Diskuze k článku Prokletá romance: Recenze

příspěvky 1 - 9 Napsat příspěvek

6/10

Nostalgické návraty k oblíbeným filmům a postavám po mnoha a mnoha letech "spánku" jsou, zejména v poslední době, značně v kurzu a tak asi bylo jen otázkou času, než si někdo z účetního oddělení v Disney vzpomene i na velice příjemnou pohádkovou "zakletou" záležitost Enchanted a dojde tak řada na přímé pokračování. Byť v tomto případě aktuální přírůstek do série trochu klame tělem, jelikož o dalším pokračování se uvažovalo prakticky od premiéry prvního filmu, načež ale projekt upadl do neslavně proslulé fáze "development hell" a trvalo celých dlouhých 15 let, než se diváci konečně dočkali dalších osudů hlavních postav z jedničky.

Původní Enchanted umně kombinovalo tradiční pohádková témata s muzikálovými čísly a komediálními prvky ze současného světa, přičemž silnou stránkou originálu byla skutečnost, že pravidla žánru důsledně dodržoval (takže se divák nedočkal žádných šokujících překvapení kdo, co a jak (případně s kým:D) nakonec skončí) a přitom je malinko podvratným způsobem porušoval (díky propojení pohádkového a filmově skutečného světa). I proto se postupem času první film stal, do jisté míry, novodobou romantickou fantasy, když už ne rovnou klasikou, tak rozhodně stálicí ve svém žánru. Nynější dvojce se něco podobného určitě nestane, ovšem s ohledem na nemalou pauzu mezi oběma díly, výměnu téměř celého štábu v čele s rutinérem Shankmanem (Menken na palubě zůstal, tudíž alespoň na poli OST je návaznost zajištěna) a obecně všechny produkční problémy, které tvůrce filmu postihly (průtahy s přípravou, opakované přepisování scénáře, dodatečné přetáčky po rozpačitých zkušebních projekcích, atd.) je výsledek docela slušný.

Stopáž je sice až moc velkorysá, hudební výstupy jsou víceméně fajn, ale žádná z přítomných písní není vyložený hit, který si bude divák pamatovat i po zhlédnutí filmu (ale to tak trochu, s čestnými výjimkami, platilo i pro mnohem zdařilejší jedničku), královský pár Marsden a Menzel mají, trestuhodně, ještě méně prostoru než minule, Dempsey je tady už vyloženě do počtu (velká škoda) a Rudolph v hlavní záporné roli se v míře zábavné zlovolnosti nemůže se Sarandon z předchozího filmu rovnat, ale to vše je vyváženo hned několika polehčujícími okolnostmi.

Jednak v příběhu (stejně jako v původním filmu) nechybějí populární odkazy na pohádkové klasiky typu Snow White, Cinderella a další, které zde tvůrci parafrázují zajímavým nápadem soustředit děj opět na Adams (a nikoliv na jejího potomka, jak by se na první dobrou nabízelo) a změnit perspektivu vyprávění tím, že celá zápletka bude vystavěna okolo kletby, vinou které se Adams pomalu, ale jistě proměňuje ze stále dobrosrdečné a naivní "princezny", žijící svůj sen s vytouženým princem, na zlou mocichtivou macechu, toužící ovládnout celé království (nebo-li středověce stylizované satelitní městečko na venkově:D), což dává Adams v průběhu filmu vděčnou příležitost několikrát vystřídat "hodnou" a "zlou" hereckou polohu, ale především pak skvělá Adams jako taková, která na sobě dlouhou přestávku nedává vůbec znát a přestože přibylo pár vrásek (a možná i kilogramů:)), podává tak jako posledně obdivuhodný výkon, přičemž její herecké nasazení je zde opět maximální a všudypřítomný optimismus, který z ní přímo sálá, je doslova nakažlivý. Plus žádná ne-až-tak-povedená digitální vycpávka na poslední chvíli jako byl drak na konci jedničky se tady nekoná.
848725
Nostalgické návraty k oblíbeným filmům a postavám po mnoha a mnoha letech "spánku" jsou, zejména v poslední době, značně v kurzu a tak asi bylo jen otázkou času, než si někdo z účetního oddělení v Disney vzpomene i na velice příjemnou pohádkovou "zakletou" záležitost Enchanted a dojde tak řada na přímé pokračování. Byť v tomto případě aktuální přírůstek do série trochu klame tělem, jelikož o dalším pokračování se uvažovalo prakticky od premiéry prvního filmu, načež ale projekt upadl do neslavně proslulé fáze "development hell" a trvalo celých dlouhých 15 let, než se diváci konečně dočkali dalších osudů hlavních postav z jedničky.   Původní Enchanted umně kombinovalo tradiční pohádková témata s muzikálovými čísly a komediálními prvky ze současného světa, přičemž silnou stránkou originálu byla skutečnost, že pravidla žánru důsledně dodržoval (takže se divák nedočkal žádných šokujících překvapení kdo, co a jak (případně s kým*:D*) nakonec skončí) a přitom je malinko podvratným způsobem porušoval (díky propojení pohádkového a filmově skutečného světa). I proto se postupem času první film stal, do jisté míry, novodobou romantickou fantasy, když už ne rovnou klasikou, tak rozhodně stálicí ve svém žánru. Nynější dvojce se něco podobného určitě nestane, ovšem s ohledem na nemalou pauzu mezi oběma díly, výměnu téměř celého štábu v čele s rutinérem Shankmanem (Menken na palubě zůstal, tudíž alespoň na poli OST je návaznost zajištěna) a obecně všechny produkční problémy, které tvůrce filmu postihly (průtahy s přípravou, opakované přepisování scénáře, dodatečné přetáčky po rozpačitých zkušebních projekcích, atd.) je výsledek docela slušný.   Stopáž je sice až moc velkorysá, hudební výstupy jsou víceméně fajn, ale žádná z přítomných písní není vyložený hit, který si bude divák pamatovat i po zhlédnutí filmu (ale to tak trochu, s čestnými výjimkami, platilo i pro mnohem zdařilejší jedničku), královský pár Marsden a Menzel mají, trestuhodně, ještě méně prostoru než minule, Dempsey je tady už vyloženě do počtu (velká škoda) a Rudolph v hlavní záporné roli se v míře zábavné zlovolnosti nemůže se Sarandon z předchozího filmu rovnat, ale to vše je vyváženo hned několika polehčujícími okolnostmi.   Jednak v příběhu (stejně jako v původním filmu) nechybějí populární odkazy na pohádkové klasiky typu Snow White, Cinderella a další, které zde tvůrci parafrázují zajímavým nápadem soustředit děj opět na Adams (a nikoliv na jejího potomka, jak by se na první dobrou nabízelo) a změnit perspektivu vyprávění tím, že celá zápletka bude vystavěna okolo [spoiler]kletby, vinou které se Adams pomalu, ale jistě proměňuje ze stále dobrosrdečné a naivní "princezny", žijící svůj sen s vytouženým princem, na zlou mocichtivou macechu, toužící ovládnout celé[/spoiler] království (nebo-li středověce stylizované satelitní městečko na venkově*:D*), což dává Adams v průběhu filmu vděčnou příležitost několikrát vystřídat [spoiler]"hodnou" a "zlou" hereckou polohu[/spoiler], ale především pak skvělá Adams jako taková, která na sobě dlouhou přestávku nedává vůbec znát a přestože přibylo pár vrásek (a možná i kilogramů*:)*), podává tak jako posledně obdivuhodný výkon, přičemž její herecké nasazení je zde opět maximální a všudypřítomný optimismus, který z ní přímo sálá, je doslova nakažlivý. Plus žádná ne-až-tak-povedená digitální vycpávka na poslední chvíli jako byl drak na konci jedničky se tady nekoná.
6/10
0 0
Nataceni trvalo 2.5 mesice, film mel zoufale zkusebky, tak se 2 mesice pretacelo, ci-li naprosta vetsina filmu, a recenze i reakce divaku jsou stejne mizerne. Tohle je hezky vypovidajici o dnesnim stavu studioveho systemu.
848484
1 0

Rozhodne horsie ako skvela jednotka

Tak tragicky vy som to nevnimal, hoci recka je vyborne napisana a s mnohym sa stotoznujem. Scena s drakom, absolutny suhlas. Ale ked ide do pozerania clovek s nie velkymi ocakavaniami a s tym, ze to bude priemerna rozpravka, tak presne to aj dostane. Treba pocitat s tym, ze vsetko je o dve urovne nizsie ako jednotka a pravdupovediac to od divaka chce, aby isiel tomu filmu dost naproti. Kazdopadne oci ani usi mi pri tom nekrvacali, aj ked aj piesne su o dost slabsie.
Za mna cisty priemer. Jednohubka, ktora neurazi.
A James Marsden si kradne kazdu scenu pre seba. Skoda, ze tam nie je castejsie.
848182
Tak tragicky vy som to nevnimal, hoci recka je vyborne napisana a s mnohym sa stotoznujem. Scena s drakom, absolutny suhlas. Ale ked ide do pozerania clovek s nie velkymi ocakavaniami a s tym, ze to bude priemerna rozpravka, tak presne to aj dostane. Treba pocitat s tym, ze vsetko je o dve urovne nizsie ako jednotka a pravdupovediac to od divaka chce, aby isiel tomu filmu dost naproti. Kazdopadne oci ani usi mi pri tom nekrvacali, aj ked aj piesne su o dost slabsie. Za mna cisty priemer. Jednohubka, ktora neurazi. A James Marsden si kradne kazdu scenu pre seba. Skoda, ze tam nie je castejsie.
Rozhodne horsie ako skvela jednotka
2 0
Já koukla hned v neděli, protože....jsem se těšila. Jako popravdě mě tam ty písničky spíš otravovaly.
Akorát teda nesouhlasím, mě naopak bavila ta první půl hodina, protože to bylo přesně to, co jsem čekala, že to bude. Lehce unavená princezna. Hlavně jsem čekala, že Giselle už bude taková uzemněna, ukotvená tady, ale ona pořád nosí pastelové barvy, křečovitě se usmívá a zpívá. Amy Adams mám ráda, ale tohle už prostě ne. Patrick Dempsey mi nikdy nepřišel zvlášť zajímavý, ale kupodivu mu ty šediny trochu přidaly na charisma, ale tady bohužel totálně plave. Nevím, na co ho utáhli, protože na takového idiota by asi nekývl. Akorát tam pobíhá chvíli jako blb. A jednou zatancuje.
Za sebe bych skoro radši viděla obrácenou verzi s Idinou Menzel a Jamesem Marsdenem, kteří si asi jako jediní byli schopní uchovat ten totální nadhled a přepálenost, a fakt by mě bavilo sledovat, jak si Edward vede v našem světě a ona v jeho. Ale animovaná verze by sebou přinesla spoustu upískaných, šišlajících zvířat, a na to už asi úplně taky nemám :D
848033
Já koukla hned v neděli, protože....jsem se těšila. Jako popravdě mě tam ty písničky spíš otravovaly. Akorát teda nesouhlasím, mě naopak bavila ta první půl hodina, protože to bylo přesně to, co jsem čekala, že to bude. Lehce unavená princezna. Hlavně jsem čekala, že Giselle už bude taková uzemněna, ukotvená tady, ale ona pořád nosí pastelové barvy, křečovitě se usmívá a zpívá. Amy Adams mám ráda, ale tohle už prostě ne. Patrick Dempsey mi nikdy nepřišel zvlášť zajímavý, ale kupodivu mu ty šediny trochu přidaly na charisma, ale tady bohužel totálně plave. Nevím, na co ho utáhli, protože na takového idiota by asi nekývl. Akorát tam pobíhá chvíli jako blb. A jednou zatancuje. Za sebe bych skoro radši viděla obrácenou verzi s Idinou Menzel a Jamesem Marsdenem, kteří si asi jako jediní byli schopní uchovat ten totální nadhled a přepálenost, a fakt by mě bavilo sledovat, jak si Edward vede v našem světě a ona v jeho. Ale animovaná verze by sebou přinesla spoustu upískaných, šišlajících zvířat, a na to už asi úplně taky nemám *:D*
3 0
imf zase jednou v sympaticky neúprosném módu :+ Tady to každopádně plně chápu, tohle je až osobní... 8) Evidentně tedy ani tento nomen omen nenabourá mé přesvědčení, že filmy s "happily ever after" koncem pokračování jednoduše mít nemají.

Na pozitivní notu, alespoň jsem si hezky zavzpomínal na původní film, viděný prvně na nezapomenutelné soukromé projekci ve Filmparku blahé paměti (v neodolatelně zvrácené "Ko-Ko" kombinaci s Komandem... (!)) s tehdejší MZ bandou, pro kterou to tenkrát byl celkem kult (viz diskuse pod recenzí). Takže minimálně za tento "trip down memory lane" díky! :+:)
847968
imf zase jednou v sympaticky neúprosném módu *:+* Tady to každopádně plně chápu, tohle je až osobní... *8)* Evidentně tedy ani tento nomen omen nenabourá mé přesvědčení, že filmy s "happily ever after" koncem pokračování jednoduše mít nemají.  Na pozitivní notu, alespoň jsem si hezky zavzpomínal na původní film, viděný prvně na nezapomenutelné soukromé projekci ve Filmparku blahé paměti (v neodolatelně zvrácené "Ko-Ko" kombinaci s Komandem... (!)) s tehdejší MZ bandou, pro kterou to tenkrát byl celkem kult (viz diskuse pod recenzí). Takže minimálně za tento "trip down memory lane" díky! *:+**:)*
2 0
Kde jsou doby, kdy Disney vydávalo filmy jako jednička nebo Most do země Terabithia téhož roku.
847959
2 0
reaguje na: imf
Jasně, rozumím. Ostatně v diskusi po druhé projekci je vidět změna tvého postoje, tam už to absolutní nadšení je vidět. Nehledej v tom prosím nějakou mou zlomyslnost, jenom si holt pamatuju divné věci. ;)
847921
Jasně, rozumím. Ostatně v diskusi po druhé projekci je vidět změna tvého postoje, tam už to absolutní nadšení je vidět. Nehledej v tom prosím nějakou mou zlomyslnost, jenom si holt pamatuju divné věci. *;)*
847920
1 0
reaguje na: Disketa1
Viz verdikt. Samotného mě ta vlažnost překvapila. Jednak jsem měl pocit, že jsem dal minimálně sedm, jednak je ta recenze hodně rezervovaná. A přitom si pamatuju, že už po projekci jsme to poměrně chválili a do roka se z toho stal můj oblíbený film.

Ukázkový příklad podceněné klasiky, holt i my se občas utnem, takže nemám problém v "podobných filmech" to hodnocení korigovat. To se stávalo i v papírové Premiere, že redaktoři při DVD recenzích občas přehodnotili film, na který psali kinorecenzi. Čtenáři z toho zuřili, ale čas od času se to prostě stane.
847920
Viz verdikt. Samotného mě ta vlažnost překvapila. Jednak jsem měl pocit, že jsem dal minimálně sedm, jednak je ta recenze hodně rezervovaná. A přitom si pamatuju, že už po projekci jsme to poměrně chválili a do roka se z toho stal můj oblíbený film. Ukázkový příklad podceněné klasiky, holt i my se občas utnem, takže nemám problém v "podobných filmech" to hodnocení korigovat. To se stávalo i v papírové Premiere, že redaktoři při DVD recenzích občas přehodnotili film, na který psali kinorecenzi. Čtenáři z toho zuřili, ale čas od času se to prostě stane.
847917
8 0
reagují: Disketa1
Kouzelná romance je samozřejmě i po patnácti letech genialita. Nicméně imfe, opravdu pro tebe "před patnácti lety byla nečekané překvapení, progresivní a moderní disneyovská pohádka, která vznikla dávno před mnohem upjatějšími a nudnějšími rebooty myšákovských klasik."

Když čtu tvou patnáct let starou recenzi ke Kouzelné romanci, tak to na nadšení moc dobře nevypadá. Omlouvám se, ale neodolal jsem srovnání. :))
847917
Kouzelná romance je samozřejmě i po patnácti letech genialita. Nicméně imfe, opravdu pro tebe [i]"[/i][i]před patnácti lety byla nečekané překvapení, progresivní a moderní disneyovská pohádka, která vznikla dávno před mnohem upjatějšími a nudnějšími rebooty myšákovských klasik."[/i] ?  Když čtu tvou [url=https://film.moviezone.cz/kouzelna-romance/recenze]patnáct let starou recenzi[/url] ke Kouzelné romanci, tak to na nadšení moc dobře nevypadá. Omlouvám se, ale neodolal jsem srovnání. *:))*
1 0
reagují: imf