Nejlepší na tom byly africké kmenové písně a Izogie.
Viola Davis nepředvedla vůbec nic, ale aspoň nebyla protivná …


|
reagovat
|
.
) a film je především konverzačka kombinovaná s verbovačkou (noví rekruti, scény výcviku a závěrečná "překážkovo-dráhová" zkouška), zasazená do exotického prostředí rovníkové Afriky s pár ostrůvky akčních scén (klasická tří aktová struktura jedna akce na začátku, pak jedna uprostřed a samozřejmě jedna na konci jako klimaxové finále), než epické, válečné drama, což se ale na kvalitě filmu, naštěstí, nijak negativně nepodepsalo.
) střetu hodných černých domorodců se zlými bílými kolonizátory. Ti se sice ve filmu vyskytují rovněž, ale mají v ději jen podružnou roli. Přičemž se snímek nikterak nevyhýbá ani historickému faktu, že prodej zajatých nepřátel do otroctví byl výnosným obchodem a zdrojem moci pro úplně všechny přítomné, včetně království Dahomey (nicméně morální pochyby titulní hrdinky stran provozování otrokářství jejím královstvím, jdou imho v ústrety současné společenské poptávce, protože dost pochybuji, že tehdejší lidi něco takového trápilo).
) choreografii, plus Boyega zde dostal další šanci herecky předvést něco více, než je u jeho jednorozměrných blockbusterových figurek obvykle zapotřebí.
), fajn OST a starosvětská kamera (žádné zběsilé úhly a divoké střihy) a zobrazení, pro našince, netradiční kultury a jejího folklóru. Celkově povedené řemeslo a zase trochu něco jiného, než je u tradiční hollywoodské produkce obvyklé, což oceňuji. |
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|

|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|