U mně je to jednoznačně "choreografie" v akčních filmech. Raid strčí do kapsy téměř celou hollywoodskou produkci prostě protože souboje samotné by byly zábavné i v "divadle" (tedy bez střihů, triků atd). Čím dál častěji mám ale pocit, že se na tohle "zapomíná" a zvláště v akčním žánru to pak mrzí - navíc i recenze to často přehlíží buďto úplně, nebo to spláchnou jednou větou. Nikdo se výrazněji nezabývá kontinuitou a kinetikou akce, Vhodným natočením, které opravdu zachytí, jak silné rány to jsou, jak rychle dané auta uhánějí v provozu, kdo a po kom střílí...
Nevím, jak moc je tohle jedna profese a jak moc je to spíše jedna část celého filmu, ale aktuální stav (např finále akčního blockbusteru GI Joe 2) je hluboko pod něčím, co bych teprve označil jako průměrnou akci. Považuji to za největší problém Hollywoodu, protože tohle znehodnocuje pomalu celý žánr.
reagovat
|