Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Jedna bitva za druhou: Recenze

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Jo, napodruhe za 9 8)
958168
Jo, napodruhe za 9 *8)*
4 0
reagovat

8/10

Překvapilo mě, jak to i podruhé v tom kině šlapalo a jak kompaktně to působilo. Fakt povedený zářez. PTA očividně věděl i co se finálního sestřihu týče, co chce. Chase Infinity zastínila kdejakou jinou hvězdu.
958166
Překvapilo mě, jak to i podruhé v tom kině šlapalo a jak kompaktně to působilo. Fakt povedený zářez. PTA očividně věděl i co se finálního sestřihu týče, co chce. Chase Infinity zastínila kdejakou jinou hvězdu.
8/10
1 0
reagovat

8/10

Jak se dalo čekat, hype byl moc silný - zážitek jo, ale film roku ne. Rozhodně vymazlené po řemeslné stránce - kamera, hudba, herci všechno v topu. Dost mě to míjelo v první půlce, jsem si vzpomněl na výborný Baader Meinhof Komplex, takhle časově neukotvené mě to moc nebavilo, po časovém skoku to nabralo tempo, přidal se humor, napínavé scény a bylo to hodně dobré. Škoda, že to ve výsledku nebylo promyšlenější, rafinovanější ale jenom hodně silné rodinné drama.
957577
Jak se dalo čekat, hype byl moc silný - zážitek jo, ale film roku ne. Rozhodně vymazlené po řemeslné stránce - kamera, hudba, herci všechno v topu. Dost mě to míjelo v první půlce, jsem si vzpomněl na výborný Baader Meinhof Komplex, takhle časově neukotvené mě to moc nebavilo, po časovém skoku to nabralo tempo, přidal se humor, napínavé scény a bylo to hodně dobré. Škoda, že to ve výsledku nebylo promyšlenější, rafinovanější ale jenom hodně silné rodinné drama.
8/10
0 0
reagovat

8/10

No... neviem. Je to skvele, ale vynimocne mi to neprislo. Cize 8/10. Po priemernom Licorice Pizza navrat do formy, no Anderson ma za sebou aj lepsie veci (10kove trio Magnolia, Boogie Nights a There Will Be Blood stvrteho clena nepridalo)

Videne v IMAX v Bukuresti (ano, chvalim sa, ze som na vylete :D)
957519
No... neviem. Je to skvele, ale vynimocne mi to neprislo. Cize 8/10. Po priemernom Licorice Pizza navrat do formy, no Anderson ma za sebou aj lepsie veci (10kove trio Magnolia, Boogie Nights a There Will Be Blood stvrteho clena nepridalo) Videne v IMAX v Bukuresti (ano, chvalim sa, ze som na vylete *:D*)
8/10
0 0
reagovat
Možná je to jenom můj problém, ale celkové kvality filmu, jak super herecké obsazení, tak všude skloňovaná vynikající honička v autech je za mě pohřbená nerealističností toho co se na plátně děje. Represivní složky se tu chovají skoro jako by 2. světová válka skončila jinak než nás to učili ve škole. A nejen to, v zásadě se tady nedá skoro nikomu fandit.
957217
Možná je to jenom můj problém, ale celkové kvality filmu, jak super herecké obsazení, tak všude skloňovaná vynikající honička v autech je za mě pohřbená nerealističností toho co se na plátně děje. Represivní složky se tu chovají skoro jako by 2. světová válka skončila jinak než nás to učili ve škole. A nejen to, v zásadě se tady nedá skoro nikomu fandit.
1 -1
reagovat
Hodně dobrý. Střídání žánrů mě bavilo, honička s houpačkama super. Štval mě Penn, já dlouho myslel, že je to nějaká komická figura, ty chůze, gesta, mluva, my přišli přepálený.
956460
Hodně dobrý. Střídání žánrů mě bavilo, honička s houpačkama super. Štval mě Penn, já dlouho myslel, že je to nějaká komická figura, ty chůze, gesta, mluva, my přišli přepálený.
0 0
reagovat

8/10

Výjimečné to je. Že to vzniklo je malý zázrak. Úplně mě to nerozervalo. Ale do kina to patří, zážitek to je a svoje místo to určitě mezi filmy podobného ražení najde. Více než dobrá práce. A možná někdy podruhé i vyšší palba. Kámoš Del Toro zabil :)
956380
Výjimečné to je. Že to vzniklo je malý zázrak. Úplně mě to nerozervalo. Ale do kina to patří, zážitek to je a svoje místo to určitě mezi filmy podobného ražení najde. Více než dobrá práce. A možná někdy podruhé i vyšší palba. Kámoš Del Toro zabil :)
8/10
2 0
reagovat

7/10

Kudos WB, že na tohle dali 130 mega. Je to v podstatě komorní snímek, ALE je na něm vidět každý dolar. Jako beze srandy – mění se tam lokace nejen v rámci jedné scény, ale většinu filmu i v rámci jednotlivých záběrů. A záběry to nejsou nahodilé, naopak… velmi pečlivě postavené.
No, takže tím bych asi s chvalozpěvem skončil. Ano, je tam spoustu pozitiv – herci jsou výborní, je to hezky sestříhané, podruhé mě PTA málem dohnal ke zblití při horské dráze na silnici (předtím u Mastera)… ale já se prostě NUDIL. Hlavně proto, že jsem se neměl celou skoro tříhodinu čeho chytit. První expoziční část mě vyloženě srala a chvílemi jsem se asi dokázal vcítit do těch puberťáků, co se cítí nekomfortně, když se na plátně někdo líbá, tady jsou všichni groteskně nadržení.
Pak začne vcelku lineární příběh plný nesympatických postav a naprosto otřesné nehudby (aby z nepochopitelných důvodů dali do poslední scény HUDBU, protože „slzičky“). Vzývání některých hereckých výkonů jako oscarových opravdu nechápu. Pokud měla být hlavní postava Leo, tak od prologu v podstatě nic neudělal a příběh nikam aktivně neposunul. A pokud to měla být dcera, tak zase neměla dostatek prostoru.
Spolek Santu K-Klausu byla taková meta-absurdita, že mě to vlastně zajímalo úplně nejvíc, ale opět – jen tři scény.
No ale abych to shrnul… 7/10 (jsem schopen docenit i filmy, které mě serou) a jako většinu filmů PTA, to už v životě nechci vidět.
956374
Kudos WB, že na tohle dali 130 mega. Je to v podstatě komorní snímek, ALE je na něm vidět každý dolar. Jako beze srandy – mění se tam lokace nejen v rámci jedné scény, ale většinu filmu i v rámci jednotlivých záběrů. A záběry to nejsou nahodilé, naopak… velmi pečlivě postavené. No, takže tím bych asi s chvalozpěvem skončil. Ano, je tam spoustu pozitiv – herci jsou výborní, je to hezky sestříhané, podruhé mě PTA málem dohnal ke zblití při horské dráze na silnici (předtím u Mastera)… ale já se prostě NUDIL. Hlavně proto, že jsem se neměl celou skoro tříhodinu čeho chytit. První expoziční část mě vyloženě srala a chvílemi jsem se asi dokázal vcítit do těch puberťáků, co se cítí nekomfortně, když se na plátně někdo líbá, tady jsou všichni groteskně nadržení. Pak začne vcelku lineární příběh plný nesympatických postav a naprosto otřesné nehudby (aby z nepochopitelných důvodů dali do poslední scény HUDBU, protože „slzičky“). Vzývání některých hereckých výkonů jako oscarových opravdu nechápu. Pokud měla být hlavní postava Leo, tak od prologu v podstatě nic neudělal a příběh nikam aktivně neposunul. A pokud to měla být dcera, tak zase neměla dostatek prostoru. Spolek Santu K-Klausu byla taková meta-absurdita, že mě to vlastně zajímalo úplně nejvíc, ale opět – jen tři scény. No ale abych to shrnul… 7/10 (jsem schopen docenit i filmy, které mě serou) a jako většinu filmů PTA, to už v životě nechci vidět.
7/10
2 -1
reagovat
8/10. Na plný počet se asi musí sejít všechno se vším. Sean Penn si tu roli dal, trochu jsem dlouho nevěděl, proč jsou z něho všichni až TAK moc nadšení, ale v závěru (v posledních cca dvaceti minutách) jeho postava dostane definitivní ikonické "zacementování" a vyústění příběhu a není co řešit. Ve filmu by bylo moc dialogů sedících postav, a přeci jen i pomalu pohybující  se Penn (přes své herectví) by s tím moc nenadělal;). A vše by sklouzávalo k nudě. Zde přichází na řadu DiCaprio (kdy v Killers of Flower Moon bylo snad jasné, zda je lepší herec DiCaprio nebo De Niro, rozhodně De Niro), nepodává výkon, který by zastínil Penna, ale to nevadí, jeho postava totiž dodává filmu kinetickou energii, vždy když je na scéně, vždy prchá v županu, skáče z auta, padá ze střechy, plazí se před kulkami, a rozhýbává tak děj:+ - ohromně důležité pro film, který se mohl utopit v dialogové vatě; když je DiCaprio na scéně, film mě bavil vždy nejvíce. K tomu přidejme zajímavý příběh z neokoukaného prostředí členů revolucionářských skupin smíšené s uprchlickou tématikou a tématikou politické a policejní konspirace; ano - zachycení vztahu otec-dcera; z předem vychvalované závěrečné honičky jsem si představoval něco ve stylu Indiana Jones 4 v pralese, kdy se mění osádky jízdních prostředků a skáče se z auta na auto mixnuté s dosud nevídanými záběry, třebas klipovitými, ve stylu automobilové honičky ze Skály - dostal jsem poněkud jinak řešené závody, než jsem si představoval, ale kdyby na to nebyl takový hype, nakonec se to do stylu filmu hodilo, a bylo to zajímavé a napínavé, jinak než jsem očekával :-), čekal jsem zkrátka, že v závěru vypukne jednoduše bouře!. Takže ok, vysokorozpočtový autorský film, který mělo jednoznačně cenu natočit. A po všech těch superhrdinech jsme dostali v Leově postavě hrdinu značně civilního:), ale důležitost jeho pohnutek a snažení, takové příběhy má cenu vyprávět, pochopil jsem, co tím chtěl Anderson říci. Závěr píšu s vědomím, že takové filmy ne na pokračování, originální, silné, zkrátka v kinech sházejí. A zajít si na autorský film, když už nějaký vyjde, je většinou o strach.
956370
8/10. Na plný počet se asi musí sejít všechno se vším. Sean Penn si tu roli dal, trochu jsem dlouho nevěděl, proč jsou z něho všichni až TAK moc nadšení, ale v závěru (v posledních cca dvaceti minutách) jeho postava dostane definitivní ikonické "zacementování" a vyústění příběhu a není co řešit. Ve filmu by bylo moc dialogů sedících postav, a přeci jen i pomalu pohybující  se Penn (přes své herectví) by s tím moc nenadělal*;)*. A vše by sklouzávalo k nudě. Zde přichází na řadu DiCaprio (kdy v Killers of Flower Moon bylo snad jasné, zda je lepší herec DiCaprio nebo De Niro, rozhodně De Niro), nepodává výkon, který by zastínil Penna, ale to nevadí, jeho postava totiž dodává filmu kinetickou energii, vždy když je na scéně, vždy prchá v županu, skáče z auta, padá ze střechy, plazí se před kulkami, a rozhýbává tak děj*:+* - ohromně důležité pro film, který se mohl utopit v dialogové vatě; když je DiCaprio na scéně, film mě bavil vždy nejvíce. K tomu přidejme zajímavý příběh z neokoukaného prostředí členů revolucionářských skupin smíšené s uprchlickou tématikou a tématikou politické a policejní konspirace; ano - zachycení vztahu otec-dcera; z předem vychvalované závěrečné honičky jsem si představoval něco ve stylu Indiana Jones 4 v pralese, kdy se mění osádky jízdních prostředků a skáče se z auta na auto mixnuté s dosud nevídanými záběry, třebas klipovitými, ve stylu automobilové honičky ze Skály - dostal jsem poněkud jinak řešené závody, než jsem si představoval, ale kdyby na to nebyl takový hype, nakonec se to do stylu filmu hodilo, a bylo to zajímavé a napínavé, jinak než jsem očekával :-), čekal jsem zkrátka, že v závěru vypukne jednoduše bouře!. Takže ok, vysokorozpočtový autorský film, který mělo jednoznačně cenu natočit. A po všech těch superhrdinech jsme dostali v Leově postavě hrdinu značně civilního*:)*, ale důležitost jeho pohnutek a snažení, takové příběhy má cenu vyprávět, pochopil jsem, co tím chtěl Anderson říci. Závěr píšu s vědomím, že takové filmy ne na pokračování, originální, silné, zkrátka v kinech sházejí. A zajít si na autorský film, když už nějaký vyjde, je většinou o strach.
1 0
reagovat
Chápete někdo motivaci postav v tom závěrečném twistu (na lavičce u vody)?
A jak při té honičce (která je jinak bombastická) věděli, kdo má honit které auto?
959320
Chápete někdo motivaci postav v tom závěrečném twistu [spoiler](na lavičce u vody)[/spoiler]? A jak při té honičce (která je jinak bombastická) [spoiler]věděli, kdo má honit které auto[/spoiler]?
0 0
reagovat

9/10

Za me vyborna vec a rozhodne pro mainstream nejstravitelnejsi PTA. Herci super DiCaprio zevlaky proste umi, Penn je celou dobu na velmi tenke hranici karikatury, Del Toro je vedlejsi postava, ktera v tom filmu vubec nemusi bejt, ale jeji nenucena pritomnost jej tahne kupredu. Dost jsem si to uzil i kdyz to budovani napeni skrze disharmonicky klavir me uz misty trosku zacinalo srat. Zaverecna "honicka" je udelana uplne jinak nez by divak cekal, ale graduje skvele. V sirsim kontextu dulezity a aktualni film, ktery sice neni primo casove zarazeny, ale kazda strana si v nem najde to svoje. V uzsim pojeti vlastne jednoducha story o hledani cesty k pubertalni dceri. 9/10  
956289
Za me vyborna vec a rozhodne pro mainstream nejstravitelnejsi PTA. Herci super DiCaprio zevlaky proste umi, Penn je celou dobu na velmi tenke hranici karikatury, Del Toro je vedlejsi postava, ktera v tom filmu vubec nemusi bejt, ale jeji nenucena pritomnost jej tahne kupredu. Dost jsem si to uzil i kdyz to budovani napeni skrze disharmonicky klavir me uz misty trosku zacinalo srat. Zaverecna "honicka" je udelana uplne jinak nez by divak cekal, ale graduje skvele. V sirsim kontextu dulezity a aktualni film, ktery sice neni primo casove zarazeny, ale kazda strana si v nem najde to svoje. V uzsim pojeti vlastne jednoducha story o hledani cesty k pubertalni dceri. 9/10  
9/10
1 0
reagovat
reaguje na: verbst
Že oni před tim dávali trailer na Avatara 3:D
956227
Že oni před tim dávali trailer na Avatara 3*:D*
955988
2 0
reagovat

8/10

Trailery zase pro jednou klamaly tělem a namísto politického thrilleru s nějakým angažovaným poselstvím na konto současných neutěšených poměru v zemi svobody PTA natočil v podstatě komorní rodinné vztahové drama, ve kterém jsou aktuální společenské problémy (rasismus, extrémismus, občanská revolta) pouhou kulisou, ve které se historka o hledání ztraceného potomka odehrává. Je to problém? Vzhledem k tomu, že výsledkem je nekompromisní autorská vize s rezonujícím tématem a prvotřídními hereckými výkony, tak ani náhodou, respektive jen nepatrně.

Ambiciózní stopáž PTA mimo jiné využívá k důkladnému seznámení diváka s hlavními postavami a jejich minulostí, což je dobrý i špatný nápad současně. Film se kvůli tomu potýká s pomalým rozjezdem (ústřední zápletka se rozjede až po několika desítkách minut) a některé pozdější scény jsou tak ochuzeny o potenciální prvek překvapení. Kdyby PTA celý prolog zredukoval na minimum nebo úplně vynechal, filmu by to pomohlo nejen stran vyváženějšího tempa, ale i účinnější dramaturgie (pokud by důvod pátrání šíleného lampasáka zůstal neodhalen až do scény v klášteře, fungovalo by to celé ještě o kus lépe, stejně tak zrada spolubojovníků nebo předčítání dopisu bez znalosti osudu pisatele).

Jakmile se ovšem děj konečně naplno rozjede, veškeré výtky jdou stranou (plus beru zpět svou předpremiérovou kritiku přepáleného rozpočtu, protože za obvyklé sumy, za které PTA točí své filmy, by něco podobného nikdy nevzniklo). PTA organicky střídá žánrové polohy (psychologické drama, černohumorná komedie, krimi thriller, politická satira) a míchá dramatické momenty s komediálními (šifrovaná komunikace bez znalosti hesla je docela výzva, vysvětlovačka, jak bigotní rasista může přijít ke smíšenému potomkovi ještě více:D), napínavé s emocionálními a absurdní s politicky angažovanými (domácí terorismus, přistěhovalectví, white supremacy, atd.) do jednoho působivého celku, přičemž s blížícím se koncem filmu dokáže razantně přeřadit na vyšší rychlostní stupeň (závěrečná dálniční honička v poušti je vynikající:+).

Stejně tak audiovizuál zaslouží jen slova chvály, ať už se jedná o úžasnou atmosférickou kameru (přednosti VistaVision se ke slovu dostanou jen v pár scénách, ale když už k tomu dojde, tak to stojí za to - panoramatické záběry pouštní krajiny jsou jedna velká nádhera) nebo "nepříjemný" OST, který na sebe poutá pozornost svou záměrnou disharmonií a přesto funguje na výbornou a svou znepokojivou náladou film skvěle doplňuje. To největší eso, které PTA schovává v rukávu, tady ovšem představuje casting. DiCaprio jako zoufalý/obětavý otec lomeno neschopný revolucionář na odpočinku (na podobné role loserů se srdcem na správném místě už má pomalu patent:D) i Penn jako ukázkový rasistický parchant, kterého kdysi dávno zradily city a teď se snaží zúčtovat se svou minulostí, předvádějí naprostý herecký koncert (škoda, že Del Toro má v ději jen okrajovou roli, jeho samaritánský sensei totiž dokáže zaujmout i na omezeném prostoru).
956141
Trailery zase pro jednou klamaly tělem a namísto politického thrilleru s nějakým angažovaným poselstvím na konto současných neutěšených poměru v zemi svobody PTA natočil v podstatě komorní rodinné vztahové drama, ve kterém jsou aktuální společenské problémy (rasismus, extrémismus, občanská revolta) pouhou kulisou, ve které se historka o hledání ztraceného potomka odehrává. Je to problém? Vzhledem k tomu, že výsledkem je nekompromisní autorská vize s rezonujícím tématem a prvotřídními hereckými výkony, tak ani náhodou, respektive jen nepatrně. Ambiciózní stopáž PTA mimo jiné využívá k důkladnému seznámení diváka s hlavními postavami a jejich minulostí, což je dobrý i špatný nápad současně. Film se kvůli tomu potýká s pomalým rozjezdem [spoiler](ústřední zápletka se rozjede až po několika desítkách minut)[/spoiler] a některé pozdější scény jsou tak ochuzeny o potenciální prvek překvapení. Kdyby PTA celý prolog zredukoval na minimum nebo úplně vynechal, filmu by to pomohlo nejen stran vyváženějšího tempa, ale i účinnější dramaturgie [spoiler](pokud by důvod pátrání šíleného lampasáka zůstal neodhalen až do scény v klášteře, fungovalo by to celé ještě o kus lépe, stejně tak zrada spolubojovníků nebo předčítání dopisu bez znalosti osudu pisatele)[/spoiler]. Jakmile se ovšem děj konečně naplno rozjede, veškeré výtky jdou stranou (plus beru zpět svou předpremiérovou kritiku přepáleného rozpočtu, protože za obvyklé sumy, za které PTA točí své filmy, by něco podobného nikdy nevzniklo). PTA organicky střídá žánrové polohy (psychologické drama, černohumorná komedie, krimi thriller, politická satira) a míchá dramatické momenty s komediálními [spoiler](šifrovaná komunikace bez znalosti hesla je docela výzva, vysvětlovačka, jak bigotní rasista může přijít ke smíšenému potomkovi ještě více*:D*)[/spoiler], napínavé s emocionálními a absurdní s politicky angažovanými (domácí terorismus, přistěhovalectví, white supremacy, atd.) do jednoho působivého celku, přičemž s blížícím se koncem filmu dokáže razantně přeřadit na vyšší rychlostní stupeň (závěrečná [spoiler]dálniční honička v poušti[/spoiler] je vynikající*:+*). Stejně tak audiovizuál zaslouží jen slova chvály, ať už se jedná o úžasnou atmosférickou kameru (přednosti VistaVision se ke slovu dostanou jen v pár scénách, ale když už k tomu dojde, tak to stojí za to - panoramatické záběry pouštní krajiny jsou jedna velká nádhera) nebo "nepříjemný" OST, který na sebe poutá pozornost svou záměrnou disharmonií a přesto funguje na výbornou a svou znepokojivou náladou film skvěle doplňuje. To největší eso, které PTA schovává v rukávu, tady ovšem představuje casting. DiCaprio jako zoufalý/obětavý otec lomeno neschopný revolucionář na odpočinku (na podobné role loserů se srdcem na správném místě už má pomalu patent*:D*) i Penn jako ukázkový rasistický parchant, [spoiler]kterého kdysi dávno zradily city a teď se snaží zúčtovat se svou minulostí[/spoiler], předvádějí naprostý herecký koncert (škoda, že [spoiler]Del Toro[/spoiler] má v ději jen okrajovou roli, jeho [spoiler]samaritánský sensei[/spoiler] totiž dokáže zaujmout i na omezeném prostoru).
8/10
2 -1
reagovat
Možná to bylo hypem zde po promítání, tak jsem byl až moc natěšený a představoval si vzdušné zámky. Bylo tam samozřejmě spousta dobrých momentů. Ale začátek hodně zvláštní (jo, byl jsem na tom s ženou), pak se to nějak ustálilo,DiCaprio byl fajn, nicméně taky tam bylo hodně natažených a nudných pasáží. Jak někdo poznamenal, dalo se to v pohodě o 20 minut zkrátit. A celkově mě to prostě tak nestrhlo, jak jsem doufal, i když pár scén bylo fajn. A závěrečnou honičku jsem si taky představoval jinak. Její konec byl super vymyšlený a to bylo parádní. Ale to je tak vše, opět ale asi jen kvůli moc velkému hypu předtím. No nic, tak jedeme dál.
956122
Možná to bylo hypem zde po promítání, tak jsem byl až moc natěšený a představoval si vzdušné zámky. Bylo tam samozřejmě spousta dobrých momentů. Ale začátek hodně zvláštní (jo, byl jsem na tom s ženou), pak se to nějak ustálilo,DiCaprio byl fajn, nicméně taky tam bylo hodně natažených a nudných pasáží. Jak někdo poznamenal, dalo se to v pohodě o 20 minut zkrátit. A celkově mě to prostě tak nestrhlo, jak jsem doufal, i když pár scén bylo fajn. A závěrečnou honičku jsem si taky představoval jinak. Její konec byl super vymyšlený a to bylo parádní. Ale to je tak vše, opět ale asi jen kvůli moc velkému hypu předtím. No nic, tak jedeme dál.
1 0
reagovat

6.5/10

No...objektivne kvality tomu nemozno upriet ale ty vole, toto ma minulo ako uz dlho nic. A este raz zapocujem ten klavirny podmaz a hodim si to..
956111
No...objektivne kvality tomu nemozno upriet ale ty vole, toto ma minulo ako uz dlho nic. A este raz zapocujem ten klavirny podmaz a hodim si to..
6.5/10
5 -1
reagovat

8.5/10

Najrychlejsich 160min v kine? Možno. Zaverečna "honička" už teraz legendarna a postavou Benicia Del Tora chcem ist ihneď na pivo! :+
956104
Najrychlejsich 160min v kine? Možno. Zaverečna "honička" už teraz legendarna a postavou Benicia Del Tora chcem ist ihneď na pivo! *:+*
8.5/10
10 0
reagovat
9/10

Na moje prekvapenie si film hype aj obhajuje. Je to Anderson, čiže sú tu (pseudo)intelektuálne momenty, mierne disharmonická hudba (podobne ako v The Master či Inherent Vice), ak niekto chce, vie si nájsť aj paralely k dnešnému sociálnemu/politickému statusu quo. Ale akýkoľvek art nie je na úkor toho, aby film mal hlavu a pätu, dobre napísané, obsadené a zahrané postavy, ku ktorým divák vie mať aj sympatie (čo nebýva u Andersona zvykom) a miestami vedel strhnúť aj fakt kvalitným remeslom a filmárčinou (záverečná polhodinka). V porovnaní s The Master, Inherent Vice, či Phantom Thread pomerne divácky ústretový film, Anderson nemláti politiku ani okázalé umenie či príbehovú či inú ekvilibristiku divákovi o hlavu, a zostáva viac nohami na zemi, pri postavách a ich vzťahoch a problémoch.  Možno aj lebo tentokrát mal obrovský rozpočet, a asi sa v rámci možností snažil o film čo sa môže zaplatiť.  Na plátne za tých 130+ mil. toho až tak veľa nevidno (hoci čo vo filme je, je natočené výborne), čiže kde sa rozkotúľali...ale na kvalite filmu to nič nemení.

DiCaprio aj Penn v úlohách, ktoré z nich nerobia machrov (DiCaprio dá sa povedať nadväzuje na Once upon a time in Hollywood) a sedia im, zvyšok obsadenia je tiež dobre zvolený a plní do bodky čo má.

Ak Andersona uvidíme aj na Oscarovom pódiu, neprekvapím sa, lebo ako čas plynie, stáva sa z neho adept na cenu za zásluhy a tentokrát mu výsledok celý do seba zapadol a našiel balans medzi tým, aby Anderson zostal svoj, a aby mohol zaujať aj ľudí čo ho veľmi nemusia - čiže mu všetko vyšlo takmer bez chyby. 
956033
9/10 Na moje prekvapenie si film hype aj obhajuje. Je to Anderson, čiže sú tu (pseudo)intelektuálne momenty, mierne disharmonická hudba (podobne ako v The Master či Inherent Vice), ak niekto chce, vie si nájsť aj paralely k dnešnému sociálnemu/politickému statusu quo. Ale akýkoľvek art nie je na úkor toho, aby film mal hlavu a pätu, dobre napísané, obsadené a zahrané postavy, ku ktorým divák vie mať aj sympatie (čo nebýva u Andersona zvykom) a miestami vedel strhnúť aj fakt kvalitným remeslom a filmárčinou (záverečná polhodinka). V porovnaní s The Master, Inherent Vice, či Phantom Thread pomerne divácky ústretový film, Anderson nemláti politiku ani okázalé umenie či príbehovú či inú ekvilibristiku divákovi o hlavu, a zostáva viac nohami na zemi, pri postavách a ich vzťahoch a problémoch.  Možno aj lebo tentokrát mal obrovský rozpočet, a asi sa v rámci možností snažil o film čo sa môže zaplatiť.  Na plátne za tých 130+ mil. toho až tak veľa nevidno (hoci čo vo filme je, je natočené výborne), čiže kde sa rozkotúľali...ale na kvalite filmu to nič nemení. DiCaprio aj Penn v úlohách, ktoré z nich nerobia machrov (DiCaprio dá sa povedať nadväzuje na Once upon a time in Hollywood) a sedia im, zvyšok obsadenia je tiež dobre zvolený a plní do bodky čo má. Ak Andersona uvidíme aj na Oscarovom pódiu, neprekvapím sa, lebo ako čas plynie, stáva sa z neho adept na cenu za zásluhy a tentokrát mu výsledok celý do seba zapadol a našiel balans medzi tým, aby Anderson zostal svoj, a aby mohol zaujať aj ľudí čo ho veľmi nemusia - čiže mu všetko vyšlo takmer bez chyby. 
2 0
reagovat
reaguje na: Zikyc92
ak má niekto iba 5 filmov, tak je o dosť ľahšie mať dobrú filmografiu ako ked niekto točí pol storočia, čiže na mnou spomínaných sa nechytá. Plus Godfather 2, Deer Hunter a Dog Day Afternoon sú preceňované. 
956020
ak má niekto iba 5 filmov, tak je o dosť ľahšie mať dobrú filmografiu ako ked niekto točí pol storočia, čiže na mnou spomínaných sa nechytá. Plus Godfather 2, Deer Hunter a Dog Day Afternoon sú preceňované. 
956019
0 -3
reagovat
reaguje na: Ravenous
Rozhodně John Cazale... 
956019
Rozhodně John Cazale... 
956017
1 0
reagují: Ravenous
reagovat
reaguje na: MeaCulpa
Leo má určite jednu z naj filmografií. Ešte topové majú Jack Lemmon a Dustin Hoffman napr. 
956017
Leo má určite jednu z naj filmografií. Ešte topové majú Jack Lemmon a Dustin Hoffman napr. 
956014
1 0
reagují: Zikyc92
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se