Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Tarzan ve stylu Indyho?

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek

Sirius

Velkolepé akční finále posledního Pottera považuju za zpackané, protože:
Zatímco v knize (a nakonec i po logice věci) je finále prezentováno a především vyprávěno jako kontinuální sekvence, která se na principu příčiny a důsledku vyvíjí, graduje a vrcholí, film v tomto směru selhává...

Samozřejmě, máme určitý dějový oblouk (tedy snažení hlavních postav) na pozadí ohromné bitvy, v níž se zapojují kvanta postav vedlejších, které se přesouvají, umírají apod., nicméně zároveň je třeba brát v potaz, že filmový jazyk se od knižního liší a nelze brát obraz pouze jako doslovnou ilustraci dění popsaného v knize, neboť obraz sám je vyprávěcím elementem.

Finále posledního Pottera se namísto soustavné gradace degraduje na sled epizodek, které mají někdy dvě minuty, jindy několik málo vteřin. A pak skončí a začíná se jiná epizodka. Namísto ucelené stavby konfliktu, který je skrze epizody odvíjen, gradován a pointován (a tedy vizuálně je znázornitelný na křivce, která víceméně konstantně, s jistými opodstatnitelnými intermezzy, stoupá směrem vzhůru) se poslední minimálně půlhodina osmého Pottera omezuje na jednotlivé epizodky, které začnou, skončí a následující scéna je jakoby vytržená z kontextu a její vývoj je stejný, tedy opět začne a skončí a další epizodu čeká úplně stejný osud. Tedy opět při znázornění skrze křivku, namísto aby byla gradace stupňovaná, začíná stále dokolečka na novo. A opět. A opět. Křivka tak nikdy nepřekročí hranici definovanou úvodní scénou se zapečetěním Bradavic, protože každá jedna epizodka nikdy nevykročí z jejího stínu.

Přitom některé jednotlivé epizodky jsou samy o sobě super. Zmíněná obrana Bradavic, souboj s Naginim, nebo Pastorkova exhibice ve věži (která trvá sama o sobě něco okolo 20 vteřin a je sama o sobě super, ale nenavazuje na scénu, která tomu bezprostředně předchází a totéž platí o scéně, která bezprostředně následuje). Současně s tím Yates zabíjí klíčové momenty, tedy vložení se pavouků a trolů, smrt jednoho z dvojčat (díky čemuž nemůže na plno fungovat souboj Molly a Beatrix) a totéž platí o Lupinovi s Tonksovou...

Stačí se podívat na finále libovolného LOTRa, který operuje, tu ve větší, tu v menší míře s tímtéž.
Yates je úchvatný, pokud jde o psychologii nebo atmosféru. Pětka je, pokud jde o depresi, ale i o retrospektivy úchvatná, ne-li revoluční. Šestka je v podstatě teen drama a jako takové je precizní, protože Yates se nebojí hrát si s postavama a nebojí se ždímat je na dřeň. Sekvence s "opilým Harrym" je skvostně napsaná a zrežírovaná a ještě líp zahraná (Radcliff je Broadbentovi důstojným protihráčem), nasupená Hermiona je křehká a děsivá zároveň a ta jedna scéna o ní řekne víc, než první tři filmy dohromady. První díl Relikvií smrti je charakterově nezávislák a těžký experiment a funguje (kupodivu i ta akce), ale obecně akci Yates prostě nedává, sorry :))j
255123
Velkolepé akční finále posledního Pottera považuju za zpackané, protože: Zatímco v knize (a nakonec i po logice věci) je finále prezentováno a především vyprávěno jako kontinuální sekvence, která se na principu příčiny a důsledku vyvíjí, graduje a vrcholí, film v tomto směru selhává... Samozřejmě, máme určitý dějový oblouk (tedy snažení hlavních postav) na pozadí ohromné bitvy, v níž se zapojují kvanta postav vedlejších, které se přesouvají, umírají apod., nicméně zároveň je třeba brát v potaz, že filmový jazyk se od knižního liší a nelze brát obraz pouze jako doslovnou ilustraci dění popsaného v knize, neboť obraz sám je vyprávěcím elementem. Finále posledního Pottera se namísto soustavné gradace degraduje na sled epizodek, které mají někdy dvě minuty, jindy několik málo vteřin. A pak skončí a začíná se jiná epizodka. Namísto ucelené stavby konfliktu, který je skrze epizody odvíjen, gradován a pointován (a tedy vizuálně je znázornitelný na křivce, která víceméně konstantně, s jistými opodstatnitelnými intermezzy, stoupá směrem vzhůru) se poslední minimálně půlhodina osmého Pottera omezuje na jednotlivé epizodky, které začnou, skončí a následující scéna je jakoby vytržená z kontextu a její vývoj je stejný, tedy opět začne a skončí a další epizodu čeká úplně stejný osud. Tedy opět při znázornění skrze křivku, namísto aby byla gradace stupňovaná, začíná stále dokolečka na novo. A opět. A opět. Křivka tak nikdy nepřekročí hranici definovanou úvodní scénou se zapečetěním Bradavic, protože každá jedna epizodka nikdy nevykročí z jejího stínu. Přitom některé jednotlivé epizodky jsou samy o sobě super. Zmíněná obrana Bradavic, souboj s Naginim, nebo Pastorkova exhibice ve věži (která trvá sama o sobě něco okolo 20 vteřin a je sama o sobě super, ale nenavazuje na scénu, která tomu bezprostředně předchází a totéž platí o scéně, která bezprostředně následuje). Současně s tím Yates zabíjí klíčové momenty, tedy vložení se pavouků a trolů, smrt jednoho z dvojčat (díky čemuž nemůže na plno fungovat souboj Molly a Beatrix) a totéž platí o Lupinovi s Tonksovou... Stačí se podívat na finále libovolného LOTRa, který operuje, tu ve větší, tu v menší míře s tímtéž. Yates je úchvatný, pokud jde o psychologii nebo atmosféru. Pětka je, pokud jde o depresi, ale i o retrospektivy úchvatná, ne-li revoluční. Šestka je v podstatě teen drama a jako takové je precizní, protože Yates se nebojí hrát si s postavama a nebojí se ždímat je na dřeň. Sekvence s "opilým Harrym" je skvostně napsaná a zrežírovaná a ještě líp zahraná (Radcliff je Broadbentovi důstojným protihráčem), nasupená Hermiona je křehká a děsivá zároveň a ta jedna scéna o ní řekne víc, než první tři filmy dohromady. První díl Relikvií smrti je charakterově nezávislák a těžký experiment a funguje (kupodivu i ta akce), ale obecně akci Yates prostě nedává, sorry :))j
Sirius
0 0
reagovat
Yates akciu vie, ale bojí sa jej ako čert kríža.
255113
Yates akciu vie, ale bojí sa jej ako čert kríža.
0 0
reagovat
Připomělo mi to seriál Sheena.
255111
Připomělo mi to seriál Sheena.
0 0
reagovat
tenhle námět zní strašně
255090
tenhle námět zní strašně
0 0
reagovat
Kdyby to nebylo o Tarzanovi tak by všichni jásali, že se konečně dočkáme dobrodružného filmu ale protože v dnešní době prodává značka tak to jméno hrdiny budeme muset překousnout. 8)
255089
Kdyby to nebylo o Tarzanovi tak by všichni jásali, že se konečně dočkáme dobrodružného filmu ale protože v dnešní době prodává značka tak to jméno hrdiny budeme muset překousnout. *8)*
0 0
reagovat
předpokládám, že to bude mít rozpočet 250mega, protože to zní jako pěkná lamovina... :-)
255086
předpokládám, že to bude mít rozpočet 250mega, protože to zní jako pěkná lamovina... :-)
0 0
reagovat
Tohle sní až na obsazení strašně pitomě.
255073
Tohle sní až na obsazení strašně pitomě.
0 0
reagovat

Yates akci umí

je jasný, že z něj nikdy M. Bay nebude, ale to co předvedl v osmém Potterovi bylo dost fajn. A ono bylo finále pátého Pottera zpackané? :)
255071
je jasný, že z něj nikdy M. Bay nebude, ale to co předvedl v osmém Potterovi bylo dost fajn. A ono bylo finále pátého Pottera zpackané? :)
Yates akci umí
0 0
reagovat
Yates umí akci ODKDY? ://

Od zpackaného statického finále pátého Pottera?
Od šestky, kde pro sichra žádné finále nebylo?
Ok, první Relikvie dejme tomu, ale taky mu v tom pomáhala kamera která byla v podstatě experimentální. Druhá půlka se pak s akcí může jít zahrabat, protože jí neumí gradovat. Něco jako paralelní montáž, nebo vázání scén na sebe? Kdeže...

Ne, Yates akci neumí...
255069
Yates umí akci ODKDY? :// Od zpackaného statického finále pátého Pottera? Od šestky, kde pro sichra žádné finále nebylo? Ok, první Relikvie dejme tomu, ale taky mu v tom pomáhala kamera která byla v podstatě experimentální. Druhá půlka se pak s akcí může jít zahrabat, protože jí neumí gradovat. Něco jako paralelní montáž, nebo vázání scén na sebe? Kdeže... Ne, Yates akci neumí...
0 0
reagovat
proc Sherlock? me to spis podle nametu prijde jako krizeni s Krvavym diamantem...
255068
proc Sherlock? me to spis podle nametu prijde jako krizeni s Krvavym diamantem...
0 0
reagovat
Ten námět zní zajímavě a v dnešní době je to asi jediné opravdu schůdné řešení, jak přinést zajímavý film o klukovi z džungle. Navíc cokoliv s Jessicou :+. Otázka je, nakolik to ještě bude Tarzan.
255058
Ten námět zní zajímavě a v dnešní době je to asi jediné opravdu schůdné řešení, jak přinést zajímavý film o klukovi z džungle. Navíc cokoliv s Jessicou *:+*. Otázka je, nakolik to ještě bude Tarzan.
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2019.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se