Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Stvůry: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek
reaguje na: Leefko
Já to myslím asi trochu jinak. V zahraničí neexistuje, aby film - pokud má kvalitní produkční dohled - měl formálně špatné prvky a pustil se do světa. Děje se to, ale fakt málo. Tam musíš splnit alespoň minimální produkční kvalitu. To se u nás neděje. Neexistuje, aby vyšel film a měl špatný střih. To znamená nekvalitní střihovou práci, kde se třeba neudržuje prostorová kontinuita (pravidlo 180) a čas (honička po Praze v Gray Man). Český film je oproti zahraničnímu dost amatérský. Je rozdíl, když vidíš, že Hedlund v Tronu Legacy hraje docela špatně, má pitomý dialogy a jeho vztah s otcem není úplně adresovanej, ale jinak to šlape (zachována jednota a dynamika střihu, struktura příběhu atd.), nebo když vidíš, že v českém filmu se všechno přehrává, střihová práce neexistuje, postavy nemají charakterizace, případně mají jen jednu vlastnost a ta je akcentována, všechno se snímá staticky a jede se snad jen na jednu kameru, případně na jednu dobrou obecně. Já si pustim na iVysílání Dým bramborové natě a ačkoliv ta doba měla svou limitaci, práce s kamerou je mnohem lepší, než v nějakém českém moderním filmu (hlavně dynamika - prostřihy na detaily, celky, kompoziční výpověď). Jak to říkal kdysi Kraus? "Podívejte se na britskej fotbal a českej. Hrajou stejnou hru, stejný pravidla. Ale je to nebe a dudy." A takhle je to s českym filmem. Ale není to samozřejmě černobílý. Jak jsem už zmiňoval Vendetu s Vetchým, nebo Pravidla lži od Sedláčka ... myslím, že i Venkovský učitel měl zahraniční kvality, ale už si ho moc nepamatuju. No a pak přijdu na Amerikánku a vidim, že vlastně nevidím film, ale něco mezi dokumentem a divadelním představením - kompozice, střihová skladba, charakterizace postav. Všechno je buď divadelní, nebo dramaturgicky nedostačující, resp. nepochopení filmového jazyka, který je oproti divadelnímu odlišný.
958573
Já to myslím asi trochu jinak. V zahraničí neexistuje, aby film - pokud má kvalitní produkční dohled - měl formálně špatné prvky a pustil se do světa. Děje se to, ale fakt málo. Tam musíš splnit alespoň minimální produkční kvalitu. To se u nás neděje. Neexistuje, aby vyšel film a měl špatný střih. To znamená nekvalitní střihovou práci, kde se třeba neudržuje prostorová kontinuita (pravidlo 180) a čas (honička po Praze v Gray Man). Český film je oproti zahraničnímu dost amatérský. Je rozdíl, když vidíš, že Hedlund v Tronu Legacy hraje docela špatně, má pitomý dialogy a jeho vztah s otcem není úplně adresovanej, ale jinak to šlape (zachována jednota a dynamika střihu, struktura příběhu atd.), nebo když vidíš, že v českém filmu se všechno přehrává, střihová práce neexistuje, postavy nemají charakterizace, případně mají jen jednu vlastnost a ta je akcentována, všechno se snímá staticky a jede se snad jen na jednu kameru, případně na jednu dobrou obecně. Já si pustim na iVysílání Dým bramborové natě a ačkoliv ta doba měla svou limitaci, práce s kamerou je mnohem lepší, než v nějakém českém moderním filmu (hlavně dynamika - prostřihy na detaily, celky, kompoziční výpověď). Jak to říkal kdysi Kraus? "Podívejte se na britskej fotbal a českej. Hrajou stejnou hru, stejný pravidla. Ale je to nebe a dudy." A takhle je to s českym filmem. Ale není to samozřejmě černobílý. Jak jsem už zmiňoval Vendetu s Vetchým, nebo Pravidla lži od Sedláčka ... myslím, že i Venkovský učitel měl zahraniční kvality, ale už si ho moc nepamatuju. No a pak přijdu na Amerikánku a vidim, že vlastně nevidím film, ale něco mezi dokumentem a divadelním představením - kompozice, střihová skladba, charakterizace postav. Všechno je buď divadelní, nebo dramaturgicky nedostačující, resp. nepochopení filmového jazyka, který je oproti divadelnímu odlišný.
958555
0 0
reagovat
reaguje na: kfk
Můžeš. Vždy můžeš oddělit ve filmu cokoliv od čehokoliv. Můžu říct, že film má špatnou kameru. Špatný střih. Špatné herecké výkony. Špatný scénář. Celek je fajn, a je bezpochyby nejdůležitější, jak to vlastně všechno šlape dokupy, ale jednotlivý aspekty můžu rozebrat a zkritizovat individuálně. A pokud tohle dokážu, dokážu si vzít i několik aspektů, nazvat je souhrnně "řemeslo" a říci, že jsou ve všech ohledech kvalitní. Stejně tak můžu vzít ten zbytek, můžu tomu říct "střeva" nebo "vnitřnosti" a říct, že to stojí za starou bačkoru.
Takže ano, v Česku už máme ve většině filmů "řemeslo" v malíku, jen neumíme moc ty "vnitřnosti". Jako třeba u Bodu obnovy.
958555
Můžeš. Vždy můžeš oddělit ve filmu cokoliv od čehokoliv. Můžu říct, že film má špatnou kameru. Špatný střih. Špatné herecké výkony. Špatný scénář. Celek je fajn, a je bezpochyby nejdůležitější, jak to vlastně všechno šlape dokupy, ale jednotlivý aspekty můžu rozebrat a zkritizovat individuálně. A pokud tohle dokážu, dokážu si vzít i několik aspektů, nazvat je souhrnně "řemeslo" a říci, že jsou ve všech ohledech kvalitní. Stejně tak můžu vzít ten zbytek, můžu tomu říct "střeva" nebo "vnitřnosti" a říct, že to stojí za starou bačkoru. Takže ano, v Česku už máme ve většině filmů "řemeslo" v malíku, jen neumíme moc ty "vnitřnosti". Jako třeba u Bodu obnovy.
958544
1 0
reagují: kfk
reagovat
reaguje na: Leefko
Hele, moc rad bych ti tekl, ze to tak je, ale neni. Nemuzes oddelit formu od obsahu. To proste nejde. Je to audiovizualni umeni, tzn. obraz a zvuk zprostredkovavaji sdeleni. A to znamena komplex vsech aspektu. Nemuzes si vybirat, voe. Kazdej zaber je pod drobnohledem. K cemu mi je dobra scena, kdyz je to blbe odehrany? Nebo ze se jako divak ztracim, protoze spatnej strih a dramaturgie. Nemuzes to oddelovat. To je jako kdybys rekl, ze je to zeli nedochuceny a knedliky nedovareny, ale to veprovy je top. Tudiz nad tim celym jidlem privres oko. Bud neco delas dobre jako celek, anebo to delas - s prominutim - na hovno. Bod obnovy je dost dobrej priklad. Establishing shoty? Parada. Jako divakovi mi bylo zprostredkovano srozumitelne a kvalitne misto a cas s uveritelnou atmosferou. Pecka. Pak ale prisly na radu dialogy. Prkenna tragedie. Proc? Hele, mozna nedelali table reading. Mozna se neprepisoval scenar. Nevim. Mozna to byl umysl. Vysledek? Otresna dikce herecky, ktera byla vylozene k smichu a ktera mela asi evokovat chladny a pragmaticky charakter, ale bylo to fakt k smichu. Otresne zahrany. A to si mel reziser ohlidat. Pravdepodobne to byl umysl, o to vetsi pruser, protoze je to prace nýmandů. A to nemluvim o dramaturgii. Ta si vzala volno. A takhle muzes bejt tvrdej na kazdej druhej ceskej film. Jsou samozrejme vyjimky, ale spocitas je na prstech jedny ruky.
958544
Hele, moc rad bych ti tekl, ze to tak je, ale neni. Nemuzes oddelit formu od obsahu. To proste nejde. Je to audiovizualni umeni, tzn. obraz a zvuk zprostredkovavaji sdeleni. A to znamena komplex vsech aspektu. Nemuzes si vybirat, voe. Kazdej zaber je pod drobnohledem. K cemu mi je dobra scena, kdyz je to blbe odehrany? Nebo ze se jako divak ztracim, protoze spatnej strih a dramaturgie. Nemuzes to oddelovat. To je jako kdybys rekl, ze je to zeli nedochuceny a knedliky nedovareny, ale to veprovy je top. Tudiz nad tim celym jidlem privres oko. Bud neco delas dobre jako celek, anebo to delas - s prominutim - na hovno. Bod obnovy je dost dobrej priklad. Establishing shoty? Parada. Jako divakovi mi bylo zprostredkovano srozumitelne a kvalitne misto a cas s uveritelnou atmosferou. Pecka. Pak ale prisly na radu dialogy. Prkenna tragedie. Proc? Hele, mozna nedelali table reading. Mozna se neprepisoval scenar. Nevim. Mozna to byl umysl. Vysledek? Otresna dikce herecky, ktera byla vylozene k smichu a ktera mela asi evokovat chladny a pragmaticky charakter, ale bylo to fakt k smichu. Otresne zahrany. A to si mel reziser ohlidat. Pravdepodobne to byl umysl, o to vetsi pruser, protoze je to prace nýmandů. A to nemluvim o dramaturgii. Ta si vzala volno. A takhle muzes bejt tvrdej na kazdej druhej ceskej film. Jsou samozrejme vyjimky, ale spocitas je na prstech jedny ruky.
958522
0 -3
reagují: Leefko
reagovat

Stvůra

Těším se. Po 60 letech by už bylo pomalu vhodný, aby se v filmovém krimi řemesle u nás někdo přiblížil mistrovství Petra Schulhoffa ;) Fabulace to má vždycky těžší proti příběhům na základě skutečných událostí (Grandiozita Případů, Metody...) Tomu navzdory látka je to ale dobrá, Trpková psát umí. Tak to snad bude zrát. 
958529
Těším se. Po 60 letech by už bylo pomalu vhodný, aby se v filmovém krimi řemesle u nás někdo přiblížil mistrovství Petra Schulhoffa *;)* Fabulace to má vždycky těžší proti příběhům na základě skutečných událostí (Grandiozita Případů, Metody...) Tomu navzdory látka je to ale dobrá, Trpková psát umí. Tak to snad bude zrát. 
Stvůra
0 0
reagovat
S tím Longlegs si to teda trošku zkazil, ale i tak jsem zvědavý :)
958523
S tím Longlegs si to teda trošku zkazil, ale i tak jsem zvědavý :)
0 0
reagovat
reaguje na: kfk
Já třeba v tomhle ohledu (a hádám, že podobně to má např. právě DooD) považuju "řemeslo" právě za tu audiovizualitu, tj. kamera, střih, zvuk a jejich korelaci (i režisér je do jisté míry "řemeslník"), zatímco scénář, herce a jejich chemii, námět atd. považuju za jakési "střeva", která fungují spíš vnitřně, než přímo audiovizuálně.
Takže i když se s tím tvým názorem velmi stotožňuji (a říkám v podstatě to samé už tak od covidu), řekl bych to jinak: Bod obnovy má velmi silné řemeslo, ale velmi slabá střeva.
958522
Já třeba v tomhle ohledu (a hádám, že podobně to má např. právě DooD) považuju "řemeslo" právě za tu audiovizualitu, tj. kamera, střih, zvuk a jejich korelaci (i režisér je do jisté míry "řemeslník"), zatímco scénář, herce a jejich chemii, námět atd. považuju za jakési "střeva", která fungují spíš vnitřně, než přímo audiovizuálně. Takže i když se s tím tvým názorem velmi stotožňuji (a říkám v podstatě to samé už tak od covidu), řekl bych to jinak: Bod obnovy má velmi silné řemeslo, ale velmi slabá střeva.
958507
2 0
reagují: kfk
reagovat
Pecka, vypadalo dobře.  Ten scénář je gro, pamatuju si, ze bod obnovy jsem musel po 15ti minutách vypnout, já tu změť náhodných scén vůbec nedával. 
958515
Pecka, vypadalo dobře.  Ten scénář je gro, pamatuju si, ze bod obnovy jsem musel po 15ti minutách vypnout, já tu změť náhodných scén vůbec nedával. 
1 0
reagovat
reaguje na: kfk
Beru na vědomí. 
958510
Beru na vědomí. 
958509
0 0
reagovat
reaguje na: Demonic8
Díky. Zkusím. Ovšem pokud to bude trága, tak mi dlužíš pivo.
Zrovna na Amerikánce jsem byl v rámci předpremiéry (náhodou) a teda ... nenechal jsem na ni niť suchou:) Taky jsem kdysi slyšel, že je dobrej Cirkus Bukowsky.
958509
Díky. Zkusím. Ovšem pokud to bude trága, tak mi dlužíš pivo. Zrovna na Amerikánce jsem byl v rámci předpremiéry (náhodou) a teda ... nenechal jsem na ni niť suchou:) Taky jsem kdysi slyšel, že je dobrej Cirkus Bukowsky.
958508
1 0
reagují: Demonic8
reagovat
reaguje na: kfk

...

Není to žádné veledílo, ale dalo se. Pokud vám nebude vadit, že vraha poznáte opravdu velmi brzy. 
959309
Není to žádné veledílo, ale dalo se. Pokud vám nebude vadit, že vraha poznáte opravdu velmi brzy. 
...
958507
0 0
reagovat
reaguje na: kfk
Já bych se toho nebál. Ano kvalita je občas poněkud podivná, vzhledem k těm "věcem" v kinech, ale když se podívám do nedávné historie, tak jsem spokojen. 
Například:
Karavan
Amerikánka
Rok vdovy
annaismissing
Electra
Úsvit
Il Boemo

A to není zase tak marný výběr. 
958508
Já bych se toho nebál. Ano kvalita je občas poněkud podivná, vzhledem k těm "věcem" v kinech, ale když se podívám do nedávné historie, tak jsem spokojen.  Například: [b]Karavan Amerikánka Rok vdovy annaismissing Electra Úsvit Il Boemo[/b] A to není zase tak marný výběr. 
958507
1 0
reagují: kfk
reagovat
Rád bych věřil, ale nemám důvěru v české filmové řemeslo. Je to převážně bída s nouzí. Často je to jen kompoziční imitace s divadelní atmosférou, ale to gró řemesla chybí (kvalitní střihová a dramaturgická skladba).  A v tomto případě mě k tomu vedou i reakce na csfd: "díky, ale i tak jsem neviděla víc, než epizodu televizní kriminálky"; "Obyčejná televizní kriminálka, které chybí výraznější moment", "Řemeslo je zvládnuté dobře, film má potemnělou severskou atmosféru a hudbu, která jí skvěle dokresluje . Scénář je bohužel průměrný, přesně jak z českého krimi seriálu."
Čuchám úplně to samý jako Bod obnovy.
Btw, teď si vzpomněl na jeden slušný český film, který opravdu připomínal kvalitní řemeslo.
958507
Rád bych věřil, ale nemám důvěru v české filmové řemeslo. Je to převážně bída s nouzí. Často je to jen kompoziční imitace s divadelní atmosférou, ale to gró řemesla chybí (kvalitní střihová a dramaturgická skladba).  A v tomto případě mě k tomu vedou i reakce na csfd: "díky, ale i tak jsem neviděla víc, než epizodu televizní kriminálky"; "Obyčejná televizní kriminálka, které chybí výraznější moment", "Řemeslo je zvládnuté dobře, film má potemnělou severskou atmosféru a hudbu, která jí skvěle dokresluje . Scénář je bohužel průměrný, přesně jak z českého krimi seriálu." Čuchám úplně to samý jako Bod obnovy. Btw, teď si vzpomněl na jeden [url=https://www.csfd.cz/film/293907-vendeta/prehled/]slušný český film[/url], který opravdu připomínal kvalitní řemeslo.
1 -1
reagují: Leefko, Bennie, Demonic8
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se