Diskuze k článku Ad Astra: Recenze

Myslím, že jsem někde četla, že se Gray skutečně inspiroval knihou Srdce temnoty, takže ten pocit tak mimo nebude ;).
731333
Myslím, že jsem někde četla, že se Gray skutečně inspiroval knihou Srdce temnoty, takže ten pocit tak mimo nebude *;)*.
731129
1 0
reaguje na: Muf
Já jsem to pochopila tak, že chtěli od začátku Bradova otce zlikvidovat, protože veděli, co udělal, ale nebyli schopni ho v prostoru kolem Neptunu detekovat. Takže doufali, že když mu pošle zprávu jeho syn, tak odpoví, čímž svou pozici odhalí, a oni tam pak jen pošlou likvidační tým. Bradovi samozřejmě od začátku lhali.
731310
J[spoiler]á jsem to pochopila tak, že chtěli od začátku Bradova otce zlikvidovat, protože veděli, co udělal, ale nebyli schopni ho v prostoru kolem Neptunu detekovat. Takže doufali, že když mu pošle zprávu jeho syn, tak odpoví, čímž svou pozici odhalí, a oni tam pak jen pošlou likvidační tým. Bradovi samozřejmě od začátku lhali. [/spoiler]
730410
0 0
Bohužel i já se musím přidat ke skupině, která z filmu byla zklamanější. Na film jsem se těšil a o to více mě mrzí co jsem ve výsledku dostal. Film rozhodně není špatný a má spoustu kvalit a určitě se nad ním dá diskutovat a rozebírat ho. Gray odvedl dobré řemeslo, film vypadá a i zní skvěle. Pitt zde odvádí zajímavý výkon. To byly klady. A pak tu máme zápory. Film má spoustu nelogičností a staví na nich děj. Jsem si vědom, že to byl částečně účel vystavit hrdinu zkouškám, dělat rozhodnutí jako jako jeho otec, ale z jiných důvodů a i morální hledisko je jiné. Tyhle oslí můstky sice vypadají nádherně, ale jakmile se o nich začne přemýšlet, tak se dějová stavba bortí. Opět je mi jasné, že to celé má fungovat jako cesta. Hrdina si musí něčím projít, vyzkoušet osamělost, pochopit otce a svůj úděl, a rozhodnout se. Líbí se mi i jak je hlavní hrdina vykreslen a ta jeho civilnost a osamělost, je hmatatelná a uvěřitelná. Ve výsledku mě ta pointa je velmi blízka a dost se mi líbí.  Ale nelíbí se mi jak je ve filmu provedená. A díky doslovnosti a tím vším co k tomu předcházelo mě to nezasáhlo, tak jak by mělo. A je to obrovská škoda, protože Gray, Pitt, Richter a Hoyte van Hoytema se opravdu snaží abychom si z filmu odnesli jen to nejlepší, a zamysleli se nad svým životem a našimi rozhodnutí. Velká škoda, a jeden z nerozporuplnějších filmů tohoto roku. 6,5-7/10
731235
Bohužel i já se musím přidat ke skupině, která z filmu byla zklamanější. Na film jsem se těšil a o to více mě mrzí co jsem ve výsledku dostal. Film rozhodně není špatný a má spoustu kvalit a určitě se nad ním dá diskutovat a rozebírat ho. Gray odvedl dobré řemeslo, film vypadá a i zní skvěle. Pitt zde odvádí zajímavý výkon. To byly klady. A pak tu máme zápory. Film má spoustu nelogičností a staví na nich děj. Jsem si vědom, že to byl částečně účel vystavit hrdinu zkouškám, dělat rozhodnutí jako jako jeho otec, ale z jiných důvodů a i morální hledisko je jiné. Tyhle oslí můstky sice vypadají nádherně, ale jakmile se o nich začne přemýšlet, tak se dějová stavba bortí. Opět je mi jasné, že to celé má fungovat jako cesta. Hrdina si musí něčím projít, vyzkoušet osamělost, pochopit otce a svůj úděl, a rozhodnout se. Líbí se mi i jak je hlavní hrdina vykreslen a ta jeho civilnost a osamělost, je hmatatelná a uvěřitelná. Ve výsledku mě ta pointa je velmi blízka a dost se mi líbí.  Ale nelíbí se mi jak je ve filmu provedená. A díky doslovnosti a tím vším co k tomu předcházelo mě to nezasáhlo, tak jak by mělo. A je to obrovská škoda, protože Gray, Pitt, Richter a [url=https://www.csfd.cz/tvurce/67266-hoyte-van-hoytema/]Hoyte van Hoytema[/url] se opravdu snaží abychom si z filmu odnesli jen to nejlepší, a zamysleli se nad svým životem a našimi rozhodnutí. Velká škoda, a jeden z nerozporuplnějších filmů tohoto roku. 6,5-7/10
0 0
Už jsem viděl pár filmů, kde samotné dění na plátně/obrazovce nebylo tím podstatným, filmů, které měly nějaký druhý, a možná i třetí plán. Ale tohle je asi první případ, kde je ten „první plán“ ve své podstatě naprosto podružný a nedůležitý. Ad Astra by se dala natočit desítkami jiných (a výrazně levnějších) způsobů, třeba jako road movie osamělého chlápka za svým tatíkem, který má srub někde na Aljašce. A fungovalo by to naprosto stejně.
Ad Astra je zkrátka sci-fi, které nemá ve své podstatě se sci-fi společného lautr nic. Nějakou dobu jsem si myslel, že cosi zajímavého vyplyne z toho „měřiče psychického stavu“, ale tento motiv se nijak nerozvine. Stejně jako žádný jiný. Na realističnost nebo, nedejhawkingu, vědeckost se tady fakt nehraje, proto se tu mohou dít všechny ty šílenosti, počínaje naháněčkou s měsíčními piráty, bitkou s paviány nebo vplížením se do startující rakety.
Všechno tohle jsou jen více či méně akční epizodky, které mají symbolizovat toliko náhodné překážky, které musí Pitt na cestě k otci překonat.
A vesmírný kabátek slouží jenom jako fešácký krycí nátěr a záminka k tomu, aby Hoytema mohl kouzlit se svou kamerou mezi planetami.
Ad Astra je ve skutečnosti tematický spin-off „Ztraceného města Z“. Oba filmy se zabývají tím samým tématem, kdy muž-snílek zcela bezohledně opouští svou rodinu a vydává se do neznáma za jakousi chimérou, která je pro něj „větší než život“. Ale zatímco v předchozím filmu byl hlavním hrdinou právě on, tady se přesouvá pozornost na jeho syna a na to, jak ten se vyrovnává s odkazem a především absencí svého otce.
A tady se konečně dostávám k tomu, co je na filmu zajímavé. Cesta někam k hranicím známého vesmíru je metaforou cesty do „srdce temnoty“ (trochu mě napadá podobnost s Apocalypse now!, ale to už možná jen tak blouzním) vlastního vědomí, kde se hrdina musí střetnout se svým otcem, či spíše jeho obrazem, tak, jak si ho vytvořil.
A k tomu, aby se s ním vypořádal, ho musí nejdříve přijmout (obejmout), vyslechnout ho, odpustit mu a pak ho opustit. Respektive, ten otec ho pak opustí sám, protože už pro něj nebude důležitý. Ale dokud k této vnitřní očistě syn nepřistoupí, tak se s ním bude v nějaké podobě potýkat neustále a bude pořád žít v jeho stínu (ať už skutečném, či domnělém), opakovat jeho „chyby“ atd.
Snažil jsem se nečíst jiné pohledy a recenze, ale z těch pár letmo zhlédnutých ohlasů na csfd jsem zaznamenal, že někteří filmu vyčítají přílišnou doslovnost a vodění za ručičku.
To je ale podle mě tvůrčí záměr – Gray nechce být „chytrý“, tohle je jeho osobní vyznání, nebo spíš zpověď, jak se s tím vypořádal on. Proto voiceoverem popisuje své pocity a své vnitřní stavy, proto je to všechno tak jasně dořečené a viditelné. Ponita nemá být skrytá, ale zcela očividná.
V této souvislosti by mě docela zajímal jeho osobní život a samozřejmě vztah k otci, protože tohle téma je pro něj zjevně naprosto stěžejní, a určitě k němu nepřišel jenom tak, že si přečetl nějakou zajímavou knížku.

Nebyl jsem nadšen, ani otráven, ale z hlediska konceptu je Ad Astra asi nejzajímavější film, který jsem viděl za... Ale pokud na to někdo chce jít jako na velkou a „inteligentní“ sci-fi, tak bych byl hodně, hodně opatrný.
7-7,5/10
731129
Už jsem viděl pár filmů, kde samotné dění na plátně/obrazovce nebylo tím podstatným, filmů, které měly nějaký druhý, a možná i třetí plán. Ale tohle je asi první případ, kde je ten „první plán“ ve své podstatě naprosto podružný a nedůležitý. Ad Astra by se dala natočit desítkami jiných (a výrazně levnějších) způsobů, třeba jako road movie osamělého chlápka za svým tatíkem, který má srub někde na Aljašce. A fungovalo by to naprosto stejně. [spoiler]Ad Astra je zkrátka sci-fi, které nemá ve své podstatě se sci-fi společného lautr nic. Nějakou dobu jsem si myslel, že cosi zajímavého vyplyne z toho „měřiče psychického stavu“, ale tento motiv se nijak nerozvine. Stejně jako žádný jiný. Na realističnost nebo, nedejhawkingu, vědeckost se tady fakt nehraje, proto se tu mohou dít všechny ty šílenosti, počínaje naháněčkou s měsíčními piráty, bitkou s paviány nebo vplížením se do startující rakety. Všechno tohle jsou jen více či méně akční epizodky, které mají symbolizovat toliko náhodné překážky, které musí Pitt na cestě k otci překonat.  A vesmírný kabátek slouží jenom jako fešácký krycí nátěr a záminka k tomu, aby Hoytema mohl kouzlit se svou kamerou mezi planetami. Ad Astra je ve skutečnosti tematický spin-off „Ztraceného města Z“. Oba filmy se zabývají tím samým tématem, kdy muž-snílek zcela bezohledně opouští svou rodinu a vydává se do neznáma za jakousi chimérou, která je pro něj „větší než život“. Ale zatímco v předchozím filmu byl hlavním hrdinou právě on, tady se přesouvá pozornost na jeho syna a na to, jak ten se vyrovnává s odkazem a především absencí svého otce. A tady se konečně dostávám k tomu, co je na filmu zajímavé. Cesta někam k hranicím známého vesmíru je metaforou cesty do „srdce temnoty“ (trochu mě napadá podobnost s Apocalypse now!, ale to už možná jen tak blouzním) vlastního vědomí, kde se hrdina musí střetnout se svým otcem, či spíše jeho obrazem, tak, jak si ho vytvořil.    A k tomu, aby se s ním vypořádal, ho musí nejdříve přijmout (obejmout), vyslechnout ho, odpustit mu a pak ho opustit. Respektive, ten otec ho pak opustí sám, protože už pro něj nebude důležitý. Ale dokud k této vnitřní očistě syn nepřistoupí, tak se s ním bude v nějaké podobě potýkat neustále a bude pořád žít v jeho stínu (ať už skutečném, či domnělém), opakovat jeho „chyby“ atd. Snažil jsem se nečíst jiné pohledy a recenze, ale z těch pár letmo zhlédnutých ohlasů na csfd jsem zaznamenal, že někteří filmu vyčítají přílišnou doslovnost a vodění za ručičku. To je ale podle mě tvůrčí záměr – Gray nechce být „chytrý“, tohle je jeho osobní vyznání, nebo spíš zpověď, jak se s tím vypořádal on. Proto voiceoverem popisuje své pocity a své vnitřní stavy, proto je to všechno tak jasně dořečené a viditelné. Ponita nemá být skrytá, ale zcela očividná.  V této souvislosti by mě docela zajímal jeho osobní život a samozřejmě vztah k otci, protože tohle téma je pro něj zjevně naprosto stěžejní, a určitě k němu nepřišel jenom tak, že si přečetl nějakou zajímavou knížku.[/spoiler] Nebyl jsem nadšen, ani otráven, ale z hlediska konceptu je Ad Astra asi nejzajímavější film, který jsem viděl za... Ale pokud na to někdo chce jít jako na velkou a „inteligentní“ sci-fi, tak bych byl hodně, hodně opatrný. 7-7,5/10
2 0
reagují: Freya

4/10

Vizualne OK a to je vsetko. Tesil som sa na dospely scifi, dostal som dementnu psychologicku predvidatelnu telenovelu bez napatia. Dejove odbocky, len aby sa postava niekam posunula. Toto nedosahuje Interstellaru ani po clenky . Chaba snaha napodobnit Sunshine :-
730914
Vizualne OK a to je vsetko. Tesil som sa na dospely scifi, dostal som dementnu psychologicku predvidatelnu telenovelu bez napatia. Dejove odbocky, len aby sa postava niekam posunula. Toto nedosahuje Interstellaru ani po clenky . Chaba snaha napodobnit Sunshine *:-*
4/10
2 0

7/10

Podobně jako My je to typ filmu, který jde totálně sestřelit na základě logických děr, nedomyšlenosti konceptu, nabubřelosti nebo WTF momentů (pár jich tu je, ne že ne). Všechny výtky jsou naprosto legitimní. ALE. Když na člověka ten film funguje tématicky, tluče tam srdíčko, tak to prostě neřeší. Asi není úplně ideální u takového zadumaného "hard sci-fi" vypínat mozek jako u Rychle a zběsile, ale díky bohu to na mě fungovalo, ty daddy issues a boj s toxickou maskulinitou jsou v tomhle podání dost nosné témata.
730766
7/10
1 0
:ota kreslena pisnicka ma 670M shlednuti.  Frosen je ta pohadka, ktera dala miliardu a v Japonsku zborila kina? Ono je to tak dobre? Jsem nechapal, jak vsichni psali u traileru na 2., ze se na to tesi
730632
*:o*ta kreslena pisnicka ma 670M shlednuti.  Frosen je ta pohadka, ktera dala miliardu a v Japonsku zborila kina? Ono je to tak dobre? Jsem nechapal, jak vsichni psali u traileru na 2., ze se na to tesi
0 -2
reaguje na: Failarth
:D
730631
*:D*
730626
0 0
reaguje na: Failarth
:)
730628
:)
730626
0 0
reaguje na: Gorecki

Podlost

:)Tvl. opatrně s těma linkama, zrovna jsem to pustil v kanclu div jsem to nestačil včas vypnout !
730626
*:)*Tvl. opatrně s těma linkama, zrovna jsem to pustil v kanclu div jsem to nestačil včas vypnout !
Podlost
730503
1 0
reagují: Gorecki, pepo
Film bol pre mňa zaujímavý a páčila sa mi kamera a vizuál. Veľmi pekne natočené a impozantné zábery sa snažili urobiť z toho niečo viac. Pitt hral veľmi dobre a to ako som nemal rád tohoto herca sa od Tarantina až po Astru u mňa zmenilo k lepšiemu.

A hľadať kiksy vo filmoch, keď sa nachádzajú v každom filme? Je zbytočné na ne poukazovať, pokiaľ neboli dôležité pre dej.

Ale v konečnom dôsledku mi tam chýbalo nejaké vyvrcholenie príbehu. Príbeh bol pre mňa také klišé. Otec a syn a chceli povedať aj niečo to tretie. A to tretie mala byť prázdnota vo vesmíre a to že sme prvý, alebo jediný, vo vesmíre len podane veľmi nešťastne. Za mňa 7-5, 8/10!

Gorecki:
iní. Nebolo tam náhodou aj spomenuté, že on sám musí ísť aj na Neptun? To posudzovanie, či zvládne cestu aj tam? A Pitta to zlomilo až v nahrávačke? To znamená, že tak či tak by sa musel zastaviť na Marse. Ak sa mýlim tak ma opravte.

Ale osobne dám prednosť niečomu novému a rozporuplnému než vidieť dookola pláštenkárov, prequeli, sequeli a iné rebooty. Ktoré si niektoré ani nezaslúžia tie peniaze, čo zarobia.
730613
Film bol pre mňa zaujímavý a páčila sa mi kamera a vizuál. Veľmi pekne natočené a impozantné zábery sa snažili urobiť z toho niečo viac. Pitt hral veľmi dobre a to ako som nemal rád tohoto herca sa od Tarantina až po Astru u mňa zmenilo k lepšiemu. A hľadať kiksy vo filmoch, keď sa nachádzajú v každom filme? Je zbytočné na ne poukazovať, pokiaľ neboli dôležité pre dej.  Ale v konečnom dôsledku mi tam chýbalo nejaké vyvrcholenie príbehu. Príbeh bol pre mňa také klišé. [spoiler]Otec a syn a chceli povedať aj niečo to tretie. A to tretie mala byť prázdnota vo vesmíre a to že sme prvý, alebo jediný, vo vesmíre len podane veľmi nešťastne. Za mňa 7-5, 8/10! [/spoiler] Gorecki: [spoiler]iní. Nebolo tam náhodou aj spomenuté, že on sám musí ísť aj na Neptun? To posudzovanie, či zvládne cestu aj tam? A Pitta to zlomilo až v nahrávačke? To znamená, že tak či tak by sa musel zastaviť na Marse. Ak sa mýlim tak ma opravte.  [/spoiler]Ale osobne dám prednosť niečomu novému a rozporuplnému než vidieť dookola pláštenkárov, prequeli, sequeli a iné rebooty. Ktoré si niektoré ani nezaslúžia tie peniaze, čo zarobia.
1 0
reaguje na: imf
730503