Diskuze k článku Dobrá sestra: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

8/10

U mě dojem z nedostatečného vtažení a napětí neproběhl. Celou stopáž jsem byl v podstatě skoro bez výtek spokojen a povedlo se dle mého gusta. Konečně po čase využitá Chestain a Redmaynovi magoři sedí.
846263
8/10
1 0

6/10

Knihy napsané na základě skutečných (a ideálně hodně pohnutých) událostí jsou vděčné téma pro přetavení do filmové podoby, pokud navíc vybrané téma spadá pod populární podžánr "true crime" dramat, pak o to více. V případě na první pohled (jak jinak u sériových vrahů, že:D?) sympatického a nenápadného, ovšem notně psychopatického, postrachu všech pacientů na jednotkách intenzivní péče, který v dlouhé řadě nemocnic řádí sice plíživě, ale ve velkém, tomu není jinak. Bohužel u vděčné příležitosti to také víceméně skončilo, protože tvůrci nedokázali potenciál, který látka nabízela, tak úplně naplnit.

Film se skládá z dvojice průběžně se střídajících dějových linek, přičemž hlavní pozornost je tvůrci věnována hlavní hrdince a jejímu (postupně se proměňujícímu) vztahu s nemilosrdným vlkem vrahem v rouše beránčím sesterském, což je na pozadí dokreslováno oficiálním vyšetřováním podezřelých úmrtí pacientů stran místních strážců zákona a úřadů. Problémem trochu je, že tato doplňková linka je mnohem napínavější, vyhrocenější, zábavnější a celkově divácky více atraktivnější, než vlastní osudy sériového vraha a jeho kolegyně, která postupem času pojme neblahé podezření a rozhodne se spolupracovat s úřady. Pokud by se film jako celek naplno zaměřil na zmíněnou detektivní linku a vrah se sestrou by v příběhu figurovali jen jako vedlejší postavy, filmu by to jistě prospělo. Nicméně Chastain i Redmayne podávají slušné výkony, přičemž druhý jmenovaný dostane navrch prostor se, ve scéně výslechu a doznání, herecky předvést (což sice využije tak nějak napůl, ale snaha tam vidět je:)). Celkově obstojný zážitek, který táhne nahoru zejména detektivní linka a snaživá Chastain v hlavní roli.

P.S. Nejstrašidelnějším na celém filmu ovšem není počínání postav nebo příběh jako takový, ale opětovné poznání, jak moc v US ne/funguje systém zdravotního pojištění a zdravotnictví obecně (což jsem sice tak nějak tušil od dob Mooreova Sicko, ale vidět výsledky v praxi, viz textový doslov filmu, byl vskutku mrazivý zážitek).
846232
Knihy napsané na základě skutečných (a ideálně hodně pohnutých) událostí jsou vděčné téma pro přetavení do filmové podoby, pokud navíc vybrané téma spadá pod populární podžánr "true crime" dramat, pak o to více. V případě na první pohled (jak jinak u sériových vrahů, že*:D*?) sympatického a nenápadného, ovšem notně psychopatického, postrachu všech pacientů na jednotkách intenzivní péče, který v dlouhé řadě nemocnic řádí sice plíživě, ale ve velkém, tomu není jinak. Bohužel u vděčné příležitosti to také víceméně skončilo, protože tvůrci nedokázali potenciál, který látka nabízela, tak úplně naplnit. Film se skládá z dvojice průběžně se střídajících dějových linek, přičemž hlavní pozornost je tvůrci věnována hlavní hrdince a jejímu (postupně se proměňujícímu) vztahu s nemilosrdným [s]vlkem[/s] vrahem v rouše [s]beránčím [/s]sesterském, což je na pozadí dokreslováno [spoiler]oficiálním vyšetřováním podezřelých úmrtí pacientů stran místních strážců zákona a úřadů[/spoiler]. Problémem trochu je, že tato doplňková linka je mnohem napínavější, vyhrocenější, zábavnější a celkově divácky více atraktivnější, než vlastní osudy sériového vraha a jeho kolegyně, která postupem času pojme neblahé podezření [spoiler]a rozhodne se spolupracovat s úřady[/spoiler]. Pokud by se film jako celek naplno zaměřil na zmíněnou [spoiler]detektivní linku[/spoiler] a vrah se sestrou by v příběhu figurovali jen jako vedlejší postavy, filmu by to jistě prospělo. Nicméně Chastain i Redmayne podávají slušné výkony, přičemž druhý jmenovaný dostane navrch prostor se, [spoiler]ve scéně výslechu a doznání[/spoiler], herecky předvést (což sice využije tak nějak napůl, ale snaha tam vidět je*:)*). Celkově obstojný zážitek, který táhne nahoru zejména [spoiler]detektivní linka[/spoiler] a snaživá Chastain v hlavní roli. P.S. Nejstrašidelnějším na celém filmu ovšem není počínání postav nebo příběh jako takový, ale opětovné poznání, jak moc v US ne/funguje systém zdravotního pojištění a zdravotnictví obecně (což jsem sice tak nějak tušil od dob Mooreova Sicko, ale vidět výsledky v praxi, [spoiler]viz textový doslov filmu[/spoiler], byl vskutku mrazivý zážitek).
6/10
1 0

7/10