reaguje na:
Leefko
Já to myslím asi trochu jinak. V zahraničí neexistuje, aby film - pokud má kvalitní produkční dohled - měl formálně špatné prvky a pustil se do světa. Děje se to, ale fakt málo. Tam musíš splnit alespoň minimální produkční kvalitu. To se u nás neděje. Neexistuje, aby vyšel film a měl špatný střih. To znamená nekvalitní střihovou práci, kde se třeba neudržuje prostorová kontinuita (pravidlo 180) a čas (honička po Praze v Gray Man). Český film je oproti zahraničnímu dost amatérský. Je rozdíl, když vidíš, že Hedlund v Tronu Legacy hraje docela špatně, má pitomý dialogy a jeho vztah s otcem není úplně adresovanej, ale jinak to šlape (zachována jednota a dynamika střihu, struktura příběhu atd.), nebo když vidíš, že v českém filmu se všechno přehrává, střihová práce neexistuje, postavy nemají charakterizace, případně mají jen jednu vlastnost a ta je akcentována, všechno se snímá staticky a jede se snad jen na jednu kameru, případně na jednu dobrou obecně. Já si pustim na iVysílání Dým bramborové natě a ačkoliv ta doba měla svou limitaci, práce s kamerou je mnohem lepší, než v nějakém českém moderním filmu (hlavně dynamika - prostřihy na detaily, celky, kompoziční výpověď). Jak to říkal kdysi Kraus? "Podívejte se na britskej fotbal a českej. Hrajou stejnou hru, stejný pravidla. Ale je to nebe a dudy." A takhle je to s českym filmem. Ale není to samozřejmě černobílý. Jak jsem už zmiňoval Vendetu s Vetchým, nebo Pravidla lži od Sedláčka ... myslím, že i Venkovský učitel měl zahraniční kvality, ale už si ho moc nepamatuju. No a pak přijdu na Amerikánku a vidim, že vlastně nevidím film, ale něco mezi dokumentem a divadelním představením - kompozice, střihová skladba, charakterizace postav. Všechno je buď divadelní, nebo dramaturgicky nedostačující, resp. nepochopení filmového jazyka, který je oproti divadelnímu odlišný.
|
reagovat
|
Fabulace to má vždycky těžší proti příběhům na základě skutečných událostí (Grandiozita Případů, Metody...) Tomu navzdory látka je to ale dobrá, Trpková psát umí. Tak to snad bude zrát.
) a v druhej polovine prepne do módu veselej krvavej rezničiny.