
Jo, napodruhe za 9 

|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
)|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
. A vše by sklouzávalo k nudě. Zde přichází na řadu DiCaprio (kdy v Killers of Flower Moon bylo snad jasné, zda je lepší herec DiCaprio nebo De Niro, rozhodně De Niro), nepodává výkon, který by zastínil Penna, ale to nevadí, jeho postava totiž dodává filmu kinetickou energii, vždy když je na scéně, vždy prchá v županu, skáče z auta, padá ze střechy, plazí se před kulkami, a rozhýbává tak děj
- ohromně důležité pro film, který se mohl utopit v dialogové vatě; když je DiCaprio na scéně, film mě bavil vždy nejvíce. K tomu přidejme zajímavý příběh z neokoukaného prostředí členů revolucionářských skupin smíšené s uprchlickou tématikou a tématikou politické a policejní konspirace; ano - zachycení vztahu otec-dcera; z předem vychvalované závěrečné honičky jsem si představoval něco ve stylu Indiana Jones 4 v pralese, kdy se mění osádky jízdních prostředků a skáče se z auta na auto mixnuté s dosud nevídanými záběry, třebas klipovitými, ve stylu automobilové honičky ze Skály - dostal jsem poněkud jinak řešené závody, než jsem si představoval, ale kdyby na to nebyl takový hype, nakonec se to do stylu filmu hodilo, a bylo to zajímavé a napínavé, jinak než jsem očekával :-), čekal jsem zkrátka, že v závěru vypukne jednoduše bouře!. Takže ok, vysokorozpočtový autorský film, který mělo jednoznačně cenu natočit. A po všech těch superhrdinech jsme dostali v Leově postavě hrdinu značně civilního
, ale důležitost jeho pohnutek a snažení, takové příběhy má cenu vyprávět, pochopil jsem, co tím chtěl Anderson říci. Závěr píšu s vědomím, že takové filmy ne na pokračování, originální, silné, zkrátka v kinech sházejí. A zajít si na autorský film, když už nějaký vyjde, je většinou o strach.|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
), napínavé s emocionálními a absurdní s politicky angažovanými (domácí terorismus, přistěhovalectví, white supremacy, atd.) do jednoho působivého celku, přičemž s blížícím se koncem filmu dokáže razantně přeřadit na vyšší rychlostní stupeň (závěrečná dálniční honička v poušti je vynikající
).
) i Penn jako ukázkový rasistický parchant, kterého kdysi dávno zradily city a teď se snaží zúčtovat se svou minulostí, předvádějí naprostý herecký koncert (škoda, že Del Toro má v ději jen okrajovou roli, jeho samaritánský sensei totiž dokáže zaujmout i na omezeném prostoru).|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|

|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|