Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 20 skvělých filmů, které kritici potopili na Rotten Tomatoes


ikona
TedGeorge
bruce willisguy ritchiejim carreyjohnny deppkeanu reeveskevin smithnicolas cagepaul walkerridley scottrussell crowetématony scotttop 20wesley snipeswill smith
Redakce MovieZone pro vás vybrala ty nejlepší filmy, jejichž nízké hodnocení kritiků na Rotten Tomatoes dodnes jitří emoce.  

Tzv. "Shnilá rajčata" jsou již dlouho strašákem každého hollywoodského studia. Pokud je film kritickou obcí před premiérou na známém sběrném webu Rotten Tomatoes ztrhaný, někteří diváci ztratí možný zájem jít se o kvalitách čerstvého bijáku přesvědčit první (tedy pořád ten nejdůležitější) víkend do kina na vlastní oči.

Pro molochy investující do produkcí desítky a stovky miliony dolarů se logicky jedná o velký problém. Studia, která kvalitám svých snímků příliš nevěří, se sice někdy snaží negovat kritickou pohromu prostým zrušením novinářských projekcí nebo vynecháním prestižních filmových festivalů (tam se samozřejmě kritici houfují), ale tím pouze oddálí nevyhnutelné.

Nebudeme si dnes sáhodlouze vyprávět o tom, jak nervózní „Hollywood“ na Rotten Tomatoes doráží (při pohledu na zrušení exaktního číselného hodnocení úspěšně, nutno dodat). Místo toho si posvítíme na dvacítku filmů, jimž daly palec nahoru méně než tři pětiny recenzentů, což je pokaždé nelichotivým vysvědčením. Pointou samozřejmě je, že podle nás v redakci jsou to všechno časem ověřené kvalitky, které můžeme (a také tak činíme) vidět opakovaně.

Jako vítané alibi nám potom u každého zástupce v topce poslouží i srovnání „zlých“ Rottenů s vlídnějším hodnocením diváků na CSFD a IMDb. Nepoměr bude na první pohled myslím jasně viditelný. Co dodat na závěr úvodu?

Taková Mumie (ta dobrá s Brendanem Fraserem) a další oblíbené filmy měly ještě před pár lety na Rottenech také nízké hodnocení 59 a méně procent, nicméně k dnešnímu dni už se kritici "polepšili". V předkládáném výběru prostě najdete jenom aktuální kontroverze. Filmy každopádně řadíme chronologicky od nejstaršího k nejmladšímu a vy už se teď můžete pomalu začíst do dalšího z těch tučných článků, k jehož vzniku přispěla většina redakce.

Dobrý ročník (2006, r. Ridley Scott)
Hodnocení na Rottenech: Pouze 26 % kritiků zvedá palec nahoru
Hodnocení na CSFD/IMDb: 78 % a 6.9
V.I.M.: Udělal jsem si radost
Vytáhni v hospodě: O roli půvabné Fanny Chenal se neúspěšně ucházela Eva Green. Jako temperamentní (jak jinak) Francouzka se však nakonec zaskvěla Marion Cotillard. Ve filmu se po třech letech potkala s Albertem Finneym, s nímž mimochodem sdílela tři scény už ve Velké rybě. Když už mluvíme o setkáních po letech… Na pokaždé skvělého Finneyho si režírující Scott jistě vzpomenul i díky jeho Soupeřům, kde si Albert v roce 1977 vystřihnul jednu z hlavních rolí.

Svět filmové kritiky je plný mnoha záhad, ale 26 % pozitivních recenzí pro Dobrý ročník bych osobně dal na první pozici. Jasně, příběh londýnského bankéře, který koketuje s poklidným životem na francouzské vinici, je v jádru noční můrou každého kapitalisty. Co tam jako bude dělat, až ho omrzí klácení Marion Cotillard? A ježdění na motorce? A pití vína? A hraní tenisu? A procházení se po okolí? To nebude se svým byznysovým know-how a žraločí náturou vydělávat další miliony? Nejhorší filmový vzor všech dob, hodnotit pod 4/10!

Pro nás ostatní, co toužíme jen po klidném životě (= workoholicky neustále viset na notebooku… na hezkém venkově) se však jedná o naprosto formativní filmový zážitek, který se dá absolvovat pořád dokola. Klidně i desetkrát nebo dvacetkrát. Krásy francouzských vinic jsou totiž maximálně opojné i pro lidi, kteří pijí pivo a možná by před Marion dali přednost mladé Abbie Cornish. No ale to odbíhám!

Dobrý ročník je jeden z nejlepších feel-good filmů všech dob, viděl jsem ho nesčetněkrát a už jsem relativně blízko k tomu, abych ho žil. Chybí mi jen disponovat tučným bankovním kontem, koukat místo na výběh s koňmi na vinici a vylézt občas s notebookem na terasu. (KarelR)

Zběsilý útěk (2006, r. Wayne Kramer)
Hodnocení na Rottenech: Pouze 41 % kritiků zvedá palec nahoru
Hodnocení na CSFD/IMDb: 77 % a 7.3
V.I.M.: Už dvanáct let díky imfovi máme splněno
Vytáhni v hospodě:
Šikovný režisér Wayne Kramer se po kasovním propadáku Zběsilého útěku v kinech (globální tržby devět milionů dolarů bohužel neospravedlnily budget 15 mega) dočkal v Hollywoodu už jenom jedné další příležitosti. O tři roky později natočil Imigranty s Harrisonem Fordem. Ti s rozpočtem 19 míčů profrčeli kiny s necelými pěti miliony (celosvětově) a já právě asi dostal nápad na další TOP 20 článek.

Předčasně zesnulý sympaťák Paul Walker zůstane v našich vzpomínkách hlavně díky sérii Rychle a zběsile, nicméně faktem zůstává, že snadno zapamatovatelných rolí měl za svůj krátký život hned několik. Bezesporu mezi ně bude patřit i postava mafiánské mlátičky Joea Gazella ve filmu Zběsilý útěk, ve snímku o jedné šílené noci, v níž se zvrtne snad úplně všechno.

Stačí k tomu dva malí kluci a jedna konkrétní zbraň, která má na svědomí dva oddělané policajty. Americkým kritikům to však bylo málo. Žalostně málo. Chválili sice frenetickou energii děje prošpikovaného bezuzdným násilím, nicméně samotnou zápletku polili dehtem a obalili v peří, stejně jako vývoj postav a stylizaci celého filmu. A já nemohu jinak než nesouhlasit.

Walker se pro roli Joea snad narodil a představuje správnou směsici fajn chlapa odvedle a nezvladatelné přírodní síly, co nejde pro ránu daleko. Násilí v jeho podání je nepostradatelným elementem a součástí jeho metabolismu, což z něho činí postavu, kterou si oblíbíte až v průběhu děje. Není to žádný hezoun se srdcem na správném místě. Je to rváč, jehož projevy jsou brutální a nepostrádají prvky svéhlavosti.

Režisér Wayne Kramer toho využil na maximum a natočil za 15 milionů dolarů stylovou neo-noirovou akční gangsterku, při které se jen tak tak vešel do kategorie eRkové přístupnosti. Možná to není absolutní milník žánru nebo kultovní biják, ale rozhodně si nezasloužil, aby ho kritika popravila jako toho posledního dealera někde ve špinavé uličce. Ne, tenhle kousek se za dobou své existence dokázal vystřílet pěkně vysoko. (Crom)

Král Artuš: Legenda o meči (2017, r. Guy Ritchie)
Hodnocení na Rottenech: Pouze 31 (WTF?) % kritiků zvedá palec nahoru
Hodnocení na CSFD/IMDb: 73 % a 6.7
V.I.M.: Celá redakce (krauset nesouhlasně prská, pozn. krauseta) film miluje, takže nejpozději do deseti let podle mě VIMko bude
Vytáhni v hospodě: Kvůli poslední sezóně seriálu Zákon gangu zhubnul Charlie Hunnam devět kilo. Když následně „střízlíka“ spatřil Ritchie na castingu, vyjádřil obavu o jeho svalovou kondici. Cílevědomý Hunnam mu tenkrát naštvaně něco odseknul, symbolicky přitom vyzval na souboj dva přítomné herecké konkurenty a hlavní roli nakonec dostal. Že vám Charlie ve filmu také přijde namakaný? Vězte, že před natáčením pořádal kuřata jako o závod a každý den dělal minimálně 500 kliků. Jeho rekordem údajně tenkrát bylo 1 050 náročných cviků!

Nabušená fantasy, která na to šla trochu jinak. Za to by měly znít fanfáry, ne? Divte se sequelitidě a sázkám na jistotu, když originální a videoklipově přepjaté uchopení klasického hrdinského mýtu dostalo od recenzentů těžce po čuni. A jen to napomohlo nezájmu diváků, jejichž zavřené peněženky epický experiment Guye Ritchieho pohřbily zaživa.

Přitom jde o famózně nadrzlý mix Pána prstenů, Podfu(c)ku a drsné i temné howardovské fantasy poetiky. Skvěle šlape, poháněn nadupanou hudební kompozicí a evidentním režijním zápalem Guye Ritchieho, který tu chtěl posunout žánrové škatulky na jiný level. Povedlo se mu to, i když zůstal v masovém měřítku poněkud nepochopen. Za svou odvahu a invenci si ovšem vysloužil přízeň celé řady obdivovatelů, kteří by s tímhle frenetickým Artušem vyzvali na zteč v podstatě kohokoliv. (Cival)

Babylon (2022, r. Damien Chazelle)
Hodnocení na Rottenech: Pouze 59 % kritiků zvedá palec nahoru
Hodnocení na CSFD/IMDb: 78 % a 7.1
V.I.M.: Opulentní fantazie Damiena Chazella je na V.I.M. příliš čerstvá
Vytáhni v hospodě: Informace, že původně si roli Clary měla místo Margot Robbie zahrát Emma Stone, vám asi stačit nebude, co? Stejně tak neodbudu závěrečné "vytahování" s Leonardem DiCapriem, jenž si souběžně s Pittem přečetl hotový scénář na place Tenkrát v Hollywoodu. Spokojíte se alespoň s tím, že první verzi filmu natočil roky před premiérou Chazelle na mobil na svém dvorku ve spolupráci se svou ženou a mexickým hercem Diegem Calvou? Ne, jako bonus na Blu-ray ji bohužel nenajdete.

Kdybych si měl tipnout jediný film z poslední doby, který bude za padesát let považován za klasiku, bude to Babylon. Kdybych si měl vybrat jediný snímek za poslední dekádu, kterému bych měl naprosto bez váhání dát 10/10, bude to Babylon. Kdybych měl zvolit film s nejlepším soundtrackem tohoto tisíciletí, bude to Babylon. Kdyby mi někdo dal pistoli k hlavě a chtěl po mně slyšet můj nejoblíbenější film, ještě před dokončením jeho věty bych uprskaně zařval Babylon. A kdybych měl popsat jediný film, který naprosto dokonale vyjadřuje mou absolutní lásku k filmům, hádáte správně, bude to Babylon.

Asi jste uhádli, že mám ten film poměrně rád. A Metacritic hlásí 61, zatímco na Rottenech visí ohyzdných 57%. 57%!!! Naprosto donebevolající sprostota, která k odvážné, vypiplané, režijně mistrně odvedené, vtipné, dojemné a jedinečné fresce o hlubokém vztahu ke kinematografii až absurdně nepasuje. Nikdy se za Babylon nepřestanu bít, neboť Damien Chazelle zde prokázal, že je jedním z nejlepších režisérů současnosti, jenž si rozumí s jakýmkoliv žánrem a do svých originálních děl umí sehnat ty nejblyštivější hvězdy Hollywoodu. Babylon je absolutní skvost, jenž stále zůstává zoufale nedoceněný, a já plánuji srdnatě využít každé příležitosti to hlasitě hulákat do světa. (Jokolo)

---

Poznámka pod čarou: Hotovo, diskuze je otevřená. Jaký film z dvacítky zmíněných máte úplně nejraději? V jakém případě jste spláchnutím kritiků nejvíc šokovaní? Opomněli jsme snad na nějakou velkou křivdu? Mnoho otázek, které čekají na vaše odpovědi.

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace