnat kvalitám knížky. U adaptace nejde o to, jestli tam chybí neúžasnější scény knížky, nebo že to má stejnou sílu emočního dopadu. Dobrá adaptace se pozná podle toho, jestli ustojí sama o sobě v rovině převyprávění soudržného příběhu a že zprostředkuje alespoň část ducha knížky. A to abě filmové části dokážou.
Z filmařského i vypravěčského pohledu je to o dost horší, ale pořád fajn nadprůměr, ty postavy (klubu) jsou boží, produkční hodnoty příjemné a nápady imo bohaté. Přitlačení na humoru si ale mohli víceméně odpustit (myslím, že často přešlapovali únosnou mez), dramaturgicky to od počátku mělo zůstat věrno knize i za cenu, že by možná riskovali (to prolínání časových rovin fakt není jen na okrasu knížky, je to zcela zásadní fuknční prvek) a byť teda "lekaček" celkem razantně ubylo (a naopak přibylo dialogů klauna, což si maximálně cením(!!!)), pořád je jich tam tolik, že to člověka dokáže slušně otrávit.

Původně sem to chtěl sepsat pod budoucí recenzi, ale nějak sem se (zase) rozepsal.
729064
Ne, dospěláci by bez děcek nefungovali ani v knížce. Ta na to ovšem šla souběžným vyprávěním a díky Bohu, že tvůrci ty flashbacky do filmu narvali, protože pak by ty dospělé postavy působily ještě prázdněji. Budu v těžké minoritě, ale za mě asi lepší jak jednička a to právě díky těm dvoum nejčastějším výtkám - že je to dlouhé a že flashbacky "zdržují". To prvé filmu dopřálo alespoň uspokojivý prostor pro nejdůležitější postavy, to druhé je imo pro příběh nepostradatelné. To samozřejmně nic nemění na tom, že to repetetivní je (ale to v tomhle ohledu byla i knížka a kdo to nevidí, pak si lže do kapsy) a především že veledůležité vedlejší postavy manžlky Billa a manžela Beverlly byly defakto vyškrtnuty (a když už se přetřásá Bill a jeho motivace, pak Beverlly má zase úplně stejně důležitou motivaci v manžílkovi a jeho "podobnosti" s tatíkem) a naproti tomu jediná tragicky nezvládnutá postava jedničky - Henry - si dojde pro své mimozně fraškoidní finále do druhého dílu. Kolem a kolem - pořád ti myslím, že tu adaptaci do filmu zvládli velmi dobře, ale proboha opět si to nepleťte s tím, že se to tím daří vyrovnat kvalitám knížky. U adaptace nejde o to, jestli tam chybí neúžasnější scény knížky, nebo že to má stejnou sílu emočního dopadu. Dobrá adaptace se pozná podle toho, jestli ustojí sama o sobě v rovině převyprávění soudržného příběhu a že zprostředkuje alespoň část ducha knížky. A to abě filmové části dokážou. Z filmařského i vypravěčského pohledu je to o dost horší, ale pořád fajn nadprůměr, ty postavy (klubu) jsou boží, produkční hodnoty příjemné a nápady imo bohaté. Přitlačení na humoru si ale mohli víceméně odpustit (myslím, že často přešlapovali únosnou mez), dramaturgicky to od počátku mělo zůstat věrno knize i za cenu, že by možná riskovali (to prolínání časových rovin fakt není jen na okrasu knížky, je to zcela zásadní fuknční prvek) a byť teda "lekaček" celkem razantně ubylo (a naopak přibylo dialogů klauna, což si maximálně cením(!!!)), pořád je jich tam tolik, že to člověka dokáže slušně otrávit. Původně sem to chtěl sepsat pod budoucí recenzi, ale nějak sem se (zase) rozepsal.
3 0
reagují: jedendvatri, aldebaran
reaguje na: aldebaran
Jasný chápu, že v knížce to vyprávění funguje jinak, ale pokud tomu dobře rozumím tak v knížce po prvním setkání už žádné flashbacky nejsou? Mě prostě ve filmu ty flashbacky přišly zbytečné (dobré a atmosférické) ale zbytečné. Protože nám v podstatě o těch postavách říkaly to samé co nám o nich řekla jednička, prostě se pro každou postavu přidala jedna noční můra z dětství ale nic nového nám to neřeklo jen zopakovalo :-

A ještě jednou ke knížce. Jakto, že v knížce je najednou Derry po 27 letech tak zkažené když To je pod městem už stovky let? Nebo je tohle info co mám z filmu taky jinak? :)
729063
Jasný chápu, že v knížce to vyprávění funguje jinak, ale pokud tomu dobře rozumím tak v knížce po prvním setkání už žádné flashbacky nejsou? Mě prostě ve filmu ty flashbacky přišly zbytečné (dobré a atmosférické) ale zbytečné. Protože nám v podstatě o těch postavách říkaly to samé co nám o nich řekla jednička, prostě se pro každou postavu přidala jedna noční můra z dětství ale nic nového nám to neřeklo jen zopakovalo *:-*  A ještě jednou ke knížce. [spoiler]Jakto, že v knížce je najednou Derry po 27 letech tak zkažené když To je pod městem už stovky let? Nebo je tohle info co mám z filmu taky jinak?[/spoiler] *:)*
729061
0 0
reagují: KARLOS, KARLOS
reaguje na: pytlik
Knižní dospělé verze mají svou hloubku díky flashbackům, kterými je kniha protknutá. Protože v okamžiku, kdy se Smolařům ozve telefonát, že se mají vrátit do Derry, se jim začne vybavovat společná historie, na kterou zapomněli. Knížka totiž začíná zabitím gaye (přesně dle druhého filmu) a to odstartuje další vraždící cyklus a to donutí Mike povolat kamarády z dětství.
Hrdinové se vrací domů a cestou pomalu skládají střípky z údalostí před 27 lety, než se POPRVÉ setkají.
Dospěláci bez dětských vzpomínek nejsou kompletní a nemůžou fungovat odděleně.

Co se týče knižního konce, tak tam je taky velké GRAND-finále. Po likvidaci To, včetně vajíček, které nakladl (ANO - to je samička obřího  UFO-"pavouka") dojde k detoanci celé kanalizace a město Derry, které je oproti filmu, po 27 letech zkažené skrz naskrz, se propadne do podzemí. Pro mě rozhodně snesitelnější digi-bordel, než pavouk s klauní hlavou.
729061
Knižní dospělé verze mají svou hloubku díky flashbackům, kterými je kniha protknutá. Protože v okamžiku, kdy se Smolařům ozve telefonát, že se mají vrátit do Derry, se jim začne vybavovat společná historie, na kterou zapomněli. Knížka totiž začíná zabitím gaye (přesně dle druhého filmu) a to odstartuje další vraždící cyklus a to donutí Mike povolat kamarády z dětství. Hrdinové se vrací domů a cestou pomalu skládají střípky z údalostí před 27 lety, než se POPRVÉ setkají. Dospěláci bez dětských vzpomínek nejsou kompletní a nemůžou fungovat odděleně. [spoiler]Co se týče knižního konce, tak tam je taky velké GRAND-finále. Po likvidaci To, včetně vajíček, které nakladl (ANO - to je samička obřího  UFO-"pavouka") dojde k detoanci celé kanalizace a město Derry, které je oproti filmu, po 27 letech zkažené skrz naskrz, se propadne do podzemí. Pro mě rozhodně snesitelnější digi-bordel, než pavouk s klauní hlavou.[/spoiler]
729055
0 0
reagují: pytlik
reaguje na: aldebaran
Knížku jsem nečetl, ale opravdu tedy nevím proč zrovna tohle tam není. Jako motivace by to fungovalo mnohem líp a zbavily bychom se těch zbytečných flashbacků, které tam podle mého názoru už neměli co dělat :- Jako nečtenáře mě nejvíce bavil právě závěr protože už se tam něco dělo a nemusel jsem jen tupě odškrtávat kdo ještě nebyl vystrašen :( U mě je to pořád fajn na 7/10 ale prvnímu filmu to nesahá ani po kotníky. A přitom ze zdejší diskuze vyplývá, že dospěláci v knize mají nosné linky a obešli by se bez mládeže aby ten film mohl fungovat lépe ?)
729055
Knížku jsem nečetl, ale opravdu tedy nevím proč zrovna tohle tam není. Jako motivace by to fungovalo mnohem líp a zbavily bychom se těch zbytečných flashbacků, které tam podle mého názoru už neměli co dělat *:-* Jako nečtenáře mě nejvíce bavil právě závěr protože už se tam něco dělo a nemusel jsem jen tupě odškrtávat kdo ještě nebyl vystrašen *:(* U mě je to pořád fajn na 7/10 ale prvnímu filmu to nesahá ani po kotníky. A přitom ze zdejší diskuze vyplývá, že dospěláci v knize mají nosné linky a obešli by se bez mládeže aby ten film mohl fungovat lépe *?)*
729050
3 0
reagují: aldebaran
reaguje na: davidb
Mihne se tam na minutku, ale do děje nijak nezasahuje. Právě její cesta za Billem do Derry, únos klaunem a následná záchrana z pavoučího
kokonu, dává větší smysl, než linka s Georgiem, která jen zdržuje.
A to neřeším žárlivého manžela Beverly, který do Derry taky zajede.
729050
[spoiler]Mihne se tam na minutku, ale do děje nijak nezasahuje. Právě její cesta za Billem do Derry, únos klaunem a následná záchrana z pavoučího kokonu, dává větší smysl, než linka s Georgiem, která jen zdržuje. A to neřeším žárlivého manžela Beverly, který do Derry taky zajede.[/spoiler]
729038
0 0
reagují: pytlik
reaguje na: aldebaran
to tam billova manzelka vobec nie je????
729038
to tam billova manzelka vobec [spoiler]nie je[/spoiler][spoiler]????[/spoiler]
729036
0 0
reagují: aldebaran
Souhlasím s tím, že Dvojka je horší, než jednička. Dospělé postavy nemají co hrát, jejich dějová linka nemá spád a po vstupu do kanálů se vše změní v jednu velkou "komedii" se zbytečným digi-bordelem. Tvůrci se zalekli knižního "transcendentálního" souboje s klaunem, takže vymysleli něco svého - po americku. Veškerá hrůza z TO, tak šla do háje a přišlo velké WTF. A pak to dorazili ještě přeslazeným americkým dojákem.

Chybí mi motiv Billovy manželky, která měla důležitou roli v motivaci  To porazit a zároveň vyřešila milostný trojúhelník.
Kolo stříbrňák taky nedostalo šanci ukázat svou moc. Zkrátka typické výtky čtenáře knížky. Chápu některé změny a zjednodušování, ale ten KONEC je vážně k smíchu.
729036
Souhlasím s tím, že Dvojka je horší, než jednička. Dospělé postavy nemají co hrát, jejich dějová linka nemá spád a po vstupu do kanálů se vše změní v jednu velkou "komedii" se zbytečným digi-bordelem. Tvůrci se zalekli knižního "transcendentálního" souboje s klaunem, takže vymysleli něco svého - po americku. Veškerá hrůza z TO, tak šla do háje a přišlo velké WTF. A pak to dorazili ještě přeslazeným americkým dojákem. Chybí mi motiv Billovy manželky, která měla důležitou roli v motivaci  To porazit a zároveň vyřešila milostný trojúhelník. Kolo stříbrňák taky nedostalo šanci ukázat svou moc. Zkrátka typické výtky čtenáře knížky. Chápu některé změny a zjednodušování, ale ten KONEC je vážně k smíchu.
0 0
reagují: davidb
mna to bavilo obdobne ako Chapter 1 ... chapem kritiku, ale mne to uslo rychlo a este by som zniesol;) ( dve lakacky som necakal napr. )
ale horor to noc nieje skor dobrodruzny R rated film. :) 7,5/10 uplne s prehladom, IT1 mam za 8,5 :)
729032
mna to bavilo obdobne ako Chapter 1 ... chapem kritiku, ale mne to uslo rychlo a este by som zniesol;) ( dve lakacky som necakal napr. )  ale horor to noc nieje skor dobrodruzny R rated film. :) 7,5/10 uplne s prehladom, IT1 mam za 8,5 :)
1 0
Musím říct, že ani jednička na mě nějak hororově nezapůsobila, u finále jsme se smáli nahlas... Ale tak asi se podíváme. :)
729023