Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Ritchie s Cavillem si připisují další propadák! Hororová Abigail taky zklamala


ikona
TedGeorge
a24abigailalan ritchsonalex garlandcivil wardunagodzillaguy ritchiehenry cavillhororkongkung fu pandalionsgatemonkey manobčanská válkaomenpřichází satanthe ministry of ungentlemantly warfaretržbywarner bros.
Kasovní bída nejenom v zámořských kinech vrcholí a blockbusterová spása je v nedohlednu.  

Tak zase zpátky do trudné kasovní reality. Zatímco minulý rok odpálil duben do nebeských výšin videoherní Super Mario, který za první prodloužený víkend zvládnul v USA trhnout více než 200 mega, letošní zima a jaro je bez přehánění tragédie. Trochu té naděje při pohledu na vyprázdněný distribuční rozvrh nabídly v březnu pouze Duna: Část druhá, Kung Fu Panda 4 a Godzilla x Kong: Nové impérium. Měsíce vyhlížený sequelový doping však dlouho nevydržel a vyhládlí kinaři zase vyškrabují zbytky.

Když se tak člověk kouká na další týdny, kde stojí za zmínku snad jenom Kaskadér a Království Planeta Opic (tady se snad konečně povede pokořit otvírák 50 mega), tak se vůbec nedivím zástupu re-releasů, které s větším či menším úspěchem zkouší zaplnit prázdné sály. Covidové pixarovky, Prázdniny v Římě, Lynchova Duna atd. už z kin bez většího zájmu vyšuměly, příští víkend se v Americe dočkají legendárního Scottova Vetřelce, v následujících týdnech budou na pořadu dne úplně všichni hraní Spider-Mani (Raimiho jednička už v posledních všedních dnech zvládla pár milionů trhnout), nastupují nejpopulárnější Ghibli animáky, dojde i na Star Wars a Pány prstenů...

 

Vlastně se divím, že před premiérou Furiosy se alespoň Američané nejspíše nedočkají i návratu všech Šílených Maxů a retrospektivy George Millera jako takové (samozřejmě bez zpívajících tučňáků z Happy Feet a Babe 2: Prasátka ve městě). Minimálně kolega Mr.Hlad by tak měl pádný důvod zaletět si znovu do New Yorku. Volné místo v kině by se pak určitě našlo, protože trojice víkendových novinek urvala v multiplexech dohromady jenom nějakých 24 milionů, a to je vzhledem k širokému nasazení do 2000 – 3300 kin (ano, tolik jich ukořistila ambiciózní Abigail) bída.

"Začnu" Ritchiem. The Ministry Of Ungentlemanly Warfare s rozpočtem 60 milionů dolarů nemá český distribuční název, protože stejně jako ve většině zemí vůbec nepůjde do kin. Místo toho brzy zamíří rovnou na placené internetové kanály. Rád bych vám řekl kdy, ale pokud je mi dobře známo, tak globální práva kupující Prime ještě datum PVOD premiéry nestanovilo.

Otázkou samozřejmě je, kolik by v kinech ve světě další akčňák s šíleným názvem (zkuste si ho teď říct nahlas pětkrát za sebou) utržil, protože zámořských 9 mega stačilo ve víkendovém žebříčku až na čtvrté místo. Při pohledu na více než 2800 kin totální slabota a propadák. Nenechte se však mýlit - akční fraška z druhé světové s Cavillem a Reacherem Alanem Ritchsonem, založená na nedávno odtajněném historickém podhoubí (ukáže se i tatínek Jamese Bonda Ian Fleming), není podle prvních reakcí vůbec špatný film.

Kritici na Rottenech udělili mírně nadprůměrné hodnocení 6,2/10. Na stejném místě dokonce vidíme vysoké divácké skóre 94 % a v redakci si nového Ritchieho samozřejmě nenecháme ujít. Guy má k pyšným odpadlíkům, kteří už točí jenom pro Netflix, pořád daleko, ovšem člověka mrzí, že Ritchie už neservíruje události, na které by se těšil rok dopředu. Přitom si nejenom já myslím, že by na to pořád měl.

Místo toho jednou za pár měsíců roztočí kolo štěstí, kde mu vypadne nějaký více méně haluzoidní námět ze šuplíku a režisér přemýšlí, jestli se do filmu hodí Jason Statham. Tady ho musel zastoupit paběrkující Henry Cavill, pro kterého je to mimochodem po Argylle druhý propadák v řadě. Bude líp? Nebude. Jeho příští akční film In the Grey bude v lednu do amerických kin znovu servírovat studio a distribučka Lionsgate a kromě Cavilla režisérovi kývli na návrat i Covenantem ozkoušený Jake Gyllenhaal a kráska Eiza González. A bude to nejspíš podobná kasovní marnost. Co k dalšímu smutnému ritchieovskému kasovnímu provaru dodat?

Kromě podoteku, že posledním filmem režiséra, který se dočkal kinopremiéry v jeho domovské Británii, byli Gentlemani, je to následující: na IMDb svítí info o ruské „internetové“ premiéře, přičemž Putinovy ovečky se dočkají 10. května. Není to až tak do nebe volající drzost, jako kinopremiéra, ale stejně. Studio Lionsgate, vlastnící americká práva, sice tentokrát není přímo zodpovědné za ruskou ostudu (pouze distribuuje, film přímo nefinancuje a nepřeprodává práva na uvedení), ale po Johnu Wickovi, Svatbě na odstřel s Jennifer Lopez a Ritchieho Operaci Fortune je to další snímek, s nímž jsou „nějak“ spojeni a který se ukáže v Rusku.

Jákl po nešťastné premiéře Žižky ve zločinném východním režimu aspoň napsal, že ho celá anabáze moc zmrzí, a zmínil, že mu to vůbec není po chuti, ale nic s tím ze své pozice nemohl udělat. Tady se nikdo zodpovědný neomlouvá a všichni jistě doufají, že se o neospravedlnitelné premiéře nebude moc psát. Smůla, lezte kanálama pánové producenti obchodující s každou onucí. Nikdo jiný z Hollywoodu to v takové míře nedělá.

Rychle k další novince. Ani Abigail to o víkendu nevyhrála. Deset milionů (před měsícem jsem mimochodem zmerčil i dvojnásobné tipy) stačilo jenom na druhé místo a dříve skoro nikdy neselhávající horory začínají v roce 2024 povážlivě kulhat. Posledním bezpodmínečným sukcesem bylo mládeži přístupných Pět nocí u Freddyho, což je však už blednoucí šest měsíců stará vzpomínka. Navíc bych snímek osobně spíše označil za videoherní adaptaci, na kterou se nahrnuli především fanoušci (prý kultovní) gamesy.

Proč je v žánru tak zle? Blumhouse si svoje největší želízka v ohni šetří na pozdější měsíce, Universal po neúspěchu Vymítače ďábla: Znamení víry vyhodil Davida Gordona Greena a James Wan teprve nedávno oznámil pomalu připravované pokračování V zajetí démonů. Poslední měsíce se v hororech holt přešlapuje na místě a aktuální zástup řádových sester z klášterů už prostě neláká. Ani kritickou obcí slušně přijatá Abigail (6,3 z 10 na Rottenech je pro horory fajn) s maximálně spoilerujícím trailerem nikoho nevytrhla z letargie.

S reportovaným rozpočtem 28 milionů dolarů a docela slušnými 15 melouny ze zbytku světa samozřejmě nemluvíme o žádné velké tragédii, ale podobné žánrovky poslední roky prostě zachraňovaly kina. Přestalo se to dít v té nejhorší možné chvíli a my místo stovek melounů utržených filmy M3GAN, Úsměv, Sestra II a dalšími sledujeme nuzné desítky, které horko těžko pokryjí nízké produkční náklady.

Když už řešíme všechny větší víkendové novinky a jedu na přeskáčku, tak pro pořádek zmíním i Spy x Family Code: White na pátém place. Ani tady nemůžeme necelých pět víkendových milionů z více než 2000 kin pochválit. Crunchyroll si v posledních měsících a letech očividně vystřílel největší hity z ranku Dragon Ballu nebo Demon Slayera a teď bere zavděk i méně zářivými japonskými anime. Dodám snad jenom informaci, že v Cinema City se dočkají i našinci. Už ve čtvrtek.

Jediný film, který tak o víkendu v USA překonal 11 milionů, byla Občanská válka, což přesto stačilo na zlato. Podle mě jenom dočasná rozlučka Alexe Garlanda se stříbrným plátnem padá druhý víkend o 56 % a v Americe aktuálně překonává celkových 44 milionů. Na kasách kin se tak studiu právě povedlo pokořit letité Děsivé dědictví, nicméně celkových sedm pětek bude při pohledu na průměrný pokles pravděpodobně strop.

A24 tedy po rekordním americkém otvíráku svého filmu další milník nepokoří a nejvýdělečnějším zámořským filmem jejich provenience i nadále zůstane Oscary posilněné sci-fi Všechno, všude, najednou, jež zvládlo před dvěma lety utržit krásných 77 mega. Škoda, že Garland více neláká ve světě. Většina plánovaných premiér už podle IMDb tento víkend proběhla, takže (snad ještě neaktualizované) 3 melouny nezní do budoucna zrovna extra nadějně.

Těžké téma bylo logicky bližší Amíkům, kteří žijí čím dál dramatičtějším soubojem Trumpa s Bidenem. Sympatické A24 nakonec vzhledem k 50milionovému budgetu a nízkým desítkám milionů utracenými za marketing tratit nebude (nezapomínejme na pozdější příjmy z PVOD, televizní práva atd.), ale stejně jako Cival jsem minimálně v USA očekával o chlup intenzivnější kasovní průvan.

Na třetím místě řve spokojená Godzilla spolupracující s Kongem. Nové impérium v USA klesá o pěkných 39 % a díky 9,4 milionům za svůj třetí víkend má v zámoří celkem na kontě 171 milionů. Dvě kila nakonec s největší pravděpodobností nepadnou a dekádu stará  Edwardsova Godzilla tak zůstane nepokořena, ale to stejné neplatí o globálních číslech. Tady se atakuje pětikilo (aktuálně 485 mega, přičemž hned 120 pochází z Číny) a konečná bude za pár týdnů nejspíše v okolí 550 milionů.

Kong: Ostrov lebek z roku 2017 s 561 míči sice pořád visí sakra vysoko a je možné, že nakonec zůstane kasovním premiantem MonsterVerse, ale šikula na režijní sesli Adam Wingard si za další fackovano čím dál hodnějších monster s rozumným rozpočtem 135 milionů dolarů stejně zaslouží pochválit. Budeme podobně poplácávat po zádech i (prý podobně šetrného) Wese Balla po premiéře očekávaného Království Planeta Opic?

Jenom pro pořádek připomínám, že čtvrté místo bere již analyzovaný Ritchie, pátý plac potom zmiňované Crunchyroll anime import a my se dostáváme k šestce. Tady se už měsíc krmí dolary Jack Black díky Kung Fu Pandě 4. Bezčasí v kinech znamená pro oblíbený animák minimální pětinový pokles oproti poslednímu víkendu a studio Paramount má konečně důvod k úsměvu na tváří.

Skoro 180 melounů z Ameriky totiž doplňuje rovných 300 mega ze zbytku světa a globální výsledek 480 míčů pořád ani zdaleka není konečnou. Pětka Pandy už je podle mě v zákulisí odmávnuta a pokud bude mít také rozumný 80milionový budget, tak bezesporu znovu vydělá.

Co sedmička? Krotitelé duchů: Říše ledu pokořili v Americe kilo a tím to podle mě pomalu hasne. Respektive ze současných 102 mega se vydrápou někam ke 110-115 míčům a nenapodobí tak 129milionový Odkaz, jenž před třemi lety režíroval Jason Reitman. Vzhledem k nedostačujícím 176 globálním melounům se do dalšího pokračování především v zámoří oblíbené franšízy nikdo nepožene.

Osmé místo si užívá nezdolná Duna: Část druhá. Timothée Chalamet a spol. v globálu lížou hranici 700 melounů - chybí už jen poslední čtyři miliony. Konečnou bude cca 710-720, protože v Americe je na pořadu dne návrat do IMAXů a svět také neřekl poslední slovo. Navzdory faktu, že dvojku Duny už můžete (ale nemusíte) potkat na svých toulkách internetem. Warneři s Legendary Pictures jsou nasyceni a není divu, že Denis Villeneuve už začíná psát scénář na závěrečného Spasitele.

Na konec zbývá zmínit snímky, které mírně zklamaly – nesourodá dvojice Opičí muž a První znamení: Přichází satan! Zatímco vesměs chválený Dev Patel se probil alespoň k 22 melounům z Ameriky, hororový prequel Donnerovy klasiky nezvládnul ještě ani 18 míčů. Satana na rozdíl od Patela aspoň trochu zachraňuje zbytek světa. Extra 27 milionů se počítá.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend se do kin dostane odkládané lechtivé drama se ZendayouRivalové. Kritici chválí, první kasovní odhady však velké dolarové žně neslibují. To stejné bohužel platí i pro akčnák Boy Kills World, jehož exkluzivní předpremiéru jste mohli v neděli večer vidět v kině Aero.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace