Vynikající zářez do V.I.M rubriky, výběrem i pojetím.
K neotřelému úhlu pohledu je třeba převrátit věci vzhůru nohama. Tak jako naložil režisérem s konceptem amerického snu a mýtu selfmademana. The Talented Mr.Ripley je jeho amorální variace. Šplh po společenském žebříčku není disciplína vyhrazená pouze zdatným sokolům s orlí silou a lví vůlí. Někdy se pár příček cestou nahoru poláme, jindy je nutné několika všiváckým datlům před vámi dopomoci dolů. Tom Ripley v mistrovské psychologické stínohře Anthonyho Minghelly působí jako okouzlující inteligentní mladík, ačkoli přesně vzato ničím výjimečný není...Až na jeho dokonalý trikem- umění manipulace, sám Machiavelli by u něj mohl brát hodiny. V podání zdánlivě nekňubovitého Matta Damona je jablkem sytě červeného odstínu...a s bídným červem uvnitř, který se prokousává na povrch. Je lhostejné, jestli do něj kousne Eva nebo Sněhurka Gwyneth Paltrow, otráví se jím každý a zlatý americký chlapec Dikie (Jude Law maximálně využil minimálního rozsahu role) brzy jeho zásahem zmodrá. Nosná idea příběhu se pohybuje v prostoru, který definují tři souřadnice- na jedné ose moc, na druhé morálka a na třetí ctižádost. Ripleyho charakter je amorfní a udivuje schopností patologicky lhát a ztvárnit kohokoli. Dejte mi nádobu- a já ji vyplním. Žije v duchu motta : Svět je jeviště, všichni lidé herci a já z nich ten nejlepší. Záporný hrdina s homosexuálním podhoubím v centru dění není na plátně častým zjevem, ale Minghella kreslí motivace jistě-obrysy jsou pevné a barvy přesné, doplňuje je bystrým podvratným rukopisem, takže mu z ošidného semene na filmovém záhoně vyrostl thriller s hitchcockovskym espritem. Mrazí z něj v zádech a mozkové závity se přehřívají. Příjemně.
Asi by se mnou málokdo souhlasil, ale pro mě je tahle zákeřná sociální akrobatika suverénně nejlepším Minghellovým počinem, který časem zraje. A Jude Law jako dvorní Minghellův herec je tu k smrti rozkošný. :)
P.S. Jen maličkost: v profilu je omylem zaměněn Tom a Dickie- ve větě začínající Vetřít se...
45767
Vynikající zářez do V.I.M rubriky, výběrem i pojetím.
K neotřelému úhlu pohledu je třeba převrátit věci vzhůru nohama. Tak jako naložil režisérem s konceptem amerického snu a mýtu selfmademana. The Talented Mr.Ripley je jeho amorální variace. Šplh po společenském žebříčku není disciplína vyhrazená pouze zdatným sokolům s orlí silou a lví vůlí. Někdy se pár příček cestou nahoru poláme, jindy je nutné několika všiváckým datlům před vámi dopomoci dolů. Tom Ripley v mistrovské psychologické stínohře Anthonyho Minghelly působí jako okouzlující inteligentní mladík, ačkoli přesně vzato ničím výjimečný není...Až na jeho dokonalý trikem- umění manipulace, sám Machiavelli by u něj mohl brát hodiny. V podání zdánlivě nekňubovitého Matta Damona je jablkem sytě červeného odstínu...a s bídným červem uvnitř, který se prokousává na povrch. Je lhostejné, jestli do něj kousne Eva nebo Sněhurka Gwyneth Paltrow, otráví se jím každý a zlatý americký chlapec Dikie (Jude Law maximálně využil minimálního rozsahu role) brzy jeho zásahem zmodrá. Nosná idea příběhu se pohybuje v prostoru, který definují tři souřadnice- na jedné ose moc, na druhé morálka a na třetí ctižádost. Ripleyho charakter je amorfní a udivuje schopností patologicky lhát a ztvárnit kohokoli. Dejte mi nádobu- a já ji vyplním. Žije v duchu motta : Svět je jeviště, všichni lidé herci a já z nich ten nejlepší. Záporný hrdina s homosexuálním podhoubím v centru dění není na plátně častým zjevem, ale Minghella kreslí motivace jistě-obrysy jsou pevné a barvy přesné, doplňuje je bystrým podvratným rukopisem, takže mu z ošidného semene na filmovém záhoně vyrostl thriller s hitchcockovskym espritem. Mrazí z něj v zádech a mozkové závity se přehřívají. Příjemně.
Asi by se mnou málokdo souhlasil, ale pro mě je tahle zákeřná sociální akrobatika suverénně nejlepším Minghellovým počinem, který časem zraje. A Jude Law jako dvorní Minghellův herec je tu k smrti rozkošný. :)
P.S. Jen maličkost: v profilu je omylem zaměněn Tom a Dickie- ve větě začínající Vetřít se...
|
reagovat
|

.. jeden z mých oblíbených , takřka "dokonalý" film , těžko na něm hledat chybičku .. a Damon je geniální
. Ambiciózní Maestro moc nepřesvědčil, ale zdaleka nejlepší scénou ve filmu byla manželská hádka, tak snad se to pozitivně projeví na výsledku. Fajn civilní trailer příjemně překvapil (na čemž má velkou zásluhu i vhodně zvolený hudební podkres
) a první reakce jsou povzbudivé, takže nakročeno k sympatické nenáročné feel-good žánrovce na náročné téma tady je.